Szolgáltató adatai Help Sales ÁSZF Panaszkezelés DSA

Zsebre dolgozó ellenőrök a kishajón

Az idei év egyik legfontosabb BKK-s/BKV-s fejlesztése a menetrend szerinti hajójáratok elindítása volt. Régóta dédelgetett terv; ahogy mondani szokás: ki kell használni a város közepén végigfutó soksávos utat, jelesül a Dunát.

Egyelőre nem tudjuk, mennyire gazdaságos a hajók üzemeltetése, hiszen bár nyáron nagy népszerűségre tettek szert, egyre hűvösödnek a napok, kevesebb a turista, ősszel, télen a Római part sem annyira vonzó, mint a kánikulában.

Egy azonban biztos: hajót üzemeltetni igencsak drága. Különösen akkor, ha a bevétel nem a BKV-nál landol, hanem egy zsebben. Olvasónk egy ilyen esetet írt le.

Lehet, hogy elsőre furcsának tűnik a bejelentésem, mert ezúttal nem a BKV-t kívánom kritizálni (bár lenne mit, elismerem), hanem inkább segíteni szeretnék. Múlt pénteken (szept.28.) a Kopaszi-gáttól hajóztunk a barátnőmmel és a kislányommal, a 17:20-kor induló hajóval.

Nekem bérletem van, a kislányom még ingyen utazik, a barátnőm viszont vett (volna) jegyet, de az ellenőr, annak ellenére, hogy a barátnőm kifizette a viteldíjat, nem adott neki jegyet, azt mondta, hogy olyan rövid távra minek a jegy (a Batthyányi térig mentünk!).

Ezt követően egy külföldi házaspárnak sem adott jegyet, holott kifizették a jegyet (a bácsi amerikai magyar volt, így teljesen egyértelmű volt, amit beszéltek). Az ellenőrnek amúgyis elég sunyi képe volt, bár tudom, ez szubjektív vélemény...

A másik ellenőr (az azonosító kártyákon név nem, csak egy szám szerepelt, de ezt nem tudtuk jól leolvasni, bár nem is ellenőr, hanem vagyonőr szerepel rajta) még mondta is neki, hogy "ezt most még megteheted, de hétvégén már nem".

Az már csak hab a tortán, hogy felszállt egy olasz pár, akiknek tízezresük volt, amiből nem tudtak visszaadni, mire ők euróval fizettek, amit pedig az a srác intézett, aki a hajót kötötte ki (egyébként nagyon szimpatikus volt, mert segített a babakocsit ki és beemelni).

5 Tovább

Mióta árulnak jegyet a BKK jegyellenőrei?

Az elmúlt hetekben többen írtátok nekünk, hogy a BKK jegyellenőrei pótdíjazás helyett jegyet adnak a bliccelőnek. Egy ilyen esetről számol be alább olvasható levelében egy olvasónk is, aki nem érti, hogy az ellenőrök miért jópofoznak a bliccelővel, miért nem büntetik meg őket.

Az esetben nehéz ugyan igazságot tenni, de érdekel a ti véleményetek is. Szerintetek jó, ha a külső kerületekben, ahol nehézkes a jegyvásárlás, ott az ellenőr nem büntet? vagy ez azokkal szemben igazságtalan, akik bérletet vesznek? Egyáltalán ez a jegyárusítás mennyire hivatalos? A BKK utasította őket erre, vagy a kobzott jegyeket értékesítik tovább? Ha bármit tudtok erről, írjátok meg!

Kedves BKV-figyelő! 

A minap két olyan dolog is történt velem, melyet mindenképp meg szeretnék osztani másokkal is. Nem állítom, hogy a BKV siralmas helyzetét ez okozza, de mindenképp érdekes. Ráadásul részben kapcsolódik a legutóbbi cikkhez.

Augusztus 28-án délelőtt 10.40-kor szálltam fel a Délpesti Kórháznál a 36-os buszra. Velem együtt felszállt 3 ellenőr is. Két férfi és egy nő. Az ellenőrzés során a nő egyszer csak odaért a közelemben ülő fiatalemberhez, majd beszélgetésbe elegyedtek. Egyértelmű volt, hogy bliccelőt kaptak. Beszélgetésük során azonban nem arra jutottak, hogy kiállított egy csekket büntetés gyanánt, hanem a kedves hölgy felajánlotta, hogy a fiatalember vehet nála egy jegyet 320 Ft-ért. Miután nem volt a srácnál aprópénz, a másik ellenőr szívesen váltott. A következő megálló egyikén (BKV buszgarázs) le is szálltak. Már kicsit sajnálom, hogy nem kérdeztem meg a kedves ellenőr hölgytől, hogy szerinte én azért veszek bérletet, hogy ő mással jótékonykodjon? Ezt követően én átszálltam az 53-as villamosra, ahol is a mellettem lévők egymásnak azzal dicsekedtek, hogy ki hogyan lóg. Erre ma büszkék az emberek! Persze ellenőr sehol.

Pár nappal később a metróba siettem, a mindenfelé nézelődő ellenőr mellett elmentem, majd rámförmedt, hogy miért nem mutatom meg a jegyemet/bérletemet. Mondom, ő bámészkodott mindenfelé. Visszamentem és jólnevelt módon megmutattam neki a bérletem. Ezt követően továbbengedett. Ezzel csak egy probléma volt. A bérletem nem a fényképes tartóban volt. Nem volt ráírva az igazolványszám. Ja és az előző hónapra volt érvényes.... Kérdem én, mi a fenének fizet a BKV az ellenőröknek egy fillért is, ha még a minimális követelményt sem tudják teljesíteni? Persze kérdéses az is, hogy a 6000 Ft helyszíni bírság mennyire elrettentő, ha vagy nem is találkozik ellenőrrel a bliccelő, ha mégis, akkor vagy ad neki jegyet, vagy észre sem veszi az érvénytelen jegyet/bérletet.
 
Sajnos a fenti trehányságot az ellenőrök részérő minden nap tapasztalom. Észak Pestről közelítek napjában a belváros felé, s lényegében bármit mutathatok nekik, mindenre rábólintanak. Volt már úgy, hogy tévedésből a TAJ-kártyámat vettem elő a bérletem mellől, s azt mutattam meg neki, de erre sem reagált.
 
Azonban el kell mondanom, hogy nemrég a 7-es buszon találkoztam egy ellenőrrel, aki észrevette, s illedelmesen szólt, hogy a bérletemet a fényképes igazolványban tartsam és írjam rá az igazolványszámot is, melyet meg is tettem, de mint tudjuk egy fecske nem csinál nyarat.

13 Tovább

HÉV jegyvizsgáló találta meg az utas elveszett pénztárcáját

Fontosnak tartjuk, hogy a BKV-figyelőn ne csak a panaszok, a kritikák és a negatív észrevételek kapjanak helyet, hanem az olyan esetekről is beszámoljunk, amelyekben a BKV-s és a BKK-s dolgozók jó cselekedeteiről írnak az olvasóink. Az alábbi is egy ilyen.

Barnabás a ráckevei HÉV (H6) vonalán elveszítette a pénztárcáját, amit egy jegyvizsgáló talált meg. Az utas a forgalmi irodába ment segítséget kérni ahol kiderült, hogy a tárcát egy jegyvizsgáló találta meg, és éppen most tart a legközelebbi diszpécser iroda felé, ahol leadja. Olvasónk elmondása szerint mindenki barátságos és rendes volt vele, így teljesen pozitívan végződött az eset. Részletek alább:

Tisztelt BKK Vezetőség!



Ezúton szeretnék egy történetet  elmesélni arról, hogy milyen nagyszerű emberek dolgoznak a h6 hév vonalon. A minap, szeptember. 7-én utaztam az egyik járaton, nagyon késésben voltam és gondolom a kapkodás és  figyelmetlenség miatt, fennhagytam a  vonaton a pénztárcámat. A leszállásom után nem sokkal észre is vettem, hogy nincsen meg, de sajnos csak öt megállóval később értem utol a  hévet. Felszálltam gyorsan, de a tárcának hűlt helyét találtam. Az egyik utas mondta, hogy a jegyellenőr vette magához, ekkor megörültem és felszaladtam a forgalmista irodába, ahol az aznapi ügyeletes hölgy kedvessége révén megtudtuk, hogy ki volt a
 kalauz.

Felhívtuk és kiderült, hogy nála van a pénztárcám és minden rendben van. Elmondta, hogy most tart a legközelebbi diszpécser iroda felé, ahol leadja és én pedig át tudom majd venni. A forgalmista irodában megköszöntem a segítséget, és elindultam. Nagyon sajnáltam, hogy elfelejtettem megkérdezni a teljes nevét a hölgynek mert, akkor azt is leírtam volna, hisz sokat köszönhetek neki is. A diszpécser irodában az összes dolgozó nagyon segítőkész volt, és találkoztam, Litkei Györggyel is a megtalálóval. Miután megvolt a hivatalos eljárása a pénztárca visszavételének, teljesen épen az összes iratommal, pénzemmel visszakaptam még az öt forintosok is benne voltak! Rögtön pénzjutalmat szerettem volna adni, de  kihangsúlyoznám, hogy nem fogadott el semmit.

Ekkor az jutott eszembe, hogy mással is megosztom ezt a történetet. Elkértem a nevét és az egyedi azonosítóját! Ezek után szeretném ebben a levélben is kifejezni még egyszer hálámat és tiszteletemet Litkei György hév-jegyellenőrnek (azonosítója:4521), aki rendkívül példamutatóan viselkedett. De ezenkívül köszönettel tartozom az összes dolgozónak, aki ebben részt vett és valamely módon segített!

4 Tovább

Biztonsági őrök pótdíjaztak az éjszakai buszon

Az alább olvasható levelet olvasónk, András, július 3-án küldte el a BKV illetve a BKK illetékeseinek. Mint az a panaszból kiderül, az egyik éjszakai buszon a biztonsági őrök pótdíjfizetésre köteleztek egy utast azért, mert a buszon próbált meg jegyet venni. A történet két szépséghibája, hogy az éjszakai járatokon lehet jegyet venni, és a biztonsági őr egyáltalán nem pótdíjazhat:

Tisztelt BKK! Tisztelt BKV!

Ma este [2-áról 3-ára virradó este] 1:04 perckor szálltam fel a Margit híd, budai hídfő megállóban a 6V jelzésű villamospótló autóbuszra. Szokás szerint bemutattam a bérletem a járaton dolgozó ellenőröknek, majd helyet foglaltam. A Nyugati téren ért a meglepetés, ahol egy felszálló utast pótdíjfizetésre köteleztek, ugyanis nem rendelkezett előre váltott jeggyel. Meglepett kérdésemre, miszerint hogyhogy nem lehet helyben vonaljegyet vásárolni, kollégáik (ha jól emlékszem, az egyik ellenőr hölgy azonosítója 908 volt, ám ebben nem vagyok teljesen biztos) azt a felvilágosítást adták, hogy július elsejétől a BKV éjszakai járatain nem lehet helyben vásárolni vonaljegyet.

Igaz ez az állítás? Ha igen, miért nem kommunikálta ezt sem a BKV, sem a BKK senkivel? Sem a megállókban, sem egyik szervezet honlapján nem találtam erre vonatkozó tájékoztatást. Ha igen, miért kell azonnal pótdíjazni az utasokat, miért nem lehet a felszálláskor figyelmeztetni őket a változásra? Ha ez a változás valóban megtörtént, miért történt meg? Nem segíti az állampolgárokat, sőt, bonyodalmat okoz, hiszen igen nehézkes hajnalban jegyet váltani, tekintve, hogy a legtöbb megállóban nincs automata, ha pedig van, általában üzemen kívül. Az állampolgárok tájékoztatása sem történt meg, így a nem lehetett a változásra idejében felkészülni. Kérem, hogy amennyiben megtörtént, ennek a változtatásnak a részletes okát, annak leírását részemre megküldeni szíveskedjenek, valamint tájékoztassák a lakosságot is, mert erről senki sem tud.

Amennyiben viszont ilyen változás nem történt, és az ellenőrök valótlant állítottak, kérem, járjanak el az ügy kivizsgálása érdekében.

Üdvözlettel, András

2 Tovább

Nehézkes a jegyvásárlás a Blaha Lujza téren

Olvasónk, szombat este a Blaha Lujza téren szeretett volna jegyet venni, de mindenhol csak falakba ütközött. Az automaták nem működtek, a biztonsági őröket és a forgalmi ügyeletest pedig nem hatotta meg, hogy sehol sem lehet jegyet venni. Részletek alább:

Kedves BKV-figyelő!

Tegnap (08. 11. Szombat) történt emlékezetes sztorimat szeretném megosztani Önnel, az olvasókkal és a BKK illetékeseivel.

Ominózus szombat este 9 óra körül a barátaimmal és családjukkal igénybe akartuk venni a kettes metrót, természetesen érvényes menetjeggyel. Ennek a beszerzése a következő problémákba ütközött:

1. Rossz automata az aluljáróban. 2. Az újságos és a környékbeli üzletek nem tartanak jegyet. 3. Rossz automata a felszínen. MINDKÉT oldalon.

Tanácstalanul fordultunk a jegyvizsgáló urakhoz, akik közül egyikük kifejezte irányunkban, hogy -idézem- "hámemnnnm..." majd folytatta megszakított monologját társa felé. Udvariasabb kollégája a forgalmi irodához irányított. A csoport egyik fele az ablaknál, másik fele az ajtónál próbálkozott. A bent étkező hölgytől elöl a "vegyenek fent!" hátul meg az "itt nincs jegy" válaszokat kaptuk. Az utazás mellett lemondtunk épp az életünkről is, amikor a csapatunk egyik tagja újra megpróbálkozott munkára bírni a táplálkozó forgalmistát, ezúttal kellő határozottsággal.

2 percen belül volt jegy. Mindenesetre -szerintem jogosan- felróttuk neki érdektelenségét, melyet mélyen kikért magának, mondván, ő márpedig a munkáját végzi. Kérdem én: Van forgalmista-felvétel a BKK-hoz? Én is akarok fizetésért ENNI!

Mi ennyivel lerendezettnek tekintettük a bosszantó esetet és végre valahára felkerültünk a mozgólépcsőre. Legnagyobb meglepetésünkre félúton bekapcsolt rajta a vészfék és a pár perce fülünkbe vernyákoló női hang közölte, hogy személyi sérülés történt. CSAK mi voltunk a lépcsőn, tökéletesen egészséges állapotban. El is indult egy pillanat múlva. Sérülés nem történt, de igazolhatom, ha van még kedvem visszamenni a forgalmi irodáig, bizonyosan történik.

Azt hiszen frappánsabb lezárás nem szükséges: BKV, önnek jár. (A pofája)

12 Tovább

BKV-figyelő

blogavatar

Phasellus lacinia porta ante, a mollis risus et. ac varius odio. Nunc at est massa. Integer nis gravida libero dui, eget cursus erat iaculis ut. Proin a nisi bibendum, bibendum purus id, ultrices nisi.

Utolsó kommentek