Szolgáltató adatai Help Sales ÁSZF Panaszkezelés DSA

Egymás seggében járnak a buszok

Igazi paranormális „paraméterkönyv jelenség”, hogy egymás után elmegy két azonos jelzésű busz (pl. 11-es) majd 30 percig semmi mozgás a vonalon. Az utasok meg gyűlnek a megállókban, türelmetlenkednek, és az újból slágerré váló „Mocskos Békávé” című dalocskát éneklik:

Szia BKV-figyelő!

2008. szeptember 26-án, 14.05 perckor, irodába menet, vásárlást is elintézve jövök ki a Batthyány téri csarnokból, mikor is az ideiglenesen áthelyezett 11-es busz megállójában a képeken is látható látvány fogad. Nem számoltam meg, de legalább 40-50 utas várakozott a buszra. A dolognak az érdekessége, hogy a tér tele volt a 11-es viszonylat buszaival (ez is látszik a képeken), csak éppen senkinek nem méltóztatott eszébe jutni, ennél a rugalmatlan vállalatnál, hogy ha ennyien várnak már a végállomáson, akkor talán illene a buszt elindítani.

Végül a hegyről érkezett meg egy jármű, erre kellett felszorulnia a sok embernek. Én az első megállónál leszálltam, de már ott is 8-10 ember várt (lásd utolsó kép), s lehet is látni, hogy páran meg sem próbálnak felszállni rá, valaki fel sem állt a padról, vagy oda sem próbált menni a buszhoz. A 92-es számú képen talán látszik, hogy a buszvezetők egyébként milyen kedélyesen elbeszélgetnek, miközben az utasok a megállóban szívnak. A 93-94-es képen lehet látni, hogy közvetlenül egymás után két busz is elmegy, (az egyik szintén pihenőbe) látszik a számukból, hogy nem ugyanazok.

Üdvözlettel: Hegyirabló

 

A levélhez kapcsolódó képek:

Ha nem látod a képeket, kattints ide!

67 Tovább

Használhatatlan a 11-es busz

A tömegközlekedés legnagyobb vesztesei talán a 11-es busz utasai, akiknek a BKV igazán megnehezíti az életüket. A menetrendben leírt 4-5 perces követés helyett a buszok 10-15 percenként járnak, amikre többségében nem lehet felférni, mert nincs hely. Két észrevétel alant:

Sziasztok!

Ma a 29-es buszon ülve hazafelé eldöntöttem, megosztom másokkal is a 11-es busz sztoriját: 09. 15-én délután 16:00-kor álltam be a Mechwart ligeti megállóba, és vártam, hogy a Batthyány tér felől érkezzen egy 11-es busz. 16:29-kor meguntam az esőben állni. Azért is döntöttem így, mert körülöttem kb. 60-70 ember várt ugyanarra a buszra. Azért csak ennyi, mert sokan elindultak gyalog.

Közben egyébként (gondolom a Batthyány térről) érkezett egy férfi gyalogosan, és igen feldúlva kiabálta, hogy a Batthyány téren öt darab 11-es busz áll, de egyik sem indul el.

Ahhoz is elég nehéz volt hozzászokni, hogy a menetrend szerinti 4-5 perces követési idő főleg csúcsidőben, mindkét irányban 10-15 percre nyúlik, de a mai rekordot döntött. Nem tudom, mások mennyit vártak még, de én jobbnak láttam, ha a 6-os villamos-HÉV (16:38, Margit híd)- 29-es busz (16:50, Kolosy tér) kombinációjával jutok haza, mert nem láttam rá esélyt, hogy a közeljövőben érkezik egy busz.

Az utaskontroll folyamatos, a bérletemet naponta 6-8-szor is ellenőrzik, de ilyen esetekben -amikor a járművek követési távolsága rendszeresen a duplája/triplája a menetrendben foglaltaknak-, a BKV-nál terhel valakit felelősség? Vagy legalább magyarázatot kell adni valakinek?

Az a vicces még, hogy esténként, mikor fix időpontok szerepelnek a menetrendben, a buszok pontosan elindulnak, tehát sokszor este 8 után gyakorlatilag sűrűbben jár a busz, mint 16-19 óra között.

Ennél csak jobb utazást mindenkinek!

Ram

82 Tovább

Kézzel mozgatják a gázpedált a 141-esen

A BKV járművek műszaki állapotát egy szóval úgy lehetne jellemezni, hogy szar. Nem kell köntörfalazni, nem kell mellébeszélni, ez az igazság. Nincs alkatrész, donor járművekből szednek ki használható alkatrészeket, hogy újból forgalomba állhassanak azok a buszok, amik a műszaki vizsgán nem mennének át. Nem vicc, a BKV járművek néhány százaléka mehetne csak forgalomba.

Kedves BKV-figyelő!

Először a BKV-nak akartam írni, de mivel egy korábbi e-mailes panaszomra sem válaszoltak, csak majd 30 nap múlva levelet kaptam ( kb. 1éve ), inkább ide írok.

Rendszeresen a 141es buszon szoktam utazni, amik olyan állapotban vannak, hogy 100% hogy nem mennének át egyetlen műszaki vizsgán sem, így azt kell gondolnom ,hogy látatlanba kapják a papírt.

Két napja, arra lettem figyelmes, hogy minden egyes lassításkor üresben magas fordulatszámon jár a motor, úgyhogy kicsit közelebb ültem a vezetőfülkéhez. A megdöbbentő lassítási és megállási technika a következő volt:

1.) A vezető üresbe teszi  az automata váltót  2. )Fékez 3.) Lehajol, és ( most kapaszkodjon meg mindenki ) megfogja a gázpedált és visszahúzza.

Igen, ha egyszer lenyomta a gázpedál úgy is maradt. Ez a busz teljes vonalán így történt. (egyébként ez egy régi Ikarus busz volt ) Másik ilyen járatokon rendszeresen nem működik a kilométer óra, illetve nem záródik be rendesen a pici buszon az ajtó, és menet közben kinyílik. Volt olyan busz is, ami folyamatosan lefulladt és kb. 3percenként újra elindította a sofőr a motort.

Ezért veszünk bérletet? Vicc az egész .Az összes BKV vezetőt felültetném a szar járataikra, használjanak bérletet a szolgálati autó helyett. Arról meg ne is beszéljünk, hogy a menetidőt rengeteg esetben nem tartja be néhány vezető. Ezt azért kiemelném ,hogy csak néhány jellemzően fiatalabb sofőrök, ugyanis azt mindenki tudja amúgy is, hogy a 141es egy "nyugdíjas"járat, és az idős sofőrökkel nincs is probléma,pontosak kedvesek és még köszönnek is mikor felszáll valaki.

A másik, ami még használok, azok a 41/250es buszok, amik szintén elég rossz állapotban vannak ahhoz képest, hogy mennyi idősek. Tudom arra az a válasz hogy alvállalkozó.

Igazából az ember egy ideig tolerálja a BKV-t, viszont mikor balesetveszélyesek a járműveik az már több a soknál.

61 Tovább

Nem kijárat, elosztócsarnok

Nagy vitát tartottunk néhány hete a Deák térről, amikor egy utast nem engedtek a kijárat felé a BKV biztonsági őrei. Sokan lehülyéztétek az utast, és kioktattátok, nem az nem kijárat. Hivatalosan nem is az, de ki lehet arra menni, legalábbis a BKV szerint

Tisztelt Dénes Balázs!

Köszönjük, hogy észrevételével megtisztelte Társaságunkat.  Őszintén sajnáljuk, hogy szolgáltatásunk igénybevétele során kellemetlenséget okoztunk Önnek, melyért ezúton szíves elnézését kérjük.

Tájékoztatjuk, hogy ahol munkatársaink Önt ellenőrizték az nem kijárat, nem aluljáró, hanem a 2-es és a 3-as metróvonalhoz vezető elosztó csarnok. Munkatársaink ezért kérdezik meg az úti célt, és ezzel a kérdéssel nem akarjuk senki személyiségi jogait csorbítani. Felhívtuk a levelében említett bejárati ellenőrzést végző biztonsági szolgálat munkatársainak és az esetlegesen a helyszínen szolgálatot teljesítő jegyellenőrök figyelmét, hogy az Utasok hivatkozása alapján (valamelyik kijárat igénybevételére való jelzés) természetesen a jegykezelésre való felhívást mellőzzék. Reméljük a továbbiakban hasonló eset, nem fordul elő.

Köszönjük, hogy időt és energiát fordított arra, hogy írjon nekünk, Társaságunk járművein kellemes utazást kívánunk Önnek.

Budapest, 2008. július 25.

Üdvözlettel: Szüts Katalin, ügyfélszolgálat-vezető
 

14 Tovább

„Elmúlt az, hogy bemegyünk és le***pjuk a főnököt”

Sajnos semmi nem bizonyítja, hogy amit István nevű olvasónk állít, az igaz, és arra sincs bizonyítékunk, hogy a hangfelvétel, amit küldött eredeti, mi mégis kénytelenek vagyunk hinni neki. Sajnos tényleg sok, telefonáló buszvezető van, olyan is akad szép számmal, akinek ha szólunk, durván visszaszól.

Tisztelt BKV-figyelő!

Az alábbi párbeszédet folytattam az egyik buszsofőrrel (hangfelvétel csatolva.)

- És ahhoz mit szól, hogy megkértem, hogy kézben ne tartsa a telefont, miközben vezet? - (...) Ki maga, mondja már meg (...)? Elmúlt az, hogy bemegyünk és leszopjuk a főnököt! Ez elmúlt!


Ha nem indul el a videó, kattints ide!

 

Két kérdésem lenne: - Először is, segítséget kérnék az elhangzottak értelmezéséhez. - Másodszor, hasonló esetben mi (lenne/lett volna) az utas teendője?

A levelet egyelőre csak ide (bkvfigyelo.eu) továbbítottam, mivel nem igazán tudom megítélni a történtek jelentőségét (gondolom nem kivételes esetről van szó).

Információk: 91-es busz, 2008.07.07. 19:36 perckor indultunk a Nyugati pu.-tól. Rendszám: BPO-715.

További részletek: 91-es busz, kanyargós emelkedő. A sofőr menet közben egy darabig kézben tartva babrálta a telefonját, majd több megállón keresztül mobiltelefonált, miközben egy kézzel vezetett. Ez utóbbi tényt a kanyarok nagy számára tekintettel igen rosszul viseltem, ráadásul a sofőr minden megálláskor/elinduláskor az index kezelését úgy végezte, hogy elengedte a kormányt, és jobb kézzel a kormány felett átnyúlt a kormány bal oldalán lévő indexkapcsolóért. :(

Az hagyján, hogy rossz volt nézni, de mindezt érezni is lehetett a jármű haladásának bizonytalanságából. Ezt egy ideig tűrtem, majd odaszóltam az első ülésből, hogy "Jobban menne a vezetés, ha két kézzel fogná a kormányt." Nem tudom, hogy megfelelően reagáltam-e, de a buszvezető egyből olyan dolgokkal jött, hogy van-e jogosítványom, buszt vezetek-e, ki vagyok én, meg hogy ki van írva, hogy ne zavarjam vezetés közben, illetve hogy tegyek panaszt, ha akarok.

A végállomáson még egyszer rákérdeztem, hogy tényleg így gondolta-e, erre kaptam a fenn idézett választ.

Üdv, István

76 Tovább

BKV-figyelő

blogavatar

Phasellus lacinia porta ante, a mollis risus et. ac varius odio. Nunc at est massa. Integer nis gravida libero dui, eget cursus erat iaculis ut. Proin a nisi bibendum, bibendum purus id, ultrices nisi.

Utolsó kommentek