A vakvágány is találhat magának új végállomást. Csak nézőpontot kell hozzá váltani. A főváros közlekedési ügyekért felelős cégének - a Budapesti Közlekedési Központ (BKK) - a vezérigazgatója, Vitézy Dávid ezt meg is tette. A múlt heti közgyűlésen vélhetőleg új nézőpontból ajánlotta a város két leghosszabb körirányú villamospályájának felújítását, mint négy évvel ezelőtt, -olvasható a NOL.hu-n.
Akkor még a Városi és Előváros Közlekedési Egyesület szóvivőjeként lapunknak úgy nyilatkozott, hogy ez valójában fejlesztésnek álcázott felújítás. A beruházás során csak két új megálló épül, de ennek leple alatt hozzák rendbe a sínpályát, vásárolnak új kocsikat, akadálymentesítik az átszállóhelyeket és kitataroznak egy járműtelepet. A projektet egyébként is jelentősen túlárazottnak, rengeteg szakmai dilettantizmussal terheltnek tartotta, amit aligha támogat majd Brüsszel.
Negyvenmilliárd forint két új villamosmegállóra és felújításra
„Örülj, hogy idáig elhoztam a segged te kis k*csög!” –mondta a buszvezető
Zsolt a sztrájk alatt "igazi BKV-s" buszvezetővel találkozott. Olvasónk megkérte a 161-es busz vezetőjét, hogy ha úgyis a garázsba megy, legyen olyan kedves, és vigye el őt is valameddig, hogy ne kelljen annyit sétálni. A buszosnak nem tetszett a kérés, felszólította az utast, hogy takarodjon le a buszról, és örüljön annak, hogy idáig elhozta a seggét.
Ha te is tömegközlekedsz, és a szolgáltatással nem vagy elégedett, írd meg panaszod a BKV-figyelőnek, megpróbálunk segíteni. Leveledet a bkvfigyelo@gmail.com címre várjuk!
Kedves BKV figyelő!
Tegnap este a 161-es járaton a következő elszomorító eset történt meg velem:
Az említett járat 23:33 körül érkezett a Nagyszentmiklósi úti megállóba Örs vezér tere felől! A busz egészen Rákoskeresztúr városközpontig vitt engem. A menetrendben az áll, hogy ez a járat a Kucorgó térről 23 óra után már csak Rákoskeresztúr városközpontig közlekedik. Én ezel tisztában is voltam ám azzal is, hogy a sofőröknek kötelező megállni azokban a megállókban ahol emberek állnak és addig elvinni őket addig a megállóig ameddig az nem akadályozza őket a garázs felé! Éppen ezért hittem azt, hogy az említett járat elvisz egészen a Bakancsos utcai megállóba.
Miután a buszsofőr megállt Rákoskeresztúron rám szólt felháborító stílusban (idézem): "Na, mit állsz még ott? Húzzál már le a buszról". Ekkor kultúráltan megpróbáltam kérni, hogy ha úgy is a Pesti úton halad végig, akkor legyen kedves és vigyen el ez említett megállóba! Erre a buszsofőr minősíthetetlen hangnemben közülte velem, hogy Ő nem a Cinkotai buszgarázsba tart, hanem egy másikba és szintén ebben a stílusban leparancsolt a buszról.
Budapesten a Credo Citadell!
Ma reggel Budapestre érkezett a Credo Citadell. Az autóbusz először az újságíróknak mutatkozott be az óbudai garázsban, majd délután az utasok is használatba vehették a 11-es vonalon. A Citadell két hétig marad Budapesten. November 16-22-ig a 11-es, november 23-29-ig pedig a 22-es busz vonalán találkozhattok vele.
Citadell új generációs autóbusz
A múlt század hetvenes- nyolcvanas éveiben a magyar autóbuszgyártás a világ élvonalába tartozott és sikereire egy egész ország volt büszke. A rendszerváltást követően az Ikarus gyárak Budapesten és Székesfehérváron folyamatosan leépültek és jelenleg Ikarus márkanéven buszgyártás nem folyik.
A magyar autóbuszgyártás azonban nem szűnt meg. Az országban a legnagyobb autóbuszgyártó kapacitással és piaci részesedéssel cégcsoportunk - Kravtex Kft., Kühne Zrt. Vasöntöde Kft. - rendelkezik, amely 1999-től az elmúlt 10 évben a gyártó kapacitás mellett folyamatosan fejlesztette termékeit és eddig több mint 750 db új autóbuszt értékesített a hazai piacon.
Oktatásban részesíti a BKV az utast rángató, fenyegető ellenőrt
"Beb@szlak a villamos alá! -kiabálta az ellenőr" címmel augusztusban megjelent bejegyzésünkre megérkezett a BKV válasza. Az ellenőrt -aki megfenyegetett egy utast- kihallgatták, de mindent tagad, a BKV mégis oktatásra küldi, és a továbbiakban jobban ellenőrzik majd a munkáját:
Tisztelt Novák Zsuzsa!
Köszönjük, hogy észrevételével megtisztelte Társaságunkat.
A jelzett esettel kapcsolatban vizsgálatot folytattunk. A vizsgálat során az érintett 182-es karszalagszámú jegyellenőrt, akik a kérdéses időpontban 2009. augusztus 26-án az 1-es jelzésű villamoson dolgozott, jegyzőkönyvileg hallgattuk meg a bejelentéssel kapcsolatban.
A 182-es karszalag számú jegyellenőrünk az esettel kapcsolatban elmondta, hogy már régebben olvasta az interneten azt a megnyilvánulást, amely róla - állítása szerint - névtelenül és valótlan dolgokat állítva megjelent. Elmondta, hogy a történetben szereplő polgárőr, halálos fenyegetéssel és testi sértéssel vádolja. Állítása szerint amennyiben ez így volt, a polgárőr súlyos hibát követett el, miszerint ezeket valamilyen módon nem akadályozta meg, illetve nem intézkedett. A megírt molesztálást, fizikai erőszakkal történő utassal szembeni intézkedését visszautasította, tagadta. Ragaszkodott azon állításához, hogy munkavégzése a meghatározott előírások szerint történt, már a villamoson közölte az utassal, hogy mivel iratai nincsenek, bemondás alapján felveszi adatait. Kijelentette, nem tanúsított az utassal, sem az intézkedésébe beleavatkozókkal szemben durva, bántó magatartást.
Ésszerűtlen pályafelújítás a 21-es villamos vonalán
„Miért nem ott újítják fel a villamospályát ahol nagyobb szükség lenne rá?” –Teszi fel a kérdést olvasónk a 21-es villamoson utazva. A villamos a Gubacsi úton 15 kilométer/órával döcög a BKV mégis a Haller és a Vágóhíd utca között újítja fel a pályát, pedig ott jobb állapotban vannak a sínek.
A kép illusztráció
Tisztelt BKV-figyelő!
Most újítják fel a 21-es villamos pályáját, aminek nagyon örülök, de annak már nem, hogy egy kevésbé indokolt szakaszon.
Ugyanis a Vágóhíd utca és Haller utca között zajlik a felújítás, igen itt is ráfért mert 30 km/h a korlátozás, de kevésbé mint a Gubacsi úton ahol még mindig van két szakasz ahol 15 illetve 20 km/h a korlátozás, és ezek a szakaszok véleményem szerint a villamosban is kárt tesznek. A Vágóhíd és Haller utca közötti szakasz még nem volt olyan állapotban, hogy azok kárt tegyenek a villamosban.
Továbbá azt sem értem, hogy miért kellett a modernebb, utastájékoztatós KCSV7-es villamost erre a vonalra rakni, ezt sem a környék, sem az utasforgalom nem indokolja, ráadásul a rossz sín ezeket korszerűsített ICS villamosokat is tönkreteszi. És sajnos ezt típust a 2-es vonalról vonják el, ahova kell az utastájékoztatás, mivel ez sokkal frekventáltabb vonal, és sok a külföldi utas is.
Üdvözlettel: Kozma Csaba
Utolsó kommentek