Szolgáltató adatai Help Sales ÁSZF Panaszkezelés DSA

Mi van veled 1-es villamos?

Üdvözlet BKV-figyelő!

Gondoltam én is írok pár sort, mert kíváncsi lennék a többi BKV-n utazó emberke észrevételeire. Reggelente egy kisebb utat kell megtennem az Örs vezértől a Népligetig, onnan indul ugyanis a Céges busz, ami behoz az isten háta mögé dolgozni. A busz időben megy legkésőbb 7:55kor. A stadionoktól az 1,1a villamoson utazok ki a népligetig. Általában a villamosig mindig rohanok, hogy nehogy azon múljon a késés, mivel a melóhelyre BKV-val kijönni nagyon durva dolog (Budaörs). Nos a lényeg a várakozás. Várok 5percet, várok 10 percet, a tömeg gyűlik mindenki tiszta ideg már, a villamos nem jön. Elzúz mellettünk a másik irányba 1-2 villamos, nekünk nem jön. Ez egyszer előfordul, oké, ez van. De amikor már sokadjára van ugyanez, akkor kissé ideg tudok lenni. Tegnap is lekéstem a buszt, maradtam a villamoson és éppen elértem még a lágymányosi hídi megállóban. Mázlim volt.

A kérdésem az, hogy aki szintén ezen a vonalon jár a villamossal, az is észleli ezt többször is? Hallottam itt olyanokat, hogy "bújtatott járatritkítás", stb. Villamosnak túl sok forgalmi dugója nem lehet, mert az autósok nem mehetnek a síneken, ha pedig bármi baj van amiért fennakadnak a járatok, akkor miért nem fordítanak megy egy villamost a másik oldalról? Mivel a stadionoknál erre van lehetőség. Csak azt látom, hogy nem jön a villamos, a telefonomat nézem 2percenként, hogy mindjárt elkések, és mint látom a többi ember is értetlenkedve áll és hajlong kifele, hogy most mi van...

Amúgy, hogy valami pozitívumot is mondjak:

Minden egyes nap van ellenőr a stadionoknál, mindig mutatom a bérletemet, az ellenőrök pedig mindig megköszönik nem bunkóznak, mondjuk igaz, hosszú hajú feketében járó emberke vagyok, valszeg jobban rákapnak a "sebezhetőbb" kinézetű emberkékre.

Na hát be is fejezem, köszi a figyelmet.

Denton

A postban szereplő kép illusztráció.

94 Tovább

Hol vegyen az utas jegyet?

Na de tényleg, hol? Hol vegyen azaz utas jegyet, aki csak időnként BKV-zik? Buszon nincs automata, a megállókban sincs, és még a buszvezető sem árul. Ha nem tudsz jegyet venni, 100%, hogy akkor jön ellenőr.

Tisztelt BKV Zrt!
 
2008. június 24-én délután utaztam a Jászberényi úton egy 61-es jelzésű autóbuszon. Mivel igyekszem minél többet autóval utazni, nincs bérletem. Mikor felszálltam azt hittem, hogy van az első és a második ajtó között jegyautomata, mert már láttam ilyet az Önök buszain. Mikor meggyőződtem róla, hogy nincs, jeleztem a sofőrnek, hogy szeretnék jegyet venni, gondoltam, működik ez a régi rendszer, de nála nem volt jegy, azt mondta, már nem lehet a buszon venni. Nem egészen értettem, miért szünteti meg a lehetőséget a BKV, hogy a magamfajta ritkán buszozók jegyhez jussanak. Mindenesetre leültem. Természetesen – ahogy ilyenkor lenni szokott – fel is szálltak a következőnél az ellenőrök, és egyikük kérte a jegyemet. Itt kell jeleznem, hogy az ellenőr, bár határozottan lépett fel velem szemben és követelte rajtam a jegyet, kulturáltan viselkedett, semmi panaszom nem lehet a stílusára, ami egy kifejezetten jó tapasztalat. Mindenesetre az úr tájékoztatott arról, hogy a vállalat álláspontja szerint nem szükséges jegyvásárlási lehetőséget biztosítani a megállóban, vagy a buszon, az utasnak kell előre gondolnia arra, hogy buszozni fog, és beszerezni egy jegyet. Ő ezt az álláspontot – mint alkalmazott – képviselte is, én azonban vitatkoztam. Szerintem ez egyszerűen nem így megy, azt gondolom, nem kell kizárni az utazásból azokat, akik – mint akkor én – hirtelen kényszerülnek buszozásra. Miközben vitatkoztunk kérdeztem az urat, hogy ő tud-e nekem jegyet adni. Azt mondta ő ellenőr nála nincs jegy, és mindenképpen meg akart büntetni. Később odajött a kollégája, aki viszont felajánlotta, hogy ad nekem egy jegyet, ezzel éltem is.
 
A fenti esettel kapcsolatban tehát nem az ellenőrök munkájával, hanem a BKV hozzáállásával kapcsolatban volnának kifogásaim. Úgy érzem az ellenőrzés és a büntetés megy, a jegyértékesítés nem fontos.

Kérem, a következő kérdésekre szíveskedjenek választ adni:
 
1.Miért nincsenek a megállókban jegyautomaták? 2.Miért nincs a buszvezetőnél jegy? Miért kellett egy logikus rendszert eltörölni? 3.Miért nincs egy új buszon (Volvo) elhelyezve jegyautomata, ha más buszokon van? 4.Önök szerint hol kellett volna jegyet vennem, ha hirtelen kényszerütem buszozni, és nem volt tartalék jegyem, a környéken pedig nem tudok jegypénztárról, mert nem vagyok ismerős a megálló környékén? 5.Vagy a 4. kérdésben leírt esetben én nem utazhatok? 6.Az első ellenőrnél miért nem volt jegy, vagy a másodiknál miért volt? Melyik a normális? (Megjegyzem szerintem az, hogy volt)
 
+1. A BKV milliárdos adósságait folyton a mi adónkból rendezik. Továbbá a mi pénzünkből kapnak fizetést azok a dolgozók, akiket nem bocsátottak el a sztrájkokkal meghiúsított létszámleépítés során. Mindezt együtt fizetjük, függetlenül attól, hogy ki mennyit használja a vállalat szolgáltatásait. Nem gondolják, hogy ezekért kissé lehetne odaadóbba cég az utasaival szemben, ha már erre monopol helyzete miatt nem kényszeríti a piac? (Ez utóbbi persze költői kérdés volt, nyilván nem a levelet olvasó ügyfélszolgálati asszisztens feladata ezt megválaszolni – a többit viszont igen!).
 
Várom válaszukat!
Tisztelettel:
 
L. Tamás
Budapesti lakos

44 Tovább

Ne hallgass a villamosvezetőre!

Az utastájékoztatás nem erőssége a BKV-nak, pedig lenne rá igény, főleg most, hogy rendszeresen kimaradnak, késnek a járművek. 61-es villamos vezetője viszont tájékoztatott. Legszebb, mikor valaki segít, de rosszul.

Sziasztok BKV-figyelők!
 
Én is csak figyelek néha, hogy miket csinál a BKV. Egyik ilyen érdekes jelensége a cég utaspolitikájának az, hogy meg sem kísérli tájékoztatni az utasait a kimaradt járatokról. Ez persze sokszor érthető is, mivel nem lehet előre kiszámítani, hogy mikor, hol, miképpen akad el egy jármű. Azt azonban túlzásnak tartom, ami pénteken, 20-án történt a 61-es villamos vonalán. Egy nap két hülyeség a BKV-tól kicsit sok. Az első még délután 13 óra tájban esett meg. A Moszkva téri végállomásra beálló villamos vezetője jóakaratúlag értesítette az utasokat, hogy még az ő indulása előtt egy másik 61-es érkezik a 18-as megállójába, és azzal hamarabb el lehet menni. Mondani sem kell, hogy nem érkezett meg a villamos és az utasok háromnegyede (akik leszálltak) megdöbbenve vették észre, hogy az iménti 61-es vezetőstűl lassan kicsorog a megállóból. Persze a hangszórókkal ellátott Moszkva téri megálló csak hallgatott.

Ugyanezen a napon indulnék hazafele az unalomba fulladó horvát- török meccs rendes játékideje után a János kórház környékéről. 59-esre fel, 23 04 kor érkezés a Délihez és várom a 23 12-es 61-est, amely természetesen soha nem érkezett meg. A gond itt csak az volt, hogy ez volt az utolsó járat és 6-7 utastársammal együtt jó nagyot koppantunk megtekintve a hasonló irányba induló 139-es busz elhaladását. 23 24-kor a következő 139-essel mentem el.

Egy villamosjárat egy napjának krónikájába szerettem volna csak betekintést adni. Elkeserítő.
 
Sakha

44 Tovább

Megszökött a villamosvezető

Tegnap este, mikor CV levelét olvastam, majdnem félrenyeltem a pirított tésztámat. Vizuális alkat vagyok, így elképzeltem, ahogy a villamosvezető megpattan a villamosból, majd az utas kimászik az ablakon. Persze nem szép más problémáján nevetni.

Tegnap (június 23-án) este 10 körül az 1-es villamossal utaztam a Stadionoktól Óbudára. Még nem az utolsó járat volt aznap, viszont az Árpád híd budai hídfőjénél a villamos megállt, várt kb. 5 percet, utána lekapcsolták a villanyt, és látszott, hogy a sofőr bújik át a korlát alatt és távozik a helyszínről. Az ajtókat volt, ahol ki sem nyitotta, így kénytelen voltam az ablakon kimászni, azt pedig, hogy miért is állt meg a villamos, be sem mondták - úgy tűnik rejtély marad. A panaszokból mostmár lexikon vastagságú könyvet lehetne írni. Ezért a szolgáltatásért várnak el 3-4 ezer forintot? Nevetséges.

üdv, cv

110 Tovább

Fékhibás villamosban szórakozik a vezető

Tisztelt BKV!

A mai napon reggel 2008.05.14-én utaztam a 41A jelzésű villamosukkal. A Döbrentei térnél a vezető egy rádiót vett elő, és percekig azért álltunk a megállóban, hogy eltudja megfelelően helyezni, beállítani a készüléket. Utána a Gellért tér felé menet volt hogy a jobb kezében tartotta a rádiót, mert nyilván úgy jobb volt a vétel. Emiatt lassan is mentünk. Aztán a Gellért téri megállóba érkezve 9 órakor, nagyot fékezett (a rádiót figyelte, nem vette észre hogy már a megállóba érkezett!), majd utána megint egy nagy fékezés. Egy idős bácsi a kapaszkodónak esett, nekem majdnem eltörte a kezemet. A többi utas is potyogott, hiszen éppen többen az ajtóhoz igyekeztek.

Leszálltam, és szóltam a vezetőnek, hogy a megfelelő fékezéssel és az utasok biztonságával kellene törődni a rádiózás helyett, erre azt válaszolta, hogy fékhibás a villamos! De könyörgöm, akkor hogy mernek ezzel utasokat szállítani?! Ha igaz volt, és nem ezzel akarta leplezni, hogy nem figyelt oda! De sajnos eltudom képzelni, hogy ez igaz!

Jó lenne már tenni valamit a biztonságos utazásunk érdekében. Akár úgy, hogy rendbe teszik a járműveket, akár úgy, hogy szigorúbban ellenőrzik, büntetik a járművek vezetőit!

Üdvözlettel
Kerekes Éva 001226-os bérlettulajdonos
52 Tovább

BKV-figyelő

blogavatar

Phasellus lacinia porta ante, a mollis risus et. ac varius odio. Nunc at est massa. Integer nis gravida libero dui, eget cursus erat iaculis ut. Proin a nisi bibendum, bibendum purus id, ultrices nisi.

Utolsó kommentek