Szolgáltató adatai Help Sales ÁSZF Panaszkezelés DSA

Eláztunk a buszon

 

Tisztelt Ügyfélszolgálat!


A mai napon (2008. január 2.) egy kellemetlen utazásban volt részem, az Önök, gyors 23-as vonalán közlekedő Ikarus 280-as autóbuszon. Az autóbusz száma, mely a vezetőfülkére volt írva: 7-7(többi szám valószínűleg lekopott, remélem beazonosítható lesz a jármű). Az autóbusz kb.14:00 órakor indult a Boráros térről.


Az indulás előtt 3 perccel már az autóbusznál voltam. Felszállás közben feltűnt, hogy az utasok nagy része áll, több ülőhely is szabadon van. Az bőrüléseken szabályosan állt a víz, és az autóbusz belsejében is több helyen tócsákat lehetett látni. Induláskor az autóbusz tetején (utastérben) lévő díszlécből elkezdett vízesésszerűen folyni a víz több utas is hideg zuhanyt kapott a nyakába. Az első megállóba való beálláskor egy utas megnyomta az ajtó feletti leszállásjelzőt, ahonnan szintén, szabályszerűen ömlött ki a víz. (Ezek a berendezések valószínűleg törpefeszültséggel működnek, ezért a nagyobb áramütés lehetősége minimális, viszont a víz zárlatot okozhat). A hölgy láthatóan megijedt, félve nyomta meg a gombot. Menet közben a víz a tetőn elhelyezett lámpákból, és hangszórókból is az utasokra folyt, több emberre annyi víz folyt, hogy már szinte eláztak. Az autóbusz szigetelése katasztrofális. Hasonló hibát véltem felfedezni több Ikarus 280-as buszon is, de ott csak a csuklónál folyt be a víz az utastérbe. Sajnos a busz rendszámát a ráhalmozódott sár miatt nem tudtam leolvasni, kérem a fenti adatok alapján próbálják beazonosítani a járművet.


Szeretném Önöktől megkérdezni, hogy az ilyen autóbusz, melyek már állatok szállítására is alkalmatlan, miért vehet részt a közlekedésben? Önök szerint az egyre csak emelkedő bérletárak mellett, az utasok nem várják el jogosan, hogy utazásuk során ne ázzanak el az buszon? Így hány autós fogja választani a tömegközlekedést a dugóban állás helyett?


Várom mielőbbi válaszukat.


Üdvözlettel: Gál Mihály, BKV Figyelő

 

54 Tovább

Zónás autóbuszrendszer kialakítása

 
A budapesti tömegközlekedésben lévő elavult, lassú, párhuzamos gyors járatok átalakításával egy gyorsabb, pontosabb, utasközpontúbb közösségi közlekedést lehetne létrehozni. A meglévő vonalakon, a legsűrűbben használt megállók köré zónákat kell létrehozni. Az adott járat csak a zónákon belüli megállókban áll meg, zónákon kívül sehol. Egy vonalon maximum 3 zóna helyezhető el, a zónákon belül 3 megálló található. Nem minden gyors járat helyén vezethető be az új zónázós rendszer.

Bevezetés előtt meg kell vizsgálni:

-az adott járat hosszát
-az utasok számát
-az egymást követő, fontos megállókat, csomópontokat
-a gyors és a "sima" járat közti különbséget

Nagyításhoz klikkelj a képre!


3GY helyett 3Z

A BKV Figyelő első megvizsgált járata a gyors 3-as autóbusz. Ez a viszonylat a gyors járatok között tényleg elavultnak számít. A Móricz Zsigmond Körtérről, Nagytétény MÁV-állomásig a menetidő 31 perc míg ezt az utat a 3-as busz 34 perc alatt teszi meg. Az autóbusz olyan megállókban is megáll, ahol nincs rá szükség, le- illetve a felszállók száma csekély, elhanyagolható. A gyors 3-as útvonalán két fontosabb zónát lehet kialakítani. A zónák központjai a Savoyai Jenő tér és a Jókai Mór utca lennének.

A gyors 3-as busz megállóhelyei:

Móricz Zsigmont körtér; Szerémi sor; Kelenföldi erőmű; Hengermalom út; Galvani utca; Városház tér; József Attila utca; Jókai Mór utca; Lépcsős utca; Budatétényi sorompó; Tenkes utca; Bartók Béla út; Szabadság utca; Angeli utca; Nagytétény MÁV-állomás, végállomás)

A 3Z busz megállóhelyei:

Móricz Zsigmond körtér; Szerémi sor; Kelenföldi erőmű; Leányka utca; Savoyai Jenő tér; Városház tér; Háros utca; Jókai Mór utca; Lépcsős utca; Nagytétény MÁV-állomás, végállomás.

A gyors 3-as buszok megállóhelyei közül a kihasználatlan, felesleges megállókat kiszedtük, helyette két fontosabb megálló lett bevezetve. A menetidő így jelentősen csökkenthető.


14, 114 járatok módosítása


A BKV Figyelő második megvizsgált járatai a 14; 114 autóbusz, ez a két járat jelenleg egy útvonalon közlekedik. Megállóhelyei közé tartozik egy kórház, két városközpont, két iskola és egy bevásárlóközpont is, ezen felül hosszú, és kihasznált járat. A BKV Figyelő a 114-es járatot, jelenlegi formájában megszüntetné, helyette egy gyorsabb félzónás járatot hozna létre, így a Kosztolányi Dezső tértől a Budatétény, Camponáig a jelenlegi 24 perc helyett 18 perc alatt lehetne eljutni. Fontos tudni, hogy a legtöbben ezen a vonalon használják a 14; 114 járatot, ezen megálló elhagyása után az utaslétszám jelentősen csökken. A bevezetésre kerülő 14Z autóbusz a Kosztolányi Dezső tértől a Budatétény, Camponáig járna. Az autóbusz hétvégén és ünnepnapokon nem közlekedik, helyette a 14-es autóbusz sűrített menetrendel szállítja az utasokat.


A 114-es busz megállóhelyei:

Kosztolányi Dezső tér; Tétényi út; Szent Imre kórház; Tétényi út 39.; Kelenföld, városközpont; Hengermalom út; Andor utca; Albertfalva utca; Fonyód utca; Leányka utca; Savoyai Jenő tér; Városház tér; Tóth József utca; Háros utca; Jókai Mór utca; Lépcsős utca; Budatétényi sorompó; Tűzliliom utca; Rákóczi út; Terv utca; VIII. utca; X. utca; XIII. utca; XVI. utca; Baross Gábor-Telep, Ispiláng utca végállomás


A 14Z megállóhelyei:

Kosztolányi Dezső tér; Kelenföld, városközpont; Andor utca; Leányka utca; Savoyai Jenő tér; Városház tér; Háros utca; Jókai Mór utca; Lépcsős utca; Budatétny, Campona végállomás
Kérjük a BKV zRt. illetékeseit, hogy vizsgálják meg a lehetőségeket, és mondják el szakmai véleményüket a zónázó autóbuszrendszerről. Reméljük, hogy segíthetünk Önöknek egy jobb, gyorsabb, utasközpontúbb közösségi közlekedés kialakításában.
92 Tovább

Jégpálya a Bornemissza téren

Szia!

Tegnap (XI. 27) reggel a 73as busszal utaztam a Bornemissza téri végállomásig. Amikor leszáltam csináltam egy piruettet, s majdnem hanyatt vágtam magam. Fogtam a mobilom, és csináltam is két képet róla. A képeken látszik, hogy az egész megálló egy összefüggő jégpáncél. Csak azt nem értem, miért várja meg a BKV, hogy egy idősebb ember összetörje magát ezen a jégpályán, miért nem lehet normálisan megoldani a jégmentesítést?! Vagy ez nem a BKV feladata?

Üdv, Tuskó Blog Admin
23 Tovább

Re: Ha forgalomirányító az apád


Kedves olvasónknak a BKV megküldte a választ a forgalomirányítós cikkünkre. Nagyon belezavarodtak a válaszba, ugyanis összetévesztették a hölgyek és a férfiak szerepét, de nem baj, megtudtuk, hogy a forgalomirányító hölgynek (aki elvileg férfi), nincs gyereke. (Ez már lassan olyan, mint Eric Cartman, akinek az anyja az apja is egyben.)



Tisztelt Surányi Máté Péter!

Köszönjük, hogy észrevételével megtisztelte Társaságunkat.

Bejelentése kapcsán a rendelkezésünkre álló adatokat beszereztük, a lefolytatott rádióforgalmazásokat és az érintett munkavállalókat meghallgattuk. A vizsgálat alapján a következőkről tudjuk tájékoztatni.

2007. november 5-én a 63-as autóbusz vonalán több olyan forgalmi, műszaki jellegű esemény volt, amely a menetrendtől eltérő közlekedést, diszpécseri beavatkozást indokolt. Ugyanakkor a blog bejegyzésből nem állapítható meg, hogy pontosan mikor történt az eset.

7.25 és 8.00 között közúti torlódás miatt a menetrend szerinti 10 perces követés helyett 6-15 perces indulások fordultak elő. Járatkimaradás nem volt, 4 db indulás teljesült pontatlanul. 12.23-kor egy autóbusz meghibásodása miatt a forgalomirányító diszpécser a kimaradó járat pótlása felől intézkedett - tartalék autóbusz forgalomba állításával -, ugyanakkor 14.14-től a menetrendszerű közlekedés sajnos ismét nem volt biztosított pótló jármű hiányában. 22.06-kor újabb műszaki meghibásodás miatt a menetrendi indulási időpontra egy gyors 56-os autóbusz, majd a következő fordulóban egy végző 64-es autóbusz túlmunkavégzésével biztosítottuk a menetteljesítést.

84 Tovább

A kimaradó járat

Napokban nézegettem a 23-as busz menetrendjét, és egy élég nagy hibát találtam benne. Lehet, hogy direkt, lehet, hogy véletlenül, de a menetrendben az esti órákban (10 perces követés) Az óra elején, az első busz durván 20 perccel indul a másik után (bekeretezett rész) 18 órakor az utolsó busz 58 perckor indul Pesterzsébetről, az ezt követő órában, az első busz 19:17 perckor ez durván 20 perces követés. Ez azért furcsa, mert ebben a két órában 10 percenként követik egymást a buszok, és a 19:17-es mindig tele van, így szükség lenne, hogy a hétköznapi menetrend mintájára a 19:07-es autóbusz is közlekedjen. Megkérném a BKV-t, hogy a menetrendben lévő hibát a lehető legrövidebb időn belül javítsák ki, hogy ne kelljen az utasoknak nyomorogni a 19:17-es Pesterzsébetről induló autóbuszon.
4 Tovább

BKV-figyelő

blogavatar

Phasellus lacinia porta ante, a mollis risus et. ac varius odio. Nunc at est massa. Integer nis gravida libero dui, eget cursus erat iaculis ut. Proin a nisi bibendum, bibendum purus id, ultrices nisi.

Utolsó kommentek