Üdv!
Lehet, hogy csak én kötök bele mindenbe, de szemet szúrt egy dolog. Történetesen az, hogy a kihelyezett érintőképernyős jegy automatáknál villogni szokott valami olyasmi felirat, hogy "új, egyszerűbb jegyvásárlás", ehhez képest megnéztem, ha az ember csak egy kicsivel több jegyet venne az automatánál, akkor már gondban lenne, mert tízen akárhány darab százast kellene bedobálnia, ennél nagyobb pénzt ugyanis nem lehet belehelyezni, csak aprót. Nem tudom milyen logika alapján gondolták azt, hogy az ember 120 darab százassal járkál a zsebében, szerintem ilyen nem igazán fordul elő. Ez még így rendben lenne, de akkor minek lehet egyszerre 20-at is venni?
üdv, cv
2008. máj 15. 16:21
Van 34 darab százasod?
2008. máj 15. 08:11
Esélyegyenlőség a BKV-nál
Mindig is tudtam, hogy a BKV mindenkinek megadja az esélyt. Szellemileg visszamaradott, hajléktalan embereket biztonsági őrként, rokkantakat pedig karbantartóként alkalmaz. Nincs még egy ilyen cég Európában!
Helló!
Mellékelt képet május 13-án este a VII. ker. István utcában lőttem. A képen látható Toyota kisbuszon elől -hátul - oldalt BKV matrica, tetején sárga villogó, bent munkáscucc. Tehát tutira BKV-s és nem valami elborult BKV fan tulajdona lehet.
A rokkant igazolványból a következőkre lehet következtetni: - Ma már C típusú jogosítványt akár fél lábbal is lehet szerezni. - A BKV abszolút odafigyel az esélyegyenlőségre, így akár a helyi műszaki elhárító brigádjában lehetnek csökkent munkaképességűek is.
A közeli trolimegállóból is sokan megcsodálták. Súlyos marketing…
Glikol
2008. máj 14. 17:12
Biciklist köpköd a buszvezető
Egy olvasónk hívta fel a figyelmünket egy CM fórumon leírt eseményre. Mivel postos időpont és rendszám is meg van adva, bízunk abban, hogy felelősségre vonják az illetőt.
2008. május 13-án kb. 08:50 perckor Kőbányán a temető irányából tekertem a Jászberényi út irányában. Ez egy lejtős szakasz ahol szaladnak a kerekek. 35 km/ó engedtem magamnak mivel a jelzőlámpa tiltó jelzést adott.
Az út padkától kb. 80 centire haladtam. A lámpánál a záróvonaltól kb. 2 m távra megálltam s míg várakoztam, arra lettem figyelmes, hogy egy nagyobb járműből szitkok hallatszanak mögülem: "mi a kurva anyádért kell erre jönnöd" stb. Kb. a 3. szitokáradat után hátralestem s megdöbbenve tapasztaltam, hogy a 68-as viszonylatban közlekedő BKV-busz az (BPI-739). Meglepett, de figyelmen kívül hagytam s várakoztam tovább a szabad jelzésre. Arra lettem figyelmes, hogy a tilos jelzés ellenére elhalad mellettem a busz. Az első kereke akkor került velem egyvonalban mikor a lámpa sárga színűre váltott. A busz hátulja a kerékpáromtól max. 40cm-re haladt el.
A buszöbölben állt mikor elhaladtam mellette s ekkor felkiáltottam neki,hogy "Csak szabályosan!" s haladtam tovább. Hamarosan megelőzött, de úgy hogy ha nem lassítok (37km/ó) frontálisan ütközök vele a jobb hátsó kereke tájékán.
Ezt követően balszerencsémre a következő öbölnél értem utol őt, ahol az ablakon keresztül félig kihajolva felém KÖPÖTT! Megrökönyödésemben előtte kb. 10-15 méterre megálltam, mire Ő nemzetközi obszcén karjelzéseket mutatott nekem.
Délután mikor hazafelé tekertem egy BKV-s busz került mellém. A pilótája az ablak irányába mozdul. Egyből satut rántottam s felkészültem a nyálfürdőre. A sofőr csak a visszapillantó tükörbe kívánt belenézni.
2008. máj 14. 13:50
Ki beszél itt angolul?
Helló Figyelő!
Tegnap (2008.05.12), este, Népligetnél két turista próbált szót érteni az egyik ellenőrrel, angolul. Sajnos szegény ellenőrsrác (aki meglehetősen nagyon rendes volt) kukkot sem értett, csak annyit, hogy a turisták jegyet akarnak valahogy, ezért elküldte őket a forgalmi ügyeletre (mivel a sima pénztár már bezárt), és velük is tartott, hátha segíthet még valamit. De mivel se ő, se a forgalmi ügyeletes, se a többi ellenőr nem tudott angolul, így tanácstalanul néztek körbe. Én odamerészkedtem, az ellenőr srác szeme felcsillant és kérdezte, tudok-e segíteni. A külföldiek először is egy ATM-et kerestek, egy 5 szavas mondatban, amit letolmácsoltam az ellenőrnek, az meg mondta magyarul én meg fordítottam angolra. Aztán a turisták kérdezték, hogy nem lehet-e euróval fizetni, mint más európai országban. A végét lehagyva (szándékosan), lefordítottam, és az ellenőrök döbbenten mondták, hogy nem. Ezután a külföldiek elmentek az automatához és én itt kiléptem a képből, mentem tovább a dolgomra.
Mivel nem vagyok kíváncsi a BKV sablonválaszára, nem is írok nekik semmit, csak két felvetést szeretnék tenni a bloggodon.
1: Miért nem tud legalább a forgalmi ügyeletes valami minimális szinten angolul? Én is csak nagyon gyengén tudok angolul, de annyi elég, hogy segíthessek. Ha már az ellenőrök nem is, legalább a forgalmi ügyeletesek beszéljenek angolul. Ha mondjuk le kell kergetni egy külföldit a biztonsági sávról, de az nem érti, hogy neki szólnak, akkor mi lesz?
2: Mikor lehet a BKV-nál euróval fizetni? A kereskedelmi szektorban ezt már bevezették, és még vissza is adnak, forintban. Minden cégnek van egy árfolyama, ami alapján számol. Ezt a BKV is bevezethetné, korlátozásokkal. Például max. 20 euróból adnak vissza, és csak a forgalmi ügyeleteken lehet így fizetni. Amihez persze kéne az angol nyelvtudás.
Üdvözlettel: Gyűjtőjegyes
2008. máj 14. 08:27
Ismét kifaggattunk az ellenőrt
Itt az ellenőrös "interjú" második felvonása. Az ellenőr barátunkat most nem a munkájáról, inkább a munkáltatójáról faggattuk. Kiderül, hogy a föld alatt dolgozó társait ő is orknak becézi, és hogy a BKV azért lobbizik, hogy az ellenőrök nagyobb hatalmat kapjanak. Na akkor fognak sokan autóra váltani! (Az előző interjúért kattints ide!)
Az előző interjúban az ellenőri munkáról kérdeztelek, arról, hogy miért lesz valaki ellenőr, és hogy milyen egy ellenőr élete. Most leginkább a munkáltatódról és az ellenőrökre vonatkozó szabályzatról foglak kérdezni.
Az előző interjú óta változott valamit a helyzet? Gondolok itt például a zsebbe kerülő pénzekre.
Változott. Most már, főleg APEH-zargatás miatt kötelező nyugtát adni a jegy mellé (azóta jegyet sem vagyok hajlandó eladni, még ha mellettem zárva is van a bérletpénztár) illetve a BKV megerősítette a belső ellenőrzést. Az a boszorkányüldözés, amire számítottam, egyáltalán nem következett be. Vagy nem tudtak még hozzávetőlegesen sem azonosítani, vagy nem is tartották annyira fontosnak. Egy kollégám elött felfedtem, hogy nyilatkoztam, és ő most úgy érzi, jó lenne, ha más nézőpontból is szemléltethené a helyzetet.
A blogon többször is részleteket mutattunk be abból a füzetből, melyből ti tanultok. Többet nevettem rajta, mint amennyit okosodtam. Szerinted nem elavult ez a szabályzat?
A szabályzat nem elavult, hanem alkalmazhatatlan. Nem utcai alkalmazásra tervezték, pláne nem a pesti utcákra. Magán a tanfolyamon is megkülönböztetik a hivatalos, és a valós, életben alkalmazható verzióját a szabálynak. (Pl: Egy egyedül, jegy nélkül utazó hét éves gyerek ugyan a szabályok szerint pótdíjazható, de amikor szóba került az eset, elhangzott egy furcsa monológ: "Nem pótdíjazzuk. Nem ijesztjük meg. Megkérdezzük, segíthetünk-e a porontynak, aki eltörpül a táskája mellett, és aztán lépünk kettőt hátra.")
Mit gondolsz arról, hogy az ellenőrök többsége (főleg a metró biztonságiak) szabálytalanul viselik a karszalagot és az azonosító kártya sincs a helyén. Szándékosan rejtegetik az azonosító számukat szerinted?
Nagyon nagy valószínűséggel (60%) munka közben mozdul el a kitűző, nem kell feltétlenül rosszra gondolni, ha nem látható. 39,9%-nyi arányban viszont feltételezhető a rosszindulatúság, a félelem az azonosíthatóságtól. És biztos van olyan ok is, amit még én sem tudok elképzelni.
Utolsó kommentek