Szolgáltató adatai Help Sales ÁSZF Panaszkezelés DSA

A szabályzatból csemegézünk

A jegyellenőri feladat ellátásával kapcsolatos szolgálati utasítás című füzet teljesen korrekten és pontosan kimondja, az adott helyzetben mit kell cselekedni az ellenőrnek. Mit büntethet meg és mikor. Hogy kell bánni a külföldiekkel, milyennek kell lenni a megjelenésnek, stb. Minden le van írva, mit szegnek meg az ellenőrök.

Egyik nap a Deákon büntettek meg két külföldit annak ellenére, hogy a kezükben volt két darab érvényesítetlen jegy, már akkor tudtam, hogy ma írnom kell. Amikor az biztonsági őr előtt meglebegtettem a számára már ismert tanfolyami füzetecskét egy nagyot mosolygott, majd megköszönte a bérletem és mutatta az irányt előre, jelezve ezzel, hogy ne merjek belepofázni a munkájába, mert megjárom. Persze az ilyen eseményekről számtalan cikk szólt már. Hiába járt el az ellenőr szabálytalanul, mindig az utas volt a hülye a BKV szerint, még akkor is, mikor az ellenőrön azonosító szám/jelvény sem volt.

Kezdjük azzal, hogy sok biztonságinak a modorán kívül az öltözéke sem a legmegfelelőbb. Egy villamosvezető ismerős mesélte, hogy sokszor a Hungária kocsiszínnél alszanak lefektetett kartonlapokon, mint a hajléktalanok, majd fürdés és átöltözés nélkül jelentkeznek másnap szolgálatra. A szabályzat kimondja, hogy az ellenőrzést végző személynek rendszeresen tisztálkodni kell, és kerülni kell a szélsőséges öltözéket is. A metró területén lévő biztonságiak többnyire bomber dzsekit viselnek, mely engem az őszi zavargásokra emlékeztet, de valószínűleg én vagyok kötekedős kedvemben, így ezt most kihagyom.

A szabályzat kimondja, hogy ha a külföldi utasnál van jegy, de nem érvényesítette mert esetleg tájékozatlan, nem szabad megbüntetni. El kell kérni a jegyét, majd fel kell rá vezetni az ellenőrző személy számát, és az ellenőrzés helyszínét. Szabályzatban az is feketén-fehéren benne van, hogy tilos mutogatni a külföldinek, és tilos velük szemben nyomdafestéket nem tűrő szavakat használni (magyarral szemben szabad? kérdem én…)

Sajnos a szabályzatban leírtaknak csak az ellenkezőjét tapasztalom. Ez is olyan mint a menetrend, tájékoztató jellegű.

Itt van ajándékba néhány fénykép, a fent említett szabályzatból:


48 Tovább

Trabantba szállni élvezet

2008. március 30-án a Fehérvári úton a Vegyész utcánál egy Trabant idős vezetője a zárt villamospályára hajtott. Megállás helyett mintegy 300 métert haladt előre, ezután elakadt. A képek és a fenti információk a Lánglovagok.hu portálról származnak.



45 Tovább

Ne állj a fülke elé

T. BKV Figyelő!

Szeretnék egy új témát elöhozni, mivel mindig csak a szabálytalankodó BKV dolgozók a téma.
Szerintem a BKV-hoz hozzá tartózik az utas is. (Aki mindennél többet tud pl: vezetésröl stb)
Lehet olvasni, hogy ezt csinálta a villamosvezetö, nem idöbe jött a busz stb. De olyan témát nagyon keveset olvastam ami az utazási feltételekröl szólna. Mielött mindenki a másikat fotoza, feljelenti mert nem szabályos ahogy azt csinálja. Saját magát is megkellene nézni, hogy szabályosan használja-e a szolgáltatást.
 
1.  Inditásjelzö megszólalása után balesetveszélyes a le ill. a felszállas!
2.  Ne álljon a vezetöfülke elé, mert a vezetö nem lát semmit!

Szerintem ezek a legbalesetveszélyesek. Ezen kivül még van egy pár szabály amit nem tartanak be az utasok. De hát mindenki tudja mit szokott rosszul csinálni amikor tömegközlekedik.
 
Üdv: Andris
64 Tovább

Babakocsival

Szia!

Elmúlt hét vasárnap történt velünk az alábbi, nem tudom mennyire kirívó eset.

Babakocsival sprinteltünk az éppen érkező 85-ös busz után a Harmat utcai megállóba. Ez a busz egy újfajta csuklós Volvo volt, amin tudvalevően két helyen lehet felszállni babakocsival. Mivel láttuk, hogy a harmadik ajtónál sokan vannak, egy másik babakocsival súlyosbítva, ezért továbbmentünk a második ajtóhoz. Azonban az ajtó a busszal együtt fogta magát és elindult. Ezen annyira meglepődtem, hogy még a rendszámát sem írtam fel.

Mint később kiderült, valószínűleg ezt azért csinálta, mert pár perccel később jött egy teljesen üres 85-ös -amiről azért pár szóban beszámolhatott volna, hiszen azt hiszem a busz fel van szerelve az ehhez szükséges eszközökkel -, amit mi már sajnos csak távolról láttunk, mivel közben a 185-ös busz beiktatásával a 3-as villamossal utaztunk tovább. Mondjuk azon meg azt nem értem, hogy miért van néhány ajtónál megjelölve a babakocsival való felszállás lehetősége, mert ezek az ajtók semmiben sem különböznek a többitől.

Úgy látom, hogy bár a gyerek még csak fél éves, de záros határidőn belül meg kell tanulnia járni, ha szeretne BKV-val utazni.

--
sajt
18 Tovább
5678910
»

BKV-figyelő

blogavatar

Phasellus lacinia porta ante, a mollis risus et. ac varius odio. Nunc at est massa. Integer nis gravida libero dui, eget cursus erat iaculis ut. Proin a nisi bibendum, bibendum purus id, ultrices nisi.

Utolsó kommentek