Szolgáltató adatai Help Sales ÁSZF Panaszkezelés DSA

Leállították a mozgólépcsőt, kézben kellett vinni a babakocsit

Olvasónk időről-időre babakocsival közlekedik a fővárosban. Nem olyan kis "városi cirkávóval" -ahogy ő mondja, hanem egy igazi nagy túra-babakocsival, ami jól meg van pakolva csomagokkal, amikor vidékről feljön. Ritkán veszi igénybe a BKV szolgáltatásait, és azt tapasztalja, hogy sem a BKV-sok, sem az utasok nem segítik a közlekedésben. Pár hete épp a Batthyány téri metróállomásról tartott felfelé, amikor minden figyelmeztetés nélkül megállították a mozgólépcsőt és vissza sem kapcsolták. Egy élmény lehetett felcipelni a kocsit:

Tisztelt BKV-figyelő!

Szerencsére nem vagyok budapesti, így csak ritkán kell igénybe vennem a BKV szolgáltatásait. Időnként azért elvetődöm a fővárosba, ilyenkor féléves kislányomat is "kénytelen" vagyok magammal vinni ráadásul - vidéki lévén - nem egy "városi cirkálóval" hanem egy igazi túra-babakocsival. Azt, hogy nem mindenhol "akadálymentes" a metróállomás már mondhatni megszoktam, a lépcső tetején vagy alján egy-két segítségkérő pillantás - és pár perc - után segítenek - természetesen - az utasok. (Tudom, hogy ezért nem kapnak fizetést, de BKV-dolgozó még sosem ajánlotta fel segítségét.)

77 Tovább

Aba Botond a BKV vezérigazgatója

Legalábbis a Moszkva téren lévő információs terminál szerint, amit a BKV több, mint 3 éve nem frissített. De nem csak Abáról olvashatunk, hanem az új Egyesített bérletről is (ami azóta már megszűnt), a nagykörúti villamosmegállók átépítéséről, amire a Combino villamosok érkezése miatt van szükség, a Volvo buszok forgalomba állításáról, valamint azt is megtudhatjuk, hogy 185 forintba kerül egy vonaljegy (ami azóta már 300 forint lett).

Maga a program amit feltöltöttek, úgy néz ki mint a BKV weblapja, ezért igazán becsapós. Hisz aki megnézi és nem körültekintő azt hiheti, hogy ezek a legfrissebb hírek. A terminálnak egyébként így semmi értelme sincs, hisz a menetrendek is elavultak (2006-os a legfrissebb), mint a képen is látszik. Ezeket a képeket csináltam telefonnal:


2006-os hír a legfrissebb

56 Tovább

A fizető utason vezette le a feszültségét az ellenőr

Olvasónk a minap a 4-es villamoson utazott, ahol ellenőrrel találkozott. Frissen vásárolt bérletére nem volt ráírva az igazolványának a száma, ezért az ellenőr ordítozni kezdett vele. Az utas kikérte magának a stílust és a hangnemet, főleg azért, mert az ellenőr pont előtte sétált el egy nagydarab és egy ablakon kibámuló férfi mellett, akiknek se jegyük, se bérletük nem volt, egyikük még be is szólt neki. Velük valamiért nem mert kiabálni.

Kedves BKV-figyelő!

Tegnap (06. 12) reggel munkába menet a Nyugatinál vettem egy bérletet, mert lejárt az előző. Megvettem, betettem a régi helyére, majd felszálltam a 4-es villamosra a Moszkva felé, ezzel szoktam munkába menni a Széna térre. A Jászai Mari téren feltűnt egy ellenőr, karszalaggal, kitűzővel, ahogy kell.

Az utolsó előtti ajtó közelében állt egy nagyobb darab kopasz fickó. Először hozzá lépett az ellenőr. Egy "Húzzál tovább" felszólalással adta a tudatára, hogy nincs semmije, őt ne piszkálja senki. Az ellenőr nem akart bajt, tovább közelített felém. A szembe lévő üléseknél egy fiatal srác ült (bőrszínre nem térnék most ki), aki úgy tett, mint ha nem is lenne ott az ellenőr, csak bámult ki az ablakon. BKV-s barátunk megunta a "falnak magyarázást" ezt tovább jött.

130 Tovább

Miért nem várják meg, míg felszállnak az utasok?

Olvasónk gyermekével és babakocsival közlekedik. Mindig tapasztalja, hogy a BKV egyes buszvezetői milyen türelmetlenek. Még fel sem tette a kocsit a buszra, máris nyomják a csengőt, és csukják az ajtót. Pár napja a babakocsi és apukája is az ajtók között maradt.

Imádom egyébként, amikor a busz beáll a megállóba, kinyílnak az ajtajai, majd egyből megszólal az utas sürgető indulásjelző, így esélyt sem adnak a biztonságos és a szabályos felszállásra. Ilyenkor lehet büntetlenül odacsukni a lassan felszálló időseket és a babakocsival közlekedő anyukákat, mert lehet hivatkozni az "Indulásjelzős szabályra". De vajon hová siet ennyire a buszvezető?

Kedves Mihály!

A következő panasszal fordulok hozzád: 6 hónapos kismama vagyok 2 éves fiúgyermekkel. Sokszor van az, hogy BKV járatokon vagyok kénytelen utazni. Ami nem lenne probléma, ha napi szinten nem találkoznék segítőkészségükben hiányos utasokkal és rosszindulatban gazdag, feszült sofőrökkel.

120 Tovább

„Később nem tudnál jelezni, baszd meg?” –kérdezte a buszvezető

Nem irigylem azokat, akiknek ismeretlen vonalon kell utazniuk. Velem is megesik, hogy egy megbeszélésre, találkozóra olyan járatokkal megyek, amikkel még sosem utaztam. A legtöbb helyen a buszvezetők nem mondják be a következő megállók neveit, vizuális tájékoztatás is hiányos. Így mindig később szállok le, vagy életlenül olyan megállóban is jelzek, ahol nem szeretnék leszállni.

Olvasónk édesanyja a 277-es buszon a rossz helyismeret miatt későn jelezte leszállási szándékát, ezért a buszvezető kiabálni kezdett vele:

Tisztelt Ügyfélszolgálat!

A mai napon (május 27. szerda) az Örs vezér tere felé menő 277-es járaton egy igen érdekes "élményem" volt. Édesanyámmal a buszról a villamosra akartunk átszállni. Mivel ritkán utazunk a vonalon, a megállókat sem ismerjük. Eredetileg az Örsön szálltunk volna át, de menet közben láttuk, hogy a Gyakorló köz megállóból egyszerűbben eljuthatunk a villamoshoz. Anyukám a megálló előtt 20-25 méterrel - akkor született az ötlet, hogy itt jobb átszállni - nyomta meg a leszállás jelzőt. A busz kicsit erősebb fékezéssel - nyilván a kicsit kései jelzés miatt - meg is ált a megállóban.

120 Tovább

BKV-figyelő

blogavatar

Phasellus lacinia porta ante, a mollis risus et. ac varius odio. Nunc at est massa. Integer nis gravida libero dui, eget cursus erat iaculis ut. Proin a nisi bibendum, bibendum purus id, ultrices nisi.

Utolsó kommentek