Kedves BKV!Mi a teendő akkor, ha a merto vezetője veszélyezteti az utasok testi épségét?Történt 2008. 10. 08.-án, reggel 08.35 körül.Minden nap a kettes metróval utazom a munkába, nagyjából azonos időben, 8.30 és 9 óra között. A ma reggeli metrósofőr egy ámokfutó volt. Ilyet még nem láttam. Megérkezik a megállóba. A szerelvény zsúfolásig tömve, a peronon szintén rengeteg a várakozó. Az ajtó kinyílik. A vezető azonnal közli, hogy zárja az ajtókat. Még ki se szállt, aki ki akart, nemhogy a beszállók elindulhattak volna a kocsi belseje felé. A sofőr üvölt és dudál, majd egyszer csak valóban bezárja az ajtókat. Aki bújt, aki nem! Volt, aki fönnmaradt, és volt, aki ottmaradt, mert képtelen volt fölszállni a metróra. Ja, és volt, aki a két ajtószárny közé rekedt, és csak komoly izommunkával tudta kiszabadítani magát. (Elképzelek egy babakocsis anyukát vagy apukát ilyen helyzetben: babakocsi betol, ajtó bezár, szülő kinnmarad. Klassz!)Panaszt tettem a forgalmi ügyeleten, lévén kismama, és ha pl. engem csuk oda, akkor annyi. Meg több utasnak vissza kellett metróznia egy megállót, mert nem tudott ott leszállni,ahol akart. S valószínűleg sokan el is késte a munkahelyükről, mert lemaradtak.A forgalmi ügyeleten azt mondta egy valóban kedves úr - hogy jót is mondjak - hogy köszöni, megvizsgálják, tudnak róla, mert az a szerelvény késésben volt, későn indult.Kérdem én: az utasok miért tehetnek arról, hogy a szerelvény késve indult? Ja, és mért indult késve a szerelvény? Valószínűleg nem kevés késéssel, mert az Őrs vezér tértől a Stadionok két megálló, de már ott is alkalmazta a vezető a késés behozásának e furcsa módját. Mért az utasok szívják meg a BKV hülyeségét?egy utas
Nem engedte őket leszállni
Kétszer csukta oda a busz ajtaja
Nem lettem volna annak a kissrácnak a helyében, akinek felszálláskor a lábát, leszálláskor a táskáját csukta oda a türelmetlen buszvezető. Olyan megrázkódtatás érte egymás után kétszer, hogy sírva hagyta el a helyszínt. (Amit mondjuk megértek, mert sokan pánikba esnek, mikor ilyen helyzetbe kerülnek).
Tisztelt BKV-figyelő!
Tegnap (augusztus 25), Szentlélek térről 17:47-kor induló 34-es busz, járműszáma 18-53, sofőrje egy 40-50 között, rövidre vágott, barna haj, fehérbe forduló rövid bajusz, erős borostával kiegészítve, galléros fehér póló, szürke szövetnadrág. Flórián téri megálló, a leghátsó ajtónál felszálló kisfiú (nem biztos, nem láttam túl jól) lába maradt ott az ajtóban. Szerencsére a srác már belül volt... Busz indul, utasok kiabálnak, a régi csuklós Ikaruszon még nekem is néhány másodpercbe tellett, hogy a plafonra diszkréten látótávolságon kívül szerelt vészjelzőt megtaláljam, de addigra a busz megállt.
Ajtó nyílik, srác ijedtében leugrik a buszról, csengetés, ajtó zár. Kiabálás megint, hogy "Nyissa ki!", ugyanis másodjára a srác táskáját sikerült a buszvezetőnek türelmetlenségében odacsukni. Ajtó újra nyílik, srác bőg, mert azt hitte, viszi a busz a cuccát. Csengetés, ajtó becsuk, busz tovább, vezető részéről itt véget ért a történet. A sofőr amúgy igen türelmetlenül vezetett a későbbiek során is. Szerencsére a busz menetteljesítménye nem tette lehetővé, hogy nagyon rodeózzon, nem pattogtunk a buszban, mint mixerben a jégszilánk, de ez nem a sofőrön múlott...
Megállóból kikanyarodásnál többször is elég hamar "ügyesen megtalálta" azt a helyet, ahová ki tudott sorolni. Autóvezetőként alighanem kidudálom a világból, ha elém tolja ki így a busz elejét. Értem én, hogy az autósoknak segíteni kell a busz kiállását az autóbuszöbölből, de az talán túlzás, hogy a Szentendrei úton 70-nel folyamatosan haladó sorba tolja ki úgy a busz elejét, hogy az autós választhat: vagy elgázolja, vagy megpróbál megállni, hátha sikerül.
Ezzel a viselkedéssel éles ellentétben áll az, amit ma reggel tapasztaltam a HÉV-en: a járatok változásáról angol nyelven is bemondták a közleményt a HÉV-en! Az pedig mit sem csökkent a BKV érdemein, hogy gyakorlatilag semmit nem lehetett belőle a zaj miatt hallani. :-)
Andy
Menetközben nyíló ajtó
Műszaki hiba, vagy figyelmetlenség, ha a régi Ikarus összes ajtaja kinyílik menet közben? A kérdést a buszszakértők majd megválaszolják.
Kedves BKV-figyelő!
A mai hazajutásom alatt szerzett felülmúlhatatlan élményt szeretnék veletek
megosztani:
A tárgyban található rendszámú busz a mai utolsó -- megjegyezném, korántsem üres, melynek jelentős része a Bosnyák tér után szállt le, na ennyit arról, hogy a gyorsjáratok késő este feleslegesek -- Etele téri indulású 173-as
járatot képviselte. Vezetője persze az estiektől már megszokott vad stílusban vezetett, szóval krumpliszállítás bekapcs.
Arról viszont már nem volt szó, hogy a rakománytól esetleg menet közben próbálunk megszabadulni. Történt ugyanis, hogy emberünk a Rudas
gyógyfürdőnél járva a megállóval kb. egy magasságban megnyomta az ajtónyitó gombot. Ez homályos bennem, de azt hiszem a központit. Mondjuk egy másodperc múlva becsukta és szerencsére senkinek nem lett baja, de baromira megijedtünk, és ha ott valaki éppen akkor áll lenn a lépcsőn, netán -- jó, igen, a felirat azt mondja, ne tegyük -- az ajtónak támaszkodik, az bizony akkor repült volna a 40-nel kanyarodó buszból, neki vagy a megállónak, vagy a megállóban álló három-négy személynek, vagy az idióta pilickáknak, amiket a város lépten-nyomon kihelyez mindenhova, hogy minél kényelmetlenebbül fennakadhass rajta.
Szóval szerencsére nem lett csúnya vége, de könnyen lehetett volna ebből a
malőrből katasztrófa.
R.
A hülye utasok kinyitják az ajtókat
Tisztelt Ügyfélszolgálat!
Idén nyáron örömmel tapasztaltam, hogy a MÁV-Start Flirt motorvonataihoz hasonlóan a Combino villamosokba is egész utasteret hűtő légkondicionálókat szereltek. A villamos utastere kellemesen hűvös, kényelmes benne az utazás.
Azért fordulok Önökhöz, mert javasolni szeretném, mert azt tapasztaltam, hogy hétvégén, amikor a villamosok ritkábban, 10 percenként járnak, a járművezetők hiába zárják be a villamos ajtajait (ami visszanyitható) az utasok minden ajtót kinyitnak, ezzel a villamos belsejében a kinti hőmérséklethez hasonlóan, 28-30 fokos lesz a levegő. Az ajtókat megfigyeléseim szerint mindig az idősebbek nyitják ki. Nem tudom felfogni, hogy miért jó elsétálni az első nyitott ajtó mellett a melegben, majd kinyitni a középsőt, hogy beszálljon az utas, ha a hűvös utastérben is elsétálhatna a középső ajtóig…
A Combino ajtajai ugyan úgy visszazáródnának maguktól, mint a Flirt vonatoké. Az ajtónál található egy érzékelő, ami ha nem érzékel mozgást, jelet küld az ajtónak, ami az indulásjelző megszólalása után bezárja az ajtót, így nem melegszik fel az utastér. Ha az érzékelő észleli, hogy szállnak fel utasok, semmiképp nem záródik be az ajtó. Ha az utas záródás közben teszi be a lábát az utastérbe, az ajtó azonnal visszanyílik, majd az felszállás végeztével.
Az opciót elég lenne csak a végállomásokon alkalmazni, főleg hétvégén, amikor 10 percet is áll a villamos. Kérem Önöket állítsák be a villamosokon az önműködően záródó ajtókat.
Üdvözlettel: T. G.
Hatalmas pofon a HÉV ajtótól
Sziasztok Figyelők!
Ma reggel hatalmas pofont kaptam a BKV-tól.
7:22-kor a Pesterzsébet felső állomáson a Közvágó híd felé tartó soroksári HÉV utolsó kocsijába szálltam fel (vonatvezető kocsiszáma: 877). A vezető a felszállásjelzővel azonos időben zárta be az ajtót, egy másodperces csúszást sem hagyva a két esemény között. Hiába kezdtem meg a felszállást időben, az ajtó teljesen telibe talált: megütöttem a fejem, a bal arccsontom, a fél éve vásárolt szemüvegem leesett, és mind a keret, mind a lencsék megsérültek (a peronra esett). Látótávolságban lehettem, hiszen az ütközést követően a vezető azonnal kinyitotta az ajtót - kérdés, hogy előtte miért nem figyelt? (Ha nem állt volna meg, elvitte volna magával a peronon levő szemüvegemet.). Mivel én magam állásinterjúra, az utasok pedig munkába rohantak, nem állt módomban jegyzőkönyvet felvetetni, de felháborítónak tartom, hogy szétvert arccal kellett állásinterjúra mennem - a szemüveges káromat pedig ki fogja megtéríteni?! (Volt már, hogy a combomra csapták az ajtót - akkor csak egy harisnya bánta.)
Amúgy is kiakasztó a Pesterzsébet Felső Hév-állomás nevű megálló helyzete. Érthetetlen, hogy itt miért nem áll meg a piros 23-as, hiszen ez egy csomópont: két lakótelep is itt találkozik, itt lehet átszállni a 66-os buszra, Volán-járatokra és a HÉV-re. Azért is érthetetlen, mert a HÉV nem visz el a körútig, hanem előtte két megálló erejéig így is - úgy is a 23-asra kell felszállni, vagyis ez a lepukkant járat teljesen kikerülhetetlen. A valóság az, hogy gyakran marad ki a 23-as, napszaktól függetlenül tömegnyomor van rajta, az esővíz beesik fentről, az ablakok és ajtók mellett gyerekökölnyi rés, mocsok és bűz mindenütt. Ezen felül baromi ritkán is jár. (Este 15-20 percenként.) Emiatt régen írtam panaszlevelet a BKV-nak. Tudjátok, mi állt a válaszban? Egy menetrend.
replika
Utolsó kommentek