Tisztelt Gál Mihály (BKV Figyelő)!
Szerződés szerint a metróállomásokon a rendszeres éjszakai takarítás mellett a délelőtti műszakban (06.00 - 14.00) és a délutáni műszakban (14.00 - 22.00) is két alkalommal történik a szemetesek ürítése. A frekventált helyeken az engedély nélküli szórólap osztogatások miatt több esetben előfordul, hogy a szemét felgyűlik. Ebben az esetben az állomás forgalmi ügyeletesének lehetősége van arra, hogy a takarító személyzetet operatívan irányítsa, és utasítsa a szemetesek ürítésére és a rendkívüli takarításra. Ez általában egy órán belül megtörténik.
Az állomások takarítását végző vállalkozással fennálló szerződésünk 2007-ben lejár. Az újonnan megkötendő szerződésben az eddigi tapasztalatok alapján külön figyelmet fordítunk a takarítások és a szemétszállítás gyakoriságára. Egyben felhívjuk az Őrző-védő szolgálat figyelmét a kiemelt állomásokon a fokozott jelenlétre, az engedély nélküli szórólapok és kereskedelmi tevékenységek visszaszorítására.
BKV Zrt. Sajtóiroda
Sajtóiroda válasz: Kifolyik a szemét a kukából
Ötletek a BKV Figyelőtől
Tisztelt BKV, Kedves sajtóiroda.
Az alábbiakban két lehetséges tervet szeretnék megosztani önökkel. Olyan terveket, melyek bevezetésével jelentősen visszaszorítható lenne a bliccelések száma. Kérem gondolják át ezeket, és számoljanak utána, mennyi plusz költséget jelentene ez a társaságuknak, valamint, megérné-e legalább az egyiket bevezetni.
Nagy razzia
Havonta legalább kétszer nagy ellenőrzést tarthatnának egy adott járaton. Rengetegszer fordult már elő, hogy a bliccelő nem volt hajlandó együttműködni az ellenőrrel, nem adta át neki személyes iratait, így a büntetés sem volt behajtható rajta. Az sem rika, hogy ellenőröket megfenyegetnek, beszólnak nekik, majd elfordulva tovább folytatják az utazást, büntetlenül. Egy adott járaton havonta kétszer tarthatna razziát egy BKV ellenőr egy rendőr vagy egy polgárőr társaságában. Az eddig nem együttműködő utasok kénytelenek lennének odaadni irataikat a rendőrnek, így büntetés is kiszabható rá. 1-2 ilyen büntetés után az illető valószínűleg elgondolkodna azon, nem-e érné meg inkább megvenni a bérletet. Rendkívül bosszantó, hogy akinek nagy a szája és be mer szólni az ellenőrnek, annak az utazás is ingyenes.
Felszállás csak az első ajtón
Külföldi példára a BKV is bevezethetné, hogy egyes autóbuszokon csak érvényes jegy illetve utazásra jogosító igazolvánnyal lehetne megkezdeni az utazást. A rendszer bevezethetetlen lenne például a [7]; [173]; 7; 73 viszonylatokon, hisz ezeken a járatokon rengetegen utaznak és az ellenőrzés jelentősen megnövelné a menetidőt.
Vegyük példának a 23-as viszonylatot. Az autóbusz általában 5-7 perccel hamarabb bent szokott már állni a Boráros téri megállóban, így idejében kezdődhetne az utasok felvétele, menetrendi eltérés valószínűleg nem lenne. A Boráros tértől számítva, még három megállóban folytatódhatna az "első ajtós" módszer. (Haller utca, Közvágóhíd, Földváry utca). Ezen megállókban nincs jelentős számú leszálló, így valószínű, hogy a hátsó ajtók kinyitására nem is lenne szükség. Maximum három megálló távolságig vezethető be az első ajtós ellenőrzés, mert ez az a táv, ami alatt még nem nőne meg a menetidő számottevően, viszont aki eddig nem vett jegyez, az valószínű most megveszi, mert nem fog több kilómétert sétálni. Érdemes lenne átgondolni, melyik járatokon lenne bevezethető ez a módszer és számolni vele, mennyi plusz bevételt jelentene ez a társaságnak. Természetesen a járművezető fizetésében is meglátszana, hogy milyen viszonylaton vezet, ellenőriz-e jegyet vagy nem.
Kérem a fenti példákat gondolják át, és tájékoztassanak arról, bevezethetőek-e? Amennyiben úgy döntenek, hogy bevezethetők, megteszik-e a lépéseket, hogy változzon valami? Az Önök és az utasok érdeke is, hogy csak azok vegyék igénybe a közlekedést aki fizet is érte.
Együtt, egy jobb, használhatóbb tömegközlekedésért
Üdvözlettel: Gál Mihály, BKV Figyelő
Az oviba jutás sem könnyű
Sziasztok,Jóreggelt!
Velünk múlt évben történt meg ez az eset(a velünk az engem és a kislányomat jelent). Reggel elindultunk az oviba kb reggel 7-fél 8 körül,és a közeli buszmegállóban várakoztunk a piros huszas buszra. Ami meg is érkezett és a leghátsó ajtóhoz négyen léptünk oda felszállási szándékkal,mi ketten és két 45 év körüli hölgy. Amikor kinyílt az ajtó egyikük fellépett,a másikuk előre engedett bennünket. Ahogy a kislányom fellépett az alsó lépcsőre elkezdett csengeni a figyelmeztető jelzés,és nemes egyszerűeséggel abban pilanatban rácsukódott az ajtó a kezemre. Megijedtem,és a visszapillantó tükör felé fordultam integetve. A mellettem lenntmaradt hölgy kiabálva állt,majd amikor a busz megindult előreszaladt és hadonászott a járdáról a sofőrnek. Én már akkor csapkodtam a busz oldalát,a kislány belül visítva fogta a kezem,én léptem a busz után,ami elkezdett kikanyarodni a középső sávba,a lámpa még piros volt. Az utasok is elezdtek addigra kiabálni a sofőrnek,aki mielőtt kinyitotta volna az ajtót még kényelmesen beállt a sávba. Nem mertem a kislány kezét sem elengedni,mert arra gondolotam hogy amilyen barom a sofőr elviszi a gyereket,aki ki tudja hogy megrémült volna. Közben arra gondoltam hogy ha megindul amikor zöldet kap,nincs más, futok mellette,amíg el nem ránt.. Nagy nehezen kiszabadultam,a lenntmaradt hölgy folyamatos ordítása közben,felszálltam,kezem-lábam remegett és előrekiabáltam a sofőrnek,hogy ugyan miért nem talicskát vezet és hogy halálra rémisztette a kicsit... Amikor leszálltunk,megvárta aíg előre értünk,és kiszólt a vezetőfülkéből hogy a csengő azért van hogy jelezze amikor már nem szabad felszállni. Az "Úr" egy 50-55 év körüli,kopaszodó,őszes hajú,közepes testalkatú de pocakos,szemüveges férfi volt. Válaszoltam neki,hogy nincs igaza mert nem csak én maradtam lennt hanem az a hölgy is aki előreengedett,és ha belenézett volna a tükörbe láthatta volna mi történt. Továbbá közöltem vele hogy ne szemtelenkedjn,inkább rebegjen el egy elnézést és köszönje meg hogy nem teszek panaszt.. Gusztustalan modorban,gúnyos arckifejezéssel válaszolt hogy nem érdekli,neki van igaza (megjegyzem a hölgy aki végül velem felszállt egyből azt mondta hogy nem normális ez az ember,és miért csinálta ezt???).
600 ezer forintért vett tehenet a BKV
A BKV 600 ezer forintért megvásárolta az idei Tehénparádéból megmaradt egyik köztéri műtehenet, amelyet az alkotók korábban "Combino színűre" festettek. A tehenet most a Hungária kocsiszínben állítják ki, későbbi sorsa ismeretlen.Tényleg szép gesztus a BKV-tól, hogy felajánlott ennyi pénzt jótékony célra, de felmerül bennem a kérdés, tényleg vidámabb lett az utazóközönség, hogy a BKV vásárolt magának egy tehenet? A képért külön köszönet Ev-A 149 olvasónknak
Szombaton a Hungária kocsiszínben rendezendő családi, nyílt napon tekinthetik meg a fővárosiak a BKV új tehenét. Kiricsi Karola, a közlekedési társaság szóvivője elmondta, hogy a nyári köztéri Tehénparádéból megmaradt alkotást árverésen vette meg a BKV 600 ezer forintért, a kifizetett összeg a sérült gyermekeket segítő Bátor Tábor Alapítványhoz folyt be. Azt, hogy a rendezvényt követően mit kezdenek a 600 ezer forintos életnagyságú sárga műanyagtehénnel, Kiricsi Karola egyelőre nem tudta megmondani. A végleges sorsa még nem dőlt el, egy biztos, nem fog utasokat szállítani - mondta.
Arra a kérdésre, hogy a jelentős veszteséget felhalmozó BKV-nak érdemes-e kiadni 600 ezer forintot ilyen célra, Kiricsi Karola azt válaszolta: jótékony akcióra ez nem nagy összeg; a műtehén pedig a az utazóközönség vidámságát szolgálja majd.
Forrás: inforadio.hu
Hülyegyerek
Üdv!
Ezt a Videót találtam a Youtube-n :O hát mostmár tudom mért húzta el a nénit a villamos :S:S
Utolsó kommentek