A következő kis rövidke postban direkt nem említek neveket, ugyanis senkinek nem szeretnék problémát okozni. A történetet villamosvezető munkatársaitól hallottam, úgy érzem, meg kell veletek osztanom, hogy a kicsit egyoldalú „mentősverős” történetet más szemszögből is lássátok.
Történt ugyanis, hogy 26-án délután egy kocsiszínből kiálló villamos útját egy mentőautó akadályozta. A mentősök épp egy baleset sérültjét látták el a közeli gyorsétteremnél. A villamos nem tartotta fel a forgalmat, (ugyanis kocsiszínből kiálló villamos volt), nem állt miatta a forgalom a körúton. Villamosvezetőnk sietett, és csengetni kezdett. Csengetett mindaddig, amíg a mentőautó vezetője meg nem jelent, és a „Mi a fasz van, te BKV-s? köcsög” szavakkal nem köszöntötte.
A villamosvezető (aki egyébként kollégái szerint nyugodt ember) berágott, és kiszállt a fülkéből. Ekkor a mentős beszállt a mentőautóba, és az ablakon keresztül a villamosvezető utána nyúlt, (Meg akarta rántgatni). A mentős elhajolt, és ekkor sérült meg. Persze mit lát a szemtanú? Ha valaki benyúlt az ablakon, az tuti megütötte a mentős. Persze a cselekedete így sem elfogadható...
Az ezután kiérkező rendőrök a villamosvezetőt bilincsben vitték el, és éjfél után engedték szabadon. A BKV a vizsgálat végéig felfüggesztette a „verekedő” dolgozót.
Kollégái nem értik, hová sietett a kiálló villamossal, ezért nem értik miért csengetett. Azt sem érik, miért nyúlt hozzá a mentőshöz, amikor tudnia kellett, hogy ebből nagyobb baja lehet. A történet még így is rejtélyes.
Nem kívánom védeni egyik BKV-st sem, mert megvédik ők magukat, de be kell látnunk, hogy szegényeket naponta éri támadás, melyekről nem beszél a média. Szinte naponta hallom ismerősöktől, hogy utasok köpnek be a fülkébe, fenyegetik meg őket, és öntenek be sört, ha valami nem tetszik nekik. Rengeted támadás éri a BKV dolgozókat, miért nem áll ki mellettük senki?
Arra szerettem volna rávilágítani, hogy mielőtt elítélünk bárkit is, és a hírek alapján ráfogjuk, hogy megvert valakit, hallgassuk meg az ő verzióját is, mert egyáltalán nem biztos, hogy úgy történt minden, ahogyan azt a média előhozta.
„Mi a f@sz van, te BKV-s k*csög?”
Az autósok is szívnak a rossz sínek miatt
Erika által leírt problémát teljesen megértem, ugyanis 3 évig jártam az említett szakaszon, és egyszer a sínhibákat kerülgető autós majdnem elcsapott a Galvani utcánál lévő zebránál. Ideje volna karbantartani az utakat, és a síneket is.
Tisztelt BKV Zrt!
Pontosan nem tudom, kire is tartozik, ezért Önöknek és a Fővárosi Önkormányzatnak is elküldöm ezt a levelet. Mivel főútvonal, így gondolom a főváros, de mivel villamos pálya, így valószínűleg Önök is felelnek érte!
A mellékékelt képek a XI. kerület Fehérvári úr - Andor és Galvani utca kereszteződésben készültek. Olyan rossz állapotban van a sínpár és a körülötte lévő aszfalt, hogy az autók csak lépésben mernek átmenni. Aki nem így tesz, annak az autója bánja! Ez egy nagyon forgalmas csomópont, így az még fokozza a dugót, hogy az autósok lassan mennek át a kereszteződésben. Volt már itt azért baleset, mert aki utoljára átment, annyira azt figyelte, hogyan kerülje ki a felpúposodott, illetve a gödörré vált aszfaltot, hogy nem látta már elindult a keresztforgalom.
Jó lenne ezt minnél előbb rendbe tenni, mielőtt nagyobb baleset lesz belőle. Akár a villamossal is!
Üdvözlettel: Szegedi Erika
Fényévekre a chipkártyától
A legtöbb külföldi nagyvárosban chipkártyás jegyrendszer van kiépítve. Ez azért fontos, mert nálunk még nincs ilyen, és a jelenlegi jegyrendszer (jegyárusítás) is visszafejlődik. A BKV jegyek érvényességét egy turista nehezen tudja meg, ha automatából vesz jegyet, ugyanis a hátulján nincs semmilyen tájékoztató. A chipkártyától fényévekre vagyunk, mert még csak ilyen jegyeket árulnak az automatákban:
Kedves BKV-figyelő!
Külföldi vendégem volt, mostanában sokszor vásároltam neki vonaljegyet, hol pénztárban, hol automatából.
Egy érdekes dolog tűnt fel, történetesen, hogy a legtöbb automata felhívja a figyelmet arra, hogy a jegy hátulján lévő tudnivalókat olvassuk el.
Nade mi a helyzet, ha a jegy hátulján nincs semmi?
A mellékelt fényképeken a két fehér jegy automatából származik, a hosszabbik a Keleti pályaudvarnál lévő buszvégállomásnál lévőből, a másik valamelyik (sajnos nem emlékszem) metróállomásnál lévőből.
Bár a legtöbb járművön ki vannak függesztve az utazási feltételek, de azért elég sok olyan van, amin nem. Mi a helyzet akkor, ha veszek egy ilyen "információ nélküli" jegyet és egész nap avval utazok? Honnét kéne tudnom, hogy csak egy, megszakítás nélküli utazásra érvényes, maximum 1 óráig?
Üdv, Manka
Emberéletekkel játszik az agresszív trolivezető
Tisztelt Hölgyem/Uram!
Az alábbi bejelentést szeretném tenni Önök felé:
Helyszín: Budapest, Király utca
Időpont: 2008.08.18. 19:05
A fent nevezett időpontban a 955-ös számú 78-as trolibusz (a hely, az idő és ezen adatok birtokában szerintem nem lesz nehéz a vezető azonosítása!) vezetője megállt a Király utca és a Teréz krt./Erzsébet krt. kereszteződésében lévő megállóban. Ez a jobb oldali sáv, ami utána jobbra kanyarodik, rá az Erzsébet krt.-ra. Nem kívánok abba belemenni, hogy szerintem rossz helyen van a megálló (mint a történetből kitűnik: roppantul megnehezíti a buszvezetők dolgát a forgalomba való visszasorolás tekintetében), mert ezt nem az én tisztem eldönteni. A trolibusz vezetője miután letette és felvette az utasokat ahelyett hogy mögém (tudniillik a forgalomban én mint személygépjármű-vezető vettem részt) próbálna indexelve besorolni, beáll mellém a piros lámpához mintha jobbra akarna kanyarodni. Persze tudtam hogy a troli is jön(ne) tovább a király utcából, de ugye a két sávból csak 1 megy tovább a Király utca felé: a bal oldali, ahol én álltam. Gondoltam egy személygépjármű jobban gyorsul és energikusabb mint egy troli, tévednem kellett. Indulásunk után a trolibusz vezetője agresszívan rántotta be elém a kormányt, és csak az éberségemnek és előzékenységemnek köszönhető, hogy nem történt baleset. Gondoltam erősebb, nagyobb, több utasért felel mint én, hagyom hadd menjen! A vezető (általam látott) agresszív hozzáállását, vezetési stílusát tehát már itt megtapasztalhattam.
Emiatt azonban nem ragadtam volna billentyűzetet és írtam volna Önöknek (bár eddig is kerülendő a magatartása!).
Amit ez után tapasztaltam, én még nem láttam... Továbbmenvén a Király utcában közvetlenül a trolibusz mögött, beértünk egy autót és kisteherautót, mely kb. 50-el ment (ugye jól tudom még, ennyi a megengedett a Király utcában...?). A trolibusz vezetője megunván ezt a "szötymörgést" (esküszöm én ilyet még nem láttam... de ezt már mondtam), index ki balra és előzi a két autót. Ez még alapvetően nem is lett volna "baj" (úgy egy 70es tempónál), ha nem jöttek volna szembe... EZT A TROLIBUSZ VEZETŐJE MÁR AZ ELŐZÉS MEGKEZDÉSÉNEK PILLANATÁBAN LÁTNIA KELLETT!!!! Először én nem is láttam miért indexel balra a trolibusz (gondoltam szabálytalanul állnak a sávjában, de ugye NEM...!), aztán megláttam hogy előzésbe kezd, aztán megláttam azt is hogy jönnek szembe. Felkészültem a legrosszabbra is és sajnos elkerülhetetlennek látszott a tragédia! A szembejövő autósnak az volt a szerencséje hogy volt egy kis keresztutca balra (neki jobbra) ahová be tudott húzódni a parkoló autók között... Ha nincs ez a lehetősége konkrétan frontálisan ütközik egy cirka 70-el előző trolibusszal... Az esetre tanúm van és gondolom a szembejövő autós is tudna tanúskodni, a kisteherautó vezetője, és a másik autós is akit előzött... Ezen autók rendszámát sajnos nem tudtam felírni, a trolibuszét is csak azért mert utána mentem, mondván ez nem maradhat következmény nélkül!
Erre (XY@gmail.com) címre várom MIELŐBBI válaszukat, visszajelzésüket, miszerint az ügyben nyomozást kezdtek és a troli busz vezetőjét megrovásban és büntetésben részesítik. SAJNOS (!) nem én döntöm el mi lesz a büntetése, de én azonnali elbocsátást, fizetésmegvonást és azonnali engedély (PÁV és jogosítvány) bevonást tartanék elfogadhatónak. Túlzó lenne? Nem hinném. Az a busz vezetője csak az ő buszán kb. 30-50 ember életéért felelős. Plusz a szembejövő autó vezetőjéért. Aki ezt nem képes felfogni és ilyen (még személyautóval is kamikáze, nemhogy egy busszal!) elmeroggyant manőverbe kezd azt ennél kisebb büntetéssel súlytani nem lehet! Kiváló agyagedény készítő lesz az úriemberből, de buszvezető az ilyenből SOHA TÖBBÉ NE LEGYEN!
Példamutatást és elrettentő példa teremtést várok Önöktől ellenkező esetben lesz folytatása az ügynek, a média bevonásával. Mutassák meg, hogy pszichopata, ön- és közveszélyes alkalmazottak milyen sorsot érdemelnek. Mutassák meg a többi alkalmazottjuknak milyen magatartást NEM TŰRNEK tőlük! Ezek helyére biztos vagyok hogy könnyen, sokkal alkalmasabb személyeket tudnak felvenni, akik hálásak lesznek hogy Önöknél dolgozhatnak!
Bízva mielőbbi válaszukban: G.
Veréssel fenyegetett a bunkó BKV-s
RQ olvasónk akciófilmbe illő jelenetnek volt részese tegnap a Soroksári úton. Nyugodtan indult el a lámpánál, mely pirosról zöldre váltott. Pislantott egyet, majd megjelent mellette egy csuklós Ikarus, mely előbb még 4 sávval odább állt a megállóban. BKV-s barátunk megpróbálta megelőzni az álló kocsisort, és az útjában álló autót beszorította a tengely és a csukló közé. Anyázás, köcsögözés és feljelentés alant.
Kedves BKV-figyelő!
Nagyon felcsavarta az agyam egy buszvezető állat. Verekedés csak azért nem lett belőle, mert míg a kocsimon ott a céges matrica, addig a cég renoméjának megfelelően kell viselkedni, szóval semmi anyázás, semmi verekedés. Persze a BKV-nál ez se számít!
Alant csatolom a jegyzőkönyv másolatát, amit a BKV-nál kaptam (nevem, címem kivettem, bár már nem ott lakom, de a postát megkapom) persze ha igényt tartasz arra, akkor átküldöm azt is! Mivel nem mindenki fogja tudni kibogarászni a gyöngybetűim, így a dolog dióhéjban:
Soroksár út, Boráros felől Pesterzsébet irányában, van egy lámpasor közvetlen a Lágymányosi híd után, a villamos végállomásnál, a buszmegállónál. Itt csak gyalogos forgalom van. Na én pont nem itt álltam, hanem a következő lámpasornál a legbelső sávban (mert 50 méterre onnan lehet balra kanyarodni a Koppány utcába) 2. autóként. Bambulok ezerrel, látom, vált a lámpa elindulok. Fél másodperc múlva azt veszem észre, hogy egy "fal" jön jobbról és szorít le minket az előttem levővel!
Neki volt még akkor mázlija, hogy padlógáz és tovább, viszont én odaszorultam a busz B-tengelye és a csukló közé. Hiába dudáltam semmi. Csak tolt át a szembejövő sávba minden lassítás nélkül ezerrel. Seggfej barátunk elindult a buszmegállóból ezerrel, hogy majd 4 sávon keresztül megelőzi a várakozók sorát, csak hát persze a BKV-busz nem Ferrari! Persze egy ilyen agresszív seggfejjel mégcsakaz... megelőzöm szépen megállítom (nem-nemsatu, mert bármekkora kretén is a sofőr a 12 tonnának megvan a tehetetlensége... szal mégiscsak meg kell állni vele), aztán megkérdeztem tőle, hogy mégis hogy an gondolta ez? "Mennyé má te köcsög :o)" közben kollegája bőszen telefonál mellőle és közben már 2-en csinálják a feszkót. Megkérdezem még egyszer, hogy ez "mégis mi a fasz volt!?" "mennyé má köcsög, mert megverlek" és már száll is ki a buszból. Sajnos nem álltam le vele brusztolni, mivel céges a kocsi, így valaki csak azt látja, hogy osztom a BKV-st, még nekem lehet belőle gondom a cégnél.
Utolsó kommentek