Szolgáltató adatai Help Sales ÁSZF Panaszkezelés DSA

Érvényes-e az átpúposodott BKK-jegy?

Olvasónk a 14-es villamoson szeretett volna a jegyet érvényesíteni, de állítása szerint nem működött megfelelően a jegykezelő. A szelvényen nem voltak lyukak, csak kipúposodtak a "konfettik". Az utas ezt úgy értelmezte, hogy a jegy nem lett érvényesítve, ezért a metrónál újra kezelte, és megbüntették.

Véleményem szerint a büntetés jogos, mert onnantól, hogy a jegyen látható a "minta", az érvényesített jegynek számít, tehát nem szabadott volna újra érvényesíteni. Nektek mi erről a véleményetek?

Tisztelt Gál Mihály!

Segítségkéréssel fordulok hozzád és a blogod olvasóihoz, ugyanis egy számomra elképesztő helyzet kerekedett a BKK munkatársainak figyelmetlenségéből.

Utaztam a 14-es villamoson, ahol a jegytömbben található jegyet próbáltam volna kilyukasztani, de semennyire sem sikerült (kicsit kipúposodtak a "konfettik", de nem szakadt ki a jegy). Gondoltam ez nem kezelt jegy (hisz nem szakadt), így a lehel téri metróállomáson kilyukasztottam azt, majd az ott álló ellenőrnek átnyújtottam, aki leengedett vele. A Klinikák metróállomáson szálltam le, de ott a mozgólépcsőnél újra ellenőrzésre került sor, ahol "megfogtak" kétszer kezelt jegy miatt. Próbáltam elmagyarázni az esetemet, hogy leengedtek már ezzel, stb. Nagyjából tájékoztattak az ellenőrök (mint utólag kiderült, félretájékoztattak...), úgyhogy gondoltam rendben, büntessenek meg (eddig mindig bérletem volt egyébként, de mostanság nem engedhetek meg magamnak ilyen luxus-cikkeket).

A pótdíjbefizető irodában ment a huzavona, ki kit tájékoztatott félre, alpári kiabálások, fenyegetőzés, sírás, hisztizés..gondolom egy átlagos munkanap. Én is kaptam egy vérlázító viselkedésű hölgyet, úgyhogy elhatároztam én ugyan nem fizetek egy vasat sem a BKK-ellenőrök nem megfelelő munkavégzése miatt, úgyhogy tettem egy bejegyzést a vásárlói könyvbe 2012.05.22-én, amire több mint 1 hónap múlva jött válasz, hogy elkezdik kivizsgálni az esetet.

Ma, 2012.08.01-én kaptam meg a panaszom elbírálását és itt jön a további vérlázítás, amivel kapcsolatban tanácsot kérnék: A levélbe nyomtatott keltezési idő: 2012.07.13. A befizetendő  összeg 32500 Ft, amit: 2012.07.27-ig kellene rendeznem az ajánlott levélen található postai pecséten a dátum 2012.07.31.

Semmilyen módon nem vagyok hajlandó fizetni ekkora összeget más rossz munkavégzése miatt, főleg nem így, hogy a befizetési határidő után adták fel a levelet. Milyen módon, milyen szervnél tehetek további panaszt, odázhatom el a fizetést, kérhetem tárgytalanná tételét valami módon ugyanis ez teljességgel elfogadhatatlan munkavégzés.

Segítségedet, a blog olvasóinak segítségét előre is köszönöm.

31 Tovább

Lyukasztott, mégis megbüntették a metrós ellenőrök

Olvasónk, Katalin hiába vett utazása előtt jegyet, és hiába lyukasztott, a metrónál álló ellenőrök szerint többször használt jeggyel utazott, sőt, az egyiket állítólag kimosta, ezután használta újra. A gyanúsítást nem érti, ugyanis a jegyet Újpalotán vásárolta nem sokkal az utazás előtt, és ezt bizonyítani is akarta. Az ellenőrök elvették mindkét jegyét, úgyhogy Katalin most attól fél, hogy az ellenőr kicseréli a jegyet, és ez alapján a BKV jogosnak fogja tartani a követelést. Részletek alább:

Kedves BKV-figyelő!

Egy 2012. május 23-án történt esetről írok nektek. Üzleti tárgyalásra mentem Újpalotáról a Déli pályaudvar közelébe. Indulás előtt Újpalotán vásároltam két darab vonaljegyet, mert ennyi hiányzott ahhoz, hogy az egész utam során minden járaton lyukaszthassak. A tárgyalás befejeztével a Déli pályaudvartól indultam vissza a belvárosba, és a metrólejáratnál négy ellenőr jelenlétében érvényesítettem a jegyemet. Utazásom célja az Astoria megálló volt, ahol a kijáratnál közterületesek társaságában ácsorgó ellenőrök kérték a felszállás óta kezemben tartott jegyemet. Odanyújtottam az ellenőrnek a jegyet, mire ő kivette azt a kezemből, majd váratlan dolog történt.

Haladtam volna tovább, de nagy meglepetésemre megállítottak, mondván: a jegyem érvénytelen. Én megkérdeztem, hogy ezt miből gondolják, mire azt válaszolták, hogy a jegyem korábban már kezelve volt. Állításuk szerint a HÉV-en utaztam vele, és egy a jegy közepén lévő lyukról beszéltek. Mint írtam, a makulátlan állapotú jegyet Újpalotán vásároltam, majd a Déli pályaudvaron használtam. Mivel Újpalotáról mentem, a HÉV vonalát még csak nem is érintettem, és egyébként sem szoktam HÉV-vel utazni. Ezt nekik is mondtam, de őket teljesen hidegen hagyta: utasítottak, hogy fizessem ki a helyszíni bírságot. Én ezt megtagadtam. Próbáltam védeni az igazamat és kértem őket, hogy menjünk vissza a Déli pályaudvarra és ellenőrizzük le a jegykezelő automatát, hátha az volt hibás. Ők erre kinevettek és csalónak tituláltak, majd a velük lévő közterületes elkérte az irataimat. Én továbbra sem hittem el, hogy ez velem megtörténhet, így elővettem egy másik, aznap használt jegyet, hogy bebizonyítsam: legálisan utazok és nem csaltam. Az előzőhöz hasonlóan azt is kivették a kezemből, megnézték, majd megállapították, hogy az sem érvényes, sőt: „mosott jegyet” használok, és ne is próbáljak akadékoskodni, mert majd feljelentenek még azért is. Mondtam, hogy panaszt fogok tenni, de ők cinikusan a képembe röhögtek, miszerint „csak nyugodtan, úgysem lesz igazam”. Szerettem volna visszakérni az általuk hamisnak vélt jegyemet, de nem voltak hajlandóak visszaadni. Így természetesen arról sem tudtam megbizonyosodni, hogy valóban a saját jegyem alapján büntettek-e meg, és nem történt-e a pillanat leple alatt egy ügyes kis csere, ami elkerülte a figyelmemet. Miután kitöltötték és átadták a büntetésről szóló papírt, mint akik jól végezték dolgukat, távoztak a helyszínről.

Mi történhetett? Túl kevés embert büntettek meg aznap, és kellett még egy hozzám hasonló, könnyen átverhető jómadár, akin be tudják hajtani a hiányzó büntetést? Vagy csak túl szigorú volt az ellenőr és már az érvényes jegyet is hamisnak vélte? Teljesen értetlenül állok a történtek előtt. A történet érdekessége, hogy mivel a Déli pályaudvaron már a metróba lefelé menet ellenőrizték a jegyemet, nem is tudtam volna felszállni a metróra, ha hamis jeggyel érkezem.

Megdöbbentett és elkeserített az eset. Ráadásul nem tudom, hogy mit lehet ilyenkor tenni. Hogy tudnám bebizonyítani az igazamat? És hogy lehetne elkerülni, hogy a hozzám hasonló, legálisan utazó embereket büntetéssel sújtsák? Mindenesetre megírtam a történetemet, hátha valaki felkapja a fejét odafent, mert mégiscsak túlzás, hogy ezentúl már akkor is a büntetéstől remeghetek, ha kilyukasztottam a jegyemet.

Üdvözlettel, K. Katalin

24 Tovább

Az ellenőrök elől menekülve érte a halál

Ákos néhány hete busszal indult el otthonról, de nem volt nála jegy. Az ellenőrök meg akarták büntetni, de a fiú a menekülés mellett döntött. A Házon kívül riportja:

5 Tovább

Használt jegyet árulnak a BKV jegypénztárában?


Olvasónk, Yoda, törvénytisztelő állampolgárként jegyvásárlás és lyukasztás után szállt fel a 3-as metróra a Gyöngyösi utcánál. Egészen a Corvin negyedig utazott, ahol kimeneti ellenőrzés volt. Jegye volt, nem volt mitől félnie, felmutatta, majd halad volna tovább, amikoris az egyik ellenőr megállapította, hogy a jegy, amit az utas pár perccel azelőtt vett, egy buszon már érvényesítve lett. Így kezdődött az alábbi sztori:

Kedves BKV-figyelő blog!

Pont a tegnapi nap eseményeit szeretném veletek megosztani, hátha le tudjátok vonni a tanulságot az esetből.

Tegnap, azaz: 2012-04-21-én történt, hogy reggel 9-kor felkeltem és már késéssel indultam el otthonomból, mivel segédkeztem egy ismerősömnek építkezésénél, ahova 10:00 ra kellett volna kiérnem.

A kapkodás közepette, már csak a buszon vettem észre, hogy otthon maradt az !érvényes! bérletszelvényem, amiért már nem tudtam hazamenni idő híján. Ezért a gyöngyösinél a jegypénztárnál váltottam 2 natúr vonaljegyet (320Ft) amit lekezelés után még szemügyre is vett a bejáratnál álló egyik ellenőr (karszalagban stb). Jött a metró, felszálltam és a Corvin-negyednél szálltam le, ahol a mozgólépcső tetején ellenőrök végezték a „feladatukat”.

Elő is vettem a lekezelt jegyet és felmutattam, amit azonban elkért a kedves ellenőr és azt állította, hogy ez a jegy már le volt kezelve hagyományos lyukasztóval, ami eléggé nevetséges, mert a jegy megvétele után még csak más jármű közelében sem voltam, ezért természetesen fel is kaptam a vizet, hogy egy ilyen ürüggyel akarnak megbüntetni. Mivel ismerjük a metró aluljáró fényviszonyait, aki menet közben kiszúr a jegyen egy hibát, miközben neki azt 1 méterről mutatják, az bizony mesterlövésznek menjen, ne ellenőrnek.

Kis huzavona után kiállították a csekket, ami megint csak annak köszönhető, hogy úrnak születni kell, paraszt meg nő, mint a gomba.. Pedig megtehettem volna, hogy ezek után letagadom a kilétemet, ha már szégyenszemre egy ilyen „lopáshoz/átveréshez” folyamodnak kínjukban.

Mellesleg undorítónak tartom azt is, hogy nekem, mint fizető utasnak nap mint nap azt kell átélnem a tömegközlekedésen, hogy a hajléktalanok odaürítenek az ülésekre (és nem a táskáikat), és a kisebbség torkaszakadtából üvöltve utazik és mikor felszáll az ellenőr a járműre, őket nagy ívben kikerüli és azokat az utasokat molesztálja, aki becsületesen megvásárolja a jegyeket, bérleteket. Talán jobban is fel lehetne használni a közterület felügyelőknek az „újonnani” előjogait, mintsem a dolgozó népet b****gassák még ők is.

És kívánom, hogy azt a 2000Ft ot, amit be fogok fizetni hétfőn, azt költse a BKV valami hasznos dologra, mint pl.: Sósavra, vagy legalábbis vízre, mielőtt az utasai meghalnak a gépjárműiken pestisben!

Ui: ha jegyet vesztek, akkor mostantól figyeljétek meg azt is, mintha Rodolfo ülne a pénztárnál… Én szerintem ráborítom a fülkét, ha még egyszer egy ilyet adnak a kezembe. Mert szerencsére nem azon a -2000Ft-n múlik a megélhetésem, hanem az elv!

14 Tovább

Elismerte a jogtalan pótdíjazásokat a BKV és a BKK

Mint arról néhány nappal ezelőtt beszámoltunk, a BKV jegyellenőrei jogtalanul büntettek meg több utast is a 240E autóbuszon. Hiába van kiírva a megállókba egyértelműen, hogy meddig érvényes a Budapest bérlet, az ellenőrök Budapest belső területén is kiegészítő jegyet kértek az utasoktól, és akinek nem volt, azt megbüntették.

A BKV-figyelő bejegyzése nyomán a Budapesti Közlekedési Központ vizsgálatot kezdeményezett. A BKV az elmúlt két hónapban keletkezett összes pótdíjazással kapcsolatos dokumentumot átvizsgálta, és megállapították, hogy 3 esetben jogtalanul szabtak ki pótdíjat az ellenőrök. Sajnos azt nem tudni, hogy a helyszíni bírságot fizető utasok közül kit büntettek meg jogtalanul, ugyanis az ő adataik nem kerülnek be a rendszerbe, így a BKV csak azoknak tudja visszafizetni a pénzüket, akik utólag fizették be a büntetést. Részletek alant:

Tisztelt Gál Mihály Úr!

Köszönjük a 240E jelzésű autóbuszjáraton tapasztalt jegyellenőrzési problémával kapcsolatos megkeresését. A cikk állításait megvizsgálva arra a következtetésre jutottunk, hogy mivel a BKV Zrt. járatainak viteldíjairól szóló, jelenleg hatályos 74/2009.(XII.10.)Főv.Kgy. rendelet szerint a megállóhelyi menetrendtábla kiírása helyes, azaz a Felsőhatár utca a határpont a Budapest közigazgatási határán belül érvényes bérletek esetében, ezért az ellenőrök valószínűleg hibáztak az intézkedésük során. A BKV Zrt.-től részletes vizsgálatot kértünk, amelynek eredményéről az alábbi tájékoztatást adjuk:

A cikket elindító, fényképen is bemutatott figyelmeztetésben leírt konkrét eset kivizsgálása nem vezetett eredményre. Mivel a panaszos állításának megfelelően csak „majdnem” történt pótdíjazás, ezért a téves felszólítást tevő személyét dokumentumokból nem lehetett megállapítani, személyleírás nem áll rendelkezésre, az érintett dolgozók pedig a meghallgatáson nem emlékeztek ilyen esetre.

A BKV Zrt. megvizsgálta a 240E jelzésű autóbuszjárat célellenőrzésének 2 hónapja alatt keletkezett összes dokumentumot, amelyek alapján megállapították, hogy a pótdíjazások – kevés kivétellel – jogosan történtek. Kifogásolható eljárást 3 esetben találtak, ezeket a pótdíjtartozásokat vitathatóságuk miatt a rendszerből törlik, az érintett utasokat pedig a lehető legrövidebb időn belül értesítik. A pótdíjazást elismerő nyilatkozatot nem a valóságnak, illetve az előírásoknak megfelelően kitöltő 3 jegyellenőrt munkáltatói jogkört gyakorlójuk munkáltatói figyelmeztetésben és oktatásban részesíti. Sajnos a helyszínen kifizetett pótdíjak utólagos vizsgálatára viszont nincs mód, mivel a kiadott helyszíni pótdíjak utas által aláírással történő elismerése esetén a pótdíjtömbökben nem kerül felvezetésre a pótdíjazás oka és helye.

A BKV Zrt. a jegyellenőröknek évente ismeretfelújító-ismeretbővítő tanfolyamot tart, amelynek anyagából a dolgozóknak kétévente vizsgát kell tenniük munkájuk további folytatásához. A sikertelen vizsgák szankciókat vonnak maguk után. Az agglomerációs célellenőrzés megkezdése előtt a csoportvezetők oktatásban részesítették a részt vevő jegyellenőröket a megváltozott szakaszhatárokról, illetve a napi ellenőrzések megkezdése előtt a főellenőrök is minden esetben felhívták a munkatársak figyelmét a szabályos munkavégzésre, illetve az adott viszonylaton elfogadható jegyek és bérletek érvényességi területére.

Budapest Főváros közlekedési intézményrendszerének átalakítása során 2012. májusától a helyi közlekedésre érvényes jegyek, bérletek árusítása és ellenőrzése a Budapesti Közlekedési Központ feladata lesz. A BKK részéről a korábbinál is nagyobb figyelmet kívánunk fordítani ezen tevékenységek jogszerű, kulturált és utasbarát végrehajtására. A szolgáltatási színvonal javításához fontosak számunkra az utasok visszajelzései, ezért köszönjük, hogy cikkével felhívta figyelmünket a problémára.

Üdvözlettel, Budapesti Közlekedési Központ Sajtókommunikációs Iroda

14 Tovább

BKV-figyelő

blogavatar

Phasellus lacinia porta ante, a mollis risus et. ac varius odio. Nunc at est massa. Integer nis gravida libero dui, eget cursus erat iaculis ut. Proin a nisi bibendum, bibendum purus id, ultrices nisi.

Utolsó kommentek