Szolgáltató adatai Help Sales ÁSZF Panaszkezelés DSA

Befoltozzák az Ikarus kilyukadt gázolajtartályát

Anyagfáradás miatt lyukadt ki annak az Ikarus busznak az üzemanyagtartálya, amit múlt szerdán mutattunk be nektek. Bár a BKV rendszeresen ellenőrzi a tartályokat, az ilyen balesetek szerintük nem megelőzhetőek. Itt jegyezném meg, hogy a BKV hivatalos állásfoglalása szerint sem hibáztak a képen háttal álló buszvezetők. Szabályszerűen jártak el, hiszen a komolyabb baleset elkerülése végett biztosították a helyszínt.

Tisztelt Gál Mihály!

A BKK-nak küldött megkeresésére az alábbi tájékoztatást adjuk:
 
A blogon megjelent BPI-532 rendszámú, 1992-es Ik-260-as busz jelzett gázolaj-folyását az acél gázolajtartály kb. 8 centiméter hosszú elrepedése okozta.
 
A BKV Zrt. járműveit, így azok üzemanyagtartályát is a fenntartásuk során rendszeresen ellenőrzi, a feltárt hibákat pedig kijavítja. A meghibásodott, kilyukadt tartályokat szerződéses partnereikkel javíttatják, mivel ez a megoldás jelentősen kedvezőbb áron történik, mint egy új beszerzése.
 
A konkrét esetben a repedés oka anyagfáradás volt, amely normál karbantartással nem megelőzhető. Az ilyen jellegű meghibásodás egyébként – még az elöregedett járműpark mellett is – rendkívül ritka, éves szinten mindössze 1-2 alkalommal fordul elő. Ugyanakkor, mint az a képen is látható, és a bejegyzés írója is megállapította, a balesetveszély elkerülése érdekében a járművezető a helyszínt biztosította, a jármű garázsba küldését követően pedig az FKF a kifolyt gázolajat az eseményt követően, rövid időn belül feltakarította.
 
Üdvözlettel: BKV Zrt.

15 Tovább

Kiszakadt egy BKV-busz kipufogója az Astoriánál?

Kiszakadt egy Ikarus busz kifugója tegnap délután az Astoriánál, legalábbis erre utal a fent látható kép, illetve az a rövid szöveg, melyet Orosz Gergely töltött fel tegnap a Facebookra. Az eset nem egyedi, tavaly szeptemberben egy 415-ös Ikarus alól szakadt ki a kipufogó a 149-es vonalon.

Arra kérjük a kedves olvasókat, hogy ha van bővebb információjuk az esettel kapcsolatban, osszák meg velünk a kommentek között, vagy e-mailben.

2 Tovább

Videó: Kimászott a metró alól az elgázolt utas

Mint arról tegnap este a BKV-figyelő Facebook falán beszámoltatok, gázolt a metró a Nyugati téren. A férfi ismeretlen okból került a sínekre, és úgy tudjuk, hogy súlyos sérüléseket szenvedett. Ennek ellenére maga mászott ki a kocsik közül, és erről videó is készült:

1 Tovább

Lefutotta a 4000 km próbát az Alstom

Az Index információi szerint sikeresen teljesítette a 4000 kilométeres próbafutást a 2-es metró vonalán az új Alstom-szerelvény, így áprilisban vagy májusban kiadhatja a típusengedélyt a közlekedési hatóság. Utazni azonban majd csak ősszel lehet az új kocsikon.

Mint írják, a 4000 kilométeres próbafutást kétszer kellett újraindítani, egyszer azért mert túl kicsi volt a fedélzeti (a visszapillantó tükröket is helyettesítő) kamerarendszer memóriája, másodszor pedig mert kinyílt a vezetőfülke ajtaja menet közben. Mindkét hibát orvosolták.

Az Alstom-kocsik február elején kerületek abba az állapotba, hogy a 4000 kilométeres tesztfutást elkezdjék. Ezt a távot hiba nélkül kell teljesíteni, ha hibát tapasztalnak, akkor a javítás után le kell nullázni a kilométerszámlálót és újrakezdeni a tesztfutást.

A tesztfutás alapján adja majd ki a típusengedélyt az Alstom-kocsikra a közlekedési hatóság. A 4000 kilométeres próbafutás nem számít túl "kimerítőnek", az orosz kocsik 30-40 évvel ezelőtt 100 ezer kilométeres próbát futottak, az egyetlen szem, nagyreményű Ganz-szerelvény pedig 70 ezret (a Ganz gyártásából végül nem lett semmi).

A típusengedélyért erősen meg kellett szenvednie a gyártónak, a közlekedési hatóság a kocsik fékrendszere miatt sokáig húzódozott. A fékrendszer szoftverén végül módosított az Alstom, és a közlekedési hatóság is engedett: megadta a magyar jogszabályok alóli mentességet a francia cégnek.

A fékvita miatti szállítói késlekedés volt az oka annak, hogy a főváros 2010 októberében felbontotta a 2006-ban kötött metrókocsi-szerződést, amit szűk egy évvel később módosított feltételekkel újrakötött Tarlós István főpolgármester és Patrick Kron, az Alstom-csoport elnök-vezérigazgatója.

A lap információi szerint ha minden jól megy, akkor ősszel már Alstom kocsikkal lehet utazni a 2-es metró vonalán. Addig a szerelvényeket még ide kell szállítani a lengyelországi gyártótelepről, és egyenként is próbafutást kell teljesíteniük.

(Index)

5 Tovább

Vészesen kopnak a 3-as metró kerekei is

A decemberben elrendelt sebességkorlátozás ugyan csökkentette a balesetveszélyt, de nem tett jót a kerekeknek. A Metróért Egyesület szerint idén egyre gyakrabban találkoznak a karbantartók az úgynevezett nyomkarima-élesedéssel, ami a szerelvény kisiklásához vezethet. A BKK is tud a jelenségről, Tarlós István pedig az új fejlesztési minisztert ostromolja az ügyben, -írja az Index.

Minden járműnek van kritikus sebessége, ami a budapesti metrók esetében 50 és 60 km/h közé esik, a metrókocsik pedig a decemberi sebességkorlátozást követően ebben a sávban sokkal többet töltenek, mondta Bíró Endre, a Metróért Egyesület elnöke. Bíró szerint ennek köszönhető, hogy a szokásosnál jobban kopnak a kerekek nyomkarimái, amik a sínen tartják a járművet.

A 3-as metrónál dolgozóktól az Index azt információt kapta, hogy a 81-es sorozatnál (ez egy metrókocsi típus) a kerekeket egyre gyakrabban kell vinni felújítani (esztergálni) vagy cserélni. A nyomkarima szélességét gyakorta mérik sablonnal, vékonyodásukat a szakzsargonban nyomkarima-élesedésnek hívják. Ha a karima túlságosan elvékonyodik, jelentősen megnő a kisiklás veszélye.

A karima vékonyodását a sínpálya kenésével tudják csökkenteni. A metródolgozóktól származó információik szerint a 3-as vonal pályáján már napközben, üzemidőben is járnak kenni a feszültség alatti pályán levő síneket.

A lap úgy tudja, hogy mivel a kerekek az ívekben kopnak legjobban, az egyenletesebb kopás érdekében nemrég elkezdték egyenként megforgatni a kocsikat a járműtelepen. A fordítókorong viszont a múlt héten elromlott a fokozott igénybevételtől. Azóta megjavították, viszont sokkal lassabban lehet most már forgatni a kocsikat. Bíró Endre szerint a nyomkarima-élesedést, és ezáltal a fokozott kisiklásveszélyt úgy lehetne megszüntetni, ha mielőbb felújítanák a pályát, és feloldanák a sebességkorlátozást.

Csakhogy várhatóan pont az ellenkezője történik, több metrós dolgozót már előre figyelmeztettek, hogy áprilistól 60 km/óráról 50 km/órára csökkenhet a szerelvények megengedett legnagyobb sebessége a 3-as vonalon. Ez a jelenlegi 31-32 perces menetidő 33 percesre növekedését jelentené.

A lap megkereste az ügyben a Budapesti Közlekedési Központot, ahol elmondták, hogy tudnak a nyomkarimák kopásáról, de véleményük szerint az csak kisebb részben függ össze a sebességkorlátozás bevezetésével, inkább a pályaállapotok általános romlása okozza. A pályahibákat egyelőre még tudják kezelni, a műszaki lehetőségeik egy idő után kimerülnek.

Tarlós István főpolgármester szintén tudatában van az üzemeltetési kockázatok növekedésének. Ezért a napokban levelet írt Németh Lászlónénak az új fejlesztési miniszternek, amelyben felvázolja a 3-as metró súlyos helyzetét és megemlíti, hogy a főváros már tavaly beadta a felújításra vonatkozó projektjavaslatot, de a minisztérium azóta sem reagált.

Mint írja, "amennyiben a helyzet változatlan marad, a több mint 34 éve üzemeltetett vonal felújításának elmaradásából olyan súlyos közlekedési zavarok, illetve problémák eredhetnek, amelyek hatásukat nemcsak a fővárosban, hanem az agglomerációban is éreztetni képesek."

A BKV szerint azért kellett bevezetni a decemberi sebességkorlátozást a 3-as metró vonalán, mert az elmúlt években a sínek anyaga kifáradt, a sínfejen hajszálrepedések keletkeztek, ezek mélyülésével pedig síntörések következhetnek be.

A vonalon nemcsak a sínnel van probléma, a rossz szigetelés miatt talajvíz szivárog az alagútba, ami elkorrodálta a sínt rögzítő vasbeton pályalemezeket. A vonalon dolgozóktól származó információk szerint a rossz állapotú pálya miatt néha akkora ütéseket kap a forgóváz alul, hogy az utóbbi időben sűrűn elrepednek, még a teljesen újak is.

(Index)

24 Tovább

BKV-figyelő

blogavatar

Phasellus lacinia porta ante, a mollis risus et. ac varius odio. Nunc at est massa. Integer nis gravida libero dui, eget cursus erat iaculis ut. Proin a nisi bibendum, bibendum purus id, ultrices nisi.

Utolsó kommentek