Kordonokat húz a BKV a 4-es, 6-os villamos néhány megállójába ősszel, s előbb-utóbb várható az elsőajtós felszállási kísérlet is egyes buszjáraton.
Számos változtatásra készül a BKV ősztől, a módosítások egy része csak a cég működését érinti, a legtöbbet azonban az utasok is érzik majd, mert jelentősen megváltoztatja a megszokott rendet - nyilatkozott lapunknak a várható újításokról és tervekről Regőczi Miklós, vezérigazgató-helyettes. Ősszel találkozhatnak az utasok a 4-es, 6-os villamos vonalán azokkal a kordonokkal, amelyeket egyelőre csak néhány megállóban, s buszvégállomáson emel a BKV. A cég ezzel a próbálkozással, akárcsak a metróblokáddal a föld alatt, a felszíni bliccelést is minimálisra szeretné csökkenteni.
Szintén a bliccelés csökkentésére lenne kísérlet az elsőajtós felszállás, amelyet kisebb forgalmú vonalokon próbálnának ki, Regőczi reményei szerint mihamarabb. Ehhez azonban jegyeladásra is ki kell képezni a járművezetőket, fülkéjükbe pénztárgépet, az utastér elé pedig lengőkaros átengedő "kaput" kell telepíteni, legalábbis a kísérletbe bevont járműveken. Ezt a megoldást azonban zsúfolt vonalakon csúcsidőben nem lehet bevezetni. Az igazán üdvözítő megoldást a csipkártya bevezetésétől várja a cég, ám hosszú éves előkészítés után sem sikerült még lefolytatni egy sikeres pályázatot. A társaság egyelőre keresi a rendszer kiépítéséhez szükséges pénzügyi hátteret, a finanszírozási megoldásokat.
A bliccelők elleni harc addig is nagy erőkkel, s egyre eredményesebben folyik, az idén a tavalyi hasonló időszakhoz képest több, mint félmilliárd forinttal nőtt a jegybevétel. Az utasoknak azonban még így is mintegy 30 százaléka fizetés nélkül veszi igénybe a szolgáltatást. A BKV alapfeladata továbbra is a szolgáltatás színvonalának javítása, például a járművek zavartalan, gyors közlekedésének biztosítása. E célt szolgálnák például a buszsávok, ám közismert, hogy ezektől szinte lehetetlen tartósan távol tartani az autósokat. Egy legutóbbi kampányban motoros rendőrök kifejezetten a buszsávot használókat büntették. Ez azonban csak egy hétig tartott, állandóra továbbra is csak a sávfigyelő kamerák maradnak - már, ahol van ilyen egyáltalán. A cég szerint a jelenleginél sokkal jobb és hatékonyabb megoldás lenne a buszokat felszerelni kamerákkal, s azok készítenék a felvételeket a haladásukat akadályozó autósokról. Ehhez azonban a szakminisztérium beleegyezése, s rendeletmódosítás is kell.
A járművek megfelelő esztétikai és műszaki állapota fontos része a szolgáltatásnak. A HÉV-szerelvények és a Millenniumi Földalatti-kocsik mindkét szempontból felújításra, vagy még inkább cserére érettek. Ezek együtt több százmilliárdos beruházások, amelyre nincs pénze a cégnek, s e célra 2013-ig uniós pályázatok sem állnak rendelkezésre. Regőczi ezért úgy gondolja, érdemes lenne megvizsgálni, hogy miként lehetne forrásokat találni, akár magántőke bevonásával.
A cégnél futó félszáz projekt egyike a BKV-ingatlanok eladása, amely több más mellett az Akácfa utcai székház értékesítését is tartalmazza.
Népszabadság Online
Szalagkordonok a bliccelők útjában
Nem kijárat, elosztócsarnok
Nagy vitát tartottunk néhány hete a Deák térről, amikor egy utast nem engedtek a kijárat felé a BKV biztonsági őrei. Sokan lehülyéztétek az utast, és kioktattátok, nem az nem kijárat. Hivatalosan nem is az, de ki lehet arra menni, legalábbis a BKV szerint
Tisztelt Dénes Balázs!
Köszönjük, hogy észrevételével megtisztelte Társaságunkat. Őszintén sajnáljuk, hogy szolgáltatásunk igénybevétele során kellemetlenséget okoztunk Önnek, melyért ezúton szíves elnézését kérjük.
Tájékoztatjuk, hogy ahol munkatársaink Önt ellenőrizték az nem kijárat, nem aluljáró, hanem a 2-es és a 3-as metróvonalhoz vezető elosztó csarnok. Munkatársaink ezért kérdezik meg az úti célt, és ezzel a kérdéssel nem akarjuk senki személyiségi jogait csorbítani. Felhívtuk a levelében említett bejárati ellenőrzést végző biztonsági szolgálat munkatársainak és az esetlegesen a helyszínen szolgálatot teljesítő jegyellenőrök figyelmét, hogy az Utasok hivatkozása alapján (valamelyik kijárat igénybevételére való jelzés) természetesen a jegykezelésre való felhívást mellőzzék. Reméljük a továbbiakban hasonló eset, nem fordul elő.
Köszönjük, hogy időt és energiát fordított arra, hogy írjon nekünk, Társaságunk járművein kellemes utazást kívánunk Önnek.
Budapest, 2008. július 25.
Üdvözlettel: Szüts Katalin, ügyfélszolgálat-vezető
A panaszkönyv csodákra képes
Elkeserítő, hogy 2-3 BKV dolgozó tájékozottság hiányában, hogy meg tud szívatni utasokat, többek között turistákat.
Kedves BKV-figyelő!
Lehet, hogy ezt már megírták, de úgy gondoltam, ha mégsem, talán érdeklődésre tarthat számot, ami velem történt.
Pár hete, valamikor ez év júliusának elején külföldi barátommal, egy vasárnap délután a 4-6-osra akartunk felszállni. Mint afféle szabályszerető állampolgár - no meg a ny-európai vendég előtt magára adó k-európai - jegyet akartam venni. Barátomnak volt jegye, mivel ő korábban vett egy tömböt. Mindez az Oktogonnál történt. Jegykiadó automatában csípőből nem bízva, lementünk a Kisföldalatti jegypénztárába. Ott a két ellenőr azonnal közölte, hogy csak a túloldalon van nyitva jegypénztár. Ezen már eleve kissé felháborodtam, mivel a főváros egyik legforgalmasabb kereszteződéséről van szó, ahol hemzsegnek a turisták. Na meg az is belejátszott, hogy ez az a metrómegálló, ahol csak az egyik oldalon árulnak bérletet, a másikon nem!
Sebaj, felmentünk, át az Andrássyn, le a túloldalon lévő megállóhoz. Ott az ellenőrök azzal fogadnak, hogy a jegykiadó zárva van, a kolléga kiugrott cigizni, mert ma még egyszer sem gyújtott rá. Na, itt már kezdtem elveszíteni a türelmemet. Mondtam, rendben, akkor veszek tőlük, ellenőröktől jegyet. Válasz: ők nem árusítanak jegyet. Megkérdezem, akkor most mit tegyek. Erre nevetve azt válaszolja az egyik, hogy ő megvárná, a dohányzó kollégát, mert az automata úgyis elnyeli a pénzt! Marha vicces, gondoltam én. Otthagytuk őket, felmentünk, be a megállóba, az automatához. Az automata természetesen elnyelte a bedobott pénzt, és semmilyen meghibásodásra vonatkozó felirat nem volt a kijelzőjén.
Visszamentem a Kisföldalatti megállójába, ahol a dohányzó kollégát kellett volna megvárni. A dohányzó kolléga szivarozhatott, mert még mindig nem volt ott. Ellenben jegyre vágyó külföldiek kígyózó sora igen. A kedves turisták megengedték, hogy beálljak a sor elejére, mert speciális igényem van. Igen, a panaszkönyv!
Meg is jött a dohányos kolléga, egy fiatalember. Elmondom neki, mi történt, mire azt válaszolja, akkor jelentsem az automatán lévő számon, hogy hibás a gép. De hát miért nem ő jelenti, kérdem én. Mert ő nem jelentheti, mondja mindezt egy telefon mellett ülve. Arról a telefonról ugyanis csak belső számokat hívhat. Hát ez mi, ha nem belső szám, kérdem én az agyvérzés határán. Ez nem belső szám, mert az automatákat egy külön kft üzemelteti, "ehhez a BKV-nak semmi köze". Nem ragozom tovább, a sort sem akartam feltartani, úgyhogy elkértem a panaszkönyvet, és leírtam a történteket, valamint sürgős, azonnali kárpótlást kértem (vagyis a 270 forintomat vissza).
A történet fordulópontja csak itt jön. Eltelt ugyanis két-három hét, és a postaládámban két és fél oldalas bocsánatkérő levél volt a BKV-tól, és benne egy vonaljegy. A levélben nekem adtak igazat, és leírták, hogy a kollégának igenis jelentenie kellett volna, hogy rossz az automata, és mulasztás miatt megrótták.
Ugyanez a történet, szóról szóra megtörtént velem 10 évvel ezelőtt. Akkor még 70 forint volt egy jegy, de akkor is kaptam levelet, és benne egy jegyet. Ajánlom mindenkinek a Panaszkönyvet. Csodákra képes.
Üdvözlettel:
Sz. I.
Sorra válik meg a BKV a blogon bemutatott őröktől
Bekeményített a BKV. Talán rájöttek, hogy nem mindenért az utas a hibás, és a budapestiek nem szeretik, ha közterületen verik, rugdossák őket. Két -a blogon is megjelent- eseményhez kanyarodott vissza a BKV, és vizsgálatot kezdeményezett. Mindkét esetben hittek az utasnak, és szó nélkül elbocsátották az őröket. Talán most már lesz egy kis változás.
Az AK-47-es és a biztonsági őr:
Tisztelt Kiss-Pogány Tamás!
Köszönjük, hogy észrevételével megtisztelte Társaságunkat. Őszintén sajnáljuk, hogy szolgáltatásunk igénybevétele során kellemetlenséget okoztunk Önnek, melyért ezúton szíves elnézését kérjük.
Bejelentése alapján a 2008. május 27-én történt esettel kapcsolatban az érintett biztonsági szolgálatot megkerestük és vizsgálatot kértünk. Az Ön által leírtak ismeretében a biztonsági szolgálat az érintett biztonsági őrt a munkavégzés alól felmentette.
Köszönjük, hogy időt és energiát fordított arra, hogy írjon nekünk, Társaságunk járművein kellemes utazást kívánunk Önnek.
Budapest, 2008. július 21.
Üdvözlettel: Szüts Katalin, ügyfélszolgálat-vezető
Menekültszálló a Deákon:
„Te csicskag*ci”
Már megijedtem, hogy az orrbetöréses eset óta a BKV gatyába rázta a DI-SEC őreit, mert sokkal kevesebb levelet kapok ebben a témában. Változás lehet hogy van, de még mindig vannak, akik inzultálhatják az utasokat:
Tisztelt BKV-figyelő!
Nemrég történt, hogy elmentem néhány barátommal iszogatni, a kicsinyítő képzőt sem véletlen alkalmazon, hiszen nem vagyok nagy piás, vagy részeges típus. Szám szerint 3db 5 cl-es whiskeyt ittam az este során, meg kólát hozzá, és ennyitől nekem még csak a járásom sem változik meg. A legendás, általam gyűlölt 950es éjszakai járathoz mentem, hogy hazajussak, és a Ferenc körúti, transzvesztita bár előtti megállóban várakoztam. Hamarosan odajött hozzám egy nagy darab, barna hajú barnaszemű (és itt most, mint kisebbségvédelmet tisztelő európai állampolgár, a személyleírást abba is hagynám), nagy darab, rossz arcú, ijesztő férfi, majd elkezdett inzultálni, hogy tudtam e, hogy ittas személyt nem engednek fel a buszra (valószínüleg igen, whiskey szagom volt), és hogy vigyázzak magamra, stb. Ekkor megmutattam neki a bérletem (a busz egyébként még sehol nem volt), majd jött a szokásos szórakozás, hatalmaskodás, hogy jaj ő még nem nézi meg, majd amikor szállok fel, már hogy ha felenged, ezt még meggondolja. Nem sokkal később a csicskag*ci jelzővel illetett. Amikor a busz beérkezett, akkor közölte, hogy nagy szerencsém van, mert most az egyszer felenged, megnézte a bérletemet, majd hazautazhattam a már-már roncs állapotú, szerencsétlen Ikarus 435-ös fedélzetén.
Miért van az, hogy félni, rettegni kell az ellenőröktől és a biztonsági őröktől? Miért hatalmaskodhatnak? Pontosan úgy érzem magam, mint egy fegyenc, akivel a börtönőrök direkt beszélnek megalázó hangnemben. Vagy mint egy fiatal, aki bekerült egy nevelőintézetbe, és skandináv társai megalázzák. Hozzá teszem, semmi ilyen nem történt velem eddig, egyszerűen ez jut eszembe róla. Fülem farkam be kéne tán húzni, hogy ne kötözködjenek? Kik ezek a 8 oszályt végzett, börtöntöltelék szaralakok, hogy a normális embereken hatalmaskodhatnak?
És itt engedjenek meg egy rövidebb, ám nagyobb sztorit. Az éjjeli ellenőrök elvileg az utasok biztonságáért vannak. Hogy történhetett meg az, hogy a részeg haverom egyik héten elaludt az éjjeli buszon, és mire felébredt, nem volt nála a pénztárcája, digitális fényképezőgépe, és a telefonja? Azt aláírom, hogy a haverom is hibás, mivel nagyon berúgott. De elvileg ennyi őr mellett ennek nem szabadna megtörténnie, és feháborító! Annyira elegem van ezek után az éjjeli buszokból, hogy inkább (ha nem is háztól házig, de egy darabon), taxira fogunk ezentúl áldozni némi pénzt a barátaimmal, ha szórakozásból tartunk hazafelé.
Rick
Utolsó kommentek