Szolgáltató adatai Help Sales ÁSZF Panaszkezelés DSA

A stockholmi tömegközlekedés

Magam ritkán járok külföldön, így a személyes tapasztalatom is kevés arról, hogy más nagyvárosokban milyen a tömegközlekedés. Kommentek között sűrűn olvashatók külföldön élő magyarok észrevételei, tapasztalatai, amiknek én nagyon örülök. Rékuc, a blog másik szerkesztője jelenleg Stockholmban él, és írt egy szép kis beszámolót nektek.

Mint újdonsült stockholmi lakos, érdeklődve figyelem a tömegközlekedést és folyamatosan párhuzamokat vonok a BKV-val. Ez nem mindig lehetséges, mert bár Stockholmban is kb. 2 millióan élnek, egészen más a város felépítése: egy része kemény sziklára, másik része apró szigetekre épült, ezáltal a kiterjedése is nagy és egészen különleges kihívásokkal kellett megküzdenie a közlekedési vállalatnak, amikor a múlt század során kiépítették a tömegközlekedési rendszert.

A közlekedés két nagy tengelyen folyik: metró és autóbusz. Ezen kívül megemlítendő még a helyi vasút, amelyből többfajta is van, és a hajózás azokra a szigetekre, ahova nem vezet híd. De a legtöbben metróval és/vagy autóbusszal utaznak nap mint nap.

A metró

Három fő metróvonal van: a piros, a zöld és a kék. Mindhárom vonal több ágra bomlik a külvárosokban, ami nagyon praktikus megoldás, hiszen ha csak a belső részeken mozgunk, akkor bármelyik zöld (vagy kék vagy piros) szerelvényre felülhetünk csak a külső állomásokon kell ügyelni, hogy melyik zöld vonalon utazunk.

Metrószerelvény az Universitetet állomáson



A metróban beléptetőkapu üzemel, jegyet és bérletet automatákban, trafikokban és az ügyfélközpontban lehet vásárolni. Nagy pozitívum, hogy sem az állomásokat, sem a szerelvényeket nem pakolták tele óriásplakátokkal és egyéb reklámmal az elviselhetetlenség határáig. A padló is reklámmentes.


A buszokról

Sokféle busz közlekedik a hatalmas kiterjedésű városban: piros 'normál' és kék expressz buszok. Eddig Volvo, MAN és Scania gyártmányút láttam. Nagyon kényelmes, komfortos szekerek, az ülések rendesen párnázottak. Gyönyörű tisztaság uralkodik, a nap ellen védő függönyöket sem tépték le, nem koszolták össze. Annak ellenére, hogy a buszok nem járnak gyakran (csúcsidőben 10 perc a követési ideje a leggyakoribb járatoknak), soha nincs tömeg a buszjáratokon. Ez többek között annak is köszönhető, hogy a vonalakat a budapesti 7es buszcsaládhoz hasonlóan osztották be: egy-egy területre sok járat megy, csak az utolsó néhány megálló és a végállomás van eltérő helyen. Ezzel a legyezőszerű hálózattal sikeresen megszüntették a tülekedést. Még csúcsidőben sem látni álló embert a buszon. Ami érdekes, hogy a svéd közbiztonság nem a legfantasztikusabb: nagyon magas a fiatalok körében elkövetett bűnözés: vandalizmus, kisebb rablások, verekedés. Ezért minden buszon dómkamerák figyelnek a rendre, és a sofőr kis LCD képernyőn figyelheti, hogy mi történik a buszon. Az SL teljes területén videofelvétel készül az utasokról, pardon nincs. De nem is tüntetnek ellene; az utasok belátják, hogy saját védelmük érdekében történik mindez.

SL Volvo busz



Jegyek, bérletek

A metróhálózat egészére érvényes 1 órás jegy 30 korona (720 forint). Ez a városhatáron belül a buszokra és helyi vasutakra is érvényes. Bérletből 1 napos (2700ft), 3, 7 és 30 napos létezik, utóbbi 18.630 forintba kerül* és az egész városra érvényes. A bérlet egy kis kartonfecni, hátán mágnescsíkkal, ezt a beléptetőkapuban nyíló kis résen kell lehúzni és nyílik is. A bérlet elejére a lejárati dátumot nyomtatják, ezt felszálláskor a buszsofőrnek kell felmutatni. Érvényes jegy és bérlet nélkül tehát sehol nem lehet utazni. A buszokra ezért csak elsőajtós felszállás van, ismétlem: kb. a budapestivel azonos lakossszám mellett ez nagyon jól működik. Minden állomáson van egy peronőr, akitől lehet jegyet vásárolni, valamint ha sok poggyásszal érkezel, megsérült a bérleted stb, segít kézzel kinyitni a kaput és beenged.

94 Tovább

Az ÁNTSZ-t és a BKV-figyelőt is hülyének nézi a BKV

Tisztelt Hagyó Miklós Úr! Tisztelt ÁNTSZ!

Bizonyára önök is tudják, néhány hete az Állami Népegészségügyi és Tisztiorvosi Szolgálatot (továbbiakban ÁNTSZ) e-mailben kerestem meg, melyben a BKV-nál lévő Volvo buszok üléseire tettem panaszt.

Az ÁNTSZ a BKV megbízott vezérigazgatójától azt kérte, hogy a járművek higiéniás helyzetének javítás érdekében a szükséges lépéseket tegye meg, és arról tájékoztassák a Tisztiorvosi szolgálatot és a BKV-figyelő blog szerkesztőit is.

A BKV Zrt. 2008. július 31-én, csütörtökön 14:30-kor, az alábbi e-mail küldte a BKV-figyelő számára, a bkvfigyelo@gmail.com címre:

Tisztelt G. Mihály!

Köszönjük, hogy észrevételével megtisztelte Társaságunkat.

Felülvizsgáltuk heti ellenőrzés keretén belül a járművek üléseit, a nem megfelelő állapotú üléshuzatokat kicseréltük, illetve lehetőség szerint tisztítottuk.

Köszönjük, hogy időt és energiát fordított arra, hogy írjon nekünk, Társaságunk járművein kellemes utazást kívánunk Önnek.

Budapest, 2008. július 31.

Üdvözlettel: BKV Zrt.


Tegnapi napon ismét felszálltam három, szúrópróbaszerűen kiválasztott Volvo buszra, a 7-es és a 73-as vonalon, és nem csalódtam. A BKV Zrt. által levélben írt takarításból semmit nem tapasztaltam. A buszokon ugyan azok az a régi, vizeletfolyásos ülések voltak, amik eddig. Ezekről időbélyeggel ellátott fényképeket is készítettem, bizonyításképpen. A fotókat levelem mellé csatoltan küldöm.

Kérem Hagyó Mikós Urat, kezdeményezzen, kezdeményeztessen azonnali vizsgálatot, és keresse meg azt az embert, aki megpróbálta félrevezetni a BKV-figyelő olvasóit, szerkesztőit, illetve a Tisztiorvosi Szolgálat vezetőit.

Elfogathatatlannak tartom, hogy a BKV-nál bárki, felelősségre vonás nélkül, valótlan információt állítson, és félrevezessen bennünket. Elegem van továbbá abból is, hogy a BKV az érdemi bejelentéseinkkel csak akkor foglalkozik, ha a hatóságokon keresztül keressük meg őket, az írott levelekre nem válaszolnak, esetenként sablon üzeneteket küldenek. Sajnos már a hatóságokon keresztül is felesleges megkeresnünk a BKV Ügyfélszolgálatát, mert félrevezetnek minket.

Mint azt Hagyó Úr is elmondta, egy ekkora cégnek foglalkoznia kell az utasészrevételekkel, foglalkoznia kell egy olyan weboldallal, amely utasészrevételeket közöl, továbbít a közvélemény és a vezetőség felé. Kérem önt, szólítsa fel a BKV Ügyfélszolgálatát, hogy a blogon megjelent összes érdemi bejelentést vizsgálják ki, az eljárás végén küldjenek tájékoztatást.

Az olvasóim, az utasok nevében kijelenthetem, hogy elegünk van a félrevezetésből, és abból, hogy semmibe vesznek bennünket. Kérem önt, hogy a levelem végén található telefonszámom személyesen keressen meg, hogy egyeztetni tudjunk egy kötetlen, személyes találkozót, ahol elmondhatom önnek négyszemközt sérelmeimet.

Levelemre a válaszukat várom!

Tisztelettel: G. Mihály, BKV-figyelő blog szerk.

Kapcsolódó cikkek:

Az ÁNTSZ-nél jelentettem be a BKV-t

Nesze semmi: Az ÁNTSZ válaszolt

Levél mellé csatolt képek:

122 Tovább

Nesze semmi: Az ÁNTSZ rászólt a BKV-ra

Nem szeretnék kötekedni, csak ismerem ezeket a helyzeteket. Ha egy állami cég figyelmeztet egy állami céget, abból sosem lesz semmi. Biztos emlékeztek még rá, mikor a Volvo buszok koszos üléseiről képet küldtem nekik, és a BKV-nak, és kértem a Volvo buszok hátsó ülésének cseréjét. Az ÁNTSZ válasza alant.

Tisztelt G. Mihály!

Az ÁNTSZ Közép-magyarországi Regionális Intézetéhez küldött panaszbejelentését a BKV Zrt. Vezérigazgatójának megküldtem, hogy a járművek higiénés helyzetének javítása érdekében a szükséges intézkedéseket tegye meg, és erről tájékoztassa Önt és Intézetünket.

Budapest, 2008. július 25.

Tisztelettel: dr. G. I., osztályvezető főorvos

48 Tovább

Offtopic: BKV-figyelős pólók

A nyereményjátékot kihirdető postban jeleztem, hogy hamarosan nem csak nyerni, hanem venni is lehet Ikarusos pólót, üresen, és BKV-figyelős felirattal is. Akit érdekelnek a részletek, olvasson tovább.

Nyereménypólók

Előrelátó vagyok, és nem rendeltem meg 10 darab férfi fazonú XL-es barna pólót, mert valószínűleg nem mindenkinek tetszene. Továbbgondoltam a nyereményjátékot, és arra jutottam, hogy aki nyer, privátban fog kapni, egy hat számjegyű kódot. A kódot leírja egy lapra, és besétál vele a Pólópokolhoz, ahol elmondja, hogy nálunk nyert, szeretné átvenni a nyereményét. Bediktálja a nevét és a kódját. Ha helyes kódot adtál meg, választhatsz magadnak pólót. Akár milyen fazonút, színűt, méretűt, a lényeg, hogy neked tetsszen. A boltban az eladó 1 perc alatt ráteszi a mintát a pólóra. Ha igényt tartasz rá, a hátuljára egy kis Pólópokol logót is kapsz, a nyakához. (Nem kötelező, de szerintem jól mutat).

Reméljük így mindenki olyan pólót kap, ami tetszik neki, és hordani is fogja.

Vásárlás

Ha nem voltál szerencsés, de szeretnél pólót, akkor 2710 Ft-ért vehetsz magadnak az üzletben, vagy a rendelhetsz a neten (hamarosan). Választhatsz sima Ikarusosat, de ha szépen kéred, a blog címét is rávasalják neked.

A nyereményjáték jelenleg is zajlik, ha érdekelnek a részletek, szeretnél pólót ingyen, akkor a részletekért kattints ide!

15 Tovább

A világ legrövidebb sablonlevele

Meredten nézek magam elé, mióta Szüts Katalin írt nekem. Nem tudom, minek köszönhetem a levelét, mire szeretett volna válaszolni, miét keresett meg. Vajon az eddig küldött 1000 levelem közül, melyikre válaszolhatott?

Tisztelt BKV figyelő!  

Köszönjük, hogy észrevételével megtisztelte Társaságunkat. 

Köszönjük, hogy időt és energiát fordított arra, hogy írjon nekünk, Társaságunk járművein kellemes utazást kívánunk Önnek.

Budapest, 2008. július 24.

Üdvözlettel: Szüts Katalin, ügyfélszolgálat-vezető

23 Tovább

BKV-figyelő

blogavatar

Phasellus lacinia porta ante, a mollis risus et. ac varius odio. Nunc at est massa. Integer nis gravida libero dui, eget cursus erat iaculis ut. Proin a nisi bibendum, bibendum purus id, ultrices nisi.

Utolsó kommentek