Tegnap ellátogattam a BKV weboldalára, ahol két érdekességet is találtam. Egy kis reklámot egy trolis könyvről, „70 év az áramszedők alatt”, és ez mozgó bannert, a környezetvédelemről. „Zöld BKV!”.
Egyből eszembe jutottak az Euro 0-ás motorral rendelkező Ikarusok, és a rengeteg villamos, és troli járat. Mi jutott még eszembe? A BKV és a Fővárosi Önkormányzat vajon hány kilométer új troli és villamospályát épített az elmúlt, kb. 18 évben? És vajon mennyi szűnt meg? Mitől zöld a BKV?
Villámpost: Találós kérdés
Cél: A legátfogóbb tömegközlekedési blog megalkotása
A héten hosszú egyeztetések értek véget. Olyan egyeztetések voltak ezek, amiknek a nyertesei Ti voltatok, kedves utasok! Döntöttünk a BKV-figyelő, a MÁV és a Volánbusz blog sorsáról, és döntöttünk arról, hogyan tovább. Melyik blog szűnik meg? Mi lesz a MÁV-val? Lent mindenre megkapod a választ:
Több mint egy éve indult a BKV-figyelő blog, mely többek szerint a blog.hu és az Index egyik legsikeresebb blogja lett. Amikor a blog indult, még nem gondoltam, hogy ekkora sikere lesz, és arra sem számítottam, hogy naponta 10-15 ezer ember fogja olvasni. Még mindig nehéz elhinni, hogy az általam írt, helyesírási hibáktól hemzsegő bevezetőket naponta több ezren olvassák végig, és a postjaimat ennyien kommentáljátok. Nyáron azt hittem, hogy amit 18 évesen el lehet érni egy bloggal, azt én elértem, sőt, túl is teljesítettem, pedig nem. Addig gondolkodtam az új fejlesztéseken, amíg megint kitaláltam valamit.
A MÁV és a Volán utasaira gondoltam. Azért épp rájuk, mert a BKV-n kívül ennek a két cégnek vagyok még rendszeres utasa, és valamennyire van rálátásom a működésükre. MÁV blog már van, ezért nem szerettem volna újat nyitni, főleg azért nem, mert a szerkesztője a blogolás óta jó barátom lett, akinek nem tennék keresztbe. Neki sajnos az utóbbi időben nem volt sok ideje a MÁV blogra, ezért azt átvettem tőle, és péntektől én szerkesztem. Persze az eddigi szerkesztő sem tűnik el végleg, csak a dolgok oroszlánrészét rám hagyta.
A MÁV blogot a szombati napon saját cikkel indítottam, és vasárnap éjszaka feltöltöttem hozzá egy saját kinézetet, ami kísértetiesen hasonlít a BKV-figyelőhöz, így könnyen meg fogjátok szokni. Bízom benne, hogy az átállás az olvasókat csak pozitívan fogja érinteni, és mindenki elégedett lesz a munkámmal.
Volán blogom van már, melynek szerkesztésére nem volt eddig időm, és energiám se. A blog nem utasészrevételekre alapult, saját cikkeket pedig egyáltalán nem volt időm írni, ezért nem frissült. A következő napokban a Volánbusz blogot továbbadom egy olyan embernek, akinek van ideje a szerkesztésére, és aki a Ti elvárásaitoknak megfelelően, minőségien tudja azt szerkeszteni. Sajnos a Volán blog továbbadása közben keletkeztek hibák, melyen a blog.hu szerkesztői megpróbálnak nekem segíteni. Amíg ezek a hibák nem oldódnak meg, a Volán blogot nem tudom frissíteni.
Nem titkolt célom az,hogy világuralomra szeretnék törnihogy a három legnagyobb tömegközlekedési társaság blogjának megalkotásával a jelenlegi legnagyobb blogot hozzam létre, aminek oldalain csakis utas (olvasói) észrevételek kapnak helyet. Bízom abban, hogy nem csak a BKV, a MÁV és a Volán is tanulni fog majd azokból a hibákból, amiket olvasóink megírnak nekünk, és publikálunk. A három tömegközlekedési társaságot együttműködésre fogom kérni, hogy a nálam publikált levelek ne hülye panaszok, hanem értékes utasészrevételek legyenek. Ebben a ti segíségeteket is kérem! :)
Összesz@rták a busz ülését
Dávid nevű olvasónk megtalálta mindenidők legmocskosabb és legundorítóbb BKV ülését a 44-esen közlekedő egyik Volvo buszon. Ezeken a buszokon sajnos szövetülések vannak, így a takarítás nem lesz egyszerű. Ideje lenne beszerelni a műanyag üléseket. Meddig tűrjük ezt?
Tisztelt BKV Figyelő!
Ezúton szeretnék csatlakozni én is a képküldők közé. Képem 2008. október 12.-én (vasárnap) készült a 44-es vonal FJX-208 forgalmi rendszámú buszán, az Örs vezér terén!
Lett volna még mit fényképezni a buszon, de azt hiszem ennyi bőven elég! A mocsok majdnem beteríti az egész ülést! Engem a rosszullét kerülgetett, mikor megláttam. Ez az ülés közvetlenül a motor mögötti kettes részen található (ezek az ülések vannak a legmagasabban).
Szomorú, hogy sokan nem is foglalkoztak vele, és simán leültek! Nem értem, hogy miért kell rá a szövet, ha alatta a műanyag van?!
Remélem képem elnyeri a "tetszésüket"!
Üdv: Dávid
A BKV nem csak az utasok ellensége, az interneté is
Tegnap végigfutottam a BKV honlapját. Nem akartam mást, mint a közeli gyorsétteremben a saját gépemen megnézni a 103-as busz menetrendjét, hogy ne kelljen utána futni, és ne kelljen túl sokat állni a megállóba. Hát nem lettem okosabb, ugyanis az oldalért felelős szerkesztők úgy gondolták, hogy elég, ha a menetrendben lévő órákat kiírják, a pontos indulási idők senkit nem érdekelnek:
A metrók menetrendjének megtekintéséhez pedig PDF-file olvasására alkalmas programnak kell lenni a gépemen, mert a BKV ezt így gondolta. Nem volt telepítve, így nem tudtam meg, mikor megy az utolsó metró:
Azt már megtudtuk, hogy a paraméterkönyv bevezetésekor semmi lényegi információ nem volt az oldalon (ahogy a sztrájkot megelőző napokon sem volt tájékoztatás), de kíváncsi voltam, mit tudhat meg a BKV-ról egy turista, ha a weben tájékozódik.
Először nem kattintottam sehova. Legörgettem a lapot, és megnéztem milyen információkhoz juthat hozzá az angol nyelvet ismerő felhasználó. Metrófelújítás, 2007 nyaráig érvényes korlátozások, közlekedő 47-es villamos és paraméterkönyv PDF-be csomagolva. Ezek a legfrissebb infók. Igaz, hogy 2-es metró felújításának már rég vége, 2007 is elmúlt, valakinek ez fontos lehet. A lejárt tájékoztatók mellett a BKV éves jelentése is elérhető angol nyelven, amire megint nem tudom mi szüksége lehet egy turistának. Persze az ideiglenes korlátozásokról (villamospótló, trolipótló járatok stb.) egy mondat nem szerepel. Jó látni, hogy a turista is ugyan úgy le van szarva, mint bármelyik tájékozódni kívánó Budapesti.
A lapozgatás közben feltűnt, hogy a BKV a turistáknak büszkélkedik a BKV Plusz szolgáltatásával, ami az Antal féle vezetés alatt teljesen megszűnt, így már nem takarítanak hetente buszokat, megállókat. (Egyébként is vicces volt egy alap szolgáltatást pluszként jelölni). A lapot végiggörgetve alul egy csodálatos "A lap tetejére" angol nyelvű szó bukkant fel.
Bezárja a pénztárat, majd nyit kettőt
Vajon kinek jó, kinek éri meg, hogy a központban bezárt BKV-pénztár mellé, két, alvállalkozó által működtetett pénztárat helyez ki? A BKV több része, már így is alvállalkozók kezében van, amik nem csak silányabb szolgáltatást nyújtanak, valószínűleg a beszervezések drágább is volt, mint ha a BKV maga végezné el a kiszervezett munkát. Hiába a több pénztár, több olyan feladatot nem látnak el, amiért mégis a BKV pénztárat kell felkeresnünk, amikből sajnos egyre kevesebb van…
Tisztelt BKV Zrt!Budapesten egyre több helyen tűnnek fel az alvállalkozók által üzemeltetett, a köznyelv által csak "kutyaólnak" hívott bérlet, és jegypénztárak. Ez egyfelől jó, mert a jegy és bérletárusítást kiterjesztik, másfelől rossz, mert olyan helyen is nyílik alvállalkozói pénztár, ahol BKV pénztárat zártak be, valószínűleg azért, hogy az alvállalkozónak adjanak teret.Sajnos társaságuknál egyre több az alvállalkozó. Alvállalkozó cég biztosítja a biztonsági őröket, tartja karban az automatákat, üzemeltetnek autóbuszjáratokat, és már a jegyet is alvállalkozótól vesszük. Sajnos az ilyen cégek messze nem nyújtanak olyan szolgáltatást, mint önök régen. Bár a társaságuknál lévő ellenőrökre, buszvezetőkre és pénztárosokra is érkezik panasz, ez messze nem éri el azt a szintet, amit a különböző alvállalkozók által biztosított szolgáltatások miatt kapok.Épp néhány napja, hogy blogomon megjelent egy észrevétel, melyben az olvasó az alvállalkozó pénztárosra tett panaszt, mert hamis, lézernyomtatóval készített bérletet akart eladni neki. Nem elég, hogy a pénztáros okirathamisítást követ el, társaságukat károsítja meg. Úgy hiszem ilyet még a BKV-nál dolgozó pénztárosok sem engedtek meg maguknak.Az alvállalkozó emberei véleményem szerint azért engedik el ennyire magukat, mert tisztában vannak vele, hogy sokkal nehezebb őket megtalálni, és felelősségre vonni, mint egy BKV-s dolgozót, és az őket alkalmazó cégek is védik őket.Nem tudom milyen megfontolásból, de a Boráros téren az önök által működtetett jegy, és bérletpénztárat, bezárták. Központi helyen volt, mert a téren lévő összes járathoz közel volt. E pénztár helyett, önök a HÉV megállóban, és a 23-as busz megállójában kutyaól pénztárakat nyitottak, mely nem csak felesleges (hisz ott a pénztár az aluljáróban, amit bezártak), Budapest képét is rombolja. Ilyen csodálatos pénztárat nyitottak még a Bocskai úton, és a Móricz Zs. körtéren is, ahol szintén van jegypénztár.Kérem önöket, adjanak tájékoztatást arról, hogy miért döntöttek a jegy és bérletértékes alvállalkozóknak kiadása mellett, és mennyire takarékos, bezárt BKV jegypénztár mellé, két, alvállalkozói bódét nyitni.Levelemről másolatot küldök Hagyó Miklósnak, és a héten Beleznay Évát, Budapest főépítészét is megkeresem, hogy a fent említett, városképromboló pénztárakkal kapcsolatosan, foglaljon állást, és mondja el véleményét azokról. Levelem mellé fényképet csatoltam a bezárt, és a két nyitott pénztárról.Üdvözlettel: G. Mihály, BKV-figyelő blog.
Utolsó kommentek