Szolgáltató adatai Help Sales ÁSZF Panaszkezelés DSA

Fizessenek a nyugdíjasok is?

Dinozzo nevű olvasónk felvetése érdekes. Véleménye szerint nem lennének zsúfoltak a BKV járatai, ha reggel a csúcsban, a járművek felét nem piacra igyekvő nyugdíjasok foglalnák el. Az idősek akkor is el tudják intézni feladataikat, amikor mások iskolában, vagy a munkahelyükön vannak. Ha sürgős a reggeli bevásárlás, akkor ők is fizessenek, ahogy mi tesszük.

Tisztelt BKV-figyelő!

 

Kicsit rendhagyó lesz a postom, de tudomásom szerint még nem volt a témáról szó a fórumon, ezért nagyon érdekelne, hogy a t. Kommentelők hogyan vélekednek az elképzelésemről.

 

Amíg az emberek nagy többsége munkába, vagy munkából igyekszik, rengeteg nyugdíjas utazik ingyen a piacra, vagy csak úgy kóricálni a városba és ezzel indokolatlan zsúfoltságot teremtenek a BKV járatain csúcsidőben (tisztelet a kivételnek). Ezért javaslom a BKV-nak, hogy hétköznap 7-9, valamint 16-18 óra között a nyugdíjasok csak érvényes jeggyel, vagy kedvezményes bérlettel vehessék igénybe a BKV járatait. Ezzel a reggeli zsúfoltság, utaslemaradás is csökkenne, a bevételek pedig – igaz csak hangyányit – de nőnének.

 

Üdv: Dinozzo

375 Tovább

Szolgálati közlemény

A BKV-figyelő blog igyekszik az általa megfigyelt vállalatnál jobb és kimerítőbb tájékoztatást nyújtani felhasználóinak. Ezért született meg ez a post, amelyben arról tájékoztatjuk olvasóinkat, hogy a megjelent postokhoz ezentúl napközben 7 és 16 óra között csak Indapass belépéssel lehet hozzászólni. Aki nem akar, vagy nem tud belépni a blog.hu-ba, 16 és 7 óra között továbbra is belépés nélkül kommentelhet.

A változás célja, hogy kiszűrjük a rendszerint napközben érkező offtopic, értelmetlen, floodoló hozzászólásokat és ezáltal értelmesebb, tartalmasabb párbeszédek, viták alakuljanak ki a postok alatt.

Az átalakítás másik célja, hogy 300 - többnyire értelmetlen - hozzászólás helyett, kevesebbet, és értelmesebbet kapjunk. Örülnénk neki, ha a regisztrált hozzászólók rendszeresen visszalátogatnának, és kialakítanának egy kis közösséget az oldalon.

A fenti idők a hozzászólások tartalmára való tekintettel módosulhatnak (ha például azt vesszük észre, hogy este is sok értelmetlen hozzászólás érkezik, a kötelező belépés idejét meghosszabbíthatjuk).

Reméljük, hogy rövid időn belül megszokjátok az új rendszert, és többen regisztráltok.

32 Tovább

Egy boldog BKV-utas

Végre kaptam egy pozitív levelet is, melyben olvasóm leírja, hogy budapesti tartózkodása során milyen pozitív élményeket szerzett neki a BKV. [Nem vagyok akkora szemét, hogy a jókedveteket elrontsam, de tulajdonképp most annak örülünk, hogy a BKV egyszer ellátta a feladatát:)]

Kedves BKV-figyelő!
 
Sűrűn olvasom a blogot és gondoltam megosztom veled pozitív élményeimet.
 
Augusztus 22-én felkellett utaznom Pestre. A Keletinél lementem a metró aluljáróba, hogy vegyek magamnak valamilyen jegyet, vagy bérletet. Rögtön meg is találtam a jegy- és bérletpénztárt, ahol egy szőke hajú, nagyon kedves hölgy ült. Azonnal kikérdezett, hogy van-e diákom, stb. Elmagyarázta mi, mire jó és meddig és, hogy nekem melyik lenne árban a legelőnyösebb. Végül pedig felküldött a Keleti elé a buszmegállóba, hogy ott tudok érdeklődni a járatok változásáról. Innen is köszönöm neki a sok segítséget!
 
Ugyanazon a napon villamosra ültem. Elindult a villamos, én pedig vártam, hogy bemondja hol kell leszállnom. Szomorúan kellett tudomásul vennem, hogy nem mondja be. Aztán hirtelen megszólalt a hangosbemondó. A villamosvezető tájékoztatta az utasokat, hogy elromlott a berendezés és ő fog minket tájékoztatni. Kellemes utazást kíván, stb. Pár megállóval később még elnézést is kért, mert nem teljesen érthetően mondta el a szöveget.
 
Pár órával később távolsági buszra igyekeztem. Épp akkor állt ki a busz az öbölből, amivel az állomásra mentem volna. Az órámra pillantottam és elkeseredett arccal vettem tudomásul, hogy valószínűleg le fogom késni. Ekkor hatalmas meglepetésemre a buszvezető megállt előttem és kinyitotta az ajtót. Felpattantam rá és megköszöntem. A sofőr pedig egy kedves mosoly kíséretében közölte, hogy mindent az utasokért. Nagyon hálás vagyok érte, mert így épphogy, de elértem a buszomat.
 
Csak pár napot töltöttem Pesten, de szerencsére csak pozitív élményeim voltak a BKV-vel kapcsolatban.  :-)
 
Üdvözlettel: needle

57 Tovább

Privatizálna az új BKV-vezér

Holdingot alakítana ki a BKV Zrt.-ből az új vezérigazgató. Kocsis István az interneten tette közzé pályázatát, amelyből kiderül, hogy az új társaságok részleges privatizációját javasolja. Jó hír az utasoknak, hogy a jegyárakat nem emelné infláció felett, a járműpark korszerűsítésére pedig 30 milliárddal költene többet évente.

Felrakta az internetre szakmai pályázatát a BKV Zrt. új vezérigazgatója. A céget szeptembertől irányító Kocsis István holdingstruktúrát alakítana ki a fővárosi közlekedési vállalatnál. Elképzelése szerint hét új cég jönne létre: a BKV Metró Zrt., a BKV Autóbusz Zrt., a BKV Villamos Zrt., a BKV HÉV Zrt., a BKV Turisztikai Zrt., a BKV Karbantartó Zrt. és a BKV Adósságkezelő Zrt. A leányvállalatok fő tulajdonosa a Holding Központ lenne a tervek szerint. Kocsis javaslata alapján a cégekben kisebbségi tulajdont szerezhetnének gazdasági szereplők, elsősorban pénzügyi befektetők.

A BKV HÉV Zrt. működtetését a MÁV Start Zrt.-vel közösen képzeli el az új vezérigazgató, a fejlesztések és a működtetés terén megjelenő szinergiák kihasználásával, illetve külső tőke bevonásnak lehetőségével. Az új társaság alapja lehet az elővárosi vasútvonalak becsatornázásának, ami elősegíti az utazási idő csökkenését, továbbá teljesülhet az egységes jegy- és bérletrendszer bevezetése  - áll a pályázatban.

 

Fotó: mti


A BKV Turisztikai Zrt. estében akár a BKV kisebbségi tulajdona is elképzelhető a vezérigazgató szerint, vagyis többségbe kerülhetne a befektető. A cég irányítása alá tartozna a Budavári sikló, a Libegő, a Fogaskerekű, a Kisföldalatti, a városnéző buszok és a dunai hajózás is.

A karbantartási leányvállalat szerződések alapján látná el a holding teljes járműparkjának és infrastruktúrájának karbantartását, szabad kapacitásait pedig a piacon értékesítheti a tervek szerint.

Az új vezérigazgató jelentősen bővítené a jegyellenőrzést, főleg a kiemelt járatokon. Pályázata szerint az ellenőrök már a 4-es és a 6-os villamosok peronján megnéznék az utasok jegyét vagy bérletét.

Kocsis István azt is leírta, hogy a forráshiányos gazdálkodás miatt elavult a BKV járműparkja. A csaknem háromezer jármű szinten tartását a cég nem tudja biztosítani az alacsony amortizációs kulcsok, és a régi beszerzésekből adódó alacsony könyv szerinti értékek miatt – állapítja meg a vezérigazgató, aki évente 30 milliárddal költene többet a járművek korszerűsítésére.

Az BKV-vezér pályázatában részletesen elemzi a társaság pénzügyi-gazdasági helyzetét, amelyet problematikusnak és kritikusnak nevez. A dokumentumból kiderül, hogy erre az évre 15 milliárd forintos veszteséggel számol a BKV, a társaság teljes hitelállománya pedig decemberre eléri a 74 milliárdot. Csak kamatokra 6 milliárdot fizet ki évente a társaság.

„A veszteséges gazdálkodás a saját vagyon folyamatos csökkenését, felélését idézi elő. A vagyonvesztés az elmúlt 15 évben közel 40 százalékos volt. Ez a belső gazdálkodási mozgástér szűkülésén túl egyre nehezebbé teszi a külső finanszírozási források bevonási lehetőségét, illetve rontja a társaság megítélését. Amennyiben ezen a negatív tendencián nem sikerül változtatni, a társaság gazdálkodása belátható időn belül ellehetetlenül” – írja Kocsis István.

A kialakult adósságspirál megállítása és kiváltása sürgős intézkedéseket kíván – hívja fel a figyelmet a vezérigazgató. Álláspontja szerint elő kell készíteni egy nagyobb összegű szindikált hitel felvételét, amely kiválthatná a jelenlegieket. Ez azt jelenti, hogy a nagy kockázatok miatt nem egy, hanem több bank adná a forrást.

A kötvénykibocsátás lehetőségét is megvizsgálná, bár elismeri, a cég gazdasági eredményei ehhez jelenleg nem a legkedvezőbbek.

Jó hír az utasoknak, hogy az új vezérigazgató nem támogat olyan újabb tarifaemelést, ami meghaladja az inflációt, mert az szerinte már utasszám-csökkenéshez vezetne. Kocsis István emlékeztet, hogy öt év alatt a 2,5-szeresére nőttek a díjak. Ennek hatására Budapesten már drágább a tömegközlekedés, mint a hasonló uniós városokban.

(Kertész Ádám Zoom.hu)

67 Tovább

„Mi a f@sz van, te BKV-s k*csög?”

A következő kis rövidke postban direkt nem említek neveket, ugyanis senkinek nem szeretnék problémát okozni. A történetet villamosvezető munkatársaitól hallottam, úgy érzem, meg kell veletek osztanom, hogy a kicsit egyoldalú „mentősverős” történetet más szemszögből is lássátok.

 

Történt ugyanis, hogy 26-án délután egy kocsiszínből kiálló villamos útját egy mentőautó akadályozta. A mentősök épp egy baleset sérültjét látták el a közeli gyorsétteremnél. A villamos nem tartotta fel a forgalmat, (ugyanis kocsiszínből kiálló villamos volt), nem állt miatta a forgalom a körúton. Villamosvezetőnk sietett, és csengetni kezdett. Csengetett mindaddig, amíg a mentőautó vezetője meg nem jelent, és a „Mi a fasz van, te BKV-s? köcsög” szavakkal nem köszöntötte.

 

A villamosvezető (aki egyébként kollégái szerint nyugodt ember) berágott, és kiszállt a fülkéből. Ekkor a mentős beszállt a mentőautóba, és az ablakon keresztül a villamosvezető utána nyúlt, (Meg akarta rántgatni). A mentős elhajolt, és ekkor sérült meg. Persze mit lát a szemtanú? Ha valaki benyúlt az ablakon, az tuti megütötte a mentős. Persze a cselekedete így sem elfogadható...

 

Az ezután kiérkező rendőrök a villamosvezetőt bilincsben vitték el, és éjfél után engedték szabadon. A BKV a vizsgálat végéig felfüggesztette a „verekedő” dolgozót.

 

Kollégái nem értik, hová sietett a kiálló villamossal, ezért nem értik miért csengetett. Azt sem érik, miért nyúlt hozzá a mentőshöz, amikor tudnia kellett, hogy ebből nagyobb baja lehet. A történet még így is rejtélyes.

 

Nem kívánom védeni egyik BKV-st sem, mert megvédik ők magukat, de be kell látnunk, hogy szegényeket naponta éri támadás, melyekről nem beszél a média. Szinte naponta hallom ismerősöktől, hogy utasok köpnek be a fülkébe, fenyegetik meg őket, és öntenek be sört, ha valami nem tetszik nekik. Rengeted támadás éri a BKV dolgozókat, miért nem áll ki mellettük senki?

 

Arra szerettem volna rávilágítani, hogy mielőtt elítélünk bárkit is, és a hírek alapján ráfogjuk, hogy megvert valakit, hallgassuk meg az ő verzióját is, mert egyáltalán nem biztos, hogy úgy történt minden, ahogyan azt a média előhozta.

259 Tovább

BKV-figyelő

blogavatar

Phasellus lacinia porta ante, a mollis risus et. ac varius odio. Nunc at est massa. Integer nis gravida libero dui, eget cursus erat iaculis ut. Proin a nisi bibendum, bibendum purus id, ultrices nisi.

Utolsó kommentek