Impresszum Help Sales ÁSZF Panaszkezelés DSA

Reakció: Társadalmi összefogást kér a BKV

Megérkezett a BKV reakciója a tegnap délelőtti bejegyzésemre. A BKV válaszából kiderül, hogy a rongálók évente 15 új busznyi kárt okoznak a cégnek, és arra is választ adnak, miként lépnek fel a bliccelők és a vandálok ellen. A cég szerint összefogásra van szükszég:

Tisztelt Gál Mihály!

Köszönjük a bejelentést! A Miért tűri a bliccelést és a rongálást a BKV? című bejegyzésében felvetett problémák nem ismeretlenek Társaságunk előtt. Célunk természetesen a bliccelés és a járműrongálás visszaszorítása; ebben azonban társadalmi összefogásra van szükség. A vandalizmus, a rongálások évente 1 milliárd forintnál is több kárt okoznak a BKV Zrt.-nek. A rongálók palettája színes: a karcolásokon, ülésfeltépésen túl arra is akadt több példa, hogy egy villamos ablak-, ajtóüvegeit rúgták ki, kapcsolószekrényeit rongálták meg. Az általuk okozott kárból Társaságunk évente 15 új buszt is vehetne. A BKV a lakossággal és a rendőrséggel szoros együttműködésben határozottan próbál fellépni a Társaságot megkárosító személyek ellen; az elmúlt időszakban több eredménye is volt a felhívásoknak és az összefogásnak, például a kábel- és színesfémlopások megelőzésében, illetve a rongálók tettenérésében. Szintén a rongálások, a kábellopások megelőzése céljából a BKV üzemidőn kívül változó menetrendű kémvillamosokat is közlekedtet. Emellett - lehetőségeinkhez mérten - a biztonsági őrök számát is növeljük, illetve sűrítjük jelenlétüket a BKV teljes vonalhálózatán. Mindemellett egyes villamosok kísérleti jelleggel karcolást gátló ablaküveget kaptak, amelyeken ráadásul a festék, graffiti sem marad meg, illetve könnyebben letisztítható róluk a szennyeződés.

49 Tovább

Kérdezz a BKV-tól!

Miért nincs beléptető kapu a metróban? Mennyi pénzt költenek egy évben felújításokra? Miért van szükség több alvállalkozóra? Miért nincsenek rendesen takarítva a buszok? Ilyen, vagy ehhez hasonló kérded van? Tedd fel nekünk bátran a hozzászólások között, vagy küldd el e-mailben a BKV-figyelőnek a bkvfigyelo@gmail.com címre, hogy a BKV megválaszolhassa. A blog és a BKV közötti együttműködésnek köszönhetően tisztább képet adhatunk a BKV-ról az olvasóink számára, és fontos kérdésekre is megadhatjuk a választ. A beérkezett kérdéseket nyomtatott formában az Akácfa utcai BKV-székház előtt adom át a cég szóvivőjének, Szilágyi Károlynak. Még mindig hiszek abban, hogy az utasészrevételeket összegyűjtve, publikálva együttes erővel javíthatunk a BKV-n!

BKV-figyelő – Utasok a tömegközlekedésért!

87 Tovább

Együttműködés a BKV-val

Két éve csinálom a BKV-figyelőt, szinte feleslegesen. Megismertek az emberek, jókat lehetett itt anyázni, de a blog az igazi célját nem igazán érte el. Voltak sikertörténetek szép számban, de szerintem ez kevés. Ezeket a kis sikereket általában nem a BKV-nak, hanem a különböző hatóságoknak köszönhettem. A blog célja az, hogy a BKV felfigyeljen a saját hibáira és javítson azokon.

Az első egy évben szinte semmilyen kommunikáció nem volt a BKV és a blog között. Néhány levelet váltottunk, de ezen kívül semmi más nem volt. A BKV-sok között hamar elterjedt a blog híre. Ennek köszönhető, hogy láthatóan csökkent a szabálytalankodó BKV alkalmazottak száma. De ez sem az együttműködésünk érdeme volt sajnos, hanem a nyilvánosságé.

Regőczi Miklós (volt kommunikációs igazgató) eltávolítása, és Kocsis István kinevezése óta sokkal tárgyalóképesebb a BKV. Ahogy az elmúlt hetekben is láthattátok a cég a bejegyzések egy részére válaszolt, és a blogon leírtaknak köszönhetően utasbarát intézkedéseket vezettek be. Hogy a cég és a blog között a kommunikáció még jobb lehessen személyes találkozókat fogok kezdeményezni, ahol az általatok felvetett problémákra a cég emberei fognak választ adni. Tervben van egy bejegyzés, ahol a legégetőbb problémákat hozzászólás formájában leírhatjátok. Ezeket én kinyomtatva elviszem a BKV-nak, és megpróbálunk rá megoldást keresni.

Hagyó Miklós már hónapokkal ezelőtt egy nekem írt levelében elmondta, hogy a BKV-nak szerinte komolyabban kellene foglalkoznia a bloggal. Úgy néz ki a két év alatt most jutottunk el odáig, hogy a cég komolyan veszi a blogot, és a lerírt problémákat kivizsgálja, megoldást keres rájuk. Bízom benne, hogy ez nem csak szemfényvesztés, hanem komolyan érdekli őket az utasok észrevétele, panasza. Én ezt már az elején szerettem volna elérni, ám kezdő bloggerként  nem csodálom, hogy nem vettek komolyan. Volt egy olyan stílusom, amit a BKV nem fogadott el, lehet, hogy jogosan.

Bízom benne, hogy az utasok ezentúl is megtisztelnek bizalmukkal, megírják nekem panaszaikat, észrevételeiket, hogy segíthessek nekik. Az elmúlt két évben sikerült elérnem, hogy a blog a tömegközlekedők és a fővárosiak számára ismert lett, így majdnem minden BKV-járművön van legalább egy „BKV-figyelő” :)

74 Tovább

Nyereményjáték a BKV-figyelőn!

Szerda reggeli bejegyzésnél többen a hajléktalanok védelmére keltek, amikor leírtuk, hogy semmi keresnivalójuk nincs a BKV járművein. Én még mindig tartom magam ahhoz, hogy a maga alá piszkító, igénytelen embereknek, akiknek jegyük és bérletük sincs nincs helyük a BKV-n, nincs joguk zavarni a többi utast a kulturált utazásban. Aki az utazási feltételeket több ponton is megszegi, azt bárki leparancsolhatja a járművekről.

Én megértem a másik felet is. Nem kell, hogy mindig egyezzen a véleményünk. Hogy lássátok milyen kedves vagyok, a hajléktalanokat védők között még egy nyereményjátékot is kihirdettem, de a nyertest még nem találtam meg. A főnyereményt az kaphatja meg, aki a leginkább kiállt a BKV járműveit összemocskoló hajléktalanok mellett. A főnyeremény lent, a képen látható!

A nyereményt a BKV-figyelő természetesen házhoz szállítja!

62 Tovább

Megjavították a garázsba visszaküldött buszt

A reggeli "Azonnal garázsba küldte a buszt a NKH" című bejegyzésemre ma délután megérkezett a BKV válasza is. A buszt meghegesztették, és visszaküldték a forgalomba, újból szállíthat utasokat. A BKV levele az előző bejegyzésben kommentálható.

Tisztelt Gál Mihály!

Köszönjük, hogy észrevételével ismét felhívta a figyelmet az autóbuszok műszaki állapotára. Sajnos a közlekedési vállalat autóbuszainak átlagéletkora megközelíti a 20 évet, így karbantartásuk egyre nagyobb feladat.

A járművek minden nap üzembiztonsági átvizsgáláson esnek át, ilyenkor ellenőrzik a kormánymű, a fékek, a futóművek és a világítóberendezések állapotát. Forgalomba csak azok a buszok állhatnak, amelyek ezen a vizsgálaton megfelelnek.

0 Tovább

BKV-figyelő

blogavatar

Phasellus lacinia porta ante, a mollis risus et. ac varius odio. Nunc at est massa. Integer nis gravida libero dui, eget cursus erat iaculis ut. Proin a nisi bibendum, bibendum purus id, ultrices nisi.

Utolsó kommentek