Szolgáltató adatai Help Sales ÁSZF Panaszkezelés DSA

Kommentelők figyelmébe ajánljuk

Az alant olvasható levél volt a minap a postaládánkban. Akár még tanulságos is lehet. Olvassátok el.
NYÍLT LEVÉL

Ez a levél lehetne akár egy vitaindító poszt is, én azonban inkább egy kétségbeesett kiáltásnak szántam, mert véleményem szerint a kommentelők nagy többsége figyelmen kívül hagyja az itt, jobb oldalon olvasható első mondatot:

"Célunk és feladatunk a Budapesti Tömegközlekedést igénybevevők véleményét a köztudat és a BKV vezetői elé tárni, annak érdekében, hogy a közösségi közlekedés fejlődését elősegítsük, és a már meglévő járatok/vonalak szinvonala emelkedjen."

Persze, ennek csak akkor van értelme, ha megpróbálunk valamennyire normálisan viselkedni - ha nem sikerül: semmi értelme ennek a blognak. Ez azért lenne szomorú, mert így a blog pont a céljának nem tud megfeleni, a kőbunkó, anyázós hozzászólók pszcihiátriai várójává degradálódik, a normális kommentelők elhagyják a blogot, az olvasók nem veszik komolyan. Pedig jó ez a blog. Jó, hogy van egy hely, ahol elmondhatod a problémádat, ahol véleményt mondhatunk (amit feltehetőn olvasnak az illetékesek is) egy nagyon fontos, az egész fővárost érintő dologról, ahol a vélemények szabadon ütközhetnek. Pont ez a lényege a civil-kontrollnak. De amint ez a fórum a mentálisan betegek játszóterévé válik, senki nem fog odafigyelni rá, be is lehet csukni a boltot. Szóval én arra kérek mindenkit, próbáljun meg kúltúráltan beszélgetni, vitatkozni. Nem baj, ha a véleményünk eltér (ez a lényeg: különbözőek vagyunk!), csak legyünk normálisak.

Köszönöm.

macgabi
43 Tovább

1 hónap, zenével

Üdvözlünk mindenkit!

Úgy éreztük, hogy itt az ideje megköszönni nektek a rengeteg látogatást, a hozzászólásokat a beküldött BKV-s élményeket és a bloggal kapcsolatos észrevételeteket. A beérkezett képekből ezért egy videóra valót gyűjtöttünk össze és tettünk alá egy kis zenét is. Aki a kezdetektől velünk volt, fel fogja ismerni őket, és tudni fogja, hogy miről is van szó. Aki esetleg később jött, lapozgasson vissza, és nézegesse az eddigi 118 bejegyzést, meg fogja találni a képeket és el tudja olvasni, miről is volt itt szó. Tartsátok meg jó szokásotokat és látogassatok el minden nap, és írjatok ha észrevételetek van.

További kellemes olvasgatást kívánunk!

14 Tovább

BKV Figyelő - észrevétel

Tisztelt BKV Figyelő!

A blogotok ötletét jónak és ötletesnek tartom, és örülök neki, hogy végre egy nagyobb média tényező is mögé állt egy ilyen kezdeményezésnek. Azonban a jövőben annak érdekében, hogy ne menjen át a dolog fikablogba, javasolnám, hogy kicsit próbáljon meg a blog szerkesztőgárdája a BKV. Zrt. dolgozóinak szemszögéből is vizsgálódni.

Kiemelkedően magas az olyan panaszok aránya, amikor az utasok lemaradás miatt reklamálnak. Ezen a helyen érdemes azt megemlíteni, hogy ha időben indul el valaki a járathoz, amit el akar érni, akkor nagy meglepetések nem érhetik. De ha valaki késve indul, és eleve számol azzal, hogy nem fogja elérni, akkor utána nem kellene nekiállni reklamálni olyasmi miatt, ami abszolút nem jogos. A járművezetőket kötik a szabályok és az aktuális diszpécseri vezénylés, ami előírja, hogy mikor, milyen járatot kell csinálni, mikorra kell beérni hasonlók. Rengeteg hátráltató tényező van, ami a sofőröket akadályozza a munkavégzésben, ezek többek között az útfelújítások, terelések, dugók, közlekedési kultúrával abszolút köszönő viszonyban se levő autósok, na és persze maga az utas. Rengetegszer az utasok ellentmondásos dolgokat várnak el a cégtől, egyrészt azt, hogy tömegközlekedés címszó alatt egyéni igényeket is kielégítsenek, tehát álljon meg a busz ott, ahol az nekik jó, és vegye fel őket az utcasarkon is, ha épp ott akarnak felszállni. Másrészt pedig elvárják, hogy a járatok időben induljanak és érkezzenek úgy is, hogy közben megvárjuk a nyugdíjas Pista bácsit, amíg odakocog a megállóba. Ezt így nem lehet.

Sok dolog van, amiben a BKV a hibás, például a logikátlan kocsikiadás, a villamosvonalak tudatos visszafejlesztése, az átgondolatlan eszközbeszerzések és beruházások (Combino, 4-es metró), de ezek a hibák többnyire nem az ütköző felületen (sofőr vs. utas) keletkeznek, hanem a felsőbb vezetésnél. Tagadhatatlan, hogy rengeteg a befásult, bunkó, és szándékosan az utasok ellen tevő vezető is, akiknek a kirúgás, vagy a drasztikus bércsökkentés lenne a méltó jutalmuk, de nem szabad őket egy kalap alá venni azokkal a sofőrökkel, akik próbálnak lelkiismeretesen dolgozni, csak az kellene, hogy hagyják őket. Az utasoknak is sokszor át kellene gondolniuk, hogy a csengő nem véletlen szól ajtózáródás előtt, a megállók nem véletlenül vannak méterre pontosan kijelölve, és a sofőr nem véletlen nem áll be a kocsiállásra percekkel az indulás előtt. Ők is emberek, és gyakorlatilag az Ő hátukon csattan nagyon sok minden, amiről ők tehetnek a legkevésbé. A sirámainkat ezért lehetőleg úgy kellene megfogalmazni, hogy nyitott fülekre találjanak, de egyúttal ne tegyünk keresztbe vele más embereknek, konkrétan a lelkiismeretes sofőröknek, járművezetőknek.

-suexID-
16 Tovább

BKV-figyelő

blogavatar

Phasellus lacinia porta ante, a mollis risus et. ac varius odio. Nunc at est massa. Integer nis gravida libero dui, eget cursus erat iaculis ut. Proin a nisi bibendum, bibendum purus id, ultrices nisi.

Utolsó kommentek