Szolgáltató adatai Help Sales ÁSZF Panaszkezelés DSA

Cél: A legátfogóbb tömegközlekedési blog megalkotása

A héten hosszú egyeztetések értek véget. Olyan egyeztetések voltak ezek, amiknek a nyertesei Ti voltatok, kedves utasok! Döntöttünk a BKV-figyelő, a MÁV és a Volánbusz blog sorsáról, és döntöttünk arról, hogyan tovább. Melyik blog szűnik meg? Mi lesz a MÁV-val? Lent mindenre megkapod a választ:

Több mint egy éve indult a BKV-figyelő blog, mely többek szerint a blog.hu és az Index egyik legsikeresebb blogja lett. Amikor a blog indult, még nem gondoltam, hogy ekkora sikere lesz, és arra sem számítottam, hogy naponta 10-15 ezer ember fogja olvasni. Még mindig nehéz elhinni, hogy az általam írt, helyesírási hibáktól hemzsegő bevezetőket naponta több ezren olvassák végig, és a postjaimat ennyien kommentáljátok. Nyáron azt hittem, hogy amit 18 évesen el lehet érni egy bloggal, azt én elértem, sőt, túl is teljesítettem, pedig nem. Addig gondolkodtam az új fejlesztéseken, amíg megint kitaláltam valamit.

A MÁV és a Volán utasaira gondoltam. Azért épp rájuk, mert a BKV-n kívül ennek a két cégnek vagyok még rendszeres utasa, és valamennyire van rálátásom a működésükre. MÁV blog már van, ezért nem szerettem volna újat nyitni, főleg azért nem, mert a szerkesztője a blogolás óta jó barátom lett, akinek nem tennék keresztbe. Neki sajnos az utóbbi időben nem volt sok ideje a MÁV blogra, ezért azt átvettem tőle, és péntektől én szerkesztem. Persze az eddigi szerkesztő sem tűnik el végleg, csak a dolgok oroszlánrészét rám hagyta.

A MÁV blogot a szombati napon saját cikkel indítottam, és vasárnap éjszaka feltöltöttem hozzá egy saját kinézetet, ami kísértetiesen hasonlít a BKV-figyelőhöz, így könnyen meg fogjátok szokni. Bízom benne, hogy az átállás az olvasókat csak pozitívan fogja érinteni, és mindenki elégedett lesz a munkámmal.

Volán blogom van már, melynek szerkesztésére nem volt eddig időm, és energiám se. A blog nem utasészrevételekre alapult, saját cikkeket pedig egyáltalán nem volt időm írni, ezért nem frissült. A következő napokban a Volánbusz blogot továbbadom egy olyan embernek, akinek van ideje a szerkesztésére, és aki a Ti elvárásaitoknak megfelelően, minőségien tudja azt szerkeszteni. Sajnos a Volán blog továbbadása közben keletkeztek hibák, melyen a blog.hu szerkesztői megpróbálnak nekem segíteni. Amíg ezek a hibák nem oldódnak meg, a Volán blogot nem tudom frissíteni.

Nem titkolt célom az, hogy világuralomra szeretnék törni hogy a három legnagyobb tömegközlekedési társaság blogjának megalkotásával a jelenlegi legnagyobb blogot hozzam létre, aminek oldalain csakis utas (olvasói) észrevételek kapnak helyet. Bízom abban, hogy nem csak a BKV, a MÁV és a Volán is tanulni fog majd azokból a hibákból, amiket olvasóink megírnak nekünk, és publikálunk. A három tömegközlekedési társaságot együttműködésre fogom kérni, hogy a nálam publikált levelek ne hülye panaszok, hanem értékes utasészrevételek legyenek. Ebben a ti segíségeteket is kérem! :)

28 Tovább

Bezárja a pénztárat, majd nyit kettőt

Vajon kinek jó, kinek éri meg, hogy a központban bezárt BKV-pénztár mellé, két, alvállalkozó által működtetett pénztárat helyez ki? A BKV több része, már így is alvállalkozók kezében van, amik nem csak silányabb szolgáltatást nyújtanak, valószínűleg a beszervezések drágább is volt, mint ha a BKV maga végezné el a kiszervezett munkát. Hiába a több pénztár, több olyan feladatot nem látnak el, amiért mégis a BKV pénztárat kell felkeresnünk, amikből sajnos egyre kevesebb van…

Tisztelt BKV Zrt!
Budapesten egyre több helyen tűnnek fel az alvállalkozók által üzemeltetett, a köznyelv által csak "kutyaólnak" hívott bérlet, és jegypénztárak. Ez egyfelől jó, mert a jegy és bérletárusítást kiterjesztik, másfelől rossz, mert olyan helyen is nyílik alvállalkozói pénztár, ahol BKV pénztárat zártak be, valószínűleg azért, hogy az alvállalkozónak adjanak teret.
Sajnos társaságuknál egyre több az alvállalkozó. Alvállalkozó cég biztosítja a biztonsági őröket, tartja karban az automatákat, üzemeltetnek autóbuszjáratokat, és már a jegyet is alvállalkozótól vesszük. Sajnos az ilyen cégek messze nem nyújtanak olyan szolgáltatást, mint önök régen. Bár a társaságuknál lévő ellenőrökre, buszvezetőkre és pénztárosokra is érkezik panasz, ez messze nem éri el azt a szintet, amit a különböző alvállalkozók által biztosított szolgáltatások miatt kapok.
Épp néhány napja, hogy blogomon megjelent egy észrevétel, melyben az olvasó az alvállalkozó pénztárosra tett panaszt, mert hamis, lézernyomtatóval készített bérletet akart eladni neki. Nem elég, hogy a pénztáros okirathamisítást követ el, társaságukat károsítja meg. Úgy hiszem ilyet még a BKV-nál dolgozó pénztárosok sem engedtek meg maguknak.
Az alvállalkozó emberei véleményem szerint azért engedik el ennyire magukat, mert tisztában vannak vele, hogy sokkal nehezebb őket megtalálni, és felelősségre vonni, mint egy BKV-s dolgozót, és az őket alkalmazó cégek is védik őket.
Nem tudom milyen megfontolásból, de a Boráros téren az önök által működtetett jegy, és bérletpénztárat, bezárták. Központi helyen volt, mert a téren lévő összes járathoz közel volt. E pénztár helyett, önök a HÉV megállóban, és a 23-as busz megállójában kutyaól pénztárakat nyitottak, mely nem csak felesleges (hisz ott a pénztár az aluljáróban, amit bezártak), Budapest képét is rombolja. Ilyen csodálatos pénztárat nyitottak még a Bocskai úton, és a Móricz Zs. körtéren is, ahol szintén van jegypénztár.
Kérem önöket, adjanak tájékoztatást arról, hogy miért döntöttek a jegy és bérletértékes alvállalkozóknak kiadása mellett, és mennyire takarékos, bezárt BKV jegypénztár mellé, két, alvállalkozói bódét nyitni.
Levelemről másolatot küldök Hagyó Miklósnak, és a héten Beleznay Évát, Budapest főépítészét is megkeresem, hogy a fent említett, városképromboló pénztárakkal kapcsolatosan, foglaljon állást, és mondja el véleményét azokról. Levelem mellé fényképet csatoltam a bezárt, és a két nyitott pénztárról.
Üdvözlettel: G. Mihály, BKV-figyelő blog.
68 Tovább

Szezonvégi kiárusítás

Vége a nyárnak, és van még egy csomó BKV-figyelős pólóm, amit nem adtam oda nektek. Én hat darab pólóval most nem tudok mit kezdeni, ezért az olvasóim között eljótékonykodom. Eddig elég nehéz volt pólót nyerni. Hat héten át heti 1-1 darab pólót sorsolok ki azon olvasók között, akik észrevételt küldenek nekem e-mailben a bkvfigyelo@gmail.com címre. A játék holnaptól, azaz 2008. szeptember 29-től indul. A heti sorsolásokon sokkal nagyobb eséllyel indulsz, mivel kb. 14 ember közül kerül ki a heti nyertesünk. Eredményhirdetés minden hétfőn!
 
 
Természetesen a játékban csak a blogon publikált, valós eseményeket leírt történetek vesznek részt. A nyertes saját maga választhatja meg a pólója színét, méretét, melyet a Pólópokol üzletében készítenek el neki. 
 
Játszatok és nyerjetek! :)
26 Tovább

Villamosvezető véleménye a változásokról

A paraméterkönyv bevezetése óta számtalan e-mailt kaptam, melynek többségében az utasok szidták a változásokat. Egyoldalú lett volna a blog, és egyoldalúak lettek volna a postok, ha a BKV részéről nem szólaltatunk meg embereket, nem kérjük ki az ő véleményüket a változásról. A buszvezető után, egy villamosvezető mond véleményt a paraméterkönyvről, az új vezérigazgatóról, és utasként a BKV-ról:
Mi a véleményed a paraméterkönyvről, és az életbe lépett változásokról?
Anyám azt tanította, hogyha nem tudok jót mondani, nem mondjak semmit.:)
Természetesen szükség volt változásokra, de érzésem szerint - és ebben nagyon sokan egyet értünk - kissé elkapkodták, nem gondolták át. Olyan embert, embereket mozdítottak el (szándékosan nem írok nevet), akik konyítottak is a közlekedéshez, de a politikai hírverésnek bizony ezek az emberek estek áldozatául. Akik a jelenlegi paraméterkönyvön dolgoztak, nem biztos, hogy sűrűn veszik igénybe munkaadójuk szolgáltatásait vagy csak egész egyszerűen nincsenek tisztában egy város "működésével", a járműpark állapotával, a valós utazási igényekkel.
Maga az utasok tájékoztatása szerintem elfogadhatónak nevezhető, a tájékoztató füzeteket sok BKV-s kolléga a város több pontján osztogatta, próbáltak segíteni az utasoknak. Az internetes tájékoztatás hagy némi kívánni valót maga után, de ezt bizonyára sokan észrevették. A hibákat azóta kiküszöbölték, csak nem világos, hogy miért kell mindig arra várni, hogy valaki a nyilvánosság előtt belekössön és miért kell utána megsértődni a kritikán.
A kocsiszínben ahol dolgozol milyen változások voltak? Hány járművet selejteztek le? Voltak elbocsátások?
Száva kocsiszínben történtek változások, nem minden a paraméterkönyvvel összefüggésben. Ilyen lépés volt a 42-es és az 52-es villamosvonalakon az utazási komfort "növelése" érdekében előbb hétvégén, majd teljesen üzemidőben, a hét minden napján a Ganz villamosok hannoveri kocsikra cserélése. Ez persze az 52-esen a szűk menetrendnek - a működésképtelen váltók, valamint a kertvárosi részen lakók panaszai miatt (jogos-jogtalan, ezt mindenki ítélje meg maga) érvényes sebességkorlátozás hossza (bizony hossza, hiszen a Vörösmarty utcai megállótól egészen a Pacsirtatelepig és vissza a Nagysándor József utcai megállóig 20 km/h!) nem tett jót, hiszen a hannoveri villamosoknak "lassú" az ajtóműködése és ez bizony sokszor vezet késésekhez, eltérő indulásokhoz, amik persze behozhatók, a járművezető 2-3 perces végállomási tartózkodásainak rovására. Bár az utaskényelem volt az elsődleges cél, a hannoveri villamosok sajnos pont az idősebb korosztálynak jelentenek "akadályt" a magasabb lépcsők miatt.
Egy nagyon jó példa az 52-es kapcsán: a menetidőből levettek, hozzátették a tartózkodási időhöz. Amit persze nem élvezhet a vezető, hiszen semmi nem történt a vonalon (sebességhatár növelés). A különbség most annyi, hogy eddig volt 3 perc Pacsirtatelepen, most van 5 és igaz ez Határ útra is, csak éppen eddig sem lehetett sokszor odaérni, a most megadott időkben pedig egyáltalán nem. Az Akácfa utca bölcs menetrendkészítői szerint a villamosnak elég 8 perc Pacsirtateleptől a Szent Imre herceg utcáig. Igen, ha repül, ha szabályt szeg, ha nincs egyetlen utas se. Amúgy lehetetlen teljesíteni, de őket ez nem érdekli.
Az új paraméterkönyv lévén az 50-es villamos utasai "megismerkedhettek" a Ganz villamosokkal, csúcsidőben ők a besegítők, így nem kell vissza venni a 42-es és 52-esről a hannoveri kocsikat.
Selejtezés tudtommal nem történt. Az más persze, hogy a közlekedési balesetben elszenvedett sérülések sokszor hónapokig "kezeletlenül maradnak", mert nincs alkatrész stb stb. Jelenleg Szávában a 1503-as (megérkezése napjától szétszedve, bakra téve!!!), a 1544-es (amit az Ecseri út-Üllői út kereszteződésnél kiütött a teherautó), a 1551-es és a 1513-as villamos áll. Megbontva, félkészen, így is, úgy is.
A paraméterkönyv miatt elbocsátások NEM voltak, ezt mindenképpen kiemelném. Ha valaki ilyet hall, hogy a paraméterkönyv miatt bocsátották el, ne vegye készpénznek. Akiktől megvált a cég, azok munkavégzésükkel "dolgoztak" meg érte.
Melyik ma Budapesten a legelhanyagoltabb villamosvonal és melyiket érintették a legjobban a változások?
59 Tovább

Kismamabérlet nagymamáknak?

Néhány hónapos gyermeket nevelő kismamának miért nem jár kedvezményes bérlet? Miért kell a kismamabérlet megszerzéséhez 2 éves gyerek? Ennyi erővel nyugdíjasoknak is osztogathatnák...
Tisztelt BKV Zrt és Főpolgármesteri Hivatal!
 
Szeptember elsején a híradásoknak „bedőlve” én is szerettem volna egy kismamabérletet vásárolni. 10 hónapos kislányommal sorban is álltunk kb. 20 percet a Moszkva téren mire a pénztárthoz érve közölte a hölgy, hogy ez nem jár csak a gyermek 2 éves korától. Nem egészen értem, hiszen MINDEN csatornán azt kommunikálták, hogy a kismamák vehetik igénybe ezt a lehetőséget. Nem értem, hogy mi a különbség egy 2 éves ill. egy 10 hónapos gyermek között, utas szempontból? Hazaérve a BKV.hu honlapot átnézve sem találtam olyan információt amely elmagyarázta volna miért nem tudtam igénybe venni a kedvezményes bérletet. Logikusan végiggondolva a kismamák döntő többsége 2 éves kor után visszamegy dolgozni, ill. újra szül. Akkor ki veheti igénybe egyáltalán ezt a bérletkonstrukciót??
 
Kérem nyugtassanak meg, hogy csupán félreértésről van szó ( a pénztárost nem tájékoztatták) és nem egy ócska PR trükkről amivel kismamák ezreit verték át. 
 
Várom válaszukat,
 
Üdvözlettel: Vargáné Murányi Dóra
41 Tovább

BKV-figyelő

blogavatar

Phasellus lacinia porta ante, a mollis risus et. ac varius odio. Nunc at est massa. Integer nis gravida libero dui, eget cursus erat iaculis ut. Proin a nisi bibendum, bibendum purus id, ultrices nisi.

Utolsó kommentek