Kicsit több, mint hete írtunk arról, hogy a BKV ismételten trehányul kivitelezte a villamospótlást. A 2-es villamos nem várta meg az átszállókat, a villamospótló busz megérkezésekor indult is, így az összes átszállni szándékozó utas a megállóban maradt. Most, egy hét elteltével ismét visszamentünk és megpróbáltunk átszállni a villamosra, most azonban 20 utas véleményét is kikértük.
Az elmúlt két napban hat alkalommal utaztam a 2-es villamospótlóval és a 2-es villamossal, és az eddigiektől teljesen eltérő tapasztalatokat szereztem. Az előző héten hat átszállásból mindössze egyszer várta be a villamosvezető hölgy az utasokat, most azonban hat próbát hat sikeres átszállás kísért, azaz egyértelműen javult a statisztika. 20 megkérdezett utasból 14 rendszeresen használja a villamos és a pótlóbuszt is. 14 utasból 12 egyértelműen kijelentette, hogy az elmúlt időben sűrűbben megvárja őket a villamos, nem megy el az orruk előtt. (20 emberből 9 ismeri, vagy hallott már a BKV-figyelőről:)
Külön köszönet annak a villamosvezető hölgynek, aki június 25-én, hétfőn este 18.42-kor a Havas utca megállóban megállt, majd visszanyitotta a villamos ajtajait, amikor meglátta a villamosa mögött éppen beálló villamospótló buszt. Villamosa száma: 14-34. Hatalmas puszit küldünk neki!
Ismét egy kisebb sikert tudhatunk magunkénak, reméljük, hogy az utazóközönségnek valamelyest segíthettünk.
A 2-es villamos bevárja az átszállókat
„Te csicskag*ci”
Már megijedtem, hogy az orrbetöréses eset óta a BKV gatyába rázta a DI-SEC őreit, mert sokkal kevesebb levelet kapok ebben a témában. Változás lehet hogy van, de még mindig vannak, akik inzultálhatják az utasokat:
Tisztelt BKV-figyelő!
Nemrég történt, hogy elmentem néhány barátommal iszogatni, a kicsinyítő képzőt sem véletlen alkalmazon, hiszen nem vagyok nagy piás, vagy részeges típus. Szám szerint 3db 5 cl-es whiskeyt ittam az este során, meg kólát hozzá, és ennyitől nekem még csak a járásom sem változik meg. A legendás, általam gyűlölt 950es éjszakai járathoz mentem, hogy hazajussak, és a Ferenc körúti, transzvesztita bár előtti megállóban várakoztam. Hamarosan odajött hozzám egy nagy darab, barna hajú barnaszemű (és itt most, mint kisebbségvédelmet tisztelő európai állampolgár, a személyleírást abba is hagynám), nagy darab, rossz arcú, ijesztő férfi, majd elkezdett inzultálni, hogy tudtam e, hogy ittas személyt nem engednek fel a buszra (valószínüleg igen, whiskey szagom volt), és hogy vigyázzak magamra, stb. Ekkor megmutattam neki a bérletem (a busz egyébként még sehol nem volt), majd jött a szokásos szórakozás, hatalmaskodás, hogy jaj ő még nem nézi meg, majd amikor szállok fel, már hogy ha felenged, ezt még meggondolja. Nem sokkal később a csicskag*ci jelzővel illetett. Amikor a busz beérkezett, akkor közölte, hogy nagy szerencsém van, mert most az egyszer felenged, megnézte a bérletemet, majd hazautazhattam a már-már roncs állapotú, szerencsétlen Ikarus 435-ös fedélzetén.
Miért van az, hogy félni, rettegni kell az ellenőröktől és a biztonsági őröktől? Miért hatalmaskodhatnak? Pontosan úgy érzem magam, mint egy fegyenc, akivel a börtönőrök direkt beszélnek megalázó hangnemben. Vagy mint egy fiatal, aki bekerült egy nevelőintézetbe, és skandináv társai megalázzák. Hozzá teszem, semmi ilyen nem történt velem eddig, egyszerűen ez jut eszembe róla. Fülem farkam be kéne tán húzni, hogy ne kötözködjenek? Kik ezek a 8 oszályt végzett, börtöntöltelék szaralakok, hogy a normális embereken hatalmaskodhatnak?
És itt engedjenek meg egy rövidebb, ám nagyobb sztorit. Az éjjeli ellenőrök elvileg az utasok biztonságáért vannak. Hogy történhetett meg az, hogy a részeg haverom egyik héten elaludt az éjjeli buszon, és mire felébredt, nem volt nála a pénztárcája, digitális fényképezőgépe, és a telefonja? Azt aláírom, hogy a haverom is hibás, mivel nagyon berúgott. De elvileg ennyi őr mellett ennek nem szabadna megtörténnie, és feháborító! Annyira elegem van ezek után az éjjeli buszokból, hogy inkább (ha nem is háztól házig, de egy darabon), taxira fogunk ezentúl áldozni némi pénzt a barátaimmal, ha szórakozásból tartunk hazafelé.
Rick
Magasról tesznek a belső szabályzatra
A jegyellenőrök képzéskor kapnak egy kis füzetet (A jegyellenőri feladat ellátásával kapcsolatos szolgálati utasítás), melyet magam is végigolvastam már. Ebben a kis füzetben le van írva, hogy a külföldi utasokat csak a legvégső esetben lehet megbünteti (pótdíjazni), nem szabad kihasználni, a „tudatlanságukat”. Kár, hogy az ellenőr kolléga nem olvasta ezt a füzetet. (A füzetből kiszedett részletet a levél közepén megtalálod)
A napokban egy külföldi csoport szállt fel az Oktogonon a 6-os villamosra, s annak rendje-módja szerint kezelték jegyeiket. Az ellenőr pár méterről élvezettel végigszemlélte az eseményt, majd kérte a jegyeket ellenőrzésre. Kaján vigyorral a száján a jegy hátulján lévő angol nyelvű szövegre mutogatva - mert angolul mi a fenének, vagy egyáltalán valamilyen idegen nyelven minek beszélne egy ellenőr - megpróbálta elmagyarázni, hogy a jegyük érvénytelen, mert hát azok Metro szakaszjegyek, és rögtön húzta elő a büntetőcédulákat. A turisták hiába próbálták elmagyarázni, hogy ők villamosjegyet kértek a vásárláskor, arról pedig nem tehetnek, hogy Metro szakaszjegyet kaptak, de ellenőrünket ez nem hatotta meg –mert nem is értette-, ragaszkodott a büntetés kifizetéséhez, annak ellenére, hogy szerencsétlen flótások felajánlották, hogy kifizetik a jegyek közötti különbözetet. A büntetést csak az utazóközönség felháborodása akadályozta meg, de ellenőr barátunk így is letessékelte a csoportot a Nyugatinál.
Az BKV újabb szégyenletes, gyalázatos trükkje arra, hogyan szívassuk meg a külföldi turistákat; adjunk el nekik rossz jegyet (ráadásul jegytömböt), majd büntessük meg őket! Építsük az ország jó hírét, mert az amúgy is olyan jó! Mi lenne, ha a BKV pénztárakban idegen nyelvet beszélő pénztárosok, a járatokon idegen nyelvet beszélő ellenőröket alkalmaznának? Hja, többet kéne fizetni nekik és nem jutna különféle tanácsadói munkákra! De igaz is, attól még el lehetne adni ezt a trükköt!
BKV a mozgáskorlátozottakért
Üdv!
A feleségem volt szemtanúja a következő esetnek, ami ismét jól illusztrálja a BKV, de legalábbis dolgozóinak EU-konformitását, empátiáját, ésatöbbi.
A 173-as busz (hagyományos, régi magaspadlós Ikarus) egyik megállójában kísérelte meg egy férfi a lehetetlent: segíteni egy kerekesszékes hölgynek a feljutást. Jó erőben lévén ez sikerült is neki, az eredetileg babakocsisok feljutását segítő korlátlan (korlátozatlan / korláttalan) ajtónál gond nélkül felbillentette a széket a buszra. A sofőrnek ez valamiért nagyon nem tetszett, mert előbb a mikrofonon át, majd hogy szavainak nagyobb súlyt adjon, hatalmas termetét is segítségül hívva, a fülkéből kilépve is heves tiltakozásba kezdett. "Minek száll fel ide tolószékkel? Nem látja, hogy ez nem olyan busz? Arra ott vannak az alacsony padlósok! Szálljon le azonnal és várja meg a másikat! Mit képzel? Addig innen tovább nem ..." stb. Egy idő után az utasok szép lassan a kerekesszékes hölgy és segítője mellé álltak, és kinyilvánították nemtetszésüket. Végül pár perc elteltével kedvenc fővárosi cégünk élmunkása visszabuffogott odújába és nagy kegyesen továbbszállította a fizető utasokat a júniusi kánikulában.
Az utasok is megtették, és én is felteszem a kérdést: hol van az leírva, lerajzolva, sejtetve, ráutalva, hogy kerekesszékkel TILOS nem alacsonypadlós járműre felszállni? Van erre valami külön passzus valamelyik nyilvánosan titkos / titkosan nyilvános BKV-s dokumentumban?
További szép nyarat!
MrBean
Osztrák paraszt a buszmegállóban
Most aztán lehet jönni Béccsel és az ottani szabályokkal, és hogy ott mekkora rend van, meg hogy ott milyen jó! Nem elég, hogy egész pesten behajtási tilalom van a traktoroknak, a paraszt bejött, és még a buszmegállóban is parkolt.
Sziasztok!
Ezeket a képeket ma lőttem a Kálvin téri 112-es busz megállójában. A Bécsből érkezett kolléga a buszmegállóban parkol az elejétől a végéig. Egy centi, annyi sem maradt szabadon, mert rögtön mögötte egy másik autó is áll. A kép több kérdést is felvet: Hogy jött be Budapestre, ha mindenhol traktort kitiltó tábla van? Ha bejött, és hozta magával a cséphadaróját is, tisztelettel kérdezem, minek? És legvégül, hogy miért parkolt le egy busz végállomásán?
Bécsben fingani nem lehet egy buszmegállóban, nemhogy odaparkolni egy ekkora tankkal. A kereke kicsit nagyobb volt mint én. 183 centi vagyok, és fent álltam a padkán, ami plusz 15-20 centi, és még így is nagyobb volt a dögje... A legjobb, hogy mögötte tovább folytatódik a sárga szaggatott, de az autók nap mint nap tesznek rá... és mellé a rendőrök is, mert sosem állnak meg ott, hogy adjanak egy-két büntetést.
Utolsó kommentek