Figyelmeztette a BKV-t Ikvai-Szabó Imre főpolgármester-helyettes, mert több bejelentést kaptak, hogy az ellenőrök agresszívan viselkedtek utasokkal, például megütötték őket, főleg éjszakai járatokon. Több száz ilyen panasz van.
Két hónapja egy mozgássérült fiatalember mesélte el a Tényeknek, hogy nem hitték el neki, hogy nincs karja, papírt kértek tőle. A szóvivő akkor azt mondta, hogy az ellenőröknek papír nélkül nem kell tudniuk ezt eldönteni.
Négyszáz BKV-ellenőr van Budapesten. Egy internetes oldalnak /:)/ hetente 15-20-an írnak arról, hogy megütötték. rángatták őket. Egy férfi például fotót tett fel a karjáról, azt írja az éjszakai hetes buszon egy ellenőr ütötte meg. Van, aki arról számol be, hogy lelökték az éjszakai buszról, egy hónapja hat biztonsági őrt függesztettek fel, mert utasokkal verekedtek.
Ikvai-Szabó Imre főpolgármester-helyettes azt mondta a Tényeknek, hogy éppen az ilyen esetek miatt figyelmeztették a BKV-vezetőségét, hogy mindent vizsgáljanak ki, és, ha valakit felelősnek találnak, bocsássák el.
Májusig 400 ilyen panasz érkezett. A BKV-nál azt mondják, hogy tíz panaszosból kilenc bliccelő, ennek ellenére az összes bejelentést vizsgálják.
TV2 – Tények
(Ha nem indulna el a cikkben lévő videó, kattints ide!)
Figyelmeztették a BKV-t az ellenőrök miatt
„Mér’, miből vagy te, aranyból?”
Ma ellenőrös napot tartunk, ami annyit tesz, hogy ellenőrös történeteket teszünk csak ki. Jöjjön következő olvasónk levele, akinek volt jegye, mégis meg akarták szívatni:
Kedves BKV Figyelő!
Régóta olvasom a blogot, de nem gondoltam, hogy egyszer írni is fogok nektek! Ami történt az egyszerre szánalmas és felháborító.
Július 2-án, szerdán délután utaztunk egy hölgyismerősömmel a földalattin a Vörösmarty utcától a Deák térig (maga az eset 14:35 és 14:40 között történt). Én vonaljegyet lyukasztottam, neki bérlete van. A Vörösmarty utcánál nem voltak ellenőrök, a Deák téren igen. Vagyis nem ellenőrök, hanem a mostanában igényesebben öltöztetett biztonságiak, ott álltak hárman (két férfi és egy nő) a jegykezelő automatáknál, ahol a két irányból leér a lépcső. Ismerősöm a hármas metróval akart továbbutazni, én találkozni készültem valakivel a hármas metró mozgólépcsőjével szemközti pékségnél, aztán a felszínre mentünk volna.
Itt kezdődtek a problémák. Az egyik őr elkérte a jegyemet, megnézte, és mondta, hogy ha tovább akarok menni, akkor lyukasszak jegyet. Mondtam, hogy a kijárat felé megyek. Erre ők: megváltozott a rend, ott nem lehet kimenni, csak átszállni; ha ki akarok menni, akkor menjek vissza a lépcsőn, és a földalattin keresztül tudok kimenni. Azt hittem, viccelnek, hiszen 16 éve erre járok szinte nap mint nap, és soha fel sem merült ilyen nonszensz. Mosolyogtam és mentem volna tovább, de akkor a termetesebb férfi (lásd a mellékelt képen) elém állt. Ha ki akartam kerülni, ő is arrébb ment, majd csatlakozott hozzá a másik férfi kolléga is. Lényegében sorfalat álltak előttem. Ha ki akartam kerülni, visszafelé tuszkolt. Ne érj hozzám, mondtam, mire ő: „mér’, miből vagy te, aranyból?”. Próbálkoztam érvelni, hogy azok is ugyanolyan kijáratok, tehát ott is ki lehet menni, de ez nem vezetett eredményre. Szó szót követett, mindenki ismételte a magáét (szerintük nem lehet arra menni, szerintem igen), a vita pedig egyre ingerültebb lett. Mondtam, hogy meg akarom ezt beszélni a főnökével, hívja ide, mire ő: „hívjad te!”. Egyre nagyobb hévvel ismételgették, hogy ott nem fogok kimenni, mire kifakadtam, hogy az a baj, hogy eleve csalónak gondolnak. Felajánlottam, hogy jöjjön el velem odáig és nézze meg, hogy valóban kimegyek és nem átszállok (hihetetlen, még én alázkodtam meg!), de azt válaszolta, hogy nem hagyhatja el a helyét.
Ennyi huzavona után ismerősömnél betelt a pohár, és rájuk kiabált, hogy miért azt b***tatják, akinek van jegye, ahelyett, hogy a bliccelőkre figyelnének. Ez annyira kizökkentette őket, hogy sikerült elhaladnunk mellettük. Talán két másodperc sem telt el, és ismerősöm után kiáltott valamit a nagyobb darab férfi. Hogy pontosan mit, arra nem emlékszem, arra viszont tisztán, hogy a „ribanc” szó szerepelt benne.
Ekkor szakadt el a cérna. Visszamentem a köpcöshöz. Mit mondtál? Ismételd el! Erre a szokásos biztonsági őr testtartás következett: 5 centire odajött és azt vicsorogta az arcomba, hogy „jól hallottad”, nyomatékosításképpen pedig egyik vállával megtaszajtott.
Nyilván nem álltam le öltönyben-nyakkendőben verekedni vele, helyette lefényképeztem a telefonommal, majd felmentem a forgalmi irodába, hogy segítsenek kideríteni az őrök felettesének elérhetőségét. Maximálisan segítőkészek voltak. Anélkül, hogy bármit szóltam volna, tudták, hogy panaszról van szó. Azt mondták, rendszerint nem lehet elérni az illetőt, és ez most is így volt, pedig nagyjából negyed órát vártam, és az irodaiak hívták őt vonalason is és a mobilján is. Azt hiszem, nekik, a munkájukat becsületesen végző BKV alkalmazottaknak is mélységesen elegük van abból, hogy ilyen alakokkal mossák őket egybe.
Felháborítónak tartom, hogy érvényes jegyem ellenére lényegében belém kötöttek. Azt, amit tettek, és azt, ahogy tették. Viselkedésükre nincs mentség.
Képtelen vagyok felfogni, hogy lehet, hogy egy céget ennyire nem érdekel az, hogy milyen kép alakul ki róla az emberekben. Csak itt, ezen a blogon már legalább tíz hasonló történetet olvashattunk a biztonságiakról. Ha a BKV egy versenyszférában működő cég lenne, már régen szerződést bontott volna velük. A főváros vezetése sem gondolhatja komolyan idegenforgalmi terveit, amíg ilyenek történhetnek.
Üdvözlettel: Agyoncs apó
Egy ember kérte a bérletet
Képzeljétek, olvasónk talált egy embert a mozgólépcső tetején, aki nő volt, és jegyeket ellenőrzött. Én mondom, vannak még csodák, embereket is alkalmaz a BKV biztonsági őrnek.
Kedves figyelő!
Sok szépet olvastam itt a metróállomásokon lebzselő ellenőr(?) orkbandáról.
Ma (06. 25.) ellenben... A Deákon szálltam le az M2-ről 19.45 körül, és ballagtam a mozgólépcső felé. Az egyik álló lépcső előtt csinos fiatal hölgy álldogált, Szorgos Emese típusú szemüvegben, picit elfogódottan. Apám okításához képest ellentétesen, felülről lefele kezdtem megszemlélni, így már bőven megvolt a szemkontaktus, amikor megláttam azt a bizonyos kék karszalagot. Bizony, kérte a bérletet. Mint figyelőn kikupálódott öntudatos utazó, kérdeztem a számát, mert meg volt fordítva a kitűzője. Láthatólag zavarba jött a kérdésemtől, aztán gyorsan megmutatta. Ha nem randiról jöttem volna, a bérlet mellé névjegyet is mutattam volna neki :)
Ha több ilyen ellenőr lesz az orkok helyett, tuti, hogy sokkal többet fogok metrózni... :)
bervas
Az év munkahelye: A beszélgetésért és a cigizésért fizetnek
BKV-orknak olyan ember menjen, aki szereti a kötetlen munkahelyet. Az orkok kiváltsága, hogy bármikor megbeszélhetik az előző esti kalandjaikat, bárkit megverhetnek büntetlenül, és bármikor cigiszüntet tarthatnak.
Kedves BKV-figyelő!
Egy csütörtök koradélutáni esetről szeretnék beszámolni nektek. 13:00 körül voltam az Oktogonnál, ahol a Földalattira szerettem volna felszállni, Mexikói út felé. A beléptetést biztonságiak végezték, de látszólag annyira jól mulattak, hogy alig mertem őket megzavarni a bérletem felmutatásával.
Az állomás előtt, a lépcső aljánál álltak (egy kis göndör hajú gyerek, meg a kollégája) viccet meséltek és cigiztek (természetesen a füst az állomásra ment be) és szórakoztatták egymást. Kötetlen egy munkahely, az biztos -gondoltam magamba- majd megfogadtam, hogy ezeknek én a bérletem tuti nem mutatom meg, és továbbmentem. Szerencsére nem szólt be, de az ilyen emberek számomra rendes utasok. Ha normálisan végzi a feladatát, eloltja a cigit akkor beszélhetünk, addig semmi.
Miért nem rázzák őket gatyába?
Kl.
Fű alatt ritkít a BKV?
Nem minden BKV utas hülye, még akkor sem, ha a BKV azt hiszi. Balázs sem hülye, mert egyből rájött, hogy az általa használt járattal valami nincs rendben. A drasztikus járatritkítást fű alatt végzi a BKV?
Szia BKV-figyelő!
A drasztikus tervezett járatritkítást ugyan sikerült megakadályoznia a civileknek és az utasoknak, de azért a BKV önhatalmúlag mindent elkövet, hogy valahogy sutyiban csökkentse a szolgáltatás mértékét.
2008 június 30.-án szombaton délután fél három és három óra között érkeztem az Örs vezér térre, hogy hazautazzam a 85-ös buszjárattal. Naponta utazom ezen a járaton, így a menetrenddel is tisztában vagyok, de akinek kétsége támad, itt megnézheti : http://www.bkv.hu/busz/85vissza.html
Jól látható, hogy szombati napon 10 percenkénti követés van, és az is látható, hogy milyen leosztásban indulnak PAPÍRON a buszok. A fent említett napon a cég azonban úgy gondolta, hogy elégséges, ha 12 percenként indul a busz, az óránkénti 6 indulásból csak 5 lett.
Első hallásra nem tűnik soknak. Ezzel a cselekedettel sikeresen elérte a CÉG, hogy szombat délután, amikor amúgy is kevesebben utaznak, olyan zsúfoltságot teremtett, mintha egy hétköznap reggeli csúcsban lennénk. Sajnálattal tapasztaltam, hogy hétköznap reggeli 8-9 perc helyett is inkább 10-12 percezés van. :(
Most pedig jöjjenek az egyebek.
1. Sajnos a BKV-nak a rendszerváltás óta eltelt 19 év alatt sem sikerült az új forgalmi igényeket figyelembe vennie a csúcsidei közlekedés kialakításakor. Már megszűntek a gyárak és a reggel 8-ra jár dolgozni mindenki idők. Ma, amikor a kereskedelmi egységek általában 10 órakor nyitnak, és már nagyon sokan dolgoznak ezen szektorban, még mindig ott tartunk, hogy a csúcsidő a BKV-nál reggel fél 9-körül véget ér. Ugyanez a helyzet délután is, ha a fent említett szektor nyitvatartási idejét megnézzük, látható, hogy általánosságban 18 óráig tartanak nyitva az üzletek. A délutáni csúcsidő a BKV-nál 18:30-kor ér véget.
2. Szintén egy kis Örs vezér tere, avagy az indulási időt kijelző a jó játéka a hülyegyerekeknek. Alapból tudjuk, hogy nem igazán szokás a BKV-nak ezen eszköz megfelelő és folyamatos működtetése. De amikor működik akkor is játszanak vele a kedves alkalmazottak, és itt megint tetten érhető egy kisebbfajta járatritkítás. A visszaszámláló, ahogy eléri az 59 másodpercet, hirtelen visszaáll 1 percre, majd elkezd visszaszámolni 59 másodpercről ez még rendben is van, de az 50 mp-t még el sem éri, amikor visszavált 2 percre!, ilyenkor ritkább esetben fél perc múlva már 59 mp-től számol vissza, de nagyobbrészt nem ez történik. Arról nem is beszélve, amikor a kezelők kiírnak rá valamit, majd 3 perc múlva még mindig ugyanaz a szám van ott, és onnan számol vissza.
3. Nem tudom, hogy más járatokon hogyan működik, de a 85-ös valami büntetőjárat lehet, ahová a leglassabb legbénább jvezeket teszik, tisztelet a kivételeknek! Már régebben észrevettem, hogy ezen járat sofőrei egy igen érdekes játékot játszanak (vagy esetleg színvakok, csak akkor hogyan alkalmazhatják őket?) még pedig az, hogy ha zöld közlekedési lámpát látnak, már jó 100-200 méterrel előbb lassítanak, hogy még véletlenül se menjenek át azon a zöldön. (semmilyen akadálya nem lenne, csak nem kellene 35-40km/h-ról 10-re lassítani ideje korán, amúgy sem szokásuk 40-nél többel menni sehol sem :( )
4. Edzettebbek tudják, hogy a már említett ominózus 85-ös járat Örs vezér téri végállomási megállójába nem a megálló elejét jelző táblához kell állni, mert a járművezetők, 3-5 méterrel hátrébb állnak meg, ami érthető, de akkor tessék a táblát is hátrébb tenni. Erre sem képes a CÉG.
5. Ezt sem tudom, hogy más járatokon hogyan működik, de pl . a 85-ös járaton a következő jármű az indulási idő előtt 10-20 másodperccel, vagy indulási idő után áll be a felszállóhelyre, mert a tárolón fontosabb a beszélgetés a kollegákkal. :(
üdvözlettel:
Balázs (bérletszám : 293607)
Utolsó kommentek