Kedves BKV-figyelő, kedves olvasók!
Olvastam a Dózsa György útnál lévő 79-es trolimegállóról írt levelet, és a héten örömmel tapasztaltam, hogy az említett baki (nincs cetli a megálló helyének megváltoztatásáról) megszűnt! Nem tudom, hogy ez a blognak köszönhető-e, vagy valaki a BKV-nél is észrevette, minden esetre cselekedtek, és ezért jár a dícséret!
További jó BKV-zást: halalosiram
2008. március 27. 13:31
Re: Majd észreveszik, és sétálnak
2008. március 27. 09:49
Kitüntetés a buszvezetőknek
Egy olyan akció, melyet csak támogatni tudunk. Igenis ki kell tüntetni azokat a járművezetőket, akik évek óta, utaspanasz nélkül, balesetmentesen végzik a munkájukat. Alant Szabolcs levele.
Tisztelt BKV Figyelő!
Állandó olvasójuk vagyok és nagyon meg vagyok elégedve a honlapjuk minőségével és tartalmával.
Mai (03.09) utazásom során valami furcsa dologra lettem figyelmes, amint ülök a 86-os buszon. Nem messze tőlem egy fényképes névjegytábla-szerű valamit vettem észre a sofőr fülkéjében. Amint jobban megnéztem az alábbi szöveg volt olvasható.Üdvözlöm Önöket! Több mint tizenöt éve juttatom el önöket úti céljukhoz. Ma is gondoskodom biztonságukról és nyugalmukról.Kellemes utazást kívánok. M. Attila autóbuszvezető.
A szöveg mellett szerepelt egy színes fénykép és alul a BKV logója és szlogenje. Ez nagyon furcsa, ilyet még nem tapasztaltam pedig állandó utas vagyok e vonalon. A busz rendszáma egyébként FKU-909. Egyébként a sofőr jól és tempósan vezetett valamint nem nyomott padlóféket, ami többször előfordult szintén a 86-oson.
A másik dolog,ami már gondolom mindenkinek feltűnt, hogy a metrónál szalaggal kerítik el a nem üzemelő mozgólépcsőt és csinálnak sávot a működőkhöz. A szalag sárga-fekete keresztbe csíkos . Ez szerintem egy jó módszer, mert többször láttam, hogy a bliccelő egyszerűen a nem üzemelő mozgólépcsőn lesétál, kikerülve a jegyellenőröket.
Sajnos képet nem tudtam készíteni, de amint lesz arra alkalmas képem, eljuttatom önökhöz.
Tisztelettel: Szakál Szabolcs
2008. március 26. 20:26
Hogyan tovább?
Az országos médiavisszhangot kiváltó „villamosos” eset jó példa volt. Végre megmutattuk, hogy egy éves munkánk nem volt felesleges. Felépítettünk egy olyan közösséget, amely összetart, segít a másikon, és teljes erejével azon dolgozik, hogy a budapesti tömegközlekedés még élhetőbb, még használhatóbb legyen, még akkor is, ha a BKV ezt a közösséget semmibe veszi. Sajnos örömünket beárnyékolja, hogy a blog indítása óta a BKV sajtóosztálya csak is egyszer keresett fel minket. Akkor válaszoltam nekik, de azóta sem tudtunk egy jó kommunikációs csatornát kialakítani, úgy vélem, nem a mi hibánkból. De hagyjuk is ezt.
Hogyan tovább? A kérdésre a válasz egyszerű. Folytatjuk azt az utat, amit elkezdünk. Úgy gondolom, jó úton haladunk, megmutattuk az országnak, hogy egy ilyen összetartó csapat sok mindenre képes. Holnaptól újra nagy figyelmet fordítunk az utasészrevételekre, bízva abban, hogy a levelekben megfogalmazott problémákra egyszer megoldás születik. Ismételten meg kell köszönnöm minden olvasónak a segítséget és a támogatást, valamint az Index szerkesztőinek is a szakadatlan bizalmat, amit a blog indulása óta kapok. Köszi mindenkinek:)Továbbra is várjuk az észrevételeket, képeket és videókat a bkvfigyelo@index.hu címre.
2008. március 26. 15:10
A BKV hétszázezer embert vesz semmibe
Nem rég segítséget kért tőlem a hírszerző egyik munkatársa a villamos kisiklással kapcsolatban. Beszélgetésünk során rákérdeztem, hogy megkapták-e a BKV mára ígért közleményét, melyet válaszlevélben el is küldött nekem.
Az érdekesség csupán az, hogy megkértem ma a cég sajtóosztályát, hogy a közleményt küldjék el nekem is, szeretnék az eseményekről beszámolni, hisz az egész "botrány" innen indult, ilyen szinten mégis csak van egy kis közünk az egészhez. A blog olvasói, és szerkesztői ünnepnapokat szántak arra, hogy végigpásztázzák az internetet, és valamilyen módon, de segíteni tudjunk az ismeretlen tettesek felderítésén.
A közlekedési társaságnak ez sem elég. Nem várjuk el a köszönő tartalmú levelet, erre nincs is szükség, de vehették volna a fáradságot, és a címzettek közzé a blog e-mailcímét is beírhatták volna. Szerencsére vannak még olyan emberek, akik az interneten összegyűjt, BKV-s társaságot figyelembe veszik, és továbbküldték nekünk a közleményt.
A BKV a közeljövőben olyan segítségre számíthat, amennyit Ő nyújt a BKV-s utasoknak. Hiába kérnek összefogást, ha az interneten tömörülő BKV utasokat, több mint hétszázezer embert semmibe vesznek!
Az érdekesség csupán az, hogy megkértem ma a cég sajtóosztályát, hogy a közleményt küldjék el nekem is, szeretnék az eseményekről beszámolni, hisz az egész "botrány" innen indult, ilyen szinten mégis csak van egy kis közünk az egészhez. A blog olvasói, és szerkesztői ünnepnapokat szántak arra, hogy végigpásztázzák az internetet, és valamilyen módon, de segíteni tudjunk az ismeretlen tettesek felderítésén.
A közlekedési társaságnak ez sem elég. Nem várjuk el a köszönő tartalmú levelet, erre nincs is szükség, de vehették volna a fáradságot, és a címzettek közzé a blog e-mailcímét is beírhatták volna. Szerencsére vannak még olyan emberek, akik az interneten összegyűjt, BKV-s társaságot figyelembe veszik, és továbbküldték nekünk a közleményt.
A BKV a közeljövőben olyan segítségre számíthat, amennyit Ő nyújt a BKV-s utasoknak. Hiába kérnek összefogást, ha az interneten tömörülő BKV utasokat, több mint hétszázezer embert semmibe vesznek!
2008. március 26. 09:11
Paraméterkönyv: Észrevétel
Tisztelt Döntéshozók!
A 2008-s Paraméterkönyv tervezete drasztikusan lerövidítené a Káposztásmegyer, Óceánárok utca és a Keleti-pályaudvar között közlekedő gyors 20-as busz útvonalát. A tervek szerint az új végállomás a Béke utcánál lenne, tehát az új útvonal az eddigi mintegy 40%-ára csökken. A járat kiváltására lényegében nincs tervezet a paraméterkönyvben. Nem ez az egyetlen az Újpest tömegközlekedését sújtó ötletek között: emellett a 30-as busz útvonala szintén lerövidül, a 14-es villamos pedig ritkábban fog járni.
Káposztásmegyeri lakosként a gyors 20-as busszal járunk munkába feleségemmel a Róbert Károly körúti, valamint a Hősök terén lévő megállóig. Vidéki kiszállásokkor a Keleti pályaudvarról induló hajnali vonathoz ugyanez a járat, átszállás nélkül visz el.
A Paraméterkönyvben foglaltak megvalósítása ellen a következő érvek szólnak:
1. A piros 20-as jelenleg gyűjtőjáratként Káposztásmegyerről és egész Újpestről gyűjti össze az embereket. Folyamatosan telik meg, csúcsidőben néhány megállón belül tele van, és ez az állapot fennmarad a Keleti pályaudvarig. Előfordul, hogy a káposztásmegyeri végállomástól számított második megállóban már nincs szabad ülőhely, a busz Újpest-Központ környékére érve általában már teljesen tömött, állóhely is alig van. Ugyanezeket az állapotokat látom a mellettünk elhaladó 30-as buszokon is, tehát csúcsidőben mindkét járat folyamatos kihasználtsággal üzemel, a kihasználatlanság tehát nem lehet érv az útvonalrövidítés és ritkítás mellett.
2. Ugyanígy nem tartható az az érvelés, hogy az útvonalának megváltoztatásával párhuzamosság megszűntetéséről van szó, hiszen sem a piros és fekete 20-as, sem a 20-as és a 14-es villamos útvonala nem párhuzamos.
3. Nem igaz, hogy kevesebb lesz az átszállás: a tervezet alapján három-négy átszállás kellene ahhoz, hogy valaki az Árpád-út környékéről, az Izzó-lakótelepről, a megyeri részről vagy Káposztásmegyerről bejusson a Hősök tere vagy a Keleti-pályaudvar környékére. Ezt eddig egyetlen járattal, átszállás nélkül el lehetett érni.
4. A megmaradó, bár más útvonalat követő járatok (pl. 14-es villamos) még zsúfoltabbá válnának, különösen úgy, hogy azok számát is ritkítani tervezik.
5. Káposztásmegyer dinamikusan növekvő lélekszámú terület, a Káposztásmegyer II.-n épülő lakóparkok és más fejlesztések egy ésszerűen kiépített és nem egy leépített közlekedési rendszert igényelnének. Tehát a növekvő lakosság mellett akarják lecsökkenteni a környék tömegközlekedését.
6. A csökkentés sokakat fog gépkocsiba kényszeríteni, még jobban megnövelve a Váci út forgalmát, újabb dugókat és növekvő környezeti terhelést okozva.
7. Káposztásmegyeren és Újpesten iskolák és óvodák tucatja veszi igénybe a 20-as járatot, ezzel jutnak be a Hősök terére a múzeumokba és az Állatkertbe. A 20-as megszűnésével-lerövidítésével ellehetetlenítik ezt, hiszen gyerekcsoportokkal nem lehet többszöri átszállásos túrákat tenni. Mindez többezer újpesti óvodást és iskolást érint.
8. Az Árpád út környéki lakótelepen élők csak nagy kerülövel fogják tudni elérni a Szakorvosi Rendelőintézetet, ami lehetetlen sok idős, nehezen járó ember számára.
Lehetségesek olyan változtatások, amelyek költségmegtakarítást hoznak, ugyanakkor nem verik szét az alapvetően működő közlekedést:
1. Napközben (10-15 óra között) ritkábban járó, vagy a csuklós helyett egyes buszok.
2. A kora reggeli és késő esti órákban, valamint hétvégén a csuklós helyett egyes buszok.
Kérem, hogy a fentieket figyelembe véve gondolják újra a 2008-as paraméterkönyvet, és álljanak el a 20-as busz útvonalának módosításától.
Budapest, 2008. március 23.
Tisztelettel: Thúry László, régész
Utolsó kommentek