Szolgáltató adatai Help Sales ÁSZF Panaszkezelés DSA

A trolivezető kommunikál

Valószínűleg az ilyen esetek elkerülése végett nem kopog be senki, ha dohányzó, vagy SMS-t író járművezetővel találkozik. Lehet itt szidni mindenkit azért, amiért fényképez, és panaszt tesz, de amíg a járművezetők egy része kommunikálni nem tud rendesen, ne beszéljünk itt ilyenről.
Kedves Figyelők,

Kb. 20 perce, (azaz 2008. 01. 29-én 14:05-kor) történt velem az alábbi "felemelő" eset:

A 79-es trolin utaztam (sajnos rendszámot nem találtam, csak egy 3 jegyű számot láttam a trolin 257, talán ez valamiféle azonosító, nem tudom), érvényes bérlettel, 1 megállót, a Nefelejcs utcától a Dózsa Gy. útig. A vezető fülke mellett álltam, az első ajtónál. A fülkéből áradt ki a dohányszag mivel a sofőr dohányzott (a masszív szagokból arra következtettem h az illető erős dohányos), ez a tény igazából az esetemet nem befolyásolja, viszont ennek kapcsán felmerült bennem a kérdés: Ha én, mint utas nem gyújthatok rá a BKV járművein, érthető okok miatt, akkor a sofőr miért teheti meg mégis mindezt?

Szóval utaztam azt az egy megállót, meg is álltunk, de az ajtó nem nyílt ki. Jeleztem újra, de akkor sem nyílt. mivel a sofőr mellett álltam bekopogtam hozzá, és a párbeszédet szó szerint idézném:

- Elnézést, kinyitná az ajtót? (kérdezem én.)
- Időben kéne jelezni, nem tudsz olvasni bazd meg? (ordítja ő, és nem nyitotta ki az ajtót.)


Rohantam a másik ajtóhoz, ami nyitva volt, és még pont le tudtam szállni. Kedves Figyelő, maguk szerint ez normális reakció egy férfitől, még akkor is ha én voltam a hibás és megállás után nyomtam meg a jelző gombot?

Üdvözlettel: Poocs Anna
123 Tovább

Szorítsuk ki nyugdíjasokat

Tisztelt BKV!

Ezúton szeretnék gratulálni Önöknek, hisz ahogy azt a 2008. jan. 23.-án, 17:50 perckor a Moszva térről induló 61-es villamosjáraton is tapasztaltam, az Önök által alkalmazott sofőr példamutatóan betartja a pontos indulási időt. Teszi ezt annak ellenére, hogy egy idős, mozgásában korlátozott hölgy megátalkodottan lassítja az elindulás folyamatát, ráadásul egy renitens utas még a felszállásban is segít neki. Empatikus, udvarias "Szakaggyá' má' le a zajtóró'!" közleményben sejteti az utazóközönséggel a másodpercekig tartó várakozás okát, majd nagy lendülettel elindul. A többi fizető utas nevében is köszönöm, hogy inkább a többség érdekét tartotta szem előtt. Csak így tovább, még több kötelességtudó, elkötelezett villamosvezetőt, szorítsuk ki az ingyenélő, a fizető utasok elől helyet elfoglaló nyugdíjasokat a városi tömegközlekedési eszközökről!

Maradok tiszteletteljes hívük, Gy.E.
85 Tovább

A 12-es busz csodái

Hello BKV Figyelő, kedves kommentelők!

Két dolog miatt írok, ezek a 12-es busz apró csodái.

1) Világvárost építünk, szeretem Budapestet blablabla. Építjük a 4-es metrót, mert hogy az értékes munkaperceket hoz be, mivel a metró által rövidebb lesz az utazás. Nos, nem itt kell elkezdeni az utazási idő redukálását, hanem ott, hogy logikusan szervezzük a menetrendet. Én napi jelleggel használom a 8-as buszt, és a dél felől BAH-nál a legegyszerűbb átszállni, 12-es buszról. Igen ám, de van egy kis bökkenő. A 12-es busznak kb. azért ez a száma, mert 12 percenként jár. Viszont egyszer se sikerült elérnem. HÉV-ről mindig láttam elmenni, aztán meg áll a piros lámpánál. 8-asról 12-esre, 12-esről 8-asra se sikerült átszállni rögtön, mindig az ember orra előtt megy el. És persze nem ez az egyetlen ilyen kapcsolat, mindenki tud mondani legalább egyet. Ezt kell racionalizálni, hogy az ember ne bosszankodva várjon 10 perceket. És az ilyen csatlakozási bevárásokkal sokkal többet lehet javítani a cég megítélésén, ezzel sokkal könnyebb csökkenteni a menetidőt, nem kell ehhez metrót építeni. Pusztán kicsit jobban kell megszervezni a menetrendet, illetve kötelezni azokat a sofőröket erre a bevárásra, akik eddig még nem tették meg ezt.

2) A másik dolog. Mindenki kérdezi, miért kerül ennyibe a bérlet. Gondolom még mindenki még jól emlékszik a BKV videójára, amin ez hangzik el: "Az utasok nélkül közlekedő buszok minden megtett kilométere elpazarolt pénz". Nos, kb. 1 éve megcserélték a 12-es és a 54/55-ös busz megállóját. Ez nem tűnik olyan nagy dolognak, viszont nézzük meg, h mit is jelent a gyakorlatban.


Ez a régi útvonal:

36 Tovább

Az ellenőrökről

Kedves BKV Figyelő, kedves mindenki!

Szeretném kiemelni, hogy tapasztalataim szerint az utóbbi időben az ellenőrök a felszíni közlekedésben, az általam használt útvonalakon SOKKAL kedvesebben, kulturáltabban viselkednek. Persze ehhez az is kell, hogy mi is így tudjunk tenni. Az utóbbi fél évben mindenképp nagy változás történt. Köszönnek, kérnek, megköszönik és elköszönnek. A megfigyelési területem a 4-6 villamoson rendszeresen előforduló ellenőrökre terjed ki ezen kívül a Móricz és a Moszkva környéke, kettő közötti vonalak nagy része. Természetesen le kell szögezzem, hogy a metró az más. Nagyon.

A 2-es vonallal mostanában nem volt dolgom, csak a másik kettővel. A 3-as borzalmas. A bejárati ellenőrzés tényleg hatékony, csak az ottani állomány egy része sajnos nem a kifejezetten utasbarát kategória. Inkább csak csöndben néznek. A két biztonságis mellett egy idősebb úr/hölgy álldogál. Ők jobbak, aki csak jegyellenőr-biztonsági hát azok maradnak a megszokott szinten. Amit megszokhatott az ember ha szórakozóhelyre jár. Ők nem odavalók. Agresszivitás, kisebbségi komplexus, itt én vagyok a főnök neszojjábe. Csak mert többen vannak egyből kijön ez belőlük. A szegény kisföldalatti sem kutya. Minden bejáratnál ott kell szerencsétleneknek posztólni naphosszat. A hidegben állnak naphosszat. Ne irigyeljük tőlük már azt a fogócskát. Senkinek nem kívánom a napi 8 óra álldogálást egy ilyen fantasztikusan unalmas munkánál. Gondolhatunk róluk akármit, de ők nem végeznek könnyű munkát. Valószínűleg jól sem keresnek. Legtöbbjük egyedül unatkozik. Olvasni nem lehet, de beszélni sincs kivel. Deák és még 1-2 megálló kivétel. Deákon a többi metró felől általában 2-3 is van, de próbálja ki valaki milyen fantasztikus annak a sorsa aki az Erzsébet tér felőli bejáratnál van. Ott szinte mindig süvít be a hideg. Tényleg, még nyáron is kellemetlen tud lenni.

Tehát próbáljunk felmutatni kis empátiát és ha épp szórakoznak kicsit ne szankciókat akarjunk nekik. Ez magánvélemény, más ha veszélyeztetnek valakit vagy ilyesmi. Mindenesetre remélem, hogy az utazóközönség máshol is tapasztalni fogja azokat a pozitívumokat, amiket én figyeltem meg. Ehhez hozzátartozik, hogy ahogy mi bánunk velük, ők is úgy viselkednek velünk. Ha hozzám valaki bunkó, akkor nehéz kedvesnek lenni hozzá. Ha mi előre köszönünk nekik ők is másképp állnak a dologhoz. Nekik is jobba napjuk lesz, nekünk is. Vegyük meg azt a hülye bérletet: kevesebb izgalom és így talán nem szűnik meg újabb vonal, hanem fejlesztik majd őket. Új kocsikat szereznek majd be. Próbáljuk meg mi kicsit gazdaságosabbá tenni. Ne a kocsiban pöfékeljünk, jó a tömegközlekedésünk és mégjobb lesz ha nem dugítjuk be a busz előtt az utat. Adjunk neki elsőbbséget ha ki akar jönni a megállóból. Használjuk, mert ha nem minden csak rosszabb lesz. Több autó, több dugó, több idegbeteg, kevesebb busz/villamos/metró/hév és az egész összeomlik. KEZDEMÉNYEZZÜNK MI! Ha mi nem teszünk érte akkor semmi nem fog változni.

Szabó Árpád

ui.: Kicsit összevissza, kicsit csapongva írtam ezt le, elnézést.
84 Tovább

Miért nem bírják ki hazáig?

Bár az utazási feltételek egyértelműen kimondják, hogy járműven enni, inni tilos, sokan mégis megpróbálkoznak ezzel. Addig nincs is vele semmi baj, míg a kaja vagy az üdítő nem valamelyik utas ölében vagy a földön landol. Miért esznek, azok,akik nem tudnak vigyázni? Egyátalán miért kell enni? Miért nem bírják ki hazáig?


Túrós tészta és sör volt a vacsi
34 Tovább

BKV-figyelő

blogavatar

Phasellus lacinia porta ante, a mollis risus et. ac varius odio. Nunc at est massa. Integer nis gravida libero dui, eget cursus erat iaculis ut. Proin a nisi bibendum, bibendum purus id, ultrices nisi.

Utolsó kommentek