Szolgáltató adatai Help Sales ÁSZF Panaszkezelés DSA

Válságban a metróépítés

A blog történetében először jelentetünk meg 4-es metróról szóló cikket. Úgy gondoljuk, hogy ami itt folyik, röpke 400 milliárd forintért, az már több mint nevetséges, már csak azért is, mert ebből a pénzből a teljes budapesti tömegközlekedést rendbe lehetne hozni. 4-es metróra szükség van, de nem így, nem ebben a formában.


A Fővám téri állomás több hónapos késésben lévő építését a BKV fel akarta gyorsítani, a Hídépítő azonban nem akarja végrehajtani a feszített ütemtervet.

Válságstábot hívtak össze a Főpolgármesteri Hivatalban a 4-es metró építésének csúszása miatt, írja a pénteki Népszabadság. A főmérnöki jelentés szerint ugyanis nem tudni, hogy kész lesz-e a Fővám téri állomás, mire a fúrópajzs odaér 2008 nyarán.

A lap úgy tudja, hogy a Fővám téri állomás több hónapos késésben lévő építését a BKV fel akarta gyorsítani, a munkálatok kivitelezője, a Hídépítő azonban a feszített ütemtervet nem akarja végrehajtani, és felvetette, hogy kiszáll a metróépítésből.

A cég a Népszabadság információja szerint szerdáig adott haladékot a megállapodásra. Ha a feleknek nem sikerül dűlőre jutniuk, új közbeszerzési eljáráson kell megtalálni a Hídépítő utódját, ami jelentősen eltolhatja a 4-es metró legújabb, 2011-re tervezett befejezési határidejét - olvasható a cikkben.

Hídépítőnél nem akartak nyilatkozni az ügyben, a DBR Metró Projekt Igazgatóságának szóvivője is csak annyit közölt: a Hídépítő esetleges kivonulásáról még nincs konkrét döntés.

Nem merült fel, hogy kapitulál a Hídépítő

Pénteken Demszky Gábor főpolgármester kijelentette, a metró befejezésének legutóbbi, 2011 júniusi határideje tartható. A csütörtöki egyeztetésen közölte a Hídépítő Rt. tulajdonosa, a francia Vinci-csoport, hogy jövő augusztusra nem tudnak elkészülni a Fővám téri állomás szerkezetének megépítésével.

A megbeszélés alapján a főváros írásban várja a kivitelező javaslatait arról, hogyan kezelhető ez a csúszás, illetve hogyan lehet betartani a határidőket, mert a fúrópajzs a tervezett ütem szerint halad.

Nem merült fel, hogy a jelenlegi kivitelező kiszáll az építkezésből, jelentette ki sajtóhírekre reagálva a főpolgármester. Közölte: a Vinci elismerte, hogy a csúszás jelentős mértékben az ő felelősségük, rosszul mérték fel és rosszul ütemeztezték a munkát. Ugyanakkor a francia tulajdonos képviselői azt is hangoztatták, hogy elégedetlenek a Hídépítő Rt. munkájával

Fidesz: tragikomédia a metróépítés

A Fidesz szerint tragikomédia, ami a négyes metró beruházása körül zajlik, mondta Wintermantel Zsolt, a Fidesz fővárosi szakpolitikusa pénteki sajtótájékoztatóján. Wintermantel szerint újabb határidőcsúszásra lehet számítani, vagy ha új technológiát akarnak bevezetni, akkor az több milliárd forinttal növeli a metró költségvetését.

"Tragikomédia. csak azt nem tudjuk eldönteni, hogy sírjunk vagy nevessük, hiszen Demszky Gábor főpolgármester és helyettese, Hagyó Miklós szerencsétlenkedése nevetésre ad okot, de nem tehetjük félre azt a tényt, hogy ez a szerencsétlenkedés a mi adóforintjaikból történik" - mondta a fővárosi közgyűlés fideszes tagja.

Forrás: index
32 Tovább

Szükség van a 106-os buszra

Felhívásunknak eleget téve, kaptunk két képet és két videót Dorottyától (Bérlet szám: 095398). Azt szeretné megmutatni a BKV-nak, hogy a 106-os járatra szükség van. (A képek hétfőn készültek 17:10 körül)

Köszönjük!


24 Tovább

Hallgatnak a sztrájkról

Tisztelt BKV, tisztelt sajtóiroda!

A jelenlegi információm szerint (TV, rádió) hétfőn egy, a BKV-nál lévő szakszervezet is csatlakozik a sztrájkhoz. Önök eddig semmilyen tájékoztatást nem adtak  erről, és már csak a mai munkanap áll rendelkezésre, hogy az Önök utasaik (ügyfeleik) a munkahelyükön / iskolában bejelentsék azt, hogy hétfőn reggel nem fognak megérkezni időben, így a munkát sem tudják megkezdeni. Úgy gondolom, hogy már a mai napon kiadott tájékoztatók is későn jutnak el a címzettekhez, így teljes mértékben elfogadhatatlannak tartom, az Önök tájékoztatáshoz való hozzáállását.

Kérem adjanak tájékoztatást nekem, és legalább a blogom olvasóinak, ha az utasaikkal nem is törődnek.

Üdvözlettel: Gál Mihály, BKV Figyelő

27 Tovább

Fővárosi igen a járatritkításokra

Gyakorlatilag zöld utat adott a főváros városüzemeltetési bizottsága a BKV jövő évre tervezett, drasztikus járatritkításának, jóllehet a részleteket márciusig kell csak kidolgozni, akkor döntenek ugyanis a 2008-as paraméterkönyvről (összmenetrendről).

Jóllehet a főváros vezetése (többek között Demszky Gábor és Hagyó Miklós) nem győzték hangsúlyozni, hogy a teljesítményváltozásról szóló döntést társadalmi egyeztetés előzi meg, vitára nem adott módot a kormánypárti többség: Mitus Zsuzsanna MSZP-s képviselő a vita lezárását kérte, amit a bizottság meg is szavazott, így a jelen lévő civil szervezetek nem rúghattak labdába.

(A bizottság múlt heti ülésén négy órát vitatkozott egymással a BKV, a politikusok és a civilek, ám annak határozatképtelenség miatt nem lett eredménye, a BKV anyagát nem fogadta el a bizottság.)

A 48 oldalas dokumentum ha sok konkrétumot nem is, annál több - bármikor elsüthető lózungot - tartalmazott. Mint például: "a magas színvonalú szolgáltatás fenntarthatóságának biztosítása", "folyamatos fejlesztések: kötöttpálya, utastájékoztatás", "környezetbarát közlekedés", "járatok kihasználtságának optimalizálása" stb.

Tartalmazza ugyanakkor azt is, hogy a 2008-ra becsült 8,154 milliárdos veszteség "a paraméterkönyv módosításával csökkenthető". Arról, hogy pontosan hogyan képzeli el ezt a BKV, nem derül ki az anyagból.

A jövő évi paraméterkönyv kapcsán nagy általánosságban a BKV a következőket árulja el:"az átszállások számának optimalizálása", "gazdaságosan üzemeltethető közlekedési rendszer", "egyszerűbb menetrendek", "a belvárosba jutás könnyítése" stb.

Vitának helye nem volt


A fideszes Wintermantel Zsolt az anyaggal kapcsolatban az ülésen megjegyezte, "ez alapján bármit meg lehet csinálni, ezek gumielvek, néhány konkrét számmal". Ezután az SZDSZ-es Lakos Imre kijelentette, két felszólalót engedélyez még, utána szavazásra bocsátja az előterjesztést. Így rövid időn belül a politikusok vitájának is vége szakadt.

Wintermantel utólag az Indexnek elmondta, szerinte a bizottság megállíthatta volna a "politikai nyomásra ámokfutásba kezdett BKV-t, és végre szakmai mederbe terelhette volna a vitát, de ezt elmulasztotta megtenni".

A fideszes képviselő szerint ezek után egyértelmű, hogy járatritkítások lesznek, hiszen miközben a BKV naponta tesz bejelentéseket egyes járatok (pl. kisföldalatti) ritkításáról, holott erre felhatalmazást még nem kapott, a paraméterkönyvön való 8 milliárd forintos spórolásról már döntött a főváros.

A BKV jövő évi tarifaemelésének mértékéről december 20-án dönt a közgyűlés.

Forrás: index
15 Tovább

Túlkapás?

Tisztelt Asszonyom/Uram!

2005.március 14-én este az 56-os villamossal utaztam Hűvösvölgy végállomás és Moszkva tér között. A Moszkva téren az érkező villamos megállójában maradtam a barátaimmal, ugyanis valamit még meg akartunk beszélni. Én az ott lévő zöld korlátnak támaszkodtam, körülbelül kétméternyire a villamossínektől. A megbeszélés elhúzódott: 18. 20 környékén értünk a Moszkva térre és nagyjából 19. 20-ig maradtunk. 19. 00 körül (nem pontosan) érkezett egy villamos. A villamosról leszálltak az utasok, majd a villamosvezetőnő (alacsony volt, fekete haja össze volt fogva) hátrafele indult (az utolsó kocsi magasságában álltunk), útközben a villamos biztonsági őröket (akik ezzel a villamossal utaztak) is magával hívta. Hátrajött hozzánk, majd közölte a villamosvezetőnő, hogy "ő volt" és rám mutatott.

Két biztonsági őr két oldalról a karomnál megragadott, kihúzott a barátaim alkotta körből. Közölték, hogy beszélni akarnak velem. Ezután letámadtak, hogy "mit firkálod a villamost". A villamosvezetőnő rákontrázott: "láttam, ahogy összecsuktad a zöld tolladat", "lelassítottam, majdnem meg is álltam melletted". A biztonsági őrök nyilvánvaló célja az volt, hogy rámijesszenek, ugyanis amikor felajánlottam, hogy kiürítem a zsebeimet és a táskámat, mert nincs nálam semmilyen zöld toll, azt "gálánsan" elutasították. Ezekután a biztonsági őrök még többször elmondták, hogy ne merészeljem többet a villamos ablakát firkálni. Eközben barátaim értetlenül álltak és mondták, hogy nem én voltam, ugyanis ők végig velem voltak és tudják, hogy nem célom a közvagyon tönkretétele. A biztonsági őrök rájuk sem hederítettek. Végül elengedtek, de miközben visszavonultak, még az egyikőjük elárulta, hogy: "150 000 Forint egy ilyen kib... ablak, úgyhogy ha legközelebb Hűvösvölgyből jössz, akkor busszal!".

A villamosvezetőnő, ha látja, amint állítása szerint "épp firkálom az ablakot" miért nem áll meg teljesen és kéri HELYBEN az utasok, vagy biztonsági őrök, netán a rendőrök segítségét? Ha ezt mégsem teszi meg, akkor miért vádol meg később egy, a megállóban tartózkodó ártatlan utast (a vád képtelenségét mi sem jelzi jobban, mint hogy az elkövető nyilván azonnal elhagyja a helyszínt)? Milyen joggal szabja meg bármilyen BKV dolgozó, hogy én, az érvényes bérlettel rendelkező utas milyen közlekedési eszközt vegyek igénybe? Hogy képzeli bármelyik biztonsági őr, hogy - a tettenérés esetét kivéve - hozzámér? Megfordult a fejemben, hogy rendőrt hívok, de a biztonsági őrök annyira fenyegetően léptek fel, hogy jobbnak láttam, ha ezt nem teszem meg. Nem lepődtem volna ugyanis meg, ha e kérésem elhangzása után esetleg tettlegességre vetemednek.

42 Tovább

BKV-figyelő

blogavatar

Phasellus lacinia porta ante, a mollis risus et. ac varius odio. Nunc at est massa. Integer nis gravida libero dui, eget cursus erat iaculis ut. Proin a nisi bibendum, bibendum purus id, ultrices nisi.

Utolsó kommentek