Tisztelt BKV Figyelő!
Már írtam erről a problémáról, de nem egy külön postot. Mivel a probléma nem oldódik meg, és valószínűleg rossz uton indulok el, mégis kénytelen vagyok ezt szélesebb körben megvitatni, hátha valaki megmondja, mit kellene tennem.
Eddig a problémáimamat a BKV-oldalán található Utasészrevételek ablakba írogattam teljesen hiába. Aztán bementem személyesen az Akácfa utcai panaszirodára, szintén hiába, és még telefonon is bejelntettem többször, szintén hiába.
Ma (2007. XII. 20-án) reggel a 16.49-es járat 4.55 perckor indította be a motort, járatta 20 percig. Az utasok a megállóban fagyoskodtak, és az úttesten álldogálva nézték, mikor jön a buszuk. A buszuk pedig ott állt 10 méterrel a megálló mögött, a sofőr ült a jó melegben és 5.15-kor beállt a megállóba és már csöngetett, amikor kinyitotta az ajtót, hogy az utasok siessenek a felszállással, mert ugyebár idő van.
A sofőr két hibát követett el: az egyik, hogy feleslegesen járatta a motort, a másik pedig, hogy nem állt be a megállóba. TUDOM, hogy a BKV szabályzata szerint egyiket sem teheti.
Lehet azt mondani, hogy tél van, meg hogy egyedi a probléma, nem így van. A Népszínház utcai buszmegálló a város legrosszabb helyzetű buszvégállomása. Sehol nincsenek ilyen közel a lakóházak. A Móriczon már környezetkímélő buszok járnak. A buszvezetők nyáron a 40 fokos melegben is negyed, fél óráig járatják a motort. Iszonyatos üzemanyagpazarlás, iszonyatos zaj- és környezetszennyezés. 5 perc után a 4. emeleten megtelik a szoba kipufogó gázzal. Itt nincs diszpécser. Azt mondja a BKV, hogy a buszvezetők munkalapjára ráírták, hogy tilos a motort járatni. Azt mondják, hogy álruhás ellenőr ellenőrzi, hogy nem járatják-e mégis. :) 23-kor indul az utolsó járat. Az Erzsébetről induló 23.30-ra ér ide. Utána vidáman járatja még 20 percet a motort, mielőtt elindul a garázsba.
Fagyoskodás a megállóban
HÉV helyett bicikli
Kedves BKV Figyelő!
Az írásomban egy régebben történt HÉV-es estről szeretnék beszámolni.
Én a ráckevei HÉV- vonalon utaztam a leggyakrabban ez a legjobb utazási mód a környéken. Egyszer történt, hogy egy jobaráttal igyekeztünk Ráckevére dolgozni egy nyári reggelen, 6 óra körül.A táv Szigethalom és Ráckeve között közúton nem kevés ,és a vonatról leszállva csak kerékpárral tudtuk megközelíteni az ipari parkot, így a HÉV-en vittük a bringát magunkal.A feltétel, hogy a kerékpárat szállítsuk a HÉV vonalán egy vonaljegy volt (még most is).Ezzel nem is volt semmi gond mindketten rendelkeztünk vele és érvényesítettük is.Aztán megjelent a kalauz.Miután felmutattuk a bérleteket és ellenőrzésre átadtuk neki a vonaljegyeket ( tudván ez a menete a dolgoknak) ránkripakodott, hogy: "Mit keresünk mi a HÉV-en reggel? Ráckeve nincsen messze és tessék letekerni!Maguk fiatalok! Minek hozzák fel a kerékpárokat a vonatra?!" Hmm...
1.nem vittük volna fel ha kerékpártúrát szerveztünk volna, de dolgozni indultunk (amihez mellesleg semmi köze nincs.)
2.ami nincs közel
3.FIZETTÜNK
4.ARRA KIJELÖLT HELYEN szálítottuk a bringákat.
Akkor?
Ági
Ígéret volt, semmi nem változott
Tisztelt BKV!
Tekintettel arra, hogy a korábban feltett kérdéseimre érkezett semmitmondó válaszukat követően a 35-ös, 135-ös busz vonalán tapasztalható kaotikus állapotok semmit sem változtak, az alábbiakban ismételten feltenném a kérdéseimet.
1. Miért van az oka, hogy a Ferihegy vasútállomásról 17.19-kor induló 35-ös rendszeresen 8-10 perces késéssel érkeznek a végállomásra? Nem tartanák e logikusabbnak, hogy a menetidőhöz módosítsák a menetrendet?
2. Mi az oka, hogy az érintett járatokon továbbra is csak és kizárólag az autóbusz szélvédőjének a felső részén van feltűntetve a járatszám, gyakran ott is rosszul és ezáltal (feltézelezem mostmár, hogy szándékosan) félretájékoztatják az utasokat? Amennyiben a járatok megfelelő jelzésszámmal való ellátása meghaladja a BKV szűkös anyagi lehetőségeit úgy engedjék meg, hogy felajánljak az Önök részére egy csomag A/4-es (igény szerint lehet A/3-as) méretű fénymásolópapírt illetve járművenként egy-egy darab vastag filctollat.
Várom mielőbbi, (a semmitmondó sablonszöveg helyett ezúttal konkrét) válaszukat!
Továbbá kérem, hogy amennyiben felajánlott pappírt és filctollat elfogadják, úgy jelezzék, hogy azokat milyen módon tudom eljuttatni az Önök részére.
Üdvözlettel: Frederic Hanry
"Eltévesztettem az indulási időnket, visszamegyünk a Camponához"
Üdv!
Egy érdekes eset történt meg velem dec. 15-én délután. Szigetszentmiklóson lakom, de ettol függetlenül elkapott engem is a karácsonyi bevásárlóláz, így gondoltam bekapcsolódom a szombati tömegnyomorba. Szigetszentmiklósról minden óra 17-kor indul busz (kivéve 8.17, 13.17, 17.17, de ez már a Volán különbejáratú csodája) a Lakihegy és Csepel között elhelyezkedo Auchan áruházhoz. Ennek egyetlenegy elonye van, mégpedig, hogy az áruháznál a 138-as busznak is van megállója, és így át lehet jutni pl. Nagytéténybe a Camponához. Ez a fele muködött is, szépen átjutottam, bevásároltam, majd 15 óra elott kikecmeregtem csomagostól a 138-as végállomására.
A 138-as busz hétvégenkét délután kétszer jár egy órában .08-kor és .38-kor. Még 15 óra elott felszálltam a buszra, nemsokára nagy hévvel megérkezett a sofor, indított és már robogtunk is (mindez olyan 15 órakor, tehát 8 perccel a kiírt indulási ido elott). Gondoltam végre egyszer minden izgulás nélkül elérem az Auchannál a szigetszentmiklósi járatot (mely mint tudjuk egy óránként egyszer megy úgy oda mint vissza, csak vissza minden óra .26 perckor). Átmentünk a Dunán, lehajtunk az M0-ról. Innentol lett érdekes a történet!
A lehajtótól kb 300 méterre van az elso megálló (Áruházi behajtó vagy valami hasonló néven) utána egy !körforgalom! majd az Auchan áruház. Mikor lehajtottunk az M0-ásról a sofor beszólt a mikrofonba: "-Elnézést kedves utasok, eltévesztettem az indulási idonket, ezért most visszamegyünk a Camponához!" Mindez 15.10 perckor. Ugye a rendes indulás 15.08-kor lett volna. Természetesen elorementem, szóltam, hogy le szeretnék szállni, álljon meg. Többi utas is zúgolódott. Erre azt a választ kaptam, hogy nem állhat meg, üljek vissza, vissza kell mennünk a Camponához...
Utolsó kommentek