Szia BKV Figyelő! :)Egy vagy két hónappal a következő jelenségre lettem figyelmes a 86-os buszon: Szent Gellért téren várom a buszt, mert az istenért se akart jönni a villamospótló, így inkább ezt választottam a SCH-ig, hogy utána az utazásomat a 3-mas busszal folytassam, no de nem is ez a lényeg. Szóval busz megáll a megállóban, nézem de sokan vannak elől, hátul meg tök üres. Először akkor kezdtem el gyanakodni hogy valami problem lehet a hátsó részen amikor egy fiatalabb egyetemista lány befogott orral és egy határozott nagy lélegzet vétellel szállt le. :) Mondom ááá, csak nem lehet olyan büdös... Aztán amikor felszálltam olyan iszonyat rohadt bűzt még az életben nem éreztem. Kb. olyan volt mint ha összehugyozták volna az egész buszt, aztán 1 hétig érlelődni hagyták volna.
Egy hugyos aluljáró különb volt mint ami ott hátul volt. A megoldás természetesen egy durván oszlásnak induló csövesből jött. Bőre már mállott lefele, hajában mindenféle meghatározhatatlan trutymó volt. No és persze az elmaradhatatlan 20kg-s műanyag teszkós szatyrok is befigyeltek amiben mindenféle hasznos dolog lehetett. Kérdem én, az ilyentől miért nem lehet megszabadulni a buszon? Miért kell 40-50 embernek a hányinger szélén táncolnia? Gondolom valami jó kis fertőző betegséget is hordozhat az ilyen okádék ember magában, aztán meg ebbe üljünk bele.
Meg is örökítettem ezt a jelenséget, sajnos a kép kicsit elmosódott, mert azért rázkódott a busz rendesen. :)Üdv: Balage
2007. június 18. 17:05
Bűzforrás
2007. június 18. 16:50
Csendélet a buszmegállóban
Szinte már minden napos látvány a hányás a buszmegállóban. Az eldobált üvegek, szétszórt csikkek, cigis dobozok látványa se riasztott még vissza a tömegközlekedéstől, de az eldobott zokni még nekem is új volt...
2007. június 18. 15:38
BKV Figyelő - észrevétel
Tisztelt BKV Figyelő!
A blogotok ötletét jónak és ötletesnek tartom, és örülök neki, hogy végre egy nagyobb média tényező is mögé állt egy ilyen kezdeményezésnek. Azonban a jövőben annak érdekében, hogy ne menjen át a dolog fikablogba, javasolnám, hogy kicsit próbáljon meg a blog szerkesztőgárdája a BKV. Zrt. dolgozóinak szemszögéből is vizsgálódni.
Kiemelkedően magas az olyan panaszok aránya, amikor az utasok lemaradás miatt reklamálnak. Ezen a helyen érdemes azt megemlíteni, hogy ha időben indul el valaki a járathoz, amit el akar érni, akkor nagy meglepetések nem érhetik. De ha valaki késve indul, és eleve számol azzal, hogy nem fogja elérni, akkor utána nem kellene nekiállni reklamálni olyasmi miatt, ami abszolút nem jogos. A járművezetőket kötik a szabályok és az aktuális diszpécseri vezénylés, ami előírja, hogy mikor, milyen járatot kell csinálni, mikorra kell beérni hasonlók. Rengeteg hátráltató tényező van, ami a sofőröket akadályozza a munkavégzésben, ezek többek között az útfelújítások, terelések, dugók, közlekedési kultúrával abszolút köszönő viszonyban se levő autósok, na és persze maga az utas. Rengetegszer az utasok ellentmondásos dolgokat várnak el a cégtől, egyrészt azt, hogy tömegközlekedés címszó alatt egyéni igényeket is kielégítsenek, tehát álljon meg a busz ott, ahol az nekik jó, és vegye fel őket az utcasarkon is, ha épp ott akarnak felszállni. Másrészt pedig elvárják, hogy a járatok időben induljanak és érkezzenek úgy is, hogy közben megvárjuk a nyugdíjas Pista bácsit, amíg odakocog a megállóba. Ezt így nem lehet.
Sok dolog van, amiben a BKV a hibás, például a logikátlan kocsikiadás, a villamosvonalak tudatos visszafejlesztése, az átgondolatlan eszközbeszerzések és beruházások (Combino, 4-es metró), de ezek a hibák többnyire nem az ütköző felületen (sofőr vs. utas) keletkeznek, hanem a felsőbb vezetésnél. Tagadhatatlan, hogy rengeteg a befásult, bunkó, és szándékosan az utasok ellen tevő vezető is, akiknek a kirúgás, vagy a drasztikus bércsökkentés lenne a méltó jutalmuk, de nem szabad őket egy kalap alá venni azokkal a sofőrökkel, akik próbálnak lelkiismeretesen dolgozni, csak az kellene, hogy hagyják őket. Az utasoknak is sokszor át kellene gondolniuk, hogy a csengő nem véletlen szól ajtózáródás előtt, a megállók nem véletlenül vannak méterre pontosan kijelölve, és a sofőr nem véletlen nem áll be a kocsiállásra percekkel az indulás előtt. Ők is emberek, és gyakorlatilag az Ő hátukon csattan nagyon sok minden, amiről ők tehetnek a legkevésbé. A sirámainkat ezért lehetőleg úgy kellene megfogalmazni, hogy nyitott fülekre találjanak, de egyúttal ne tegyünk keresztbe vele más embereknek, konkrétan a lelkiismeretes sofőröknek, járművezetőknek.
-suexID-
2007. június 18. 15:25
Végre egy pozitívum! Postán küld menetrendet a BKV!!
Hello!
Engem is altalaban kikeszit a bkv, de volt egy nagyon meglepo pozitivum:
a buszom menetrendjet ki akartam nyomtatni, de tul szeles volt, nem tudtam az istennek se kinyomtatni. irtam e-mailot a bkv-nak, hogy talaljanak mar ki vmi. jott a valasz, h sajna csak ilyen verzioban van meg nekik, de ha megadom a cimem kpostaznak egyet. es kipostaztak, tok hamar, ingyen. nem hittem el. meg az is bejon h par honapja uj buszok jarrnak nalunk (87), amin van legkondi es meg be is kapcsoljak, mindig! hihetetlen.
Utolsó kommentek