Tisztelt BKV Figyelő!

A blogotok ötletét jónak és ötletesnek tartom, és örülök neki, hogy végre egy nagyobb média tényező is mögé állt egy ilyen kezdeményezésnek. Azonban a jövőben annak érdekében, hogy ne menjen át a dolog fikablogba, javasolnám, hogy kicsit próbáljon meg a blog szerkesztőgárdája a BKV. Zrt. dolgozóinak szemszögéből is vizsgálódni.

Kiemelkedően magas az olyan panaszok aránya, amikor az utasok lemaradás miatt reklamálnak. Ezen a helyen érdemes azt megemlíteni, hogy ha időben indul el valaki a járathoz, amit el akar érni, akkor nagy meglepetések nem érhetik. De ha valaki késve indul, és eleve számol azzal, hogy nem fogja elérni, akkor utána nem kellene nekiállni reklamálni olyasmi miatt, ami abszolút nem jogos. A járművezetőket kötik a szabályok és az aktuális diszpécseri vezénylés, ami előírja, hogy mikor, milyen járatot kell csinálni, mikorra kell beérni hasonlók. Rengeteg hátráltató tényező van, ami a sofőröket akadályozza a munkavégzésben, ezek többek között az útfelújítások, terelések, dugók, közlekedési kultúrával abszolút köszönő viszonyban se levő autósok, na és persze maga az utas. Rengetegszer az utasok ellentmondásos dolgokat várnak el a cégtől, egyrészt azt, hogy tömegközlekedés címszó alatt egyéni igényeket is kielégítsenek, tehát álljon meg a busz ott, ahol az nekik jó, és vegye fel őket az utcasarkon is, ha épp ott akarnak felszállni. Másrészt pedig elvárják, hogy a járatok időben induljanak és érkezzenek úgy is, hogy közben megvárjuk a nyugdíjas Pista bácsit, amíg odakocog a megállóba. Ezt így nem lehet.

Sok dolog van, amiben a BKV a hibás, például a logikátlan kocsikiadás, a villamosvonalak tudatos visszafejlesztése, az átgondolatlan eszközbeszerzések és beruházások (Combino, 4-es metró), de ezek a hibák többnyire nem az ütköző felületen (sofőr vs. utas) keletkeznek, hanem a felsőbb vezetésnél. Tagadhatatlan, hogy rengeteg a befásult, bunkó, és szándékosan az utasok ellen tevő vezető is, akiknek a kirúgás, vagy a drasztikus bércsökkentés lenne a méltó jutalmuk, de nem szabad őket egy kalap alá venni azokkal a sofőrökkel, akik próbálnak lelkiismeretesen dolgozni, csak az kellene, hogy hagyják őket. Az utasoknak is sokszor át kellene gondolniuk, hogy a csengő nem véletlen szól ajtózáródás előtt, a megállók nem véletlenül vannak méterre pontosan kijelölve, és a sofőr nem véletlen nem áll be a kocsiállásra percekkel az indulás előtt. Ők is emberek, és gyakorlatilag az Ő hátukon csattan nagyon sok minden, amiről ők tehetnek a legkevésbé. A sirámainkat ezért lehetőleg úgy kellene megfogalmazni, hogy nyitott fülekre találjanak, de egyúttal ne tegyünk keresztbe vele más embereknek, konkrétan a lelkiismeretes sofőröknek, járművezetőknek.

-suexID-