Szolgáltató adatai Help Sales ÁSZF Panaszkezelés DSA

Nincs pénze a BKV-nak

Mit reagálhat egy olyan levélre a BKV utas, amiben a BKV ügyfélszolgálat-vezetőjétől olyan sorokat olvas, hogy: "A viszonylatjelző táblák javíttatását (FOK-GYEM) a gazdálkodási keretek szűkössége miatt ideiglenesen felfüggesztettük". Hogy mit reagál? Meglátjuk a hozzászólásokból! :)

Tisztelt BKV!

Közlöm hogy a BPO-573 rendszámú, 05-73-as járatszámú csuklós buszuk utastere javításra szorul. A jobb oldalon, a csukló utáni első széksor belső ülése törött. Mikor egyik utastársam ráült, majdnem leesett róla, mert megbillent alatta az ülés. Baj nem történt, mert nyilván fitt és fiatal, de mi lett volna ha egy idősebb hölggyel történik meg a dolog?

Azt már csak mellékesen jelzem, hogy a belső mátrixkijelzők egy része hibás, az idő még mindig a nyári időszámítást mutatja, a járatszám belülről nem olvasható, a leszállásjelző kapcsoló a 3., közvetlenül a csukó utáni ajtó felett pedig üresen lifeg, használhatatlan.

Kérem hogy a javítást az üléssel kezdjék, mivel ez közvetlen balesetveszélyt jelent.

Tisztelettel, XY,

094109-002-es számú bérlet tulajdonosa.

25 Tovább

Idős nővel az ajtók között indult el a busz

Sajnos a BKV dolgozói között van néhány barom, aki a cég és a normális dolgozók hírnevét egy perc alatt tönkreteszik. Így történt ez hétfőn is a 7E buszon, ami a Móricz Zs. körtéi megállóból és idős nővel ajtók között indult el, mert a busz vezetője nem várta meg, míg felszáll, rácsukta az ajtót. Az utasok hiába nyomták a vészjelzőt, semmi reakció nem volt:

Kedves BKV-figyelő!

Tegnap (XII. 01) 07:10-20 körül utaztam a 7E buszon, amin a Móricz Zsigmond körtéren a következő baleset történt:

A busz beállt a megállóba, ahová folytak ki az emberek. Nagyon sokan voltak, így jó lassan történt az utascsere. Leszálltak az utasok, majd a 3. ajtónál (csukló után), egy idős nő kezdett el felszállni. Feltette a lábát az alsó lépcsőre, majd megszólalt az indulásjelző. Amikor láttam, hogy nehézkesen tud felszállni, 50 emberből egyedül indultam neki segíteni, nehogy valami baja legyen.

Szegény néni felfelé igyekezett, de már záródott is az ajtó, és indult is a busz. A záródó ajtó a maga mellett cipelt kerekesszatyrot és az egyik lábát is odacsukta (egymáshoz szorította a kettőt). Szerencsére ekkor már odaértem, és előbb a szatyrát vettem el, majd feltettem az ajtó mellett lévő ülésre. A néni ekkor már nagyon jajjveszékelt, fájlalta a lábát, ami még mindig az ajtók között volt. Az utasok hiába nyomták a vészjelzőt, a busz vezetője, nem hallotta.

Szerencsére kiszabadítottuk a nénit, aki a szatyra helyére ült, és rövid időn belül lenyugodott. Nem úgy, mint én. Szívem szerint kiszedtem volna a fülkéjéből azt a barmot, akinek az egyik fülében egy fülhallgató (valószínű) headset volt, ezért nem hallotta a vészjelzést és a kiáltozást.

Amikor előre akartam menni számon kérni a vezetőn a dolgot, akkor már az idős hölgy nyugtatgatott, hogy hagyjam, nehogy még nekem legyen ebből bajom. Sajnos a sokkhatás miatt a busz rendszámát nem tudtam megjegyezni (BPO – valami…), így csak a körülbelüli időpontot tudom. Remélem megtalálják ezt a barmot.

A néni nem akart mentőt hívni, azt mondta úgy is megy az orvoshoz, akkor majd „megnézeti” a lábát. Olyan rendes volt, hogy a telefonszámomat elkérte, és azóta már kétszer is hívott, hogy megvan, nincs semmi baja, kis zúzódással megúszta az egészet.

Kérdésem az lenne: Ha látja, hogy vannak felszállók, miért jelez a buszvezető? Az indulásjelzőt miért sürgetésre használja? Ha látja, hogy van felszálló (a szatyor és láb is még kint volt) miért zárja be az ajtókat? Ha nyomják a vészjelzőt, miért nem áll meg? Miért megy tovább?

Sajnos a BKV-nál is vannak barmok…

Üdv: Péter

133 Tovább

Az utastájékoztatáson spórolnak

A BKV egy nagy feneketlen pénztárca, amiből több helyen folyik ki a pénz, mint ahány helyen befolyik. Sajnos a takarékoskodás nem az értelmetlenül kidobott milliárdoknál kezdődik, hanem a karbantartáson és az utastájékoztatáson:

Tisztelt BKVFigyelő!

A minap a 60-as buszcsalád valamelyik járatán utazva lettem figyelmes a következő párbeszédre egy utas, és egy, a harmadik ajtónál várakozó néni között:


- Elnézést, ez hanyas busz?
- (körbenéz, táblát keres) Sajnálom, nem tudom.

Az ajtó további beszélgetést nem engedve nagy szisszenéssel bezáródik, a néni vagy fél órás várakozásra kárhoztatva, vagy csak negyedórásra, ez azon múlik, hogy hanyas buszon ültem és ő hanyasra várt.

Viszonylattábla ugyanis egy sem volt a buszon, sem a két oldalsó, sem a hátsó tartóban. Azt megszoktam, hogy a három helyből csak egyen van, a paraméterkönyv változása óta ugyanis nincs elég 160-as és 260-as tábla, de, hogy egy se legyen, az meglepett.

Takács Bence

42 Tovább

Villamossínen nyitotta ki az ajtót

A BKV-nál van egy olyan szabály, hogy a megállón kívül tilos az utascsere, az ajtókat tilos kinyitni. Erre a szabályra a BKV-sok akkor hivatkoznak általában, amikor a piros lámpánál álló éjszakai buszra szeretnénk felszállni, vagy a dugó miatt inkább leszállnánk és sétálnánk, hiszen az gyorsabb. Buszvezetők ismerőseire ez a szabály természetesen nem érvényes, hisz őket akár a házuk előtt is kiteszik.

Olvasónkat a 8-as busz vezetője akarta leszállítani a tömött buszról a villamos pályára, nem is akárhogy:

Kedves BKV-figyelő!

2008. 11. 24-én a BPI-337 rendszámú '8'-as jelű busszal közlekedtem Gazdagréti Lakótelep irányába.

Hosszú percekig várni kellett a buszra, hogy megérkezzen (hóesésben). Az első ajtónál szálltam fel a buszra, mely zsúfolásig volt utasokkal, csak a lépcsőn tudtam utazni. Előre szeretném megjegyezni, hogy nem az alsó lépcsőn utaztam, ismerem az ezt tiltó jelzést a buszok ajtaján.

A busz vezetője a Farkasréti temető megállójánál figyelmeztetett, hogy zavarom a kilátásban.  Ismétlem, a busz zsúfolásig tele volt, amennyire tudtam, odébb húzódtam, úgy, hogy legalább az ajtó egyik szárnyán szabadon kiláthasson. A busz elindult, majd a Hegyalja út - Németvölgyi út kereszteződésben (17:05-kor), a villamos síneken megállt, majd mindenféle figyelmeztetés nélkül kinyitotta a busz első ajtaját és közölte, hogy nem lát ki a buszból és hogy döntsem el, hogy leszállok-e...

Itt meg is állnék a történettel. Szerencsére nem történt semmi, de megeshetett volna, hogy a nyíló ajtó mozgása következtében én és a mellettem álló másik utas megcsúszik a hótól csúszós lépcsőfokon és kizuhan a sínekre.

Sajnálom és meg vagyok döbbenve, hogy a BKV-nél van olyan buszsofőr, aki a testi épség veszélyeztetésétől sem retten vissza. Megfontolom továbbá, hogy rendőrségi feljelentést is teszek ez ügyben.

72 Tovább

Fagyoskodnak az emberek a buszon

Beköszöntött a tél, az éjszakai hőmérséklet 0 fok közelében jár. Aki rendszeresen BKV-val utazik, az tudja, hogy a fűtetlen buszokon ennél még hidegebb is lehet a levegő, így az utazás nem éppen a nap legjobb élménye.

Tisztelt BKV figyelő!

Szeretném megosztani élményeimet az éjszakai 914-es járat kapcsán.

A menetrend szerinti első járat 23:07-kor áll meg a Vörösmarty Mihály utcánál. Én pár perccel ez előtt szoktam odaérni, de a múltkor ez nem volt elég, még épp láttam ahogy 23:02-kor elhagyja a busz a megállót. Ez az induló állomástól 3-4 állomásnyira van, tehát nem lehet "Budapest közlekedési sajátosságai"-ra fogni (tudom, inkább örülnék hogy nem késett a busz). Sajnos ott nem áll meg más járat, így kénytelen voltam 35 percet várakozni. November közepe lévén nem volt túlzottan meleg, de sebaj, legalább hozzászoktam, ugyanis a következő busz belsejében sem volt jobb az idő. Nem tudom a fűtést milyen szempontok alapján kapcsolják be, illetve ki (persze, költségkímélés), de jobban hibernáltak mint Han Solo-t a Csillagok Háborújában.

Azt tanácsolom mindenkinek hogy ha kevésbé frekventált helyen ragadnak, mindenképpen érjenek oda 10 perccel a menetrend szerinti indulás előtt a megállóba, és öltözzenek jó melegen.

F

70 Tovább

BKV-figyelő

blogavatar

Phasellus lacinia porta ante, a mollis risus et. ac varius odio. Nunc at est massa. Integer nis gravida libero dui, eget cursus erat iaculis ut. Proin a nisi bibendum, bibendum purus id, ultrices nisi.

Utolsó kommentek