Szolgáltató adatai Help Sales ÁSZF Panaszkezelés DSA

Letették az éjszakai buszról

Mit tehet az éjszakai buszon dolgozó biztonsági őr, ha az utas részeg, és nem hajlandó jegyet venni? Segítséget kér, és leteszik a következő megállóba. Sokak szerint ez az eljárás nem jogos, és felháborító. Én mégis azt mondom, hogy valahogy meg kell szabadulni a részeg és fizetni nem akaró utasoktól, aminek ez az egyik legjobb formája. Ledobni, lerúgni, megverni nem kell, viszont a buszon tényleg semmi keresnivalója.

Tisztelt BKV-figyelő!

Tegnap (2008. 11. 21. péntek hajnal 1:00 óra után) utaztam hazafelé az éjszakai 923-as járaton. Mint ismeretes, az utóbbi időben ellepték az uruk-hai-ok (gyk. ellenőrök) az éjszakai járatokat is, legalább 6-8 példány szokott egy-egy csordába tömörülni. Ezen alkalommal egészen a Nyugati pályaudvarig nem volt semmi komoly probléma, egy részeg sráccal türelmetlenkedett az egyikőjük a kelleténél kicsit jobban, de semmi tettleges. Azonban a Nyugatinál - ahol (a Margit híd felé) az éjjeli ellenőrök csapatostúl leszállnak, hogy ott az alakzatot újra felvegyék és másik vadászmezőt keressenek - történt az alábbi incidens.

Az egyik ellenőr fennmaradt, vagy mert az utas nem engedte le, vagy mert meg akarta várni, amíg az illető utas leszáll (nincs jegye és nem is vett, vagy hasonló). Ez még rendjén is volna, de az utasnak nem akaródzott leszállni, ami alapvetően ellentétes szándék volt az ellenőrével (ez jelentette a konfliktust). Jelen esetben lényegtelen, hogy jogosan akarták-e leszállásra bírni az utast (nem hallottam, csak láttam, így nem tudom pontosan mi lehetett mögötte), mert az eljárással voltak problémák. Ugyanis miután nem sikerült szép szóval, majd hangos szóval sem letessékelni, tettlegességre került sor, vagyis kézi erővel láttak neki lepakolni. Egy kicsit enyhén fogalmaztam, korrigálnék: konkrétan lerángatták, de nem csak buszról, hanem egyenesen a földre a szerencsétlent, mindezt hárman, hiszem az uruk-hai-ok csapatban harcolnak, mert kiképzésük hiányos és a nyers erőre épített. Viszont ha már lerángatták a földre, jól ott is hagyták az illetőt, nehogy véletlenül a jó szándék vádja érje őket. Megjegyzés: nem tudom, hogy részeg volt-e, vagy beteg vagy csak makacs, de még azután is a földön maradt, hogy az ellenőrök rég elmentek, és a tekintete sem volt teljesen tiszta. De az eljárás akkor sem volt emberi.

Egy utas

102 Tovább

Lassan gyertyával világítanak az utasok

Mindenszentek után mindenkinél maradt otthon 1-2 mécses, ami még jól jöhet. Ugyanis lassan már tényleg ott tartunk, hogy a világításról is nekünk kell gondoskodni.

Néhány napja utaztam egy villamospótló buszon (BKV-s Volvo), aminek a hátsó részében csak egy kis neoncső pislákolt. Nem tudtam eldönteni, hogy takarékoskodnak-e, vagy elfogyott a garázsban a neon, ezért előremenetem a vezetőhöz, aki tájékoztatott arról, hogy elromlott. Idézem: "Nem ilyen utakra való ez a busz". Kiállni nem tudott a forgalomból, mert nincs elég busz, így hát, akinek nem volt elég a hangulatvilágítás, az vagy meggyújtott egy mécsest, vagy előrement.

Olvasónk ennél rosszabb Volvo buszon utazott. Olyannal, aminek egészében nem volt világítás. Takarékosság? /kopik a neoncső:)/ Nincs készleten? Elromlott? Mai napig nem tudni…

Tisztelt BKV-figyelő!

A tegnapi nap (2008.11.16 péntek) utaztam egy barátommal a 200E jelzésű Reptér-buszon Kőbánya-Kispestre. A Felsőcsatári úti megállóban vártunk a buszra, ami kb. 15 perc múlva jött is, pedig nem az utolsó járattal mentünk. Úgy 17:00 lehetett, a következő képeket (csatoltam őket) pedig 17:17-19-kor készítettem a buszon a két megálló között (Telefonnal, úgyhogy ha van valami gond a minőséggel, ez az oka.):

55 Tovább

Verekedős buszvezető az Andrássyn

Múlt héten a szabálytalankodó biciklisekről beszéltünk, most a szabálytalankodó buszosok következnek. Leszorítják a bicikliseket, nem ismerik a KRESZ-t és a problémákat ütéssel oldják meg:

Tisztelt BKV!
 
Panaszt szeretnék tenni az egyik sofőrjük ellen.

Az Andrássy úton haladtam kerékpárral, az Oktogontól a Kodály Körönd felé, a gyalog- és kerékpárút mellett az úttesten, szabályosan. Hátulról közeledett a busz. Közvetlenül mögém érve a sofőr elkezdett türelmetlenül dudálni, aztán előzés közben nemcsak minimális oldaltávolságot hagyott, hanem a busz oldalát is elkezdte rámhúzni, egyértelműen azzal a szándékkal hogy a járdaszegélyhez szorítson. Amikor látta, hogy nem tágítok, és egyenes vonalban haladok tovább, akkor először fékezett (én is, mivel nem volt helyem továbbmenni, de különben is őrültség lett volna egy szabálytalan előzéssel próbálkozni jobbról), ezután élesen balra kormányozta a buszt, ezzel megszüntetve a veszélyeztetést. Nem sokkal később beállt a dugóba. Ezt kihasználva balról előztem, hogy megbeszéljük a dolgot. Ő az ablakon kihajolva, hátra fordulva ordibált velem, és amikor mellé értem, akkora ütést mért a sisakomra, hogy meglódult a fejem. Hangsúlyoznám, hogy ez az ütés menet közben ért, mert az volt a célom hogy eléállok, hogy nehogy esetleg elindulva nekiszorítson a másik sávban haladóknak. Ezzel súlyosan veszélyeztetett engem. A "beszélgetésből" kiderült, hogy nem tud különbséget tenni a kerékpárút és a gyalog- és kerékpárút között, és fogalma sincs a KRESZ 13.§-ának (2) bekezdéséről, aminek értelmében az adott helyen szabályosan használhatom az úttestet. Elmondta még, hogy nemrég vizsgázott, és sértésnek vette, hogy egy "szar biciklis" mondja meg neki a szabályokat. Én 1990-ben vizsgáztam, és idén frissítettem fel az ismereteimet. A történtek alapján azt kell mondanom, hogy jobban ismerem, és jobban tiszteletben is tartom a KRESZ-t, mint ő.


A sofőr egymás után háromszor követte el a közúti veszélyeztetés bűncselekményét: amikor hátulról közvetlen közelről rámdudált (ez alkalmas mások megijesztésére, és így balesetet idézhet elő, ráadásul a KRESZ is tiltja), amikor a járdához próbált szorítani, és amikor menet közben megütött. Nem is kell mondanom, hogy ez utóbbi testi sértés is.
 
Az incidens (nov. 12) 17:10-kor történt, a busz járatszáma 105-ös, a rendszámot sajnos nem írtam fel a helyszínen, emlékeim szerint BPO-735.

A sofőr a korai 20-as éveiben járhat, sötét hajú, "kölökgólya képű", és magas fekvésű éles hangja van (igaz, én csak kiabálni hallottam), Rudolf Péternek van hasonló hangja. Elnézést a szokatlan személyleírásért, de csak így tudom körülírni. Egy esetleges szembesítéskor bármikor felismerem.
 
Úgy gondolom, hogy ez az ember phichológiailag alkalmatlan a gépjárművezetésre. Nem tartom szerencsésnek, hogy ilyen emberek is vezethetik a BKV buszait. Tanúkat nem kerestem a helyszínen, mert közben már továbbhaladt a forgalom, ahhoz meg nem volt cérnám, hogy a következő megállóban keresgéljek az utasok között.

Ezt a levelet a VI. kerületi rendőrkapitányságnak és a Magyar Kerékpárosklubnak is elküldöm.
 
Üdvözlettel: XY

262 Tovább

Lassan megtelik a busztemető

A BKV Óbudai busztemetője lassan megtelik. Ide kerülnek azok a buszok és trolik amikből a szerelők kiszedték az alkatrészeket, hogy másik, rossz járművekbe átehessék őket. Sajnos a BKV-nak annyira nincs pénze, hogy az alkatrészbeszerzés is bizonytalan, ezért használják donornak a sérült járműveket. (Az egyik napilap szerint már a bérek kifizetéséhez is hitelt venne fel a cég). A legrosszabb, hogy a leépített trolik között a legújabb Solaris is helyet kapott.

Ugye senkiben nem merül fel a kérdés, hogy a kimaradó járatokat miért nem tudják pótolni, és hogy a villamospótlásokat miért alvállalkozó csinálja?

Szeretnék néhány információt megosztani veletek, válaszolni egyesek kérdésére, vitatkozni azokkal akik a járművezetőket szidják. Két hete megjelent egy írás a blogon, ahol a felháborodott anyuka szidta a troli igazgatóságot, amiért elvette az alacsonypadlós járműveket tőle, holott az neki jár!

Érdekes hozzáállás! Na, már most; a napokban előkerült a kocsi mennyiség és bemásoltam a paraméterkönyv adatait a kocsiállományról. Ez alapján tisztán látszik, hogy a trolinál szegény ZIU 9-ek már mehetnének a bontóba. Van 84 db GVM (IK280); 15db 435-ős; 1db 411-es; 15db 412-es és 15db Solaris ( a 605-ös Tanuló kocsinak átalakítva ). Ez 99 db csuklós és 31 db alacsonypadlós szóló kocsit jelentene. Azaz a 130-ból kellene kiadni 119-et. Matematikailag megoldható lenne, ha az Index nem cikkezne arról, hogy Óbudán állnak a trolik és a garázsban nem a csatolt képek fogadnák az embert.

A háttérben látható buszok talán magyarázatok arra miért is a Volán adja a villamos pótlást. Innentől kezdve egyenes a kérdés miért mennek még a ZIU-k és miért nincs gép a garázsban, ha csere kellene.

További szép napot mindenkinek: Jurtás

52 Tovább

Ki szeret hányásban és ürülékben utazni?

Budapest éjszakai közlekedése és lefedettsége kiváló. Nincs még egy olyan város kis hazánkban, aminek ilyen jó lenne az esti/éjszakai közlekedése. De erre szükség is van. Többen éjszakai munkára mennek, éjszakai munka végeztével pedig haza, ami autó híján éjszakai közlekedéssel valósítható csak meg. Sajnos a kulturált emberek közé néha kulturálatlan fiatalok keverednek, akiket még a biztonságiak sem sikerül kiszűrni. Ha valaki érzi, hogy szarul van, miért nem száll le? Egyáltalán miért száll fel?

Kedves BKV-figyelő!

Minap utaztam, sajnos újfent a 973-as éjszakai gyönyörjáraton. Eddig azt hittem a 906-os, éjszakainál ocsmányabb, embertelenebb járat nincs az éjszakában a BKV-nak,de tévedtem!

Hajnalban hazafele jövet, mint ahogy azokat az alábbi képeken is láthatjátok, nem éppen emberi szállításra alkalmas környezetben utazhattam haza a Móriczról egész Budatétényig. És szeretném hangsúlyozni, ez nem egyedi eset ez péntek, szombat, vasárnap hajnalban mindig így néz ki!

 



Kérdezném én, ettől az igazán magasan művelt, BKV elnevezésű; "pénznyelő automatától" hogy mégis ezt hogyan gondolja? Nekem akinek van bérlete, (8250forintért) vagy az, aki majdnem dupla jegypénzért veszi igénybe az éjszakait az miért ilyen szolgáltatást kap?

A minimum higiéniai állapotokra miért nincs pénz 8250forintért? Egy felmosás, ablaktisztítás firkaleszedés miért nem történik meg? Hisz ez a minimum! Mert ha kimarad egy busz, várunk tovább, nem halunk bele, lerobban túléljük, késik nem okoz akkora problémát, edzve vagyunk! De könyörgöm ne hányásban, húgyban, telifirkált, hajléktalanoktól bűzlő; buszon mocskos kárpitüléseken keljen nekem (embernek) utaznom egy éjszaki buszon amire még dupla jegyárat elkérnek! Ami igazán irreálisan magas!

Mikor éri el a BKV  hogy az alap feltételeket megteremti a kulturált utazáshoz? Aminek a higiénia az első fázisa! És kérdem én: hol vannak erről az éjszakairól a csodás, kizabált bőrfejű kidobók? Merre járnak? Mert 973-ason eddig egyszer láttam biztonságit, azok is ültek és mentek haza!

Üdv: Chriss

147 Tovább

BKV-figyelő

blogavatar

Phasellus lacinia porta ante, a mollis risus et. ac varius odio. Nunc at est massa. Integer nis gravida libero dui, eget cursus erat iaculis ut. Proin a nisi bibendum, bibendum purus id, ultrices nisi.

Utolsó kommentek