Az eset 07.30-án, 14:50 körül történt a Rákóczi úton. Jól látszik, a postás kocsi a sarkon megállt, sokan kikerülték, de a busz nem bírta. Nem messze vártam egy barátom, egy cigit kényelmesen elszívtam (cca. 5-7 perc) mire előkerült a sofőr.
Azt tudom, hogy van megállapodás a rendőrség és a BKV között, hogy segítik a buszok haladását – talán kellene egy ilyet kötni a Postával is.
Postakocsi parkol
Kitálalt a BKV-s, ezért kirúgták
Elbocsátotta a Budapesti Közlekedési Vállalat (BKV) Molnár Ferenc buszsofőrt hétfőn, amiért a férfi a vállalat engedélye nélkül nyilatkozott és segített újságíróknak, hogy a nyilvánosság valós képet kaphasson a BKV valós helyzetéről.
hvg: Miért bocsátották el a BKV-tól?
Molnár Ferenc: Van egy vezérigazgatói utasítás, miszerint a BKV alkalmazottai semmiféle információt nem adhatnak ki a cégről, de azoknak, akiknek kötelessége lenne tájékoztatni az utazóközönséget arról, hogy mi folyik a vállalatnál, hallgatnak, mert be vannak fenyítve. Csak egy példa: a TV2 egyik riportere forgatási engedélyt kért a buszgarázsomba. Megkapta az engedélyt, de valószínűleg közben rájöttek, hogy ebben vannak a legrosszabb buszok, ezért úgy döntöttek, hogy csak a kelenföldi garázsba kap engedélyt, mert ott vannak a legjobb buszok. Odamehetett kísérővel. Amikor a szóvivőnek felvetette, hogy a téma a buszok rossz állapota lenne, ő azt felelte, hogy úgyis csak arról fog beszélni, hogy jó állapotban vannak. Amikor a tévések erre azt mondták, hogy ez így nem jó, a szóvivő egyeztetett a vezetéssel, ahol azt mondták neki, hogy száz buszt bevallhat. Tiszta „pártállam” van a BKV-nál. Nem tudnak, vagy nem akarnak elszámolni, hogy mire megy el a pénz. A buszok karbantartása a béka segge alatt van, nem foglalkoznak a buszokkal, s ez az utasok biztonságát is veszélyezteti. Először a paraméter-könyv bemutatójakor emeltem fel a hangom, ami után lejegyzőkönyveztek, és aláírtam, hogy tudomásul vettem, ha még egyszer merek szólni, akkor a legsúlyosabb felelősségre vonás lesz. Tehát emiatt rúgtak ki. Ez munkaügyileg rendben is van, de az nincs rendben, hogy a nyilvánosság előtt elhallgatják a tényeket.
hvg: A BKV pénzhiányra hivatkozik.
M.F: Ez sem igaz. A szentendrei HÉV vonalára csináltak egy utastájékoztató rendszert 150 millió forintért, ami 30 fok felett nem működik, mert nem bírja a meleget. Dobják ki a milliókat, de a buszhoz nincs egy kapcsoló, egy hűtőt nem tudnak venni.
hvg: A szakszervezet nem elég hatékony?
M.F: Nem. Van huszonegynéhány szervezet, ebből az egy kezemen meg tudom számolni azokat, akik szóba álltak velem. A többiek nem foglalkoztak velem. A BKV-tól kapják a pénzüket, miért mennének szembe a vezetéssel?
hvg: Mi a legégetőbb probléma Ön szerint a BKV-nál?
M.F: A fő probléma, hogy a régi típusú buszoknál nem lehet tudni, hogy egyáltalán végig tudja-e dolgozni a műszakot. Sokadszor robban le a busz ugyanazzal a hibával! A szerencsétlen utas kilyukasztja a jegyét, de nem tud utazni. Leszáll, de egy másik buszban már nem érvényes a jegye. Száz ilyen eset van Budapesten! Nem a paraméter-könyvekkel kellene foglalkozni, hanem ezzel a problémával.
Forrás: HVG.hu
Majdnem agyoncsapta őket a lámpa
Réka és gyerekkori barátnője Judit nem mindennapi történetet írt a BKV-figyelőnek. Békésen utaztak a 48-as buszon, amikor a felettük lévő lámpa az ölükbe esett. Hírtelen nevettek az eseten, majd elgondolkodtak azon, mi lett volna ha nem az ölükbe, hanem a fejükre esik. Ha más nem is, ez jól megmutatja a BKV járművek elhanyagoltságát…
A történetet továbbítjuk a BKV-nak is, kíváncsian várjuk, Karola hogyan magyarázza majd ezt ki. A lányok leveléből a videó alatt részletet olvashattok.
Buszvezető lelkivilága
Vajon milyen lelkivilága lehet annak a buszvezetőnek, aki minden nap abban éli ki magát, hogy munkába siető embereket szívat meg azzal, mert nem áll meg a megállóban? Olvasónk minden praktikát bevetett, de a sofőr még ekkor sem vette észre magát.
Kedves BKV figyelő!
Sokszor megesett már ez a sztori, kb. most lett elegünk a kollégáimmal. Kökiről a 98-as busszal közlekedünk és a Gyömrői úton a Csaba utcai megálló közelében van a munkahelyünk.
Ez ugye nem a leggyalogosbarátabb környék, tekintve hogy a Gyömrői út főleg XVIII. kerületi felén főleg cégtelephelyek
vannak. Azt csak mellékesen jegyzem meg hogy ha az ember NETÁN hazafelé menne a város irányába, 2 buszmegállónyit kell sétálni a következő gyalogosfelüljáróig, ahol átjut a Gyömrői út másik oldalára, lényegtelen hogy a cégünk telephelyével pont átellenben van a buszmegálló, csak nem lehet átjutni, maximum életünk kockáztatásával, mert ugye senkinek nem érdeke hogy a Gyömrői út forgalmát ESETLEG zebrákkal lelassítsa.
Ezt az elvet bőszen követi viszonylagos rendszerességgel nem kevés BKV buszsofőr, akik a 98-as buszt vezetik. Ugyanis több ízben nem állnak meg a Csaba utcai megállónál, hiába jelez az ember. Nem pofára megy a dolog, ezt onnan tudom, hogy többünkkel is megtörtént már, a gond az, hogy ha nem áll meg a busz, a következő megálló a Csévéző utcánál van, mintegy negyedórányi (!) visszafelé gyaloglásra. Ez mondjuk reggel, amikor munkába siet az ember, nem annyira kellemes élmény. A jelenség kiküszöbölése céljából különböző trükkökhöz vagyunk kénytelenek folyamodni.
Pl.: Bármelyik ajtón is szálltunk fel, 2-3 buszmegállóval a Csaba u. előtt az első ajtóhoz megyünk, hogy szem előtt legyünk a sofőr számára. Széles, jól látható karlendítéssel nyomjuk meg a leszállásjelző gombot azonnal ahogy a Vajk u.-i megállóból kikanyarodott a busz. Ám van, hogy ez sem segít, mert a bambula sofőrök egyszerűen nem veszik észre A: hogy valaki jelzett, B: hogy ott van egy megálló, meg kéne állni.
Nálam egy fokkal hevesebb vérmérsékletű kolléganőm már rendszeresen ugrásra készen (mint egy kiéhezett kutya) tapad rá a vezetőfülke ablakára azután hogy megnyomja a gomot, árgus szemekkel figyelve hogy a sofőr lassít-e az ominózus megállóhoz közeledve, mert ha nem, akkor Micike Öl. Kitép. Lezúz.
Az utóbbi pár hétben nem történt hasonló eset, nem tudom, minek köszönhető a dolog, talán már tettek panaszt ezügyben, vagy én mindig olyan sofőrrel utazom, aki az utat is tudja(micsoda szerencse), de azért nem lehetünk elég óvatosak, első ajtó, időben jelez, szúrós tekintet kombinációt nem szabad elhagyni, különben a BKV önként gondoskodna a reggeli egészségügyi sétáinkról többször, mint szeretnénk.
Elszabadult egy busz a Moszkva téren
Elszabadult egy busz pénteken reggel Budapesten, a Moszkva téren. A vezető nélkül álló 156-os busz eddig ismeretlen okból nekifutott az utasvárónak; a balesetben egy ember könnyebben megsérült.
Elszabadult egy busz péntek reggel a budapesti Moszkva téren; a balesetben egy ember könnyebben megsérült, közölte a BKV fődiszpécsere.
A vezető nélküli 156-os busz nekifutott az utasvárónak. Az autóbusz - orral a menetiránnyal szemben - teljes terjedelmében a járdán áll, mellette egy kidöntött villanyoszlop fekszik, az utasváró pedig az oldalára borulva a közeli gyorsétterem bejáratánál állt meg.
Nagyításhoz kattints a képre
A busz eleje a jobb oldalán betört, és megsérült a közeli órásbolt tetőszerkezete is. Szemtanúk arról számoltak be, hogy az autóbuszról már leszállt minden utas és a vezető is, a jármű azután szabadult el.
A sofőr szaladt az elszabadult busz után, amelyen nem volt senki. A járművet valószínűleg a villanyoszlop állította meg.
Kormos Endre, a Budapesti Rendőr-főkapitányság sajtóügyeletese azt közölte: a balesetben az egyetlen sérülést a szétrepülő üvegszilánkok okozták. A buszvezető a rendőröknek azt mondta: leállította a jármű motorját és behúzta a féket.
Nagyításhoz kattints a képre
Szilágyi Károly, a BKV szóvivője annyit mondott: vizsgálják az ügyet. Arra nem tudott válaszolni, hogy ez a jármű is fennakadt-e a Nemzeti Közlekedési Hatóság hét elején végzett szúrópróbaszerű vizsgálatán, amelynek eredményeként azt állapították meg: 31 buszból 11-nél nem volt megfelelő a fékhatás.
Cikk: IndexFotó: Olvasónktól (ParkInZone)
Kapcsolódó cikkek:
Hallgatott hibás buszairól a BKV
Utolsó kommentek