Szolgáltató adatai Help Sales ÁSZF Panaszkezelés DSA

Önkéntesekkel takaríttatja buszait a BKV

A BKV-figyelő már többször felajánlotta segítségét a BKV-nak, hogy kitakarít néhány autóbuszt a kelenföldi garázsban. A társaság ezt többször visszautasította, az utóbbi időben már a megkeresésünkre se reagál. A civil erőre nincs szükségük, dolgozóikat kihasználva takarítják a buszparkot.

Kedves BKV-figyelő!

A BKV honlapját böngésztem, az új menetrendeket kutatva és találtam egy érdekes közleményt:

 

Önkéntes járműtakarítás a BKV-nál
Tisztább lett a Társaság autóbuszparkja

A BKV Zrt. dolgozói fontosnak tartják az utasok komfortérzetének javítását, ezért több száz önkéntes vett részt a Társaság által meghirdetett szombati járműtakarító akcióban.

Az utazóközönség kényelemérzetét növelendő a BKV Zrt. legújabb akciójának keretében szombaton (augusztus 16-án) a Társaság több száz munkavállalója önkéntes alapon takarított közösségi közlekedési járműveket. Az óbudai, a cinkotai, a kőbányai, a dél-pesti és a kelenföldi autóbusz telephelyeken az utasok érdekében összefogva a Társaság több vezetője is megjelent, hogy munkájuk által tisztábbak legyenek a fővárosban közlekedő autóbuszok. Nem egyszeri akcióról van szó, a BKV a közeljövőben több alkalommal is készül önkéntes munkavállalói bevonásával járműveit tisztábbá, kényelmesebbé tenni.

2008. augusztus 17.

Budapesti Közlekedési Zártkörűen Működő Részvénytársaság


Lehet, hogy figyelmetlen vagyok, de én erről az akcióról nem olvastam ezt megelőzően sehol. Ha valaki ott volt mesélhetne, hogy mit csináltak. Esetleg "civileket" nem lehetne bevonni? Egyáltalán lenne rá jelentkező?

Üdv, KriszBi

 

50 Tovább

Bemutatjuk az új menetrendet

Augusztus 21-től a BKV bevezeti a Paraméterkönyv első változásait. Több járat számozása módosul, követési idők nőnek illetve csökkennek, amitől a cég milliárdos megtakarítást remél.

Nem csak az új számozásokat kell majd megszokni, hanem az új menetrendi táblát is, melyet a társaság bevezet. Előrelátóak voltak, ezért már most elkezdték kihelyezni őket, például a 23-as busz vonalán is. A BKV-figyelő szerint az új menetrend áttekinthetőbb, egyértelműbb és tetszetősebb, ám még szokatlan.

Előnye, hogy a napok észrevehetően szét vannak választva. Többször fordult velem elő, hogy figyelmetlenségből hétvégén a hétköznapi menetrendet néztem, és idegeskedtem, hogy hol késik már a busz. Azoknak, akik ismeretlen vonalon utaznak, előnyös lehet még a menetrendi táblán, hogy nagyobb betűvel kiemelték, honnan hová közlekedik az adott járat, illetve a fontosabb átszállási lehetőségek is olvashatók. Ezeket a megállók mellett tüntették fel.

50 Tovább

Tanulja újra a budapesti tömegközlekedést!

Összevonások, átszámozások, új és megszűnő járatok, új megállók, járatritkítás és járatsűrítés egyaránt jellemzik a BKV új autóbusz-hálózatát, amelyet két részletben, augusztus 21-én és szeptember 6-án vezetnek be. A változások az egész fővárost érintik.

Újra kell tanulni a közlekedést Budapesten a BKV új menetrendjének hála. Ez a következménye annak, hogy az éjszakai közlekedés reformja után a nappali hálózatot is jelentősen átszervezik. Ez igazán időszerű volt, hiszen a hálózathoz évtizedek óta nem nyúltak hozzá jelentősen, különösen nem fejlesztették: csak helyi kiigazítások, illetve vonalmegszüntetések voltak.

A BKV új számozási alapelveket is bevezet, igaz, ezeket az elmúlt hónapok kisebb átszervezéseinél (XVI. kerület) és átszámozásánál (200-as a Reptér-busz helyett) már alkalmazott. Ezt a rendszert most a teljes hálózatra kiterejsztik.

A különböző kijelzőkön eltérő színnel és megjelenítéssel szerepelt a buszok száma, ami félreértésekhez vezetett, a digitális kijelzők például nem tudják például a piros színt jelölni. A színek különböző jelentése tehát most megszűnik, és a jövőben kerete sem lesz a számoknak. E változással a (külföldi és vidéki) utasok tájékoztatása is könnyebb lesz. A gyors (piros) járatokat a jövőben a szám utáni "E" betű jelzi, így lesz például a piros 7-esből 7E, a piros 173-asból 173E.

A jövőben az sem fordulhat elő, hogy azonos számot viseljen busz és villamos, busz és trolibusz. Ezért lesz például a 73-as buszból 173-as, a 30-as villamosból 21-es, a 21-es buszból 90-es. A változások után sem lesz 299 feletti járatszám, leszámítva a 900-as számcsoportba tartozó éjszakai buszokat.

A "márkavédjegyes" buszok mindegyikét beszámozzák, így például a Keresztúr-busz 201E és 202E jelzéssel (hétvégén és késő esete is) közlekedik, az Expo-járat 100-as lesz, a Ferenc-busz 281-es, a Békás-busz 160-as (és a Batthyány térig közlekedik a "régi" 60-as útvonalán).

A hálózat-változtatások célja, hogy az elmúlt évtizedekben kiépült területeket a mainál jobban kapcsolják be a közösségi közlekedési hálózatba, de arra is van példa, hogy egy-egy járat közintézmények, bevásárlóközpontok miatt tesz majd kitérőt. Bizonyos járatokat összevonnak, hogy csökkentsék az átszállási kényszerek számát. Egyes összevonások csak az esti és/vagy hétvégi időszakban élnek.

Nagyításhoz kattints


56 Tovább

Összevizelte a buszt

Kedves BKV-figyelő!

 

Párom nagy nézője az oldalnak, és már cikket is küldött. Láttam egy úgymond furcsa esetet így gondoltam Én is megosztom másokkal a tapasztalatomat. Múlthét csütörtökön utaztam a 95-ös buszon (járatszámot nem tudok) olyan 20-21 óra magasságában. A stadionoknál szálltam fel, és szokásomhoz híven a hátsó ajtónál lévő egyes ülésre ültem. Elért a busz a Hős utcához, amiről alapból tudni kell, hogy nem egy szép, és jómódú emberekkel teli környék. Hát még éjszaka. Kinyílt az ajtó, meszticek szálnak fel-le. Egy középkorú hajléktalannak tűnő emberke megáll az ajtónál. Az egyik kezével kapaszkodik a másikba egy hatalmas zacskót tart. Piszkos volt a nadrágja de azért látszott a színe. Kék volt. Én ülök zenét hallgatok, továbbra is bámulom (de ki nem), és annyit látok hogy a belső combjánál elkezd foltokban sötétedni a nadrág. Előszőr azt hittem ivott valamit és leöntötte, de amikor 2 megálló után leszállt, és karácsony ugyan nem volt de ott hagyott egy kis ajándékot a buszon. Egy szép hatalmas pisi tócsát. Szerintem senki sem kísérte őt akkora figyelemmel mint én, de látszik is mert rémületembe fotózni sem tudtam. Utána szálltak még fel, de a tócsa múltjáról mit sem tudva, bele lépkedtek páran. Én meg kénytelen voltam 1 ajtóval odébb leszállni. Nos szerintem az emberünknek vagy nagyon kelhetett wc-znie vagy ennyire becsüli a közlekedési szolgáltatásokat (Az utóbbit meg is érteném)

 

Üdv: Vitibaba

41 Tovább

A világ legrendesebb buszvezetője

Velőrózsa nevű olvasónk megtalálta a BKV egyik legrendesebb, legnormálisabb buszvezetőjét. Köszön, tájékoztat, és újságot ad az utasoknak. Kell ennél több?

Tisztelt BKV-figyelő!

Szeretném megosztani azt a tegnapi pozitív élmény sorozatot, ami engem ért este az 56-os és 29-es busz vonalán. Úgy döntöttem este 10-kor, hogy hazafele veszem az irányt, fáradt is voltam, úgyhogy a gyorsabb utat választva a gyors 56-os buszra szálltam fel, ami 22.12-kor indult. Indulás előtt kicsivel a sofőr kedvesen köszöntötte az utasokat, tájékoztatta őket, hogy a busz 1 perc múlva indul, és van nála egy csomó Metro(pol) magazin a fülkébe, Cseh Laci ezüstben csillog a címlapján, úgyhogy ha valaki szeretné elolvasni, jöjjön előre hozzá bátran és ad egy lapot. Itt már mindenki mosolygott, jó volt látni az emberek arcát.

Én leszálláskor kértem is egy lapot, nagyon kedvesen adott is egyet, sőt, kérdezte rendszeresen utazom-e (kisasszony megszólítással!), mert adna akkor egy tájékoztatót az új menetrendekről is. Egészen meglepődtem.

Aztán jött az újabb meglepetés, felszálltam a 29-es buszra (ami XX.36-kor indult a Kolosy tér felé), ami épp jött, és pont az a sofőr vezette, akivel mindig köszönünk egymásnak, egy nagyon udvarias, jól vezető úrról van szó. És mivel rendszeresen köszönünk egymásnak egészen a kapuig levitt a busszal a Pusztaszeri útnál! Mosolyogva sétáltam a házig az tuti, ilyen jókedvű utazásban még nem volt részem, pedig lassan 12 éve BKV-zom.

Szóval, vannak még jófej sofőrök, csak sajna ritkán :)

Üdv: velőrózsa

65 Tovább

BKV-figyelő

blogavatar

Phasellus lacinia porta ante, a mollis risus et. ac varius odio. Nunc at est massa. Integer nis gravida libero dui, eget cursus erat iaculis ut. Proin a nisi bibendum, bibendum purus id, ultrices nisi.

Utolsó kommentek