Szolgáltató adatai Help Sales ÁSZF Panaszkezelés DSA

Bújtatott járatritkítás?

Kedves Figyelő!

Munkába járáshoz majd mindennap a BKV 16-os buszát használom, mivel a várba nem túl könnyű feljutni. Sajnos az utóbbi fél évben sorozatosan előfordult, hogy kimaradt egy-egy járat a fent említett vonalon. Tudom, hogy néhány perces eltérés a menetrendtől az a "városi közlekedés sajátosságai miatt" előfordulhat, de hogy ezen a rövid szakaszon (Deák tér-Erzsébet tér-Hild tér-Roosevelt tér-Clark Ádám tér-Donáti utca-Dísz tér; a menetrend szerint 8 perc) mindennapos hogy 1 járat kimarad?!

Arra is volt példa hogy az Erzsébet téren vártam a buszt (az Erzsébet téri megállóból jól rálátni a Deák téri megállóra ahonnan a busz elindul), ám hiába vártuk a többi utassal hogy elinduljon, szemmel jól láthatóan ált a megállóban, kimaradt egy járat, majd a köv. időpontban elindult. Ez biztosan nem a forgalom miatt történt. Megfigyeléseim alapján úgy tűnik, hogy amikor a forgalom miatt késve érkezik a busz a végállomásra, nem indul el rögtön, hogy a várakozó utasokat elszállítsa, hanem megvárja a menetrend szerinti köv. indulási időpontot. Véleményem szerint ha egy jármű késik, akkor az ilyen helyzetekben az utasok érdekeit szolgálva minél hamarabb meg kéne oldani a helyzetet, nem pedig a menetrendet kéne "kőbe vésett törvényként" értelmezni. Vagy lehet hogy ez a BKV új "bújtatott" járatritkítása?

Üdv:
tetem
60 Tovább

Halláskárosodás a Volvo buszon

A karbantartás hiányából adódó meghibásodások nem csak a BKV-nál, hanem az alvállalkozónál, a Nógrád Volánnál is egyre sűrűbben megmutatják magukat. Hétvégén volt szerencsém utazni a 47-49V vonalon, egy Volvo 5000-es buszon. Arra nem térek ki, hogy a busz több helyen hullott darabjaira, mint ahány helyen csavar még tartotta. Ennél bosszantóbb volt a hátsó kocsiszekrényben dolgozó traktormotor, mely nem csak hangos, büdös is volt. Ha a szagot nem is, a hangot remélem a videó tovább tudja adni:

Ha nem indulna el a videó, kattints ide!
45 Tovább

Nyári menetrend, mi?

Tisztelt BKV!

Egy apró érdekességre szeretném felhívni a figyelmüket. 2008. június 16-án életbe lépett a nyári szünetre érvényes menetrend, melyet minden utas megtekinthet az oldalukon illetve a buszmegállóban kihelyezett menetrendeken (ahol ezt még nem lopták el).

Naponta utazom a 23-as és a gyors 23-as busszal melynek a menetrendjében ezt találtam:



Önök itt melyik részt értik nyári szünet alatt? Számomra, és a megkérdezett utasok számára sem nyilvánvaló. A legtöbb menetendjükben már szépen ki van emelve, hogy tanítási nap, iskolaszünetben, szombaton illetve vasárnap. Miért van szükség a 23-as busz esetén ilyen bonyolult menetrendre? A busz többségében ugyan azokban az időpontokban indul, ám délelőtt több olyan óra is, amikor a két „szüneti” menetrend között kb. 5-8 perces eltérések is vannak.

Várom válaszukat.
85 Tovább

Kilenc ok, amiért ne közlekedj busszal

Ritkán olvasok az Indexen kívül más internetes újságot, de hetente legalább egyszer a Hírszerzőre is feltévedek. Hát, ma sem bántam meg, mert megtaláltam egy tegnap feltöltött kisfilmet, melyet most megosztanék veletek, természetesen a Hírszerző engedélyével.
Dear BKVfigyelő!

Először is: respect bkvfigyelo, nagyon örülök, hogy van ez a honlap, rendkívül fontos közszolgálati szerepet tölt be.

Aztán: Engedjétek meg, hogy saját kis etűdömet a nyilvánosság elé tárjam:


A pesti közlekedést szeretném folyamatosan előtérbe hozni a karikatúra-animációimban, tehát tervezem, hogy lesz metrós, biciklis, autós, "gyalogosos" folytatása a történetnek. Tömegközlekedésünkben megnyilvánuló emberi magatartások az élmények kimeríthetetlen forrásai számomra.

Átdobok két képet az elkészült animációból, amennyiben szeretnétek, használjátok. Akár szídhattok is.

üdv, Patro
95 Tovább

Ki esik majd nagyobbat?

Kedves BKV-figyelők!

Sajnos autómentes életemben rákényszerülők a BKV sokszor kritikán aluli járataira. Az a legkevesebb, hogy a felnőtt bérletemért a havi jópárezer forintot kicsit sokallom, főleg a tisztaság – köhöm- koszosság tükrében, de egye fene, becsületes embernek tartom magam, amit használok, azért fizetek is. A 7-es buszok vonalának állandó utasa lévén azonban rájöttem, hogy igazán nem lehet egy rossz szavam sem, hiszen a vidámparki belépő árát könnyen megspórolhatom:

- a buszvezetők sokszor feszültségüket azzal vezetik le, hogy az immáron (az utak minőségi állapota miatt) 30 km/órára mérsékelt sebességkorlátot többszörösen átlépik, azon szórakozva, hogy egy hirtelen fékezésnél ki fog az utasok közül nagyobbat esni. Ez kb. egy hullámvasúti túrával ér fel.

- előfordult már, hogy a Hungária körútra úgy indult el a drága vezetőnk, hogy nekünk már villogott a lámpa, és mire kiértünk, nem csak hogy eltorlaszoltuk az autók útját, hiszen a villamos is elindult kérlelhetetlenül, de mindezzel ugye az utasokból is egészséges rémületet váltott ki a helyzet. Akárcsak a szellemkastély.

- megesett, hogy szintén e kereszteződésnél meglepve konstatáltuk, hogy alkalmi (?) sofőrünk nem is a jó megállóba hajt, hanem megáll a régi villamos sínek melletti úton, s felháborodva kiabál a rá csúnyán néző utasoknak, hogy de hát ő ma van ezen az útvonalon először, meg egyébként is ezmegaz. Ráadásul Vágó István műsorában érezve magát telefonos segítséget kért - legalábbis gondolom nem ismerőseivel csevegett első napján... Teljesen a tükörterem feeling hatott át - kijutunk-e innen valaha - mondjuk élve. :-)

Más. Kedvesemmel beszélgetve elkerekedett a szemem, amikor én azt panaszoltam neki, hogy a 40-es busszal hazafelé erős cigarettafüstben utazhattam, hiszen a vezetőt mindez nem zavarta - hogy is zavarta volna, ő dohányzott. Erre mondta azt Kedvesem, hogy ezen ne lepődjek meg, ez ezen a vonalon teljesen mindennapos esemény.

Szegényeknek alig van idejük cigizni. Úgy gondolom, hogy nem vagyok az a reklamálós állampolgár, sose vittem még vissza semmit boltba se. Ha rossz az áru, akkor én is hibás vagyok, nem néztem meg eléggé a terméket és adatait. Most azonban szeretném visszavinni a BKV-t a származási helyére, és ha már a sztrájkok idején tökéletes megértéssel vettem ki szabadnapot munkahelyemen, és zsörtölődés nélkül álltam, hogy üzemkezdetkor elkérjék a bérletem, akkor most az egyszer abban reménykedem, hogy a sok pénz és türelem nem hiábavaló - valaki majd egyszer megreformálja a vállalatot, és mondjuk motiválja a sofőröket, hogy emberi módon végezzék munkájukat, amiben emberi életekért is felelnek.

Végezetül pedig szeretném elmondani, hogy nem általánosítok, vannak igenis kedves sofőrök.

Köszönettel a megértésért: egy utas a sok közül
67 Tovább

BKV-figyelő

blogavatar

Phasellus lacinia porta ante, a mollis risus et. ac varius odio. Nunc at est massa. Integer nis gravida libero dui, eget cursus erat iaculis ut. Proin a nisi bibendum, bibendum purus id, ultrices nisi.

Utolsó kommentek