Kedves Figyelő!
Munkába járáshoz majd mindennap a BKV 16-os buszát használom, mivel a várba nem túl könnyű feljutni. Sajnos az utóbbi fél évben sorozatosan előfordult, hogy kimaradt egy-egy járat a fent említett vonalon. Tudom, hogy néhány perces eltérés a menetrendtől az a "városi közlekedés sajátosságai miatt" előfordulhat, de hogy ezen a rövid szakaszon (Deák tér-Erzsébet tér-Hild tér-Roosevelt tér-Clark Ádám tér-Donáti utca-Dísz tér; a menetrend szerint 8 perc) mindennapos hogy 1 járat kimarad?!
Arra is volt példa hogy az Erzsébet téren vártam a buszt (az Erzsébet téri megállóból jól rálátni a Deák téri megállóra ahonnan a busz elindul), ám hiába vártuk a többi utassal hogy elinduljon, szemmel jól láthatóan ált a megállóban, kimaradt egy járat, majd a köv. időpontban elindult. Ez biztosan nem a forgalom miatt történt. Megfigyeléseim alapján úgy tűnik, hogy amikor a forgalom miatt késve érkezik a busz a végállomásra, nem indul el rögtön, hogy a várakozó utasokat elszállítsa, hanem megvárja a menetrend szerinti köv. indulási időpontot. Véleményem szerint ha egy jármű késik, akkor az ilyen helyzetekben az utasok érdekeit szolgálva minél hamarabb meg kéne oldani a helyzetet, nem pedig a menetrendet kéne "kőbe vésett törvényként" értelmezni. Vagy lehet hogy ez a BKV új "bújtatott" járatritkítása?
Üdv:
tetem
2008. június 18. 18:42
Bújtatott járatritkítás?
2008. június 18. 13:26
Halláskárosodás a Volvo buszon
A karbantartás hiányából adódó meghibásodások nem csak a BKV-nál, hanem az alvállalkozónál, a Nógrád Volánnál is egyre sűrűbben megmutatják magukat. Hétvégén volt szerencsém utazni a 47-49V vonalon, egy Volvo 5000-es buszon. Arra nem térek ki, hogy a busz több helyen hullott darabjaira, mint ahány helyen csavar még tartotta. Ennél bosszantóbb volt a hátsó kocsiszekrényben dolgozó traktormotor, mely nem csak hangos, büdös is volt. Ha a szagot nem is, a hangot remélem a videó tovább tudja adni:
Ha nem indulna el a videó, kattints ide!
2008. június 18. 09:11
Nyári menetrend, mi?
Tisztelt BKV!
Egy apró érdekességre szeretném felhívni a figyelmüket. 2008. június 16-án életbe lépett a nyári szünetre érvényes menetrend, melyet minden utas megtekinthet az oldalukon illetve a buszmegállóban kihelyezett menetrendeken (ahol ezt még nem lopták el).
Naponta utazom a 23-as és a gyors 23-as busszal melynek a menetrendjében ezt találtam:
Önök itt melyik részt értik nyári szünet alatt? Számomra, és a megkérdezett utasok számára sem nyilvánvaló. A legtöbb menetendjükben már szépen ki van emelve, hogy tanítási nap, iskolaszünetben, szombaton illetve vasárnap. Miért van szükség a 23-as busz esetén ilyen bonyolult menetrendre? A busz többségében ugyan azokban az időpontokban indul, ám délelőtt több olyan óra is, amikor a két „szüneti” menetrend között kb. 5-8 perces eltérések is vannak.
Várom válaszukat.
2008. június 17. 15:40
Kilenc ok, amiért ne közlekedj busszal
Ritkán olvasok az Indexen kívül más internetes újságot, de hetente legalább egyszer a Hírszerzőre is feltévedek. Hát, ma sem bántam meg, mert megtaláltam egy tegnap feltöltött kisfilmet, melyet most megosztanék veletek, természetesen a Hírszerző engedélyével.
Dear BKVfigyelő!
Először is: respect bkvfigyelo, nagyon örülök, hogy van ez a honlap, rendkívül fontos közszolgálati szerepet tölt be.
Aztán: Engedjétek meg, hogy saját kis etűdömet a nyilvánosság elé tárjam:
A pesti közlekedést szeretném folyamatosan előtérbe hozni a karikatúra-animációimban, tehát tervezem, hogy lesz metrós, biciklis, autós, "gyalogosos" folytatása a történetnek. Tömegközlekedésünkben megnyilvánuló emberi magatartások az élmények kimeríthetetlen forrásai számomra.
Átdobok két képet az elkészült animációból, amennyiben szeretnétek, használjátok. Akár szídhattok is.
üdv, Patro
2008. június 17. 09:40
Ki esik majd nagyobbat?
Kedves BKV-figyelők!
Sajnos autómentes életemben rákényszerülők a BKV sokszor kritikán aluli járataira. Az a legkevesebb, hogy a felnőtt bérletemért a havi jópárezer forintot kicsit sokallom, főleg a tisztaság – köhöm- koszosság tükrében, de egye fene, becsületes embernek tartom magam, amit használok, azért fizetek is. A 7-es buszok vonalának állandó utasa lévén azonban rájöttem, hogy igazán nem lehet egy rossz szavam sem, hiszen a vidámparki belépő árát könnyen megspórolhatom:
- a buszvezetők sokszor feszültségüket azzal vezetik le, hogy az immáron (az utak minőségi állapota miatt) 30 km/órára mérsékelt sebességkorlátot többszörösen átlépik, azon szórakozva, hogy egy hirtelen fékezésnél ki fog az utasok közül nagyobbat esni. Ez kb. egy hullámvasúti túrával ér fel.
- előfordult már, hogy a Hungária körútra úgy indult el a drága vezetőnk, hogy nekünk már villogott a lámpa, és mire kiértünk, nem csak hogy eltorlaszoltuk az autók útját, hiszen a villamos is elindult kérlelhetetlenül, de mindezzel ugye az utasokból is egészséges rémületet váltott ki a helyzet. Akárcsak a szellemkastély.
- megesett, hogy szintén e kereszteződésnél meglepve konstatáltuk, hogy alkalmi (?) sofőrünk nem is a jó megállóba hajt, hanem megáll a régi villamos sínek melletti úton, s felháborodva kiabál a rá csúnyán néző utasoknak, hogy de hát ő ma van ezen az útvonalon először, meg egyébként is ezmegaz. Ráadásul Vágó István műsorában érezve magát telefonos segítséget kért - legalábbis gondolom nem ismerőseivel csevegett első napján... Teljesen a tükörterem feeling hatott át - kijutunk-e innen valaha - mondjuk élve. :-)
Más. Kedvesemmel beszélgetve elkerekedett a szemem, amikor én azt panaszoltam neki, hogy a 40-es busszal hazafelé erős cigarettafüstben utazhattam, hiszen a vezetőt mindez nem zavarta - hogy is zavarta volna, ő dohányzott. Erre mondta azt Kedvesem, hogy ezen ne lepődjek meg, ez ezen a vonalon teljesen mindennapos esemény.
Szegényeknek alig van idejük cigizni. Úgy gondolom, hogy nem vagyok az a reklamálós állampolgár, sose vittem még vissza semmit boltba se. Ha rossz az áru, akkor én is hibás vagyok, nem néztem meg eléggé a terméket és adatait. Most azonban szeretném visszavinni a BKV-t a származási helyére, és ha már a sztrájkok idején tökéletes megértéssel vettem ki szabadnapot munkahelyemen, és zsörtölődés nélkül álltam, hogy üzemkezdetkor elkérjék a bérletem, akkor most az egyszer abban reménykedem, hogy a sok pénz és türelem nem hiábavaló - valaki majd egyszer megreformálja a vállalatot, és mondjuk motiválja a sofőröket, hogy emberi módon végezzék munkájukat, amiben emberi életekért is felelnek.
Végezetül pedig szeretném elmondani, hogy nem általánosítok, vannak igenis kedves sofőrök.
Köszönettel a megértésért: egy utas a sok közül
Utolsó kommentek