Megjelent a BKV etikai kódexe, amelyet a vezetés a cég alkotmányának tart. A vékony füzetet az ellenőröknek és a biztonsági őröknek is kiosztják, akikre egyébként idén hivatalosan négyszáz panasz érkezett az utasoktól. Ebből száz volt jogos a BKV szerint.
A napokban készült el a BKV etikai kódexe. A füzet szerint a cég minden munkavállalója, "köteles munkáját úgy végezni, hogy az az utasok megelégedésére szolgáljon".
Kiricsi Karola, a BKV szóvivője elmondta, hogy a kódex, melyet a cég alkotmányának tartanak, a külsős cégek munkavállalóira, például a biztonsági őrökre is vonatkozik. A füzetet a napokban kezdték kiosztani a dolgozóknak. A szóvivő elmondta, hogy a kódex hatályba lépésével nem változik a panaszbejelentés módja, továbbra is levélben, emailben, telefonon vagy szóban jelezheti valaki, hogy ha panasza van a szolgáltatásra.
Az ellenőrökre és a járművezetőkre külön részletes szabályrendszer vonatkozik. Ha rájuk érkezik jogos panasz, akkor a szabálytalanság mértékétől függően először figyelmeztetik a dolgozót, majd keményebb szankciók jönnek.
dén összesen 400 panasz érkezett az utasoktól, túlnyomórészt az ellenőrökre és a biztonsági őrökre, mondta Kiricsi Karola. A panaszt tevők 90 százaléka pótdíjjal büntetett utas, tíz százaléka pedig inkább a tanúja egy méltánytalannak tartott eseménynek. Hozzátette, hogy az elmúlt öt hónapban 450 ezer alkalommal szabtak ki pótdíjat az ellenőrök.
A szóvivő elmondása szerint a 400 panaszból száz végződött a munkavállaló felelősségre vonásával. A szankció az eset súlyosságától függően szóbeli figyelmeztetés, pénzmegvonás, vagy kirúgás volt. Azt egyelőre nem tudni, hogy az eddigi legsúlyosabb incidens, amelyben egy éjszakai busz ellenőrei eltörték egy utas orrcsontját, egy másiknak pedig az arccsontját, milyen felelősségre vonással végződik.
Szemelvények a kódexből
A BKV a kódex megalkotásával kifejezésre juttatja, hogy magáénak tekinti és követésre ajánlja mindazon morális értékeket, amelyek hozzájárulnak az emberi kapcsolatok megerősítéséhez és minőségének megtartásához. A dokumentum szerint a munkavégzés során ügyelni kell az utasközpontúságra, a társaság hírnevére, vagy az összeférhetetlenségre. Ez utóbbi passzus szerint minden vezető köteles nyilatkozatot tenni arról, ha üzleti partnercégének vezető munkatársával rokoni kapcsolatban áll.
Index
2008. június 05. 18:47
Ellenőröknek osztogatják a BKV új alkotmányát
2008. június 04. 21:35
Pozitív visszajelzések
A BKV-figyelőhöz nem csak negatív, hanem pozitív észrevételek is érkeznek, melyeknek ugyan úgy örülünk. Ezek általában rövidebbek, ezért önálló cikkeket nem tudunk csinálni belőlük, de most ezeket is elolvashatjátok összesítve.
Tisztelt BKV!
Több pozitív észrevételt szeretnék megosztani Önökkel. 2008 május 27-én és 28-án többször is utaztam a 4-es villamoson, és volt szerencsém többször is ugyanazon járművezetőjükkel utazni.
A villamosvezető többször is bemondta, hogy a klímaberendezés működik, tartsák zárva az ablakokat, és kellő tájékoztatást adott, és a "kapaszkodni szíveskedjenek" sablonszöveget is többször bemondatta az automatával, mint ami a megszokott, ezzel is ügyelt, hogy hirtelen fékezések esetén ne sérüljön meg senki.
Szerdán azaz 28-án ugyan ez a járművezető ment Lágymányosról a Hungária kocsiszín felé kb. 20.05-20.10 körül. Szinte végig utaztam ezen a vonalon, így ismét megtapasztaltam, hogy a járművezetőjük a jó és pontos utastájékoztatás híve, ugyanis minden megálló nevét bemondta (itt már nem működik az automata) és az egyik megállóban azt is bemondta, hogy a megálló rövidsége miatt, csak az első ajtónál lehet leszállni.
Örülök, hogy még vannak ilyen normális, és rendes járművezetők a BKV-nál. Kérem, munkáltatói dicséretben részesíteni szíveskedjenek.
2008. június 04. 14:08
Európa „legjobb” buszmegállója
Rendkívül okos ember lehetett az, aki kitalálta, hogy a 2-es villamospótló busz középső ajtaja a Zsíl utcánál egy földdel (esős időben sárral) töltött beton négyzet mellett álljon meg. Aki ott száll le, vigyázzon!
2008. június 04. 08:39
Tökrészeg vagy tökhülye?
Viccelődő és gyorsan vezető, hírtelen fékező buszvezetőkről is írtunk már nem is keveset. Ezeknél már csak az a jobb, amikor ezek egyesülnek, és egy buszon találkozunk vele. Az öreg Ikarusszal 120 km/h-val felhajt az Erzsébet hídra, melynek közepén a fékbe tapos, majd bemond valami vicceset. Nos, valakinek ez tetszik, valakinek nem. Alant az utóbbi olvasható.
Május 28. kb. 17:45
A 233E szokatlanul nagy sebességgel érkezett a Ferenciek terére, a Jégbüféhez. Felszálltam, és pillanatok alatt kiderült, hogy a gyors entrée nem véletlen műve volt csupán. Kisvártatva ezerrel húztunk át az Erzsébet hídon, majd a további útvonalon. Közben heves fékezések és irányváltások tették az utazást olyan élvezetessé, mintha a hullámvasutat transzponálták volna vízszintes síkba. Mások nevében nem szívesen nyilatkoznék, de kezdtem úgy érezni, mintha nem csak a kb. 36 fokos meleg miatt izzadnék (mert az kb. annyi volt a lerobbant állagú buszon), hanem konkrétan a zabszem szorongatásától folyt a verítékem. Szóval - bevallom - nem bátor férfimivoltom fitogtatására alkalmas volt a helyzet. A hangulatot csak fokozta vezetőnk humora, amely csak a nagyokhoz hasonlítható csak. Ilyeneket mondott, pl.: a következő megálló az Adria... helyett a Leányka utca. Az első ajtó nem működik, a második elromlott, a harmadik nem nyílik, a negyediket nem nyitom ki (aztán mindet kinyitotta). Majd: a Savanyú Jenő tér következik (Savoyai Jenő helyett, ha, ha, ha.). És persze közben a vén csotrogányt meghazudtoló sebesség, hirtelen vad fékezések, irányváltások. Nagy megkönnyebbülés volt, mikor végre leszállhattam, de komolyan aggódtam kedves ismerősöm testi (és szellemi) épségéért, akivel együtt utaztunk, de neki még három megállót ki kellett bírnia.
Több gondolat is járta az agyamat a sofőrt illetően, miszerint ő 1. tökrészeg 2. tökhülye 3. mindkettő
Persze a legvalószínűbb, hogy símán csak megártott neki a kora nyári (késő tavaszi) nagy meleg, ettől képzelte magát átmenetileg Humor Haroldnak. Ehhez persze joga van, csak épp pillanatnyilag kb. 80 ember és 5 tonna (?) csuklós vas volt rábízva.
Kedves BKV! Ha van rá mód, az ilyenből inkább kimaradnék, ha lehet. Talán valami tanácsadó cég segíthetne jópénzért megtalálni a megoldást. A jegyárakból, önkormányzati és állami támogatásból biztos fussa rá.
Help!
2008. június 02. 06:33
Késsel fenyegetnek a biztonságiak az éjszakai buszon
A BKV alvállalkozásában dolgozó verőlegények megint megmutatták magukat. Késsel fenyegetnek, orrot törnek be és pofozkodnak. Láthatja tehát mindenki, hogy a BKV új mélységeket fedez fel, még mindig van hová süllyedni.
Tisztelt BKV-figyelő!
A már oly sokat kifogásolt, cégnevükkel szöges ellentétben álló DISCREET SECURITY KFT. alkalmazottainak viselkedését, illettve szabályos eljárásnak semmiképpen sem nevezhető legújabb akcióját szeretném megosztani az utazóközönség minél szélesebb rétegével.
Helyszín: Budapest, IX. Ecseri úti buszmegálló ill. a menetrend szerinti 950 Éjszakai járat Pestlőrinc felé. Időpont:2008.06.01. hajnali 3.20 Szereplők: 6 fő igen aktív biztonsági formaruhát -/bár láthatósági mellényt nem/- viselő biztonsági őr, és kb. 20 fő passzív biztonsági formaruhát viselő biztonsági őr. 0 fő BBKV ellenőr(!) a fennmaradó kevés helyen utasok próbálnak nyomorogni, köztük egy 5 fős baráti társaság. Tehetik mindezt 350 HUF-ért váltható jegyért illetve a több, mint 8000 HUF- ot kóstáló havibérletért cserébe. De kapnak ráadást is, grátisz:
Az egyik biztonsági beléjük köt. Ehhez nem kell megszegni az utazási feltételeket, inzultálni a többi utast, vagy netán a biztonságiakat, nem kell támadólag fellépni senki ellen sem .Az 5 fiatal a többi utassal egyetemben rendeltetésszerűen használja a járművet, iparkodván a tömegben néha levegőhöz is jutni. Elkövetnek azonban egy hibát: egymás közt beszélgetni mernek, nem hangosabban, mint ahogy szép fővárosunk éjszakai járatain dívik. Az egyik megjegyzést a biztonságiak magukra veszik. /Nem az ő fülüknek szánták, de ez van/ Jegyellenőrzés vagy bármilyen erre való felszólítás nélkül kezdik letaszigálni a fiatalokat, akiket közben ordenáré szavakkal szidalmaznak. Az utasok döbbenten néznek, a fiatalok érvényes jegyüket mutatván kérdik a biztonságiaktól: Mi is a probléma? Vesztükre: a következő megállónál / Ecseri út/ lelökik őket a buszról. Még fent a buszon. Az egyik biztonságiasnak nem nevezhető valaki késsel fenyegeti meg a fiatalok egyikét, majd leszállás után a megállóban orrba vágja. Ő a helyszínen hagyja bizonyítékként a hétjegyű kóddal ellátott igazolványát, szolgálatban vannak ugyanis. (Később a Merényi kórház ügyeletes orvosa orrcsonttörés miatt feljelentést tesz a IX.ker-i rendőröknél) Egy másik fiatalt mentő visz el a helyszínről, miután a biztonságisok már lent a buszmegállóban kb. 6- 8- an rámennek, és megrugdossák. A harmadik fiatal egy pofonnal megússza azt, amit el sem követett, de másnapra azért ő is lila, viszont szerencsés, 8 napon belül gyógyul. A rendőrség azonnal jön, a mentő is . A BKV jegyzőkönyvet vesz föl az esetről, tanúkat hallgatnak ki, a buszsofőrt is aki a tömött buszon "Nem látott semmit" sem a belső, sem a külső tükrökből.(!). Őt visszafelé tartván kapcsolják le az intézkedő rendőrök, hogy kihallgassák. Ismeretlen srác is ottmarad tanúskodni, köszönet érte, hogy ebben a helyzetben ember tudott maradni.
Az ügyben vizsgálatot indított a IX. kerületi rendőrkapitányság. Az eredményről tájékoztatni fogom Önöket, ha megengedik. A konzekvenciát addig is mindenki vonja le maga, akár még maguk az illetékesek is.
Tisztelettel, R. A.
Utolsó kommentek