Szolgáltató adatai Help Sales ÁSZF Panaszkezelés DSA

Ismét egy jól szervezett villamospótlás

Kedves BKV figyelő!

Október 24-e óta elkezdték felújítani a 18-56-os villamos járat Moszkva tér-Budagyöngye szakaszát, ami előreláthatólag nov. 25-ig tart (vagy tovább). A BKV a fent említett felújítás alatt álló szakaszra 18-56-os villamospótló buszt állított forgalomba, hogy az vigye az embereket.

Ezzel szemben általában a túlzsúfolt 22-es és a piros 56-os buszokat sikerül elérnem, mivel a villamospótló járat vagy még messze jár vagy pedig épp az orrom előtt hagyja el a megállót. Az utobbi eset az elmúlt héten kétszer is megtörtént. Először nov. 5-én, hétfőn, 8:30 és 8:40 között a BPO-873 rendszámú busz vezetője látta, hogy érkezik a Hüvősvölgy felől a villamos. Beállt megfelelően a megállójába, ami kb. 50 méterre van a villamosmegállótól, majd amikor látta, hog mindenki leszáll a villamosról, és a reménykedők elkezdenek futni bezárta a busz ajtajait, és kiállt a megállóból teljesen üresen, és elindult a Moszkva tér felé. Ebben az esetben még én is a reménykedők között voltam, hogy elcsípem, úgyhogy futottam egy kicsit. A második esetben, már tudtam mi a dörgés és nem futottam, mivel nov. 8-án, csütörtökön, szintén 8:30 és 8:40 között a BPO-876 rendszámú busz vezetője ugyanugy otthagyta az utasokat.

Tudom, hogy a vezetőket csak az utasok zavarják, hogy fel és le akarnak szállni (meg, hogy egyáltalán léteznek), de nem kellene megvárnia az utasokat. Vagy ezt hívják dinamikus menetrendnek, mivel a villamos megérkezett, és a busz rögtön elindult. Az teljesen igaz, hogy a busz mind a két esetben megvárta, amíg a villamos teljesen beáll a megállóba, csak az utasokról felejtkezett el.

Ez főleg akkor nagyon jó dolog, amikor esik az eső, és az elmúlt hét elég csapadékos volt.

És mindezért a szolgáltatásért akarnak 25%-os áremelést és 10%-os járatcsökkentést beütemezni?

Üdvözlettel,

Dörfner Lukács
36 Tovább

Kérdések a 35-ös buszról

 
Tisztelt BKV!
 
Az alábbi kéréseimre várom mielőbbi szíves válaszukat.
 
1. Mi az oka, hogy a 35-ös (Ferihegy - Pestszentimre központ viszonylat) busz a délutáni órákban, egészen konkrétan a jelzett 17.19-es indulási időpontok helyett teljesen random közlekedik? Vagy elmegy 2 percel korábban vagy 6-8 percet késik (utóbbi jellemzőbb...)
 
2. Mi az oka, hogy szintén a 35-ös buszokon csak elől és oldalt (néha ott sem) tűntetik fel a járat számát? Illetve mi az oka, hogy más járatszám szerepel a busz elején és más az oldalán? Továbbá mi az oka, hogy (mint az például tegnap reggel 7.50-kor történt) az autóbuszon csak elől volt feltűntetve a járatszám, az is rosszul (35 helyett 135)?
 
3. Mi az oka, hogy az autóbuszvezetők a fent említett járatokra zokszó nélkül engedik felszálni a részeg, büdös hajléktalanokat? Nem e lehetne pl jegyet ill. bérletet kérni tőlük? (nyilván nincs nekik)
 
4. Mi az oka, hogy megállókba nincs egyetlen egy olyan telefonszám sem feltűntetve melyen az utasok (akik megveszik a méregrága bérletet, jegyet és cserébe....) érdeklődehetnének, hogy merre is jár a busz melynek már vagy 10 perce el kellett volna menni? Nyilvánvaló, hogy az újabban kifüggeszett tájékoztatók (melyekre nagyon logikusan telefonszám helyett a weboldaluk címét tűntetik fel - ehhez külön gratulálok!) erre a célra nem felelnek meg.
 
 
Kíváncsian várom kimerítő válaszukat!
 
Üdvözlettel, Frederic Hanry
 
egy, az Önök sok szerensétlen utasa közül, aki autó hijján kénytelen igénybe venni a BKV "szolgáltatását"
 
96 Tovább

Ha forgalomirányító az apád

Üdvözlet kedves blogger!

November 5-én (hétfőn)  a 63-as busz vonalán kimaradt egy busz. Idáig semmi különös nem történt. Bejött a következő járat, majd az utasok kérdésére a sofőr azt válaszolta, hogy neki bizony 11 percet ki kell várnia és csak akkor indulhat, mert ezt írja a menetrendje. Bement, megkérdezte Hűvösvölgyben a forgalomirányítóktól (nem vagyok benne biztosak, h ilyenek vannak ott nem értek hozzá) mindenesetre tőlük szintén azt a választ kapta, h várjon csak még... és itt kezdődött a sztori nem szokványos része.

Az egyik utas közölte a sofőrrel, h az ő édesapja a Moszkva téri forgalomirányítóknál dolgozik és egy telefonnal elintézi, hogy a busz azonnal induljon, mert ő nem hajlandó 20 percet várni a buszra. A kedves sofőr természetesen nem vette komolyan az ügyet, de azért ottmaradt a busz mellett, hogyha mégis szólnak neki rádión, akkor meghallja azt. Kb 1-1,5 perc és egy gyors telefon után pedig egy kedves női hang hívta a buszsofőrünket és közölte vele, hogy rögtön induljon... azért az is vicces, amikor siet az utas és elintézi magának a buszindulást, persze ehhez azért kell egy hülye rendszer is.


thx, minic
39 Tovább

Végre egy kis pozitívum

Kedves Bkvfigyelő,

Egy bréking értékű hírrel szeretnék kedveskedni a blognak.
Ma reggel szokás szerint a kedves 26-os buszon ültem a Nyugatinál, indulásra várva. A sofőr bent ücsörgött a fülkében, mögöttünk már bent állt a következő 26-os, szintén sofőrrel (akkor érkezett a megállóba). Kinéztem az ablakon, és láttam, hogy a nemrég érkezett 26-osról leszállt csöves bácsi határozott léptekkel halad a 'mi' buszunk irányába, felszáll és a legnagyobb lelki nyugalommal leül. Nafene, gondoltam, most szállt le és megy is vissza - megint melegedőnek, taxinak használják a csövik a buszt, örüljek, ha csak ez az egy lesz rajta. (A bácsinál méretes szemeteszsák volt, benne kitudjamivel. A szaga is penetráns volt.)

Ekkor felszállt a buszra egy sofőr - mint kiderült, az előző buszt vezette -, és udvariasan, de erélyesen rászólt a csövesre, hogy szálljon le, mert ez nem melegedő, ne zavarja az utasokat a szagával. A bácsinak esze ágában sem volt leszállni, erre kisebb szóváltás kezdődött. A sofőr végig nyugodt, higgadt, udvarias maradt, de nem engedett a negyvennyolcból - csövesnek le kellett szállnia.
Én is odamentem, és felszólítottam a hajléktalant a leszállásra, mire azt a választ kaptam, hogy hívjak rendőrt. Fel is hívtam a 112-t, mire a bácsi belátta, hogy mégis jobb lesz leszállni, és továbbállt. Ekkor már a jelen busz sofőrje is ott volt, tehát hárman sikerült rávennünk a leszállásra.

40 Tovább

"Vegyék meg a Magyar Nemzetet"

Két egészen hétköznapi, de szerintem vicces történetet szeretnék elmesélni.

Pár hete (vagy talán hónapja?) a nagy ellenőrbevetés eleje felé esett meg velem a következő: pár otthon (Kecskeméten) töltöttnap után hoztak fel Pestre autóval, a bérletem már lejárt. A Köbánya-Kispest állomásfantasztikumban száltam ki az autóból. Itt van egy kis leágazás a gyorsforgalmiról, a válán alacsony korláttal, majd járdával, és van egy felüljáró, amin átkelve el lehet jutni a metroállomás peronjának végére. Ott nyitott állomás lévén szokott lenni egy-egy ujságos, ahol ráadásul jegyet is lehet kapni, godnoltam majd veszek, és a legközelebbi helyen veszek bérletet. (A szabályos közlekedésről ritkán mondok le, a vidéki tömegközlekedés után úgy érzem bövem negéri az a 3000ft egy diákbérletért...) Persze az ujságos nem volt nyitva, nem tudtam sehol jegyet venni, kénytelen voltam felmenni a mozgolépcsö tetjén lévö irodába bérletért. Na persze, a lépcsö tetején egy csapat ellenőr. Egészen oldalt mentem fel, így csak egy nőt kaptam el. Kérte a béreletem/jegyem, mondom neki !
nem utaztam bkvval, a felüljáron jöttem át, most ha engedne vennék bérletet, köszönöm. Néz rám lefagyva (nyilván nem sokat hall ilyen szöveget :) ) jegyet, bérletet. Mondom nem utaztam bkvval ÉRTI, felüljáro, tudja. Továbbra se semmi, lefagyott, 'jegyet bérletet' megint. Mondom ezt most komolyan gondolja? Néz rám tovább, nem tudtam mást csinálni továbbmentem. Visszanézve is láttam, ahogy néz nagy szemekkel, azthiszem ez nagyon beütött, azota is szégyenlem magam...

A másik 2hete szombaton esett meg velem,a 149villamospotloval mentem az Astoriáig (a deákig akartam) a Fövám tértöl a soför folyamatosan osztotta a mikrofonba, a BKV szidásátol kezdve a kormány szidásán át a "vegyék meg a magyar nemzetet, énmár megvettem, maguk már megvették?" -en keresztül minden volt. Az alapprobléma az lehett (ahogy sikerült kivennem) hogy viszonylag sok idejig nem jött 149v az előtt, így sok ember szállt fel, aztán megrendült a soför azon, hogy egy másik 149v éppen mögötte van, "hogy lehet így szervezni a menetrendet". Na itt már furcsa volt, aztán kibontakozott a lényeg. De a legjobban a felélénkülö bácsik/nénik tetszettek, hallottam olyat is, hogy "na ezt is el fogják innen távolitani", sajnos az astoriánál muszáj volt leszállnom, féltem mi lesz velem ha kitör belőlem a röhögés...:)
30 Tovább

BKV-figyelő

blogavatar

Phasellus lacinia porta ante, a mollis risus et. ac varius odio. Nunc at est massa. Integer nis gravida libero dui, eget cursus erat iaculis ut. Proin a nisi bibendum, bibendum purus id, ultrices nisi.

Utolsó kommentek