Szolgáltató adatai Help Sales ÁSZF Panaszkezelés DSA

Tájékoztatásból 1-es

Kedd délutáni utazáskor csináltam pár képet BKV buszról, táblákról, bemutatva, hogy a BKV-nak mit jelent a tájékoztatás. A három buszos képen a táblát hiányát kell figyelni. A Boráros téren készült két kép (Csepeli HÉV, 23, [23], 54) Illetve a táblát, ami jelzi, hogy 7 perc múlva indul valami, csak azt nem tudni, hogy mi.
33 Tovább

A BKV nem tájékoztat

Kedves Figyelő!

Vanek néven szoktam kommentelni, de most sztorim van.

A BKV immár saját alkalmazottait sem tájékoztatja

A BKV ismét megbukott utastájékoztatásból. Ma (szeptember 28-án) reggel ugyanis arra értem oda a 32-es busz - az útfelújítás miatt már amúgy is áthelyezett, ideiglenes - végállomásához, hogy jó munkásemberek ott is elkezdték felmarni az aszfaltot. A megállóban semmi plusz információ, hogy vajon hol is áll meg a busz. Lehetőség van bőven: lehet kicsit továbbmenni a Váci úton, és a 133-as busz megállójában megoldani a fel- és leszállást (a busz, amivel utaztam, végül ezt választotta), illetve lehet a Hungária körúti részre is bezsúfolni a megállót. Elmentem a BKV-s bodegába, megkérdezni az ott levőket, de ott sem tudtak semmit (azt sem, hogy ma felbontják a megállót), az ott dolgozó úriember szerint beszólni sem tud a központba, mert az ott levő telefonvonal nem működik. Ráadásul a buszon ülve az is kiderült, hogy a buszvezető sem tudta, hol kellene megállnia, az egyik megállóban próbált meg beszélni a központtal.

Minden nagyobb projektre (mint például a Váci út felújítása) igaz , hogy az egyes folyamatokat megtervezik, ma már számítógéppel. Vagyis lehet tudni, hogy az egyes munkafolyamatokat mikor kell elkezdeni (akár a többi folyamat függvényében), és mikorra kell befejezni. Olyan nincs, hoigy a Jani munkás gondol egyet, és felmarja az aszfaltot a buszmegállóban. Kommunikáció biztosan van a két cég között, mert a megálló első áthelyezését időben és hatékonyan kommunikálta a BKV.

De rendben van, tegyük fel, nem a BKV hanyag, hanem a projektcég nem szólt. Amikor én jártam ott, a munka kb. 1 órája folyhatott. Nem hiszem el, hogy ennyi idő alatt a BKV nem tudta kiértesíteni a vonalon dolgozó sofőröket (van az a menetirányító kütyü, a bépített telefonnal), és nem tudott senki sem kietnni egy papírt a megállóba, hogy hova is menjen a tisztelt utas.

vanek
6 Tovább

Újabb ötletek a BKV-járatok ritkítására

Hajnali és hétvégi járatritkítást javasol, és nagyobb önállóságot kér januártól a BKV. Az elképzelésekről még az idén dönt a Fővárosi Közgyűlés - írta hétfőn a Népszabadság. A VEKE, a Városi és Elővárosi Közlekedési Egyesület tiltakozik a terv ellen, és vitatja a cég érveit. Az ügy az elmúlt hetekben immár másodszor vetődött fel, egyre valószínűbb tehát a ritkítás bevezetése. A BKV tervei szerint hajnalban és hétvégén ritkítják a járatokat, ám az, hogy melyiket mennyire, egy, a közelmúltban kezdődött utasszámlálás eredményétől függ.

Európai vagy nem?


Regőczi Miklós, a BKV vezérigazgató-helyettese szerint folyamatosan csökken az utasok száma. Egy friss adat szerint tavalyhoz képest 8 százalékkal kevesebben vették igénybe a tömegközlekedési szolgáltatást. Ezt a Népszabadság után az Indexnek is elmondta a vezérhelyettes, szerinte ez nyugat-európai tendenciának felel meg. Ám ezt vitatja a VEKE szóvivője, Vitézy Dávid. Szerinte Budapest inkább kivételnek számít, és Európában általában bővül a tömegközlekedést használók száma. Vitézy szerint a Regőczi által a Népszabadságban emlegetett szentendrei HÉV vonalán sem ritka az utas, ott még hétvégén is zsúfoltak a szerelvények. Sőt, ezt a vonalat nemrég újították fel, hogy sűrűbben közlekedhessenek a járatok. Vitézy nem érti azt sem, hogy ha itt nincs utas, akkor miért ezen a vonalon tervezik az úgynevezett 5-ös metrót, és miért ezt akarják összekötni a csepeli HÉV-vel.

A fizető utasok érdeklik csak a BKV-t


Regőczi arról is beszélt, hogy a BKV-nál jelenleg zajlik a fizető utasok számlálása. Szerintük ugyanis ez a lényeges a társaság számára. A hajnali, késő esti és hét végi kihasználtság alapján október végére körvonalazódhatnak azok a járatritkítási tervek, amelyekkel ésszerűsíteni akarják a BKV működését. Vitézy szerint azonban nem ésszerű a BKV javaslata, hiszen a járatritkításokkal még kevesebb utas lesz, és ez még kevesebb bevételt hoz majd a társaságnak, és erre hivatkozva újabb járatritkítást lehet majd a jövőben is elrendelni. Ennek az ördögi körnek a megszakítását kéri a VEKE, most már nem is a BKV-tól, hanem a fővárostól, ami szerintük megígérte, hogy nem lesz járatritkítás. Regőczi viszont cáfolja, hogy elhangzott volna ilyen ígéret például Demszky Gábor főpolgármester részéről. Vitézy ugyanakkor azt is kifogásolja, hogy nem megfelelő módszerekkel és előre elgondolt koncepció szerint számolják az utasokat, így szinte előre borítékolható, hogy mi lesz a mostani felmérések eredménye. (Járatritkítás.) Nemcsak ritkítás, hanem későbbi üzemkezdés is lesz?
24 Tovább

Vidéki Budapesten

10 napot voltam Pesten kisbabaval, feleseggel es leirnam tapasztalataimat, amik nem felhotlenek, de nem hittem el, hogy ennyire rossz a helyzet.

Elso nap kimentunk a BNV-re mint vallati program, oda metro Ors vezer ter buszra fel, es a busz mar negyedora mulva indult is. Hazafele, mikor zart a BNV gondoltam a BKV vasarjaratai is kicsit surubben jonnek, hogy az ekkor tavozo, fizeto utasok el tudjanak menni a rendezvenyrol. Nem mertem, de talan 15-20 percenkent jottek a tomott buszok, amire babakocsival eselytelen volt feljutni.
Vegul a harmadikra felturakodtunk, mivel a lanyom mar elegge nyugos lett.
Gondoltam ez valamilyen fajta figyelmetlensegbol adodott, a forgalomszervezot nem ertesitettek, hogy BNV van eppen a teruleten.

Masnap Bartok Bela utrol mentem a Batthanyi terre 41 vagy 19 villamos felugrunk babakocsival konnyeden a par lepcsofokot majd le. Nezem az okos kijelzot 5 perc mulva jon a 86-os busz, gondoltam ennyi ido alatt elerek a Margit hidhoz, ha kilepek. Elindulok, megtettem 100-150 metert, mikor a 86-os busz szepen beallt a megalloba, majd nemsokara elhuzott mellettunk. Gondoltam okos ez a kijelzo, biztos "okosban" megcsinalta valaki a BKV reszere. (A Margit -hidnall visszafele is erdekes volt kiiras megint 5 perc a busz erkezeseeig, mondom ekkora dugoban erdekes lesz de hat az ember bizik a 17 perc mulva mar-mar megtortem a kiirt ot perc lattan, de ekkor beert a busz, felszallas utan lattam, mar csak harom perc mulva fog megerkezni az eppen indulo busz, legkozelebb mar nem doltem be a 3 percnek megvartam apillanatokon belul megerkezo buszt, de ezutan nagy banatomra kikapcsolt(ak) ezt a nagyon elmes jelzorendszert, igy tovvabbiakban nem tamaszkodhattam hasznos informacioira. Vajon ezert penzt fizetett a BKV valakinek?) Konnyeden felkaptattam a lepcsokon a Margit hid budai hidfojenel levo villamosmegalloba, miutan megallapitottam, hogy babakocsival lehetetlen mashogy odajutni, ott viszont kedvesen fel van festve, hogy hova alljon a babakocsis ha mar egyszer sikerult eljutnia oda. :)

Aztan a nyugatinal az aluljaroban lattam, hogy ket helyen is fel lehet jutni a felszinre babakocsival. Itt mar tenyleg en voltam a hulye, hogy nem arra akartam menni.

131 Tovább

Pótlóbusz

Ez történik, ha a pótlóbusz a Somogyi út helyett a Kelenföldi úton kanyarodik be
21 Tovább

BKV-figyelő

blogavatar

Phasellus lacinia porta ante, a mollis risus et. ac varius odio. Nunc at est massa. Integer nis gravida libero dui, eget cursus erat iaculis ut. Proin a nisi bibendum, bibendum purus id, ultrices nisi.

Utolsó kommentek