Szolgáltató adatai Help Sales ÁSZF Panaszkezelés DSA

A naiv utasok még hisznek a menetrendnek

Én már évekkel ezelőtt sem néztem a menetrendet, hisz a kiírások, az indulási időpontok szinte sosem valósak. Vannak olyan utasok akik még hisznek a tájékoztatónak, és várják a buszt, a menetrendhez igazítják az idejüket. Két olvasók is panaszt írt a menetrendekkel kapcsolatban. A két panaszban egy hasonlóság van: főszereplőjük 20 percnél többet várt az egyébként 5-10 percenként induló buszra.

Kedves BKV-figyelő!

Szeptember 23. Megérkeztem az Örs Vezér Terei buszállomásra dél után fél négy előtt valamivel. Épp siettem, és az utastájékoztató táblára pillantva elégedetten veszem észre, hogy csak egy-két perc és már indul is a 168-as ami továbbvisz, hurrá. Előre kocogok, kisebb tömeg fogad a megállóban, de ez ilyenkor normális. Ami kevésbé, hogy busz viszont sehol. A visszaszámlálást jelző tábla meg szépen lassan lenullázódik.. majd újra beáll 9 percre ahogy kell. Várunk-várunk, a megállóban álló embertömeg egyre terjeszkedik, zsúfolódik s a számláló MEGINT eléri a zérót, buszt pedig még mindíg nem látni. Ekkor kikanyarodik hátulról egy teljesen üres darab, mindenki arcára kiül a megkönnyebbülés, észrevettek minket és végre kiparancsoltak egyet.

50 Tovább

Zenét hallgatott a buszos, ezért nem hallotta a kiabáló utast

Olvasónk a 112-es buszon akart egy buszvezetőtől segítséget kérni. Kopogtatott a fülke ablakán, kiabált, de a buszvezető nem reagált, mint később kiderült azért, mert mindkét füle be volt dugva, zenét hallgatott. Az ilyen buszvezető a vészjelzőt és a szirénázó autókat hogy hallja meg?

Tisztelt BKV-figyelő!

A mai napon 12 óra körül utaztam a Rákóczi úton a 112-es buszon. Mivel nem vagyok ismerős a környéken és a buszvezető nem mondta be a megállók neveit előre sétáltam az Astoria megállónál, hogy míg áll a busz és felszállnak az utasok.

Kopogtatok a vezetőfülke ajtaján, szólítgatom a vezetőt "elnézést, elnézést" szavakkal, de nem figyelt. Kopogtattam tovább, de csak akkor vett észre, amikor a tükörbe belenézett és indult a busz. Kinyitotta az ajtaját, akkor vettem észre, hogy mindkét fülébe fülhallgató volt, zenét hallgatott, ezért nem hallotta, amikor szabályosan kiabáltam.

40 Tovább

Nyert a BKV-figyelő: Megjelennek az életmentő dobozok a BKV buszain

Körülbelül négy hónapja, hogy egy baleset kapcsán feltettem a blogon a nagy kérdést: "Miért nincsen elsősegély doboz a BKV járművein?" A BKV-nak, a Nemzeti Közlekedési Hatóságnak és a Közlekedési, Hírközlési és Energiaügyi Minisztériumnak címzett levelemre először az NKHM, majd az NKH reagált. Ezekből a válaszokból kiderült, hogy a BKV felmentést kapott, mert modern kommunikációs rendszereik vannak, hamar kiér hozzájuk a mentő, bár erről a felmentésről a közlekedési hatóság nem tudott.

50 Tovább

Nem segített a padlón fekvő idős nőnek

Tegnap a 173-as buszon egy idős nő felszállás közben elesett, nem nagyon tudott felállni. Az utasok a segítségére siettek, a vészjelzőt is megnyomták, de ez a buszvezetőt mit sem érdekelte, nyugisan dolgozott tovább:

Tisztelt BKV-figyelő!

Minden napi teendőm, hogy a 173-as busszal eljussak Újpalotára. Hát ez ma is így történt. Ment az új Volvo busz a felújított Thököly úton ilyenkor nézek ki a fejemből és nézem a már unalmas "tájat". A Stefánia úti megállóban figyelmes lettem, hogy egy idős hölgy felszállás közben elesett és rögtön a segítségére indultam több utastársammal együtt. A hölgy nagyon nehezen tudott felállni. Már a vészjelzőt is megnyomta egy fiatalember de a buszvezetőt sem az hogy elesett a hölgy sem az hogy a vészjelzőt folyamatosan nyomják nem érdekelte. Úgylátszik akár a sofőr szerint ott is maradhatott volna a nő.

A busz rendszáma FJX - 202. 2009.09.21 -  17: 40 - 50  körül állt be a busz a Zugló vasútállomás buszmegállóba Újpalota felé.

Üdvözlettel: B. Zsolt

55 Tovább

Ott nyitott ajtót, ahol le sem tudnak szállni az utasok

"Megállóhely kapacitásának jobb kihasználása miatt az autóbuszok harmadiknak is megállhatnak, és ajtót nyithatnak. Ebben az esetben azonban a megállótáblánál ismét meg kell állniuk, és ajtót nyitniuk." -így szól a BKV belső szabályzata. Akkor mégis miért van az, hogy a Ferenciek terén a buszvezetők rendszeresen úgy nyitnak ajtót harmadikként, hogy az utasok le sem tudnak szállni a korlátok miatt, majd továbbhajtanak? Olvasónk többször maradt a megállóban, az ügyfélszolgálattal levelezik:

Tisztelt Cím!

Előző levelem tartalma hasonló volt az alábbinak, melyre a BKV 30 napon belül válaszolt. Csak éppen semmi eredménye nem lett. A 8-as buszok továbbra sem állnak meg a Ferenciek terén az arra kijelölt helyen. Az utasok szaladgálnak össze-vissza. Nem tudják, mikor hol szállhatnak fel, mert a megállóban, - nos, ott nem. A második eset akkor történt, mikor pár hét után kinyitottam a BKV válaszlevelét hogy a jövőben jobban odafigyelnek. Ez volt a második levelem a válaszuk után.

Üdvözlettel: Kanzler Edit

40 Tovább

BKV-figyelő

blogavatar

Phasellus lacinia porta ante, a mollis risus et. ac varius odio. Nunc at est massa. Integer nis gravida libero dui, eget cursus erat iaculis ut. Proin a nisi bibendum, bibendum purus id, ultrices nisi.

Utolsó kommentek