Szolgáltató adatai Help Sales ÁSZF Panaszkezelés DSA

Re: Szándékosan szívat a BKV?

Megérkezett a BKV válasza a márciusban megjelent „Szándékosan szívat a BKV?” című cikkünkre. Bár a levél igen részletes, minden kérdés megválaszolásra került, kicsit keszekusza lett, ha nem BKV-s címről jött volna, el se hinném, hogy Ők küldték. A tájékoztatást mindenesetre köszönjük!
Tisztelt XY ! 

Köszönjük, hogy észrevételével megtisztelte Társaságunkat.

Tájékoztatjuk, hogy a városhatár irányú Lépcsős utcai megállóhely hivatalos nyilvántartásunk szerint sosem volt kettős jellegű; amennyiben a közelmúltban két M betűt tartalmazó tábla volt kint, az tévedésből, egyeztetés és hatósági jóváhagyás nélkül lehetett kihelyezve.

A Lépcsős utcai megállóhelyi öblöt 1999-ben a Campona beruházásának keretében építették át; bár az öböl hosszabb lett, azonban az elején lévő kapubehajtók miatt normálisan nem volt használható, ezért a megállóhely 20 méterrel hátrább került, változatlanul egyes jelleggel.

A Volánbusz 2001-ben jelezte, hogy meg kívánja itt állítani a Csepel – Érd közötti járatait. A helyszíni szemlék alapján a helyközi autóbuszoknak új megállót jelöltek ki az öböl első felében – mivel jóval kevesebb járatról és kisebb utasforgalomról, csak egy ajtón felszálló utasokról volt szó, számukra megfelelt a kapubehajtókkal tűzdelt járdaszakasz is. A rövid ideig, csak a felszállás idejére megálló autóbuszt a BKV járatai is ki tudták kerülni. A helyzet annyiban változott az elmúlt évben, hogy a Volánbusz lerövidítette és csak a Camponáig közlekedtette autóbuszait, így azok hosszabb ideig várakoztak a Lépcsős utcai megállóban. (A rendszeres Volán-utazó szerint csak közvetlenül indulási idő előtt állnak be, mi azonban néhányszor a helyszínen járva 14-15 perces várakozást tapasztaltunk; a 15 méteres Neoplan vagy a hosszabb csuklós autóbuszt még a mai megállóból kiindulva sem könnyű kikerülni.)

A legutóbbi, néhány hete történt esemény az volt, hogy (nem először) kitörték a BKV autóbuszok megállóhelyét jelző táblát, és ennek helyreállítása során kb. 8 méterrel hátrább a közvilágítási oszlophoz rögzítették az új táblát. Így valószínűleg nem döntik ki rövid időn belül a megállóhelytáblát, az innen induló autóbusz ki tudja kerülni a várakozó helyközi autóbuszt (ha az bent állt, be sem tudtunk állni a megállóhelytábla vonalába), valamint a két hivatalos kapubehajtón felül a harmadik, a 168. szám alatti kínai áruházat szolgáló illegális behajtó sem esik bele a megállóba. A megállóhely jellege – mint említettük – nem változott, korábban és most is egyes jellegű, a másodiknak érkező autóbusz nem nyithat ajtót, különösen a behajtó szakasz nem szilárd burkolatú járdája mellett. A leszálló és felszálló utasok keveredése megítélésünk szerint nem okoz kezelhetetlen tumultust az utasváró közelsége ellenére, különösen ha összevetjük egy olyan szituációval, hogy a nem hivatalosan kettősként használ megállóba két autóbusz állt be és az elöl várakozóknak a leszálló utasokon kellett átverekedni magukat, hogy a második járművet elérjék.

Jelenleg nem tudunk változtatni a megállóhely elhelyezésen, jellegén, ezt az állapotot kérjük most elfogadni, tekintettel arra, hogy az ideiglenesnek számít. Egyeztetések folynak arról, hogy a Volánbusz járatai a Campona végállomás területéről indulnak, így nem foglalják el az öböl első felét. Ez korlátozott mértékben már lehetőséget ad a használható szakasz bővítésére; további remény a megoldásra, hogy az érintett útszakasz szerepel a főváros idei felújítási programjában, és a felújítás érinti a megállókat, a kapcsolódó járdákat is.

Előzetesen hatósági bejárást kezdeményezünk a Főpolgármesteri Hivatalnál a Volán nélküli (még útfelújítás előtti) állapotban a megállóhely kijelölésére, egyúttal jelezzük feléjük, hogy az útépítés terveiben az öböl megfelelő kiépítésére fordítsanak gondot (pl. a behajtók süllyesztett kialakítás esetén a megállóba eshetnek, erre számos példa van a városban), így sokkal hosszabb és hivatalosan is kettős megálló létesíthető. Ehhez a teljes átépítés elkerülhetetlen, hiszen mint a mellékelt fotón látható, még egy ív is található az öbölben, amely adott esetben a beláthatóságot zavarja.

A megállóhely végleges kijelölésének joga a hatóságé.

Köszönjük, hogy időt és energiát fordított arra, hogy írjon nekünk, Társaságunk járművein kellemes utazást kívánunk Önnek.

Budapest, 2008. április 9.

Üdvözlettel: BKV Zrt.
21 Tovább

"Szerencsétlen egész nap ül a sötét alagútban"

Tisztelt Cim,
 
Egy korábbi incidensről szeretnék beszámolni. Sajnos eddig nem tudtam az oldal létezéséről, így nem volt módom leírni az alábbi történetet.
 
Napi rendszereséggel utazom a kék metróval és általában az első kocsiba szállok be, hogy a Lehel téri megállónál az elsők között szálljak le. Számos alkalommal előfordult, hogy dohányfüst szagot éreztem a metró kocsiban. Mivel én nem dohányzom és kifejezetten utálom a dohányfüstöt rögtön körül is néztem, hogy melyik az az elvetelmült utas, aki menetközben rágyújt. Hát nagyon megdöbbentem, amikor a Lehelnél leszálltam, és látom, hogy a metróvezető volt az, aki fújta a füstöt. Rögtön értesítettem a "biztonsági" szolgálatot és rámutattam, hogy melyik szerelvény az, amiben a vezető dohányzik.

További meglepetés és döbbenet ért, amikor az észkombájnnak nem nevezhető "biztonsági" alkalmazott egy vállrándítással elintézte az ügyet és azt mondta, hogy képzeljem el magamat a szerencsétlen helyébe egésznap ül a sötét alagútban, ennyi öröme már csak legyen. Erre én azt feleltem, hogy egy orvos sem dohányzik műtét közben, ez totál képtelenség. A "biztonsági" észkombájn csak annyit kérdezett, hogy talán én orvos vagyok.? Igen hát persze.
 
Csalódottan és kiábrándultam sétáltam hazafelé és azon tűnődtem, hogy vajon hova tart ez az ország, mert, hogy a vesztébe az biztos.
 
Ja és akkor nem is beszélek az 5-ös buszon rendszeresen IPOD-ot hallgató sofőrről. A sok büdös koszos jegy nélkül utazó hontalannak miért van joga felszállni a buszra? Rendszeresen utaznak az 5-ös busszal az utasok pedig ájuldoznak a szaguktól. Miért veszi fel a söfőr az ilyen embert?
 
Megveszem a jó drága BKV bérletet és cserébe csak annyit kérek, hogy biztonságban és kulturáltan utazhassak.
 
Üdv
K.B.
183 Tovább

Nyílt levél Kiss Péternek

Péter nyílt levéllel fordult a kancelláriaminiszterhez, melyben vizsgálat kezdeményezését kéri. Reméljük, hogy a levél egyszer eljut a címzettnek, és tényleg kiderül, hová folynak a BKV milliárdjai. Lászlónak külön köszönet, hogy megtisztel a bizalmával, és nekünk is továbbította a levelet.
Tisztelt Kiss Péter kancelláriaminiszter!

Ami a BKV háza táján folyik, az több mint elszomorító. Sajnálattal vettem ma tudomásul, hogy a közlekedési cég ismét százmillió forintnál többet fizetett ki az AAM Zrt. számára, tanácsokra. Olyan tanácsokra, melyekre nem volt szükség és melyet utólag nem tudnak megmutatni. Még elszomorítóbb, hogy ezek után az államtól próbálnak meg pénzt kuncsorogni. Kérem semmilyen formában ne adjanak plusz pénzt a BKV-nak!

Arra szeretném megkérni Önt, hogy kezdjenek vizsgálatba. Vizsgálják meg, hogy a Nógrád Volán (melynek vezérigazgatója Antal Attila volt) milyen körülmények között lehetett a BKV alvállalkozója, hogyan vásárolhatott Ő több Localo t. autóbuszt az Alfabusztól, ahol, mint kiderült, akkor a fia dolgozott. Vizsgálják meg az összes alvállalkozót (többet között automatákat működtető és karbantartó Prokon Kft és az ellenőröket foglalkoztató céget is). Vizsgálják meg, hogy a BKV kivel gyártatja a jegyeket, az autóbuszok oldalán és a megállókban lévő BKV-t hirdető matricákat, mindent!

Biztos vagyok benne, hogy a vizsgálatokat követően meg fogják találni a hiányzó pénzeket.

Köszönöm, hogy levelemet elolvasta, jó egészséget kívánok Önnek!

Üdvözlettel: Horvatics László
53 Tovább

A hét fájó szóvicce: "Balra a Budai Vár. várjon csak!"

Helló!
 
Be kell, hogy valljam nem igazán szeretem a BKV-t a sok bunkó vezető miatt, de egy kiemelkedik ezek közül. a 2-es villamos vonalán utaztam nővéremmel és beszélgetünk egy közös ismerősünkről, hogy sokszor utazik egy igen mókás vezetővel azon a vonalon. És éppen elcsíptük! Sajnos csak 3-4 megálló erejéig élvezhettük a társaságát az átépítések miatt. Minden megállónál és megálló közben hülyéskedett pl.: "Mivel ma rendesen viselkedtek elmondom a mai vízállást: a Duna egy kicsit apadt és ugyanarra folyik mint tegnap" vagy " balra a Budai Vár... várjon csak!", vagy éppenséggel egy rendes idegenvezetést hallhattunk tőle. Tudom nem ez a dolguk a vezetőknek de miből állna egy kicsit szabadabbam vezetni a síneken? :)
 
Athemil
34 Tovább

Láthatatlan tanácsokra fizetett ki a BKV 134 milliót

Súlyos, bűncselekmény elkövetésének gyanújára is okot adó visszásságokat tárt fel a BKV belső ellenőrzési osztálya az AAM-mel kötött tanácsadói szerződések tételes vizsgálatakor. 2007-ben a közlekedési cég 134 millió forintot fizetett ki a cégnek szakértői anyagokra, de a szerződések hiányosságai miatt teljesítésüket nem tudták sem igazolni, sem számon kérni. Állítólag létezik egy 5 ezer oldalas dokumentumcsomag, de az még az ellenőrök számára sem nyilvános, aki látta, botrányról beszél. 2007 decemberében a menedzsment úgy döntött: a következő öt évben 2,5 milliárd forintot költ az AAM tanácsaira.

A közbeszerzési törvény megsértése mellett a hűtlen kezelés gyanúját is felvetik a BKV 2007-ben kötött tanácsadói szerződései, és az ezek alapján történt kifizetések. A BKV legalább 134 millió forintot fizetett ki úgy, hogy a szolgáltatás teljesítését a közlekedési cég belső ellenőrzési osztálya sem tudta igazolni. Legalábbis ez olvasható ki a BKV felügyelő bizottságának csütörtöki ülésére készült vizsgálati anyagból, amely az Index birtokába került.

A vizsgálat - amely jórészt a BKV beszámolóiból áll össze - az "AAM Vezetői Informatikai Tanácsadó Zrt-vel kötött tanácsadói szerződések és a hozzákapcsolódó számlák, pénzügyi teljesítések tételes" ellenőrzésére irányult.

 

A cikk folytatását az Indexen olvashatod el.

Tovább! >>>

23 Tovább

BKV-figyelő

blogavatar

Phasellus lacinia porta ante, a mollis risus et. ac varius odio. Nunc at est massa. Integer nis gravida libero dui, eget cursus erat iaculis ut. Proin a nisi bibendum, bibendum purus id, ultrices nisi.

Utolsó kommentek