Tisztelt XY !
Köszönjük, hogy észrevételével megtisztelte Társaságunkat.
Tájékoztatjuk, hogy a városhatár irányú Lépcsős utcai megállóhely hivatalos nyilvántartásunk szerint sosem volt kettős jellegű; amennyiben a közelmúltban két M betűt tartalmazó tábla volt kint, az tévedésből, egyeztetés és hatósági jóváhagyás nélkül lehetett kihelyezve.
A Lépcsős utcai megállóhelyi öblöt 1999-ben a Campona beruházásának keretében építették át; bár az öböl hosszabb lett, azonban az elején lévő kapubehajtók miatt normálisan nem volt használható, ezért a megállóhely 20 méterrel hátrább került, változatlanul egyes jelleggel.
A Volánbusz 2001-ben jelezte, hogy meg kívánja itt állítani a Csepel – Érd közötti járatait. A helyszíni szemlék alapján a helyközi autóbuszoknak új megállót jelöltek ki az öböl első felében – mivel jóval kevesebb járatról és kisebb utasforgalomról, csak egy ajtón felszálló utasokról volt szó, számukra megfelelt a kapubehajtókkal tűzdelt járdaszakasz is. A rövid ideig, csak a felszállás idejére megálló autóbuszt a BKV járatai is ki tudták kerülni. A helyzet annyiban változott az elmúlt évben, hogy a Volánbusz lerövidítette és csak a Camponáig közlekedtette autóbuszait, így azok hosszabb ideig várakoztak a Lépcsős utcai megállóban. (A rendszeres Volán-utazó szerint csak közvetlenül indulási idő előtt állnak be, mi azonban néhányszor a helyszínen járva 14-15 perces várakozást tapasztaltunk; a 15 méteres Neoplan vagy a hosszabb csuklós autóbuszt még a mai megállóból kiindulva sem könnyű kikerülni.)
A legutóbbi, néhány hete történt esemény az volt, hogy (nem először) kitörték a BKV autóbuszok megállóhelyét jelző táblát, és ennek helyreállítása során kb. 8 méterrel hátrább a közvilágítási oszlophoz rögzítették az új táblát. Így valószínűleg nem döntik ki rövid időn belül a megállóhelytáblát, az innen induló autóbusz ki tudja kerülni a várakozó helyközi autóbuszt (ha az bent állt, be sem tudtunk állni a megállóhelytábla vonalába), valamint a két hivatalos kapubehajtón felül a harmadik, a 168. szám alatti kínai áruházat szolgáló illegális behajtó sem esik bele a megállóba. A megállóhely jellege – mint említettük – nem változott, korábban és most is egyes jellegű, a másodiknak érkező autóbusz nem nyithat ajtót, különösen a behajtó szakasz nem szilárd burkolatú járdája mellett. A leszálló és felszálló utasok keveredése megítélésünk szerint nem okoz kezelhetetlen tumultust az utasváró közelsége ellenére, különösen ha összevetjük egy olyan szituációval, hogy a nem hivatalosan kettősként használ megállóba két autóbusz állt be és az elöl várakozóknak a leszálló utasokon kellett átverekedni magukat, hogy a második járművet elérjék.
Jelenleg nem tudunk változtatni a megállóhely elhelyezésen, jellegén, ezt az állapotot kérjük most elfogadni, tekintettel arra, hogy az ideiglenesnek számít. Egyeztetések folynak arról, hogy a Volánbusz járatai a Campona végállomás területéről indulnak, így nem foglalják el az öböl első felét. Ez korlátozott mértékben már lehetőséget ad a használható szakasz bővítésére; további remény a megoldásra, hogy az érintett útszakasz szerepel a főváros idei felújítási programjában, és a felújítás érinti a megállókat, a kapcsolódó járdákat is.
Előzetesen hatósági bejárást kezdeményezünk a Főpolgármesteri Hivatalnál a Volán nélküli (még útfelújítás előtti) állapotban a megállóhely kijelölésére, egyúttal jelezzük feléjük, hogy az útépítés terveiben az öböl megfelelő kiépítésére fordítsanak gondot (pl. a behajtók süllyesztett kialakítás esetén a megállóba eshetnek, erre számos példa van a városban), így sokkal hosszabb és hivatalosan is kettős megálló létesíthető. Ehhez a teljes átépítés elkerülhetetlen, hiszen mint a mellékelt fotón látható, még egy ív is található az öbölben, amely adott esetben a beláthatóságot zavarja.
A megállóhely végleges kijelölésének joga a hatóságé.
Köszönjük, hogy időt és energiát fordított arra, hogy írjon nekünk, Társaságunk járművein kellemes utazást kívánunk Önnek.
Budapest, 2008. április 9.
Üdvözlettel: BKV Zrt.
Utolsó kommentek