Szolgáltató adatai Help Sales ÁSZF Panaszkezelés DSA

Ingyenes lett a földalatti?

Bár eleinte nem örültem, hogy a BKV a Kisföldalatti állomásaira is humanoid beléptető kapukat tett, mára már annyira megszoktam, hogy hiányoznak a sárga ruhás szekusok. Igaz, hogy eleinte sok utast megvertek, és egy kicsit túllépték a hatáskörüket, valami hasznuk mégis csak volt, mert a metrón és a földalattin drasztikusan csökkent a hajléktalanok száma. Most újból szabad a bejárat:

Kedves BKV-figyelő!

A BKV beléptetős ellenőrzést vezetett be a 4-es és a 6-os villamosok végállomásain, valamint az Etele téren (időnként jelennek meg). A szóvivő a rendszer bevezetésekor büszkén nyilatkozta a TV-ben, hogy több embert nem kellett felvenniük, mert átcsoportosítással oldották meg az új rendszert.

Ez egyrészről jó, mert takarékosak, és ezt becsülöm bennük. A cégen belül nagyon elfolyik a pénz, de legalább ezzel takarékoskodnak. Azt viszont elfelejtette mondani a BKV embere, hogy ezzel drasztikusan csökken a biztonságiak száma a többi vonalon.

Kevesebb biztonsági van az éjszakai buszokon, a metrókon és a földalattin. A hajléktalanok és a fizetni nem akaró brazilok száma pedig napról napra nő. Kitapasztalják merre mozognak a biztonságiak, és ahol nincsenek, ott felszállnak a járművekre. Amikor a BKV bevezette ezt a rendszer, nem értettem vele egyet, főleg a sok utasverés miatt, de az utóbbi időben összeszedték magukat, és valami hasznuk is volt. Most ismét szabad utat kapnak a bliccelők és a hajléktalanok?

Péter

71 Tovább

A felszínre törtek az Orkok

A BKV büszkén bejelentette, hétfőtől zöld karszalagos Orkok zaklatják az utasokat a Moszkva téren, majd néhány nap múlva a Móriczon és a Fehérvári úton is. Cél a bliccelő utasok kiszűrése. De vajon mennyit ér az egész rendszer?

A fontosabb vonalakon ahol végállomási ellenőrzés van (19-es villamos, 7E, 173E busz, 4-6 villamos) az első megálló nincs messze a végállomástól, maximum 400 méter, de van olyan vonal, ahol ez csak 200 méter. Ez 2-3 perc séta annak, aki nem akar fizetni. Lássuk ezt a gyakorlatban:




A fenti felvételen a Moszkva tér látható és az utána következő első megálló a Széna tér. A két megálló között körülbelül 150-200 méter távolság van (útvonaltól függ) ami reggel egy jó 1-2 perces séta maximum. Aki elvből nem fizet a BKV-ért az ezt a távolságot röhögve lesétálja és felszáll a villamosra. A Moszkva téri ellenőrzés óta egyébként jelentősen nőtt a Széna téri villamosmegálló forgalma. Az ellenőrzésnek így annyi értelme van, hogy a bérletesek minden reggel felmutatják a bérletüket, és felszállnak. A bliccelők nem is próbálkoznak. És hiába jár több ellenőr a vonalon, aki bliccel úgyis leszáll, ha ellenőrt lát…

186 Tovább

Bekeményített az NKH

A forgalomból fordítottak vissza kedd reggel egy BKV-buszt a Nemzeti Közlekedési Hatóság emberei, tudta meg az Index. Ilyen először fordult elő a BKV történetében. Az Etele térnél tartott ellenőrzésen két másik busz is fennakadt, azokat határidőn belül meg kell javítani.

Az Index értesülései szerint kedd reggel ellenőrzést tartott a BKV-nál az Etele térnél a Nemzeti Közlekedési Hatóság. A hatóság egy csuklós buszt (a 173E járatról) nem engedett forgalomba és visszafordított a garázsba. A jármű harmonikája szakadt volt és olajszivárgás miatt füstölt.

Két másik busz is fennakadt a szűrőn. Az egyiknek 15 napra korlátozták a zöldkártya-érvényességét környezetvédelmi problémák miatt, a másikon pedig gázolajszivárgást fedeztek fel, amit 30 napon belül meg kell javítani.

A közlekedési hatóság három hónapja tartott ellenőrzést a BKV-nál. Akkor négy buszt állítottak félre a gumiabroncsok állapota miatt, korábban pedig 31 buszból kilencnek nem volt jó a fékje. A buszokkal kapcsolatban 30 napos korlátozást rendeltek el, ennyi idő alatt kellett kijavítani a hibákat.

Ezt megelőzően júliusban kilencből négy csuklós Alfa Volvo busz nem tudott kiállni reggel a garázsból a 47-es 49-es villamospótló vonalán. Ilyen járműveket akart beszerezni a BKV a botrányos használtbusz-tenderen, amit egyébként újra ki szeretnének írni.

Az kedden fordult elő először a BKV történetében, hogy a közlekedési hatóság egyáltalán nem engedett forgalomba egy buszt. Korábban a járművek 15-30 napos javítási határidővel megúszták.

(Index)

26 Tovább

Takarít és jegyet ellenőriz a Discrate Security?

Budapesti Közlekedési Rt. tájékoztatója az eljárás eredményéről (3209)

1. a) Az ajánlatkérő neve és címe: Budapesti Közlekedési Rt. 1980 Budapest Akácfa u. 15.
   
b) A beszerzés tárgya és mennyisége:

a Budapesti Közlekedési Rt. Villamos Üzemigazgatóságnak a Kelenföld, Szépilona, Hungária, Száva, Angyalföld, Ferencváros, Zugló, Baross, valamint a Budafok kocsiszínekben villamosjárművek takarítása.

c) Eredményes volt-e az eljárás: igen.

3. Az eredményhirdetés időpontja: 2000. május 10.

6. A nyertes ajánlatot követő legkedvezőbb ajánlatot tevő neve és címe:

Kelenföld kocsiszín: Discrate S. Kft., 2049 Diósd, Dália u. 16.
Szépilona kocsiszín: Discrate S. Kft., 2049 Diósd, Dália u. 16.

Hungária kocsiszín: BS Clean-Art Kft., 1025 Budapest, Kondor u. 5.
Angyalföld kocsiszín: Discrate S. Kft., 2049 Diósd, Dália u. 16.
Baross kocsiszín: RENOMÉ Kft., 1070 Budapest, Péterffy Sándor u. 22.
Ferencváros kocsiszín: BS Clean-Art Kft., 1025 Budapest, Kondor u. 5.
Száva kocsiszín: Discrate S. Kft., 2049 Diósd, Dália u. 16.
Zugló kocsiszín: Discrate S. Kft., 2049 Diósd, Dália u. 16.

Budafok kocsiszín: BS Clean-Art Kft., 1025 Budapest, Kondor u. 5.
A könnyebb értelmezhetőség miatt a szerkesztő a szövegen rövidített és a fontosabb mondatokat kiemelte. A szöveg teljes, eredeti formájában itt érhető el!
43 Tovább

Személyi igazolvánnyal is lehet BKV-n utazni

Ezt a két videót tegnap készítettem a Ferenc körút és a Deák tér metrómegállókban. Sajnos a feltöltés után valamiért akadni kezdtek, de a lényeg talán kivehető: Egymás után kétszer is a személyi igazolványomat mutattam fel a bérletem helyett a biztonsági őröknek, akik kérdezés nélkül tovább engedtek. Feltételezem, hogy fel sem tűnt nekik, hogy nem a bérletem mutatom. Hétvégén megpróbálom ugyan ezt másik állomásokon egy darab vécépapírral is, ha be bejön, akkor tovább megyek. Könyveket és lexikonokat fogok mutogatni nekik:)



A második videón sajnos csak ez egyik biztonsági karszalagja látszik, az is csak rövid időre a videó vége felé. Látszik, hogy gyakorlatlan vagyok még a rejtett kamerázásban, mert volt mikor nagyon figyeltem, hogy az őröket vegyem, a másodikon meg szinte csak a személyire koncentráltam. Mivel egyik kezemben a kamera, másikban az igazolvány volt, fel sem tudtam volna mutatni mást:) Mivel egyedül voltam, nem tudtam megkérni senkit a kamerázásra. Remélem, azért sokan ki fogják venni a videóból a lényeget.



Természetesen az utazás során a pénztárcámban volt a 002351 s. Számú érvényes bérletem.
92 Tovább

BKV-figyelő

blogavatar

Phasellus lacinia porta ante, a mollis risus et. ac varius odio. Nunc at est massa. Integer nis gravida libero dui, eget cursus erat iaculis ut. Proin a nisi bibendum, bibendum purus id, ultrices nisi.

Utolsó kommentek