Szolgáltató adatai Help Sales ÁSZF Panaszkezelés DSA

3-as metró - A mostohagyerek

Annak ellenére, hogy a 3 budapesti metróvonal közül a legújabb, ez van a legrosszabb állapotban. Nem csodálkozom, ha az embereknek kedve sincs felszállni rá, elnézve a szerelvényeket és az állomásokat. Jó lehetett, amikor még nem volt, helyette lehetett a Váci úton és az Üllőin villamosozni (3,12,14, 55, 42, 52) - habár a mai utasmennyiséggel ez sem biztos, hogy megoldás lenne. Inkább fel kellene újítani, dehát másra kell a pénz. A 4-es metró és holdudvara, meg a nyaralók és autók bizony tényleg drága mulatság - derülne ki, ha valaki egyszer tényleg összeadná, mire is ment el a pénz a 4-es kapcsán. Egyébként szinte ugyanaz lesz az útvonala, mint a mai 7-es buszcsaládnak, úgyhogy nem teljesen értem a miértjét (a BULIN kívül), sőt, szoktam látni 7-es buszt használó egyéneket, és még élnek, tehát nem haltak bele, hogy nincs 4-es metró. Persze a közlekedésmérnökök évekig tanulják a szakmájukat, és valószínűleg a kérdés nem ennyire egyszerű, tehát tartózkodnék a szakmai állásfoglalástól.

113 Tovább

Pénzhiány miatt döcögnek a villamosok

Nincs Pesten olyan villamosvonal, amelyik ne szorulna rá egy nagyobb karbantartásra, síncserére. A lassújelek száma napról-napra nő, egyre több helyen, egyre lassabban mennek a villamosok. Olvasónk levelet írt a BKV-nak, melyre azt a választ kapta, hogy kevés a pénz. Ez ugye az elmúlt hetek hírei miatt is vicces:

Kedves BKV-figyelő!

Napi rendszerességgel járok az 1-es és 21-es villamossal, és szerintem borzalmas állapotúak a sínek. Még két-három éve írtam a BKV-nak egy levelet hogy a 21-es villamos(akkor még 30-as) majdnem végig 10-15 km/h sebességgel közlekedik a Gubacsi úton. Akkor azt a választ adták, hogy pénzhiány miatt csak a fő vonalak tudják felújítani, és a kevesebb utast szállító járatokra csak ritkán jut pénz. Azóta a 21-es villamoson több felújítást végeztek, aminek örülhetünk mert a Gubacsi úton Könyves Kálmán körút és FÉG megálló között elfogadható sebességgel tudnak közlekedni a villamosok, kivéve a Koppány utca és Földváry utca közötti 1 megálló, ahol 20km/h a korlátozás.

66 Tovább

Fényes márványra telik, mozgólépcsőre nem

Avagy a babakocsisok, mozgássérültek, öregek maradjanak otthon! Szép-szép, hogy a pesti aluljárókat végre gatyába rázzák, de a festegetés és a márványozás mellett nem lehetne őket modernizálni is? Átszállók tízezreinek az életét könnyítené meg a mozgólépcső az Örs vezér téri aluljáróban:

Tisztelt érintettek!

Megkezdődött a budapesti aluljárók felújítása.

Ennek természetesen mindenki nagyon örül, hiszen némelyik aluljáróban harmadik világbeli állapotok uralkodnak. Az Örs vezér téren keresztül közlekedek nap mint nap, így pontosan tudom milyen látványt nyújtanak a hajléktalanok, akik komplett bolhapiacot működtetnek, mérhetetlen szemetet, ürüléket és ezzel együtt bűzt hagyva maguk után. Vagy az alkalmi árusok, akik cigaretta csikkeket és szemetet dobálnak el. Ez a Főváros, a XIV. és X. kerület vezetésének és a rendőrségnek együttes felelőssége és szégyene.

Visszatérve a felújításra; az Örs vezér téri aluljáró felújításának teljes költsége sajtóból származó információk alapján 70 millió forint körül van. Ezért kapunk világos bézs színű járólapot, amit az ember a lakásában sem szívesen rak le, mert tudja, hamar koszolódik, nem praktikus. Érdemes megnézni már jelen félkész állapotában, igénytelen, foltos valami, nem szívesen néz rá az ember. A falakra részben új márvány kerül, részben az eddigi felületet tisztítják meg. Ami néhány napig szép is lehet, de a tervezett térfigyelő rendszer ellenére néhány héten belül úgyis telefirkálják a graffitisek.

86 Tovább

Miért a jobb állapotú metrókocsikat adja el a BKV?

Olvasónk nem érti, hogy a BKV miért a jobb állapotban lévő, nemrég felújított rózsaszín utasterű metróit adja el, a sokkal rosszabb állapotú, 3-as vonalán járó szerelvények helyett. Lehet, hogy ezek nem automatizáltak és egy kocsival rövidebbek, de segédvezetővel és plusz egy kocsival minden gond nélkül futhatnának a 3-ason. A metrófelújítás idején is jártak arra.

Tisztelt BKV!
 
Felháborodva olvasom, hogy a BKV el akarja adni a 2000-es évek elején korszerűsített EV3-as metrószerelvényeket. Remélem ez nem igaz és csak az újságíró hozzá nem értése miatt jelenhetett meg így a hír. Ugyanis a 3-as metrón sokkal rosszabb állapotú régi EV-3-asok vannak kb. 15-20 ilyen szerelvény van. A 3-as metrón ezeknek csaknem a felét ki lehetne váltani a 2000-es évek elején nem két fillérért korszerűsített EV-3asokkal.

Remélem ez a tervük és nem az eladás. Várom mielőbbi megtisztelő válaszukat és remélem amennyiben igazam van ezt a félreértést a sajtó számára is tisztázzák. Velem együtt sok 3-as metrón közlekedő utas örülne a korszerűsített szerelvények megjelenésének.
 
Üdvözlettel: T.

60 Tovább

Piroshullámban vánszorog a 47-es villamos

76 Tovább

BKV-figyelő

blogavatar

Phasellus lacinia porta ante, a mollis risus et. ac varius odio. Nunc at est massa. Integer nis gravida libero dui, eget cursus erat iaculis ut. Proin a nisi bibendum, bibendum purus id, ultrices nisi.

Utolsó kommentek