Figyelmeztető sztrájkot tartanak a mozdonyvezetők és a BKV járművezetői is június 29-én. Kiss László, a Mozdonyvezetők Szakszervezetének elnöke a korengedményes és korkedvezményes nyugdíj megszüntetése ellen tiltakozó csütörtöki demonstráción Kossuth téren jelentette be, hogy június 29-én és július 7-én 9 órától 11 óráig sztrájkot tartanak, ha a kormány nem tárgyal érdemben követeléseikről.
Tarlós Budapestre hívta az Alstom vezetőjét
Még egy lehetősége van az Alstomnak, függetlenül attól, hogy a hét közepén francia bíróság dönt a felmondott metrókocsi-szerződés bankgaranciája ügyében: Tarlós István főpolgármester Budapestre hívta a cég vezetőjét, akinek három tárgyalási időpontot ajánlott fel - írta a Magyar Nemzet hétfői számában.
Metrókivonás: lesz káosz, vagy nem lesz?
Információink szerint egyelőre még a BKV-nál is bizonytalanok abban, hogy sül el a pénteken bejelentett metrókocsikivonás. Csúcsforgalmi időszakban (reggel) 10-15 másodperccel hosszabbodik a menetidő követési idő, ami szakértők szerint nem vészes. Ám, ha egy szerelvénynek ki kell állnia hiba miatt - ez mostanában elég gyakori -, akkor jön a tumultuózus szcenárió, -olvasható az Indexen.
Mint arról a hírportál és a BKV-figyelő is beszámolt, Tarlós István főpolgármester pénteken bejelentette, hogy a metrótüzek után konzultáltak az orosz gyártóval, és kivonják a forgalomból a 40 évesnél öregebb metrókocsikat. Ez a 2-es és a 3-as vonalon összesen 43 kocsit jelent, ami az összes kocsi több mint tíz százaléka.
A városháza számításai szerint ez azt jelenti, hogy a 2-es metróvonalon 2 perc 20 másodperc helyett 2 perc 30 másodpercenként jár majd a metró, a 3-as vonalon pedig 2 perc 30 másodperc helyett 2 perc 45 másodpercenként.
Eladták az Alstom metrókat
A BKV-figyelő információi szerint az Alstom eladta azt a 19 darab metrószerelvényt, ami Lengyelországban várta a Budapestre szállítást. Úgy tudjuk, hogy hamarosan a BKV-nál lévő szerelvényeket is elszállítja a gyártó, így rövidesen pont kerülhet az évek óta húzódó metróügy végére.
Az [origo] megkereste az Alstomot, akik egyelőre tagadják a BKV-figyelő állításait. Az Alstom arról tájékoztatta a hírportált, hogy a 19 szerelvény még mindig a szállításra vár. Az elmúlt az években a BKV-figyelő azon állításait is cáfolta a cég, hogy a Metropolis szerelvények ajtajai, fékei hibásak, és a szerződésbontás tényét sem ismerték be, azonban minden esetben kiderült, hogy a BKV-figyelő állításai valósak.
12 villamosvonalon kezdődik felújítás a nyáron
Tizenkét villamosvonalon kezd felújításokat a Budapesti Közlekedési Központ (BKK) a nyáron; a fedezet a BKV-nak minden évben átutalt beruházási támogatás, amelyet az idén egymilliárddal forinttal növeltek, azaz összesen tizenegy milliárdra emeltek, -adta hírül az MTI.
A BKK közleménye szerint, amellett, hogy megnövelték a csak felújításra költhető támogatás összegét, a prioritásokat is megváltoztatták: jelentősen több pénz jut a kötöttpályás közösségi közlekedés fejlesztésére, így pályafelújításra, járműbeszerzésre és -felújításra is.
A felújítások a 2-es, a 18-as, a 19-es, a 28-as, a 37-es, a 41-es, az 50-es, az 51-es, az 52-es, az 59-es, a 62-es és a 69-es villamosvonalat érintik. A 2-es villamos vonalán a Boráros téri ívek, a 18-as, 19-es és 41-es villamos közös szakaszán a Szent Gellért rakparti vágányok, valamint a Farkasrétre közlekedő 59-es villamos rossz állapotú, Kiss János altábornagy utca - Márton Áron tér közötti szakaszának felújítása történik meg.
Utolsó kommentek