A kötöttpályás szakszervezetek eddigi 7,5 százalékos követelésüket 6,5 százalékra mérsékelték a munkáltató ajánlatára reagálva.
Közeledtek az álláspontok a BKV-bértárgyaláson, miután a munkáltató egy százalékkal megemelte ajánlatát és a szakszervezetek is engedtek egy százalékot követeléseikből - közölték érdekképviseleti vezetők a szerdai egyeztetés után.
Nemes Gábor, a Tömegközlekedési Dolgozók Független Szakszervezeti Szövetségének szóvivője elmondta, hogy a munkáltató 3-ról 4 százalékra emelte az idei bérfejlesztésre tett ajánlatát, amelyre reagálva a buszos szakszervezetek egy százalékot engedtek az eddigi 8 százalékos követelésükből.
Hozzátette: a szerdai tárgyaláson megjelent Kocsis István, a BKV vezérigazgatója is.
Gulyás Attila, a Városi Tömegközlekedési Dolgozók Szakszervezeti Szövetségének elnöke elmondta, hogy a kötöttpályás (HÉV, metró, troli, villamos) szakszervezetek az eddigi 7,5 százalékos követelésüket 6,5 százalékra mérsékelték a munkáltató ajánlatára reagálva.
A bértárgyalások pénteken folytatódnak.
(Hírszerző, MTI)
Bértárgyalás: Elmaradhat a BKV-sztrájk
Bilincsben vitték el az ellenőröket
Elkapták, és bilicsnben vitték el a rendőrök azokat az ellenőröket, akik turistákat csaptak be, és zsebre birságoltak, legalábbis erről számolt be az RTL Klub ma esti híradója. Az RTL cikke alapján gyanítom, hogy a blogon néhány napja bemutatott, kínai turistákat bántalmazó, zsebre dolgozó ellenőröket kapták el:
Bilincsben vittek el a rendőrök négy BKV ellenőrt, akiket titokban órákon keresztül figyeltek a fővárosban. Az ellenőrök saját zsebre dolgoztak, főleg külföldieket csaptak be. A turistáknak azt mondták, érvénytelen a jegyük. Utána használt jegyeket adtak el nekik 400 forintért, vagy megbírságolták őket, de erről semmilyen elismervényt nem adtak. Az egyik ellenőr már másodszor bukott le.
Megállóról, megállóra követték a rendőrök a BKV ellenőröket. Titokban több órán keresztül figyelték őket. Amint biztossá vált, hogy saját zsebre dolgoznak, lecsaptak rájuk.
Nagyratörő BKV-terv: ezer új busz 2009-ben
Egy éven belül ezer új buszt állíthat forgalomba a BKV, ha sikerül megteremteni az ehhez szükséges feltételeket - mondta el a közlekedési vállalat vezérigazgatója.
Kocsis István az InfoRádió Aréna című műsorában kijelentette: az elfogadható 6-8 helyett jelenleg 15 év a járművek átlagéletkora. Hangsúlyozta: válság idején nehéz előre tervezni, de egy év elég lenne a buszpark megújításához.
Hozzátette: a tervek megvalósításához hosszú távú finanszírozási jogszabály elfogadására is szükség lenne. Szólt arról is, hogy a BKV jövő évi üzleti tervében nullszaldó szerepel.
A vezérigazgató hangsúlyozta: ehhez mindenképpen szükség van állami támogatásra is, mert a vállalat költségvetésének mintegy fele bérkiadás, a többi - mintegy 20 milliárd forint kivételével - működési költség, amit kizárólag menetdíjbevételből nem lehet finanszírozni.
Kocsis István szólt az elővárosi közlekedési vállalat megalakításáról is, amelybe - mint mondta - az állam valószínűleg egy cégén keresztül 30 milliárd forinttal, míg a közlekedési vállalat a HÉV vagyonelemeivel szállna be. Hozzátette: a holding megalakítása 4-5 milliárd forint megtakarítást eredményezne.
(inforadio.hu)
Luxus Audit bérel a BKV a vezérigazgatónak
Az Index értesülései szerint a BKV egy vadonatúj felsőkategóriás Audi A6-ost bérel Kocsis István vezérigazgatónak. A gépkocsi értéke becslés szerint mintegy 20 millió forint, ilyen értékű szolgálati autója a BKV-nak még nem volt.
Az Index úgy tudja, hogy Kocsis István, a BKV nemrég kinevezett vezérigazgatója számára egy felső kategóriás gépkocsit bérel a közlekedési cég.
Az Audi A6 (TDI 3000, extrákkal) ára szakértők szerint mintegy 20 millió forint. Mint megtudtuk, a BKV a szűkös anyagi helyzetére tekintettel nem vásárolta vagy lízingelte az autót, hanem bérli inkább.
A cég szolgálati gépkocsiparkja egyébként Renault Lagunákból áll (körülbelül 20 darab). Renault Lagunát használt korábban Aba Botond vezérigazgató, és Balogh Zsolt megbízott vezérigazgató is. Antal Attila saját Rover 75-ösét használta vezérigazgatósága idején.
Az Index úgy tudja, hogy a BKV-nál felvetődött, hogy több A6-ost is rendeljenek, de jelenleg ez az elképzelés nem aktuális. Az Index keresi az ügyben a BKV sajtóosztályát.
(Index)
Kapcsolódó postok:
Az utastájékoztatáson spórolnak
A BKV-tól a MÁV-hoz kerülhet a HÉV
30 milliárd forinthoz juthat a BKV, ha a MÁV a teherszállítási üzletág eladásának 102 milliárd forintos bevételéből megvásárolja a HÉV eszközeit - tudta meg a Napi Gazdaság.
A helyi vasút üzemeltetésének átadásával a Budapesti Közlekedési Vállalat az évi mintegy 10 milliárd forintos veszteségtől is megszabadulna. A tervek szerint április végére készül el a dokumentum arról, hogy az állam milyen garanciális feltételek mellett adja át a BKV-nak az összeget.
A 80 milliárd forintos adóssággal küzdő budapesti társaságnak jól jönne a pénz, miközben a költségvetésből is több forráshoz jut - írja a lap. A BKV ugyanis az idei 32 milliárd után jövőre 42 milliárd forintra számíthat a közösségi közlekedés normatív támogatásának megemelése miatt.
(hírTV)
Utolsó kommentek