Rossz számítások alapján állapították meg a BKV új paraméterkönyvének gazdasági hatásait, így a tervezett egymilliárdos spórolás helyett több mint negyedmilliárdos többletköltséget okozott a módosítás. A tervezés során nagyvonalúan bántak a naptárral, a lezárások okozta pótlásokkal, de úgy tűnik, hogy még a járművek fogyasztása is meglepte a BKV-t.
Az eredetileg tervezett 946 millió forintos megtakarítás helyett 254 milliós többletköltséget okozott a BKV új paraméterkönyve 2008-ban - derült ki a cég csütörtöki felügyelőbizottsági ülésén.
A gazdaságossági számítások során például egy olyan korábbi évet vettek alapul, amikor az ünnepnapok többsége hétköznapra esett, így jóval kevesebb munkanap volt, mint 2008-ban. (Mint ismert, munkanapokon a BKV jóval nagyobb teljesítménnyel dolgozik, mint a munkaszüneti napokon, s ennek jelentős költségei vannak.)
Negyedmilliárdba került a takarékos BKV
Bértárgyalás: Elmaradhat a BKV-sztrájk
A kötöttpályás szakszervezetek eddigi 7,5 százalékos követelésüket 6,5 százalékra mérsékelték a munkáltató ajánlatára reagálva.
Közeledtek az álláspontok a BKV-bértárgyaláson, miután a munkáltató egy százalékkal megemelte ajánlatát és a szakszervezetek is engedtek egy százalékot követeléseikből - közölték érdekképviseleti vezetők a szerdai egyeztetés után.
Nemes Gábor, a Tömegközlekedési Dolgozók Független Szakszervezeti Szövetségének szóvivője elmondta, hogy a munkáltató 3-ról 4 százalékra emelte az idei bérfejlesztésre tett ajánlatát, amelyre reagálva a buszos szakszervezetek egy százalékot engedtek az eddigi 8 százalékos követelésükből.
Hozzátette: a szerdai tárgyaláson megjelent Kocsis István, a BKV vezérigazgatója is.
Gulyás Attila, a Városi Tömegközlekedési Dolgozók Szakszervezeti Szövetségének elnöke elmondta, hogy a kötöttpályás (HÉV, metró, troli, villamos) szakszervezetek az eddigi 7,5 százalékos követelésüket 6,5 százalékra mérsékelték a munkáltató ajánlatára reagálva.
A bértárgyalások pénteken folytatódnak.
(Hírszerző, MTI)
Kilenc ok, amiért ne közlekedj busszal
Dear BKVfigyelő!
Először is: respect bkvfigyelo, nagyon örülök, hogy van ez a honlap, rendkívül fontos közszolgálati szerepet tölt be.
Aztán: Engedjétek meg, hogy saját kis etűdömet a nyilvánosság elé tárjam:
A pesti közlekedést szeretném folyamatosan előtérbe hozni a karikatúra-animációimban, tehát tervezem, hogy lesz metrós, biciklis, autós, "gyalogosos" folytatása a történetnek. Tömegközlekedésünkben megnyilvánuló emberi magatartások az élmények kimeríthetetlen forrásai számomra.
Átdobok két képet az elkészült animációból, amennyiben szeretnétek, használjátok. Akár szídhattok is.
üdv, Patro
Utolsó kommentek