Impresszum Help Sales ÁSZF Panaszkezelés DSA

A hajléktalanokat nem, de a kisgyermekes anyukát leszállította a buszvezető

Három év körüli gyermekével és egy kézipoggyász méretével valószínűleg megegyező kisbiciklivel szállt fel egy anyuka a 36-os buszra. A buszvezető azonnal leszállásra szólította fel, még a motort is leállította hogy megmutassa, ő nem viccel. Olvasónk szerint ez azért érdekes, mert a buszvezetők a rendbontókra és a hajléktalanokra sosem szólnak rá, csak a gyengébbekkel mernek kikezdeni.

Tisztelt BKV-figyelő!

Gyakran olvasom a BKV-figyelő írásait, és sajnos nekem is van egy felháborító tapasztalatom, amit közzé szeretnék tenni. Az eset még novemberben történt, és elfoglaltságaim miatt még nem tudtam megírni. A 36-os buszon utaztam, és Pesterzsébet Baross utcánál felszállt egy fiatal hölgy, 3-4 évesforma kisgyermekével, és egy kisméretű gyermekbiciklivel. A megállóban álltunk, mire a sofőr beszólt a mikrofonba, letegezve a nőt: "Légyszíves, szálljál le a biciklivel"!

252 Tovább

Játssz ellenőröset havi 9400 forintért!

Olvasónk megelégelte, hogy a BKV ellenőrei csak a "normális" emberektől kérik a jegyet, bérletet, a hajléktalanokra már rá sem szóltak. Ezt a 32-es buszon szóvá is tette, ahol az ellenőr hölgy arrogánsan azt mondta, szóljon rá, vagy tegye le a buszról ő a hajléktalant, mert ő a férfi:

Tisztelt BKV Zrt. Ügyfélszolgálat!

Ezúton kívánok panaszt tenni az Önök jegyvizsgálási gyakorlata, valami jegyvizsgáló alkalmazottjaik magatartása ellen. Már nem először tapasztalom személyesen is, illetve mások elmondása alapján, hogy a jegyvizsgáló hölgyek és urak igencsak szelektálnak az utasok között munkavégzés közben, azaz hétköznapiasan fogalmazva "pofára mennek" amikor elkérik az utasoktól a jegyet/bérletet. A legutóbbi, tegnapi eset után úgy döntöttem, hogy szót emelek a fenti gyakorlat ellen.

A történet tegnap, azaz 2009.12.02-án este 20 óra 20 perckor történt a 32-es buszon amelynek rendszáma: BPI-930 és az Örs vezér tér irányába haladt. Az Erzsébet Királyné úton felszállt két középkorú hölgy, akik elkezdték a jegyeket ellenőrizni, azonban a járművön utazó hajléktalan alvó emberre ügyet sem vetettek, hozzá sem szóltak. Az illető hajléktalan még ha tegyük fel rendelkezett is volna valamilyen érvényes jeggyel, vagy bérlettel, az utazási feltételek alapján akkor is ki kellett volna őt zárni az utazásból a ápolatlan ruházata miatt, amivel zavarta a többi utast (magyarul: igencsak büdös és koszos volt).

93 Tovább

Késsel rohant a buszvezető után

A lenti levelet olvasva valahol megértem, hogy sem a járművezetők, sem az utasok nem avatkoznak közbe, amikor balhét látnak a járműveken. (Lásd a tegnapi posztot). Olvasónk buszvezető ismerőse egy hajléktalant akart leszállítani a buszáról. A hontalan bunkón közölte, hogy ő nem száll le, ezért a buszos visszaindult a fülkéje felé. A hajléktalan agya eldurrant, kést rántott és a buszvezető után szaladt:

Tisztelt BKV-figyelő!

A buszokra felszálló hajléktalanok ügyéhez szeretnék hozzászólni. Egy jó ismerősöm a BKV-nál buszvezető, s bár saját kocsija nincs, mindig igyekszik a lehető legnagyobb rendben és tisztaságban tartani az épp használatos buszt.

Előfordult vele, hogy felszállt a buszra (csuklós) a hátsó ajtónál egy hajléktalan, mire a közelben lévő emberek rögtön előrébb húzódtak, valószínűleg nem véletlenül. Ismerős sem hagyta annyiban a dolgot, hátrament, s felszólította a kellemetlenkedőt a távozásra.

126 Tovább

Csomagjaival együtt rugdosták, rángatták a hajléktalant

Olvasónk tegnap a Batthyány téren szóváltásba keveredett 5 biztonsági őrrel. A szekusok éppen egy hajléktalant és annak csomagját rángatták, rugdosták ki az állomás területéről, ez nem tetszett az utasnak. Olvasónknak nem az eljárással, hanem az erőszakkal volt baja. A mosdatlan, büdös embereknek semmi keresnivalójuk a járműveken és az állomásokon, de egy legyengült, alig élő embert miért nem tudnak erőszak nélkül eltávolítani?

Kedves BKV-figyelő!

Bár már unalomig lerágott csont a BKV-s biztonsági emberek stílusa és viselkedése, nekem mégis ma volt az első nagyobb kalandom velük, ezért szeretném megosztani veled is és a blogolvasókkal is. Imént írtam panaszlevelet a BKV ügyfélszolgálatának e-mail címére az esettel kapcsolatban, nagyon kíváncsi vagyok, foglalkoznak-e majd vele, vagy csak automatikus válaszlevelet kapok: "A biztonsági szolgálattal kapcsolatos panaszokat befogadó postaláda betelt, üzenetét sajnos nem tudtuk kézbesíteni. Észrevételével forduljon kérem közvetlenül az érintettekhez."

396 Tovább

„Rendben fiúk, jó utat!” –mondta az ellenőr a hajléktalanoknak

Olvasónk néhány napja a 99-es járaton utazott ahol bliccelőkkel és hajléktalanokkal jópofizó ellenőrrel találkozott. Az ellenőr nem tette le a bliccelő utast a buszról (pedig mondta, hogy a következőnél leszáll, de utazott tovább), a hajléktalanoknak pedig még jó utat is kívánt. "Ezek után miért vegyek jegyet, bérletet" -teszi fel a kérdést olvasónk a blog kommentelőinek.

Tisztelt BKV-figyelő!

Sajnálattal és felháborodással tapasztaltam az alábbiakat a BKV 99-es buszjáratán.

Időpont: 2009. október 7-én 18 óra 15 perc. Irány: Eurparktól Blaha Lujza tér felé. Buszjárat rendszáma: BPI 522. Ellenőr igazolványszáma: 110

A buszjáratra felszállt az ellenőr és kérte az érvényes jegyeket-bérleteket. Az első ülésen telefonján hangosan zenét bömböltető roma lány ült. Egyébként ezen a járaton mostanában ez a divat. Nem kigyúrt vagy fenyegetőző tipus, hogy szegény ellenőr ne tudna fellépni vele szemben. Közli, hogy neki nincs jegye, de majd leszáll. Ellenőr válasza: RENDBEN. Csak jelzem, hogy a lány a sokadik megálló után sem szállt le. Ezt az ellenőr többször is látta, de még csak rá sem kérdezett kb. mikor óhajt mégis leszállni, meg sem bírságolta, stb.

100 Tovább

BKV-figyelő

blogavatar

Phasellus lacinia porta ante, a mollis risus et. ac varius odio. Nunc at est massa. Integer nis gravida libero dui, eget cursus erat iaculis ut. Proin a nisi bibendum, bibendum purus id, ultrices nisi.

Utolsó kommentek