Szolgáltató adatai Help Sales ÁSZF Panaszkezelés DSA

„Csak egy hatalmas durranást hallottam”

-Így emlékszik vissza olvasónk a 23E buszon történtekre. Erika hétfőn reggel a munkahelyére utazott az említett busszal, aminek kereke a szétdurrant. "Megbillent a busz, de nem állt meg, halad tovább, azt sem tudtuk mi történt. A Lágymányosi hídnál le kellett szállni, akkor láttuk, hogy gyakorlatilag szétrobbant a busz kereke." Egy másik olvasónk, Tuyeee is a helyszínen volt, Ő a következő képeket készítette:

54 Tovább

A beázó tetejű és a csuklóhibás buszt is kihozzák a garázsból

Mégsem javult meg minden autóbusz a sztrájk alatt, ez derül ki az alább található levelekből, melyekben olvasóink csuklóhibás, és beázó buszokról is írnak. Ezek alapján kijelenthetjük, hogy a sztrájk előtti akció nem folytatódik, most, hogy a buszvezetők megkapták a havi 6 ezer forintjukat és az év végi pulykapénzt, tovább vezetik a guruló koporsókat. Ha hasonló katasztrofális műszaki állapotú buszokkal utazol, írd meg történeted a bkvfigyelo@gmail.com címre. Ha képet is mellékelsz, azt külön megköszönjük!

Első levelünk írója Tamás, aki múlthét kedden az Árpád hídnál találkozott egy széthullás szélén lévő Ikarussal. A busz a csuklójánál nyekergett, csörömpölt, a gumiharmonikát az úton húzta:

Tisztelt BKV Zrt!

Mai napon (2010.01.19.) 15 órakor a Róbert Károly krt-nál Buda irányából előttem fordult be az "Árpád híd" végállomásra a BPI-852 frsz-ú 106-os IK 280-as autóbusz. Az autóbusz nyekeregve vette a kanyart - tele utassal. A busz csuklója hangos csörömpöléssel verdeste az úttestet. Harmonikarésze középen le volt szakadva. Véleményem szerint a járműnek nem lett volna szabad ilyen állapotban forgalomban lennie.

106 Tovább

Az utasok lábára fújja a havat a menetszél

Krisztián a képen látható busszal már fél éve, heti rendszerességgel utazik. Az alacsonypadlós Ikarus ajtaja már fél évvel ezelőtt is ilyen állapotú volt. Nyáron nem zavaró, télen viszont annál inkább, mert befúj a hideg menetszél és vele együtt a hó. A kép azért sötét, mert a lámpák sem világítanak. Mégsem javultak meg a buszok a sztrájk alatt?

62 Tovább

Elrontotta a gyártó az új metrókocsikat, nem használhatók

Nem a magyar előírásoknak megfelelően alakították ki az új metrókocsik vészkijáratait, így a Nemzeti Közlekedési Hatóság (NKH) nem ad engedélyt azok használatára - hangzott el a Magyar Televízió Az Este című műsorában kedden. Alsher Tamás, az NKH főosztályvezetője azt mondta: a tenderdokumentációban szerepelt a magyar szabályozás, de ez a gyártónak elkerülte a figyelmét. Hozzátette: a hatóság addig nem ad engedélyt az új szerelvények használatára, amíg azok nem felelnek meg a magyar előírásoknak.

Az új francia szerelvényeknek elvileg már járniuk kellene a kettes metróvonalon. A prototípus eleve nyolchónapos késéssel, tavaly januárban érkezett Budapestre. Az első tervek szerint novemberben állították volna forgalomba a szerelvényeket, az új dátum jelenleg április.

A kocsikat folyamatosan tesztelik, de újabb és újabb problémák jelentkeznek. Előbb a méretükkel adódtak problémák, majd februárban kiderült: a szerelvények elején és végén nem a magyar előírásoknak megfelelően alakították ki a vészkijáratot. A francia gyártó egymilliárd forintért cserélné ki a problémás ajtókat, a BKV ugyanakkor kötbért követel a gyártótól a késésért - hangzott el Az Estében.

FH

83 Tovább

Minden autóbusz megjavult Budapesten

A BKV buszvezetőinek partizánakciójára még biztonsan emlékeztek. (Aki nem: minden hibás busz a garázsban maradt a sztrájk előtt, a buszvezetők nem hozták ki őket, több olyan nap is volt, amikor 150-200 busz nem állt ki a garázsból. Hibának számított a rossz tájékoztató-kijelző és a szakadt ülés is).

Úgy néz ki az új kollektív szerződés és a tárgyalások jó hatással voltak a buszokra is. Bár a járművek a sztrájk alatt meg sem mozdultak, mégis minden hiba megszűnt. A buszokon már minden ülés és csuklónál lévő gumiharmonika ép, minden lámpa világít és minden kijelző pontosan működik. Legalábbis a hétfőn kiadott buszok számából erre lehet következtetni. A sztrájk utáni első napon 40 autóbusz adtak ki késve, és csak egy olyan busz volt, ami a garázsban maradt, de ez semmilyen hatással nem volt a forgalomra.

"Nemcsak a bérünkről, a veszélyes buszokról is szó van" címmel jelent meg egy cikk a sztrájk előtt néhány nappal a Hírszerzőn. Alatta pedig a bevezető: „Ha teljesülnek is a bérköveteléseik, akkor sem hagyják abba a BKV buszsofőrei a hétfőn hajnalban kezdett akciójukat, amivel egyelőre több helyen megbénították a budapesti buszközlekedést.”

A cikk szerzőjének Bartha Pál szakszervezeti vezető a következőket nyilatkozta: „Nem csak a kollektív szerződésről van szó, így ha azt meg is kötik, a mostani akciót tovább folytatják a buszsofőrök. 2,5 milliárd forintból elfogadható szintre lehetne hozni a buszpark műszaki színvonalát. Kocsis Istvánnal meg is állapodtunk, még 2008-ban, hogy meglesz ez a pénz, de nem történt semmi. Addig nem mennek ki a nem teljesen szabályos állapotú buszok, amíg nem történik valami ezen a téren"

Ha az akciót nem fejezték be, akkor mi történhetett? Az egyhelyben álló buszok maguktól megjavultak? Vagy mégis befejezték az akciót, és a pulykapénzért elnézik a hibákat? Minden olvasó döntse el maga. Eleget utaztok ahhoz, hogy lássátok, melyik a helyes válasz.

131 Tovább

BKV-figyelő

blogavatar

Phasellus lacinia porta ante, a mollis risus et. ac varius odio. Nunc at est massa. Integer nis gravida libero dui, eget cursus erat iaculis ut. Proin a nisi bibendum, bibendum purus id, ultrices nisi.

Utolsó kommentek