Szolgáltató adatai Help Sales ÁSZF Panaszkezelés DSA

Ellopták a karbantartásra szánt pénzt a BKV-nál

Ahogy néhány héttel ezelőtt írtuk, tényleg érik egy metró-tragédia. A fővárosi politikusok és a BKV vezetői az elmúlt években több tízmilliárd forintot talicskáztak ki a közlekedési vállalattól, és ennek eredményével minden nap találkozunk. A cég ezután járatokat csökkentett és elvont több milliárd forintot a karbantartástól. Jelenleg ott tartunk, hogy se alkatrészre, se szerszámokra nincs pénz. A karbantartás teljes hiánya eddig csak a buszokon és a villamosokon volt érezhető, de az utóbbi időben a metró is egyre sűrűbben meghibásodik, leáll, elfüstöl, kigyullad.

Alant két utasészrevételt olvashattok. Az első levél írója egy világítás nélküli, a második szerzője pedig egy két állomás között füstölni kezdő metrón utazott:

Kedves BKV-figyelő!

A BKV már nagy szintű spórolásba kezdett. Olvasva naponta a Metropolt, minden nap legalább három hirdetés van feladva vagy épp tönkrement köszörűgépet adnak el vagy rossz írógépet, minap használhatatlan villamost, darus kocsit, 405-ös Ikarust. A legújabb, ami szintén szívderítő azaz elcseszett munkaruhák eladása, nagytételben. Mégis kifizették, és most próbálnak túladni rajta. Arra várok, hogy Eleonóra lepedő nagyságú bugyijait mikor értékesítik dedikálva.

146 Tovább

A fék, a váltó és az ajtó is rossz volt a buszon

Majdnem visszacsúszott a macskaköves emelkedőn az a 16-os busz, melynek a fékje és a sebességváltója is rossz volt. Olvasónk a levelében arról is mesél, hogy hogyan szenvedtek az utasok a kis midi buszon, aminek az egyik ajtaja is rossz volt, nem nyílt ki:

Tisztelt BKV-figyelő!

Nemrégiben a 16-os buszon érdekes dolgot tapasztaltam. Hoppá, a buszon se kézifék, se 1-es sebesség, se D sebesség. Azt kérdezitek, hogy hogyan ment fel az emelkedőn? Hát éppen hogy nem csúszott vissza az amúgy is macskaköves és elég meredek Várnegyedben. A megállóban állást a következőképp oldotta meg: légfékkel fogta a buszt, amíg lehet, majd szép kis gázfröccsökkel megtoldotta azt, amikor a busz már akart volna visszafelé csúszni.

Hihetetlen balesetveszélyes volt, nem egy ember elesett, a megállókból alig lehetett felszállni a buszra. És ha valaki azt hiszi, hogy ezzel vége van. El kell, hogy keserítsek mindenkit. Ugye ez egy kis Ikarus 405-ös autóbusz, amin alapból csak 2 ajtó van. Na, hát abból a hátsó az nem is nyílt ki, egy kis ajtón szenvedtük le magunkat a buszról, miközben az rángatózott ide-oda. Tudjátok mit? A hátul ülő füstöl köhögő utasokat meg sem említem.

Hajrá BKV, nyomjátok a prémiumokat...

96 Tovább

Viszonylattáblával rögzítették a motortér fedelét

Két viszonylattáblával volt rögzítve a motorház fedele azon az Ikarus 405-ösön, melyet olvasónk fényképezett nekünk még ma délelőtt. Ez a megoldás nem csak szánalmas, balesetveszélyes is, ugyanis menet közben a táblák elrepülhetnek. Nem tudjuk, hogy a táblákat azért tették-e oda, mert a fedlap mozog, vagy azért, mert ki is jár a helyéről. Ha az utóbbi, akkor az a veszély is fennáll, hogy a komplett elem kiesik menetközben. A poszt publikálása után ezért feljelentést teszek a Nemzeti Közlekedési Hatóságnál:

59 Tovább

A BKV szerint jár még a harminc éve megszűnt 15-ös villamos


A nagyításhoz kattints a képre!

A 133-as busz az Árpád híd és a Lehel tér között közlekedik, a város pesti oldalán. Ezt azért fontos kiemelni, mert a BKV szerint erről a buszról a Pannónia utcában átszállhatunk a Szentendrei HÉV-re, ami ugye a város budai oldalán jár. A Népfürdő és a Sporttelep megállóban (még mindig Pest) átszállhatunk a 118-as buszra, ami szintén Budán jár, nem érinti a pesti oldalt, így ezeket a megállókat se (ahogy a 218-as busz se). A 137-es és a 237-es buszok is Budán járnak, a BKV szerint mégis megállnak a Népfürdő utcánál, Pesten. A 86-os, a 109-es és a 206-os buszok közül egyik sem áll meg a Sporttelep megállónál, nem is érintik, messziről elkerülik, főleg a 86-os, ami kizárólag Budán jár. A Viza utcánál se a 118-as, se a 134-es nem áll meg. Előbbi még mindig budai busz, utóbbi pedig csak az Árpád hídig jár. Legviccesebb talán a Csanády utca, ahol a BKV közlekedési szakemberi szerint átszállhatunk a 15-ös villamosra is. Ezzel csak egy a baj: ez a villamos 1977. november 17-én megszűnt.

Olvasónk a képet tegnap reggel készítette. A képen az új típusú matricás tábla látható, melyet a 2008-as paraméterkönyvvel vezettek be. Ha te is láttál hasonló hibát, akkor fényképezd le, és küldd el nekünk, a bkvfigyelo@gmail.com címre!

37 Tovább

Az utas lábára esett a vezetőfülke ablaka

Nem csak olvasónk, a 173-as busz vezetője is meglepődött, amikor a mellette lévő ablak az utastérbe zuhant. A vezetőfülkét és az utasteret elválasztó ablaktábla olvasónk lábára esett, majd a padlón széttörött. Az ilyen panaszok is rámutatnak arra, hogy -sajnos- amíg a BKV baleset- és életveszélyes buszokat közlekedtet, bármikor szükség lehet az elsősegély dobozokra:

Kedves BKV-figyelő!

Ma (2009. 11. 18) délelőtt 10-10:15-körül utaztam a 173-as busszal. A Móricz Zsigmond körtérről indult ki a busz majd megállt a lámpánál. Én a vezető melletti ajtónál álltam, volt ülőhely is, de szeretem ezt az utat, jó kinézni elől. Az ajtó előtt nem állt senki.

Elindult a busz, egyszercsak elkezdett dőlni az ablak felső része. Mivel a súly megviselte az alsó részt is, az is elvált az ajtótól aztán zutty, kiesett. Az ablak először a lábamra esett, majd a padlóra, ott széttörött. A vezető rendes volt, ő is el volt képedve. Megkérdezte, van-e valami bajom. Mindenki leszállt.

Üdv: B.E.

39 Tovább

BKV-figyelő

blogavatar

Phasellus lacinia porta ante, a mollis risus et. ac varius odio. Nunc at est massa. Integer nis gravida libero dui, eget cursus erat iaculis ut. Proin a nisi bibendum, bibendum purus id, ultrices nisi.

Utolsó kommentek