Impresszum Help Sales ÁSZF Panaszkezelés DSA

Elfújta a szél

A felújított metróállomásokkal kapcsolatban több levelet írtunk már a BKV-nak. A tegnap esti viharban a most felújított Örs vezér téri állomásépület tetejét bontotta meg szél. Ennyi hiba után, vannak-e felelősei a hibáknak? Szinte új állomásokon, hogy keletkezhet ennyi hiba?

Tisztelt BKV Figyelő!

Ma, 2008.01.27-én este fél kilenkor a következőt láttam az Örs vezér téri metróállomáson. A nemrég felrakott tető egy része leszakadt. A kép minőségéért elnézést.

Farkas Zoltán (wulfy)
29 Tovább

BKV időszámítás

Hová tűnik 10 másodperc?

Felhívnám a figyelmet, hogy a probléma nem azzal van, hogy 10 másodperccel hamarabb indul a villamos, hanem azzal, hogy miért kell így megcsinálni egy órát? Miért nem lehet vissza számolni rendesen? Miért?
24 Tovább

Új hűtési rendszert tesztel a BKV

Pénteken utaztam a 41A villamossal, amely nehézkesen tudott elindulni a Móricz Zs. körtérről, ugyanis az egyik ajtó nem akart bezáródni. Néhány perc elteltével, mikor a villamosvezető rájött, hogy az ajtók többszöri ki-be csukogatása után se fog megmozdulni a hibás ajtó, beszólt a hangosbemondón, hogy „valaki legyen szíves belökni a nyitott ajtót” :) Úgy tűnik a probléma nem egyedi.
Üdv Figyelők!

Néhány nappal ezelőtt az Új Köztemető felé tartottam a 28as villamos fedélzetén a Sibrik út és a Sírkert út között (07.09.24én kb. 16:20kor), amikor egy érdekes jelenségnek lehettem szemtanúja. A 6os számú ajtó megmakacsolta magát és nem csukódott be, viszont a villamosvezető ezt nem vette észre, így egy megállón át kiválóan járt a levegő a kocsiban. A következő megállónál már a többi ajtóval együtt ez is záródott, és nem volt vele gond.

A történethez hozzá tartozik, hogy szóltam a járművezetőnek (nehogy potyogjanak az "emberek" egy forgalmasabb szakaszon), akit ez látszólag ez nem hatott meg annyira, tovahaladt a temetői forduló felé, de nem is ez a lényeg.

Augusztusban a Tatrák Budára vezénylése után Ipari csuklósok kerültek erre a vonalra, amik úgy látszik nem mindig működnek kifogástalanul. De legalább miután a mostani "tél" idején fagyoskodunk majd a mostantól fűtetlen kocsikban, legalább nyáron hűvösebb lesz a Combinonál.

Las-locska
24 Tovább

A BKV nem tájékoztat

Kedves Figyelő!

Vanek néven szoktam kommentelni, de most sztorim van.

A BKV immár saját alkalmazottait sem tájékoztatja

A BKV ismét megbukott utastájékoztatásból. Ma (szeptember 28-án) reggel ugyanis arra értem oda a 32-es busz - az útfelújítás miatt már amúgy is áthelyezett, ideiglenes - végállomásához, hogy jó munkásemberek ott is elkezdték felmarni az aszfaltot. A megállóban semmi plusz információ, hogy vajon hol is áll meg a busz. Lehetőség van bőven: lehet kicsit továbbmenni a Váci úton, és a 133-as busz megállójában megoldani a fel- és leszállást (a busz, amivel utaztam, végül ezt választotta), illetve lehet a Hungária körúti részre is bezsúfolni a megállót. Elmentem a BKV-s bodegába, megkérdezni az ott levőket, de ott sem tudtak semmit (azt sem, hogy ma felbontják a megállót), az ott dolgozó úriember szerint beszólni sem tud a központba, mert az ott levő telefonvonal nem működik. Ráadásul a buszon ülve az is kiderült, hogy a buszvezető sem tudta, hol kellene megállnia, az egyik megállóban próbált meg beszélni a központtal.

Minden nagyobb projektre (mint például a Váci út felújítása) igaz , hogy az egyes folyamatokat megtervezik, ma már számítógéppel. Vagyis lehet tudni, hogy az egyes munkafolyamatokat mikor kell elkezdeni (akár a többi folyamat függvényében), és mikorra kell befejezni. Olyan nincs, hoigy a Jani munkás gondol egyet, és felmarja az aszfaltot a buszmegállóban. Kommunikáció biztosan van a két cég között, mert a megálló első áthelyezését időben és hatékonyan kommunikálta a BKV.

De rendben van, tegyük fel, nem a BKV hanyag, hanem a projektcég nem szólt. Amikor én jártam ott, a munka kb. 1 órája folyhatott. Nem hiszem el, hogy ennyi idő alatt a BKV nem tudta kiértesíteni a vonalon dolgozó sofőröket (van az a menetirányító kütyü, a bépített telefonnal), és nem tudott senki sem kietnni egy papírt a megállóba, hogy hova is menjen a tisztelt utas.

vanek
6 Tovább

Viszonylat jelzések

Sziasztok!

Semmi konkrét eset, csak van időm egy kicsit bosszankodni fővárosunk tömegközlekedési monopolistáján:

Megfigyeltétek már, hogy egyre mélyebbre (a BKV Figyelő logóján is látható kétéltű állat ülepe alá) süllyed a BKV viszonylatjelzési rendszere? Nem a mostanában beindított átszámozásokról van szó, hanem ahogy ezek, és minden más kijelzés megjelenik a járműveken. Főleg a buszokon.

De ha már az átszámozásos reformot említettem, akkor innen az első néhány példa:

233E: remek kis járat, biztos hasznos. Én nem élek vele, csak egy szakaszon egy útvonalon közlekedünk, így van szerencsém sokszor látni. A bevezetése utáni néhány napban futottak rajta olyan "régi" csuklós Ikarusok (280-asok), amelyeknek a műanyag táblájára ráeszkábált, nyomtatott papírmontázzsal volt osszerakva a 233E jelzés, meg a két végállomás. Ez mondjuk nem baj, csak bizonyos igénytelenségre enged következtetni.

Nagyobb baj az, hogy ugyanezen a vonalon közlekedett - talán még közlekedik is - legalább egy olyan "újabb" Ikarus is (435-ös), aminek a fekete alapon sárga (zöld?) lapkás Fok-Gyem kijelzőjébe bizonyára nem volt beprogramozva a viszonylat. Az illetékes elvtárstól meg csak annyira tellett, hogy a buszon körbe mindössze a 233-as jelzés volt látható. Mögötte az E sehol, végállomás jelzése sehol, ablakba manuálisan kirakott műanyag tábla sehol. Új járat, az utasok még hozzá sem szokhattak, és máris összezavarják őket.

35 Tovább

BKV-figyelő

blogavatar

Phasellus lacinia porta ante, a mollis risus et. ac varius odio. Nunc at est massa. Integer nis gravida libero dui, eget cursus erat iaculis ut. Proin a nisi bibendum, bibendum purus id, ultrices nisi.

Utolsó kommentek