Szolgáltató adatai Help Sales ÁSZF Panaszkezelés DSA

Elszabadult egy busz a Moszkva téren

Elszabadult egy busz pénteken reggel Budapesten, a Moszkva téren. A vezető nélkül álló 156-os busz eddig ismeretlen okból nekifutott az utasvárónak; a balesetben egy ember könnyebben megsérült.

Elszabadult egy busz péntek reggel a budapesti Moszkva téren; a balesetben egy ember könnyebben megsérült, közölte a BKV fődiszpécsere.

A vezető nélküli 156-os busz nekifutott az utasvárónak. Az autóbusz - orral a menetiránnyal szemben - teljes terjedelmében a járdán áll, mellette egy kidöntött villanyoszlop fekszik, az utasváró pedig az oldalára borulva a közeli gyorsétterem bejáratánál állt meg.

 

Nagyításhoz kattints a képre



A busz eleje a jobb oldalán betört, és megsérült a közeli órásbolt tetőszerkezete is. Szemtanúk arról számoltak be, hogy az autóbuszról már leszállt minden utas és a vezető is, a jármű azután szabadult el.

A sofőr szaladt az elszabadult busz után, amelyen nem volt senki. A járművet valószínűleg a villanyoszlop állította meg.

Kormos Endre, a Budapesti Rendőr-főkapitányság sajtóügyeletese azt közölte: a balesetben az egyetlen sérülést a szétrepülő üvegszilánkok okozták. A buszvezető a rendőröknek azt mondta: leállította a jármű motorját és behúzta a féket.

 

Nagyításhoz kattints a képre



Szilágyi Károly, a BKV szóvivője annyit mondott: vizsgálják az ügyet. Arra nem tudott válaszolni, hogy ez a jármű is fennakadt-e a Nemzeti Közlekedési Hatóság hét elején végzett szúrópróbaszerű vizsgálatán, amelynek eredményeként azt állapították meg: 31 buszból 11-nél nem volt megfelelő a fékhatás.

Cikk: Index

Fotó: Olvasónktól (ParkInZone)


Kapcsolódó cikkek:


Hallgatott hibás buszairól a BKV

33 Tovább

Repedeznek az öreg Ikarusok

Nemrég kaptam egy e-mailt képekkel, és rövid magyarázatokkal egy buszvezetőtől. Be szeretné mutatni, hogyan törnek szét a régi Ikarusok.

Első kép: BPI-340





Második ajtó mögött, jól láthatóan már hegesztett törés újratörése. Tipikusan már agydaganatos betegnek fájdalomcsillapítót adnak.

Második kép: BPI-354

56 Tovább

Szinte használhatatlan a BKV

Nyáron BKV-zni olyan, mint körfűrésszel dugni, mondták már többen. Sorra kapom a képeket és a leveleket a lerobbant buszokról, felpúposodott sínekről, egyéb hibákról. Sajnos visszaüt, hogy a BKV menedzsmentje fejlesztés és karbantartás helyett reklámokra, szolgálati autókra, végkielégítésekre, magas fizetésekre és tanácsadásokra költi el a pénzt.

Most útközben két lerobbant buszt is láttam egymáshoz igen közel. A Kosztolányin egy piros 7-est, a Közvágóhídnál pedig egy 23-as busz adta meg megát. A villamospótlón persze megint nem ment a klíma, így 50 fok volt:)

Aki teheti a melegben üljön be egy kollégája mellé az autóba, ha ez megoldható, vagy sétáljon egyet, ha árnyékos az útvonal. Mindenesetre kerüljétek a BKV-t, mert kiszámíthatatlan!

Már kedden elétek tárjuk a hét képeit, és videóját egy régebbi képpel együtt.

170 Tovább

Nem csak az utasokat szívatja a BKV

Tisztelt Hagyó Miklós Úr! tisztelt ügyfélszolgálat!


BKV dolgozók panaszát ritkán tolmácsolom Önök felé, ugyanis a BKV-figyelő elsősorban utaspanaszok publikálására szolgál, de most kivételt teszek. A napokban megkeresett egy BKV-s ismerősöm, és villamosvezetőként véleményt mondott néhány villamosvonalról, többek között a 30-asról is. Járművezetőjük megmutatta többek között a 10 km/h sebességkorlátos szakaszt (Határ út – Timót utca), melyet a blogon is bemutattunk, illetve mutatott egy elektromos váltót, melyet a BKV Zrt. lassan fél éve nem képes megjavítani. Emiatt, ezt az elosztóváltót a villamosvezetőknek kézzel kell átállítani a Nagysándor József utcában, mely esős időben igen kellemetlen, ugyanis csapóváltó lévén az olajos vizet a villamosvezető ruhájára csapja, bárhová álljon is szerencsétlen.

 

Az elektromos vezérlést többször bekapcsolták már, de 1 maximum 2 óra múlva le is állították. Nem csak a járművezetőnek kényelmetlen a váltóállítás, az utasoknak is plusz várakozás, illetve késés. A villamosnak ezen a szakaszon egyébként 5 km/h lassújele van.
 

A pontos helyszín: XX. került, Nagysándor József utca, 30-as és 52-es villamos találkozása.


Véleményem szerint a Fővárosnak nem csak az utak, hanem a villamosvágányok felújítása is feladata lenne, ha másképp nem is, kizárólag erre fordítható támogatást kellene adni a BKV számára. A villamosvezetők pontosan tudják, melyek azok a szakaszok, melyek már rég felújításra szorulnak, de észrevételeiket sajnos senki nem hallgatja meg. A BKV a körúton kívül szinte egyik villamosvonallal sem foglalkozik. Ideje lenne végre elkezdeni a villamospályák rekonstrukcióját, mert több vonalon buszok, autók előzik meg a villamosokat, így pedig nehéz népszerűsíteni a BKV-t, és a kötött pályás közlekedést.
 

Kérem, hogy bejelentésem alapján kezdeményezzenek vizsgálatot, javítsák meg a hibás váltót és pályaszakaszt.

36 Tovább

A metrók karbantartásán spórol a BKV?

A műszaki meghibásodások már nem csak a felszínen, de a föld alatt is egyre gyakrabban előfordulnak. Néhány napja írtuk, hogy a 2-es metró vonalán a 200-as pályaszámú metrókocsi hátsó ajtói nem nyíltak ki, így több utas is kénytelen volt plusz egy megállót utazni, majd vissza. A cikkhez ezt a kommentet kaptuk:

Gaeta 2008.06.10. 17:11:25

Na hurrá... Ma (10.45 körül) a 3-as metrón, Ferenciek terénél nem nyílt ki az utolsó kocsi ajtaja. (Kálvinnál meg aztán becsukódni nem akart, csak többedszeri próbálkozásra)

Szóval jó lenne erre valamit kitalálni, mert ez így nem nyerő. Ráadásul még jóval régebben is hallottam egyszer ilyet, hogy az utolsó kocsi ajtaja nem nyílt ki. Miért mindig az utolsó? A kocsik összekötésénél van valami elbaltázva?

Félek, hogy a BKV már nem csak a felszínen közlekedő járművekhez nem vesz alkatrészt (garázsban dolgozók elmondása szerint), de már a metrók karbantartásán is spórol. Persze az is lehet, hogy ez csak véletlen.
67 Tovább

BKV-figyelő

blogavatar

Phasellus lacinia porta ante, a mollis risus et. ac varius odio. Nunc at est massa. Integer nis gravida libero dui, eget cursus erat iaculis ut. Proin a nisi bibendum, bibendum purus id, ultrices nisi.

Utolsó kommentek