Írtam a FigyelőNetre egy cikket még a hét elején arról, hogy a BKV visszaállítaná a kalauzos rendszert, a járműveken külön ellenőrök és biztonsági őrök lennének, akik megakadályoznák a bliccelést és felügyelnék a rendet. Ilyen rendszer már működik a metrón, de ahogy tapasztalom a hatásfoka nem az igazi. Ezért arra gondoltunk, hogy ezt is belevesszük a cikkbe.
Múlthéten az egyik délelőttöt metrózásra szántam. 16 alkalommal utaztam a 2-es és a 3-as metrón, bérlettel a zsebemben. Arra voltam kíváncsi, ha 2007-ben lejárt bérletemet felmutatom a biztonsági őröknek, vagy csak elsétálok mellettük, mit lépnek. 15 alkalommal semmit sem tettek. Lobogtattam a 2007-es bérletem, feltűnően elsétáltam mellettük, de semmi. Nem tudtam magamra vonni a figyelmük. Egyedül az Astoriánál állítottak meg, de lehet, hogy ott is csak véletlenül. Elküldtem az eredményeket a BKV-nak, gondoltam reakciójukat beleteszem a cikkbe, hogy ne utólag kelljen ezzel foglalkozni. A cég az eredményekre nem reagált, helyszíni bejárásra hívtak, amit előre leegyeztettünk.
Kár volt, mert a BKV készült. Már a Délinél gyanús volt, hogy elkérték a bérletemet ellenőrzésre, mert nem szokták. A Blahán vártam a szóvivőt, addig figyeltem az őröket. Minden utasnak elvették a bérletét, a fény felé tartották, kézről-kézre járt, vajon hamis-e, majd visszaadták az utasnak. Valljuk be, ez nem mindennapi.
Fehéringes emberek vártak a mozgólépcső tetején
100 milliós végkielégítés után 4 milliós fizetés
A humánpolitikai igazgató végkielégítési ügye a BKV könyvvizsgálójának, a Deloitte Kft.-nak is szemet szúrt.
Hiába fizettek ki - prémiumokkal együtt - mintegy százmillió forintot végkielégítésként a BKV személyzeti vezetőjének tavaly márciusban, Szalainé Szilágyi Eleonóra ma is a fővárosi közlekedési társaságnál dolgozhat havi bruttó négymilliós fizetésért - értesült a Magyar Nemzet.
Kétmilliárdot fizet tanácsadóknak a BKV
Összesen 2 milliárd 10 millió forint értékben kötött szerződést a BKV Zrt. a 4-es metróépítés I. szakaszában a DBR Projekt Menedzsmentjéhez kapcsolódó tíz szakértői feladat ellátására - a nyílt közbeszerzési eljárás eredménye a Közbeszerzési Értesítő hétfői számában jelent meg. A szakértői feladatok a járműrendszer, geotechnikus, vasúti pálya, szellőzési, követeléskezelő, költségelemző, kockázatkezelő, projekt ütemező, auditor és pénzügyi szakértő területhez kapcsolódnak, Írja a Blikk.
Mint arról hétfőn beszámoltunk, a BKV cinkotai garázsában a hétvégén kettétört egy Ikarus 435-ös autóbusz, szerencsére még a forgalomba állás előtt így baleset nem történt. Egy ugyan ilyen busz néhány hónapja a forgalomban, az Astoriánál tört ketté. A BKV átvizsgálta az ilyen típusú buszait és 171 darabból 12 buszon találtak komolyabb peredéseket
Hogy én ezt a két cikket miért kevertem így egybe? Azért, mert eddig azért szidtuk a BKV-t, mert koszos, takarítatlan buszokat állít forgalomba. Takarításról már álmodni se merünk, inkább annak örülünk, ha elérjük az úti célunk, és nem szenvedünk balesetet a szétrohadt járműveken. Sajnos a város és a cégvezetés a járműkarbantartás ügyében mindaddig nem fog lépni, míg komolyabb baleset nem történik. Lehet itt pénzhiányra hivatkozni, de ti is látjátok, hogy minden másra találnak pénzt, csak arra nem, amire igazán kellene.
Ismét kettétört egy BKV busz
Kettétört egy csuklós BKV busz alváza még a hétvégén, ezért hétfőn éjszaka az összes IK-435-ös típusú buszon elvégzik a rendkívüli repedésvizsgálatot.
A hétvégén még a forgalomba állás előtt tört el az alváza az egyik járműnek a cinkotai buszgarázsban. Ezután a buszt nem engedték a forgalomba. A közlekedési vállalat szerint tavasszal az összes buszon végeztek repedésvizsgálatot és azóta is figyelik az alvázakat. A BKV-nak összesen 171 olyan busza van, mint amelynek az alváza hétvégén eltört, hétfőn éjjel ezeknek kezdik a vizsgálatát - áll a társaság közleményében.
(FH - Hírszerző)
Kiszakadt a busz futóműve
Gyorsan eltüntette a BKV azt az autóbuszt aminek a Rómer Flóris utcánál a jobb első futóműve teljesen kiszakadt még szerdán. A BKV-figyelőt egy autóbuszvezető kereste meg, aki így írta le az eseményt:
Szia!
Ma reggel (06.24) a 91-es vonalán a szerpentin tetején az egyik 415-ös Ikarusnak /BPO-512/ beszakadt az első futóműve. Hihetetlen gyorsan felszámolták az esetet, emelve vontatás, stb., nehogy kiszivárogjon az ügy. Ebből előbb, vagy utóbb katasztrófa lesz.
Üdv, Autóbuszvezető
Megkerestük az üggyel kapcsolatban a BKV szóvivőjét is, aki elmondta, hogy az autóbusz futóművénél egy gumibak szakad el. Szilágyi Károly hozzátette, hogy a vonalműszakos kollégái naponta 200-300 hibát javítanak, és véleménye szerint elég jól értik ahhoz a dolgukat, hogy ne kelljen sokáig babrálniuk egy-egy hibás járművel. Szerinte a BKV nem azért vontatta el hamar az autóbuszt, hogy a baleset ne jusson el több utashoz, illetve a médiához, hanem azért, mert a karbantartók profik.
Utolsó kommentek